Testasiko ne siellä haritusta (katotaan sellaiseen kojeeseen, jossa vasemmalle ja oikealle silmälle näytetään eri kuvaa ja niiden pitäisi mennä päällekkäin) Tuota ei ainakaan nettisivuilta ilmennyt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
raskausarpi sanoi:Testasiko ne siellä haritusta (katotaan sellaiseen kojeeseen, jossa vasemmalle ja oikealle silmälle näytetään eri kuvaa ja niiden pitäisi mennä päällekkäin) Tuota ei ainakaan nettisivuilta ilmennyt
Prioni77 sanoi:Eipä ne mun muistaakseni testanneet. Oisko siinä nyt sitten ollut kolme testiä... se normaali näkötesti molemmilla silmillä, värinäkö niillä numerolapuilla ja sitten stereonäkö sellaisella laitteella, jossa piti jotain tikkuja saada asetettua samaan linjaan pelkän havaitun etäisyyden avulla. Sitä en tiedä ovatko lisänneet testeihin jotain uutta.
raskausarpi sanoi:raskausarpi kiittää
Koskas prioni77 olit?
HITB sanoi:Tietääkseni sotilashypyllä (joidenkin pienten erikoisryhmien HAHO/HALO-hypyt sitten asia erikseen)ja siviilihypyllä on eroa, kuin yöllä ja päivällä. Siinä missä siviilihypyssä hypätään korkealta ja nautitaan vapaapudotuksesta yms, niin sotilashpyn tarkoitus on vain siirtää paljon miehiä paikasta A paikkaan B mahdollisimman kovaa ja nopeasti. Korkeus on muistaakseni siinä 300 ja 400 metrin välillä ja varjo on se pallovarjo, jota ei voi ohjailla, niin hyvin kuin liitovarjoa ja se tulee myös kovemmin alas. Niitä vissiin treenataan aika urakalla "kuivaharjoitteluna" ennen oikeita hyppyjä, että se menee varmaan aika rutiinilla sitten oikeissa hypyissä (köysilaskeutumisessa sama homma).
Näin siis, mitä itse olen lukenut. Kannattaa lainata/ostaa Punabaretit : laskuvarjojääkärikoulu 1962-1996 -kirja. Siinä on varmaan kaikki mahdollinen tieto ljk:sta, hyppytoiminnasta, historiasta, sotilashypyn ja siiviilihypyn eroista yms.
Muistaakseni jostain olen lukenut, että laskuvarjohypyssä ei synny sitä korkeanpaikan kammoa, koska ei pysty "vertailemaan" sitä korkeutta (tai jotenkin noin se meni) minkään kiintopisteen tai vastaavan avulla, koska ollaan niin korkealla.
Jos täältä löytyy jotian ljk:n käyneitä, niin voi korjata mahdolliset virheeni.
Matsku sanoi:Alkuviikosta pakko kyllä lähettää paperit...
Meinasi lääkärin kanssa tulla ongelmia, niin ruuhkaa kuulemma että eivät
kerkee todistaa minua terveeksi :curs:
Jumpe sanoi:30.11 oli ainakin esitteen välissä olevassa lappusessa missä kerrottiin muutoksista,laskuvarjojääkäri koulutus muuttuu yhdeksi,ja se alkaa samaan aikaan kuin normaali 2 ryhmä eli heinäkuussa.