Laskuvarjojääkäriksi 2004

terve!
Itsekkin ajattelin hakea Uttiin ensi vuonna kun kutsunnatkin on..
Kiinnostaisi vielä noi kouluarvosanat, että minäkähänlaisia arvosanoja ne vaatii tuonne erikoisjääkäreihin..? :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No eiköhän sillä jo pitkälle pääse, jos et oo ihan tylsin kynä penaalissa.

Tohus sanoi:
terve!
Itsekkin ajattelin hakea Uttiin ensi vuonna kun kutsunnatkin on..
Kiinnostaisi vielä noi kouluarvosanat, että minäkähänlaisia arvosanoja ne vaatii tuonne erikoisjääkäreihin..? :(

HUONOILLA amispapereilla on sisälle asti päästy, uskon että todistuksen vaatiminen on pelkkä muodollisuus.

edit: erikoisjääkäriksi ei ole päästy, vaan laskuvarjojääkäriksi....

Wikke sanoi:
Aloitan armeijan 10.1.2005 Sodankylässä. Testit on 25.1-26.1.2005.

Mitäs luulet saatko heti ekalla ja toisella viikolla omaa treeniaikaa? Ajattelin vaan että onkohan siitä apua jos menee sanomaan kompanjapäällikölle että hakee LJK:hon ja olisi hyvä jos sais esim. pari kertaa viikossa lenkkeiltyä tms.

Rock^ sanoi:
Mitäs luulet saatko heti ekalla ja toisella viikolla omaa treeniaikaa?

Kyllä pitäis sodiksesta irrota vapaa-aikaa p-kaudella, ainakin heinäkuussa oli illat vapaat alkaen ehkä kolmannesta päivästä...

Rock^ sanoi:
Mitäs luulet saatko heti ekalla ja toisella viikolla omaa treeniaikaa? Ajattelin vaan että onkohan siitä apua jos menee sanomaan kompanjapäällikölle että hakee LJK:hon ja olisi hyvä jos sais esim. pari kertaa viikossa lenkkeiltyä tms.

Olishan se tietenkin ihan mahtava jos sais käydä hieman hiihtelemässä ja juoksemassa. Kaveri ainakin sano ettei ne juoksuta kovinkaan paljoa ennen lääkärintarkastuksia. En sitten tiedä päästävätkö ulkoileen :)

-- Wikke

Sukeltajien testeissä on tuo leuanveto vähän haasteellisempi , eli max pisteet tulee 1min 30 sek roikunnassa tehdystä 18 leuasta. Ote ja sen leveys oman valinnan mukaan jne.

Miten moiseen mahtaisi olla fiksuinta treenata ja millaisella strategialla mahtaa olla fiksuinta vetää? Joku ehdotti tyyliin "vedä 1 leuka,roiku 2sekuntia, 2 leukaa, roiku 4 sekuntia,3 leukaa-6sekuntia jne jne.

Kyllä ite vetäisin sen minimi 10 leukaa ja roikkuisin loput. Tiedän muutamia tyyppejä, jotka vetivät täydet 18 leukaa, mutta eivät sitten jaksaneetkaan roikkua tarpeeksi kauan. :) Eli ottaa sitten vaikka muista lajeista enemmän pisteitä.

Taika-Jim sanoi:
Miten moiseen mahtaisi olla fiksuinta treenata ja millaisella strategialla mahtaa olla fiksuinta vetää? Joku ehdotti tyyliin "vedä 1 leuka,roiku 2sekuntia, 2 leukaa, roiku 4 sekuntia,3 leukaa-6sekuntia jne jne.

Enpä usko että sillä olis niin väliä millon ne leuat vetää. Kukin tyylillään. Ootko sä alkanut nyt jo treenaamaan Sukeltajien testeihin? :eek:

Rock^ sanoi:
Ootko sä alkanut nyt jo treenaamaan Sukeltajien testeihin? :eek:

Kyllä vähän mieli tekisi,mutta ei aika taida riittää kunnon (etenkään vedessä läträämisen) kannalta kun nyt lokakuussa ne testi ovat... mutta tuonnehan voi ilmeisesti hakea vaikka varusmiespalvelus olisi jo käyty kunhan kuuluu henkilöstöön, eli mitkään ovet eivät ole vielä lukossa.

Morjentes! Itselläkin olisi tarkoitus päästä uttiin -06. Lenkkeily, kuntosali, uinti sun muut olen aloittanut jo melkein 2 vuotta sitten tuota ljk:ta silmällä pitäen. Muita harrastuksia mestästys, kalastus ja erävaellukset. Peruskuntoni luulen olevani ihan kohdallaan ja muutenkin kuntoni kasvavan hyvää vauhtia. Coopperissa juoksin viimeksi syksyllä n.3000 metriä, leukoja menee 14, vatsalihakset ovat lähinnä suurin pään vaiva. Noh, kovalla treenillähän heikot vatsalihakset saa kuntoon. Onneksi älysin aloittaa harjoittelun hyvissä ajoin, kun 16-vuotiaana sain päähäni, että laskuvarjojääkäriksi on päästävä. :D

Nyt kuitenkin alkoi jo mietityttämään, että nousiko tie vastaan, kun huomasin, että joskus hiihto- tai juoksulenkin jälkeen alkaa aivastuttamaan ihan kohtuuttomasti. :( Nenässä tuntuu todella kummalliselta, ikään kuin vihloo tjsp. :( Aivastelu jatkuu monta tuntia, olo on sanalla sanoen vittumainen.
Mietin, että mikähän homma on kyseessä? rasitusastma? henki kyllä kulkee lenkin jälkeen ihan normaalisti, eikä ahdista ollenkaan. Muistaakseni olen hiukan allerginen kissalle ja koiralle, mutta ei kai se siitä johdu? :O

Jos jollakin on tietoa tästä minun ongelmasta, niin kuulen kyllä mielelläni vastauksen ja mahdollisia apukeinoja ongelmaan.

ketään tulossa 18-19 päivä?
hirvee kisakire päällä?
täällä ollaan otettu aika rennosti.

Pantera sanoi:
ketään tulossa 18-19 päivä?
hirvee kisakire päällä?
täällä ollaan otettu aika rennosti.

mä oon tulossa, justiinsa viimeistelytreenit menossa ja sit taukoa ja sit testiin.

TiMe^ sanoi:
mä oon tulossa, justiinsa viimeistelytreenit menossa ja sit taukoa ja sit testiin.

Kuinka monta täydellistä lepopäivää meinaat pitää ennen testejä ? Vai pientä kevyttä lenkkiä siinä ? Mulle vähän vierasta kaikki valmistautumiset niin en edes tiedä montaa viikkoa aikasemmin treeniä pitää keventää ja pidetäänkö viimeinen viikko täysin lepoa ?

Tarkan sanoi:
Kuinka monta täydellistä lepopäivää meinaat pitää ennen testejä ? Vai pientä kevyttä lenkkiä siinä ? Mulle vähän vierasta kaikki valmistautumiset niin en edes tiedä montaa viikkoa aikasemmin treeniä pitää keventää ja pidetäänkö viimeinen viikko täysin lepoa ?

Viimesen viikon aikana alan keventämään, sillai et en nyt ihan sängyn pohjalla makaa kokoaikaa vaan en tee mitään rankkaa. Ehkä kävelen tai jotain. En mä noista täydellisistä lepopäivistä sillai tiedä, kun kuitenkin täytyy kouluun pyöräillä jne. Mut harjotuksia en tee ainakaan vikaan 3 päivään, eli ainakaan en juokse kovaa.

En mä itekkään näistä lepojutuista ihan varmalla pohjalla ole, mut noin ajattelin suunnilleen.

Sovella jotenkin ite omien palautumisaikojen suhteen.

ITe oon aatelu, että alkais joku 5-4 päivää ennten testejä ottamaan rennostai. Eli lihastreeniä, mutta ei mitään rankkaa sellaista ja kevyttä lenkkeilyä/uintia/hiihtoa.

Hienoa ett on muitaki näin innostuneita täst ljk :sta itelläki ikää vasta 16 mutt ois kova into päästä tonne ja ainaki on aikaa treenata. Ett tsemppiä vaa pojille testeihin ja pistäkäähän tuloksia ja mietteitä nuist testeistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom