Laskuvarjohyppääminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JoAT
  • Aloitettu Aloitettu

JoAT

VIP
Kaupunki
Pohjanmaa
Onkos foorumilla muita hyppäämisestä kiinnostuneita? Itse aloitin tänä keväänä hyppäämisen ja reilun kymmenen loikkaa olen käynyt vetämässä. Voin ainakin omalta kohdalta sanoa, että mahtavampaa hommaa ei ole. Kyllä jää moottoripyöräilyt jne. kakkoseksi varsin nopeasti, erityisesti kun pääsee useamman sekunnin vapaapudotuksiin.

Täällä on niin monta ketjua monesta eri asiasta, että olisihan tälläkin mukava saada oma keskustelu viriämään. Eihän sitä vaikka tätä kautta löytyisi muutama uusi harrastaja hienon lajin pariin.

Onko porukka hypännyt tandemeita tai soolohyppyjä?

Ilmailuliitto - Laskuvarjourheilu

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tänä kesänä kiinnostaisi kokeilla, mutta alkeiskurssit ovat jo kaikki täynnä ainakin helsingin laskuvarjokerholla.

Viime kesänä tuli loikattua tandemi kolmesta tonnista. Ei sitä 30s vapaapudotuksen fiilistä kyllä pysty sanoin kuvailemaan..ite se täytyy kokea :hyvä: Avatarissa fiiliskuva matkan varrelta.. Ja kyllähän se yksin loikkaaminen olisi varmasti vielä hienompi kokemus, mutta ainakin toistaiseksi ajattelin jättää kokemukset tuohon tandemiin. Jos sitä joskus sitten.. :rolleyes:

Olen hypännyt itse 34 hyppyä mutta harrastus jäi muiden kiireiden takia tauolle, kytee kyllä kovasti vieläkin pinnan alla päästä vapaaseen pudotukseen. Kädet hikoaa välittömästi kun näkee vaikka töllössä hyppyhommia:) 3000m:stä olen korkeimmat hyppyni roikaissut ja hienoahan se on, erityisesti silloin kun on muitakin hyppääjiä samalla kertaa ilmassa.

Kiinnostaa kovastikkin. Monena kesänä halunnut jo lähteä kurssille, mutta tuo hinta hieman sylettää. Uttiin tulis varmaankin lähdettyä sitten jos johonkin.

Itse hyppäsin 15-vuotiaana tandemin, koska olin silloin vielä liian nuori kurssille. Kävin yksin kentällä, miesten kanssa taivaalle ja pyörällä kotiin.:D Kurssille menin, kun ikää oli tarpeeksi. Hyppäsin about 65 hyppyä, mutta rahatilanne ei enää antanut periksi. Edessä olisi ollut oman repun osto, mihin ei lukiolaisella ollut varaa. Vaatehuoneessa kuitenkin odottelevat oma korkeusmittari ja keltainen hyppykypärä takaisin taivaalle pääsyä joku päivä...

Kiinnostaa kovastikkin. Monena kesänä halunnut jo lähteä kurssille, mutta tuo hinta hieman sylettää. Uttiin tulis varmaankin lähdettyä sitten jos johonkin.
Hinnat on toki suhteellisia. Mielestäni noin 400 euroa kurssista (meillä sisältää neljä hyppyä, kolmannen osapuolen vakuutuksen ja ilmailuliiton jäsenyyden) ei ole paha hinta. Hypyt on oppilailla 24 euroa/hyppy korkeudesta riippumatta. Hypyn hinta sisältää varjon ja muiden varusteiden vuokran.

Tietysti tuo on esim. opiskelijalle kallista, mutta tuo on varsin edullista verrattuna vaikkapa moottoripyöräilyyn. Mulla menee prätkään rapiat 3000 euroa vuodessa ja sillä ei oo vielä ajettu metriäkään.

Itse olen ilmoittautunut jo pari kuukautta sitten kurssille ja heinäkuussa alkaa. Saa nähdä miten paljon ehtii hyppimään kesän aikana. Kovasti odotan kuitenkin.

Ollut unelmana jo kauan.

Harmittaa kovasti ku ei oo rahaa... Aina kun näkee netissä videoita tai jotain nii hirvee kaiho tulee hyppäämiseen... Must.. Jump...

Tää on mun listalla niitä asioita mitä pitää tehdä ennen ku kuolen.

Viime kesänä olis ollu jo kiinnostusta lähteä kurssille, mutta rahatilanne oli aika huono. 375e velottavat opiskelijalta tosta kurssista täällä. Voi olla menoo sit, kun palkka tulee ja jos kurssilla on tilaa. :)

Viime kesänä olis ollu jo kiinnostusta lähteä kurssille, mutta rahatilanne oli aika huono. 375e velottavat opiskelijalta tosta kurssista täällä. Voi olla menoo sit, kun palkka tulee ja jos kurssilla on tilaa. :)

Harrastuksen aloittaminen on nuorille aika kakspiippunen juttu. Vaikka kauhea palo olisi päästä taivaalle ja 400€ löytyy taskusta, niin rahaa pitää olla myös sen jälkeen. Helposti menee yli 100€/vkl hyppyihin. Ja mitä enemmän hyppäät, sitä lähempänä on omien varusteiden hankinta eli useita tuhansia euroja. Toinen puoli taas on, että mitä kauemmin odotat, rima kasvaa korkeammalle vanhetessa. (Mikä kylläkin on hieman yleistystä;))

Mielessä ollut lähteä kokeilemaan, vaikuttaa pirun hienolta touhulta. 400e on vielä ihan siedettävä hinta kurssista, mutta miten on onnistuuko yksittäinen kokeilu ilman pitempää kurssia?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom