Lantionnosto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mumsu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka tehokas liike tää on pakaroille jos laittaa kunnolla painoja lantion päälle? Ja jos noita on erilaisia niin lattialla maaten teen.

Eikö se kokeilemalla selviä, että kuinka tehokas se on juuri sinulle?

Hyvää shittiä. HAe täältä vauhtia.

Kuinka tehokas liike tää on pakaroille jos laittaa kunnolla painoja lantion päälle? Ja jos noita on erilaisia niin lattialla maaten teen.

EIkä se liikkeen tehokkuus ensisijaisesti tule "kunnolla painojen laittamisesta", vaan siitä et teet sen teknisesti oikeen, ennen kaikkea hyvällä aktivaatiolla/hermotuksella puristamalla loppuun saakka perseellä. Itse olen saanut tän parhaiten toimimaan kun teen tämän ensimmäisenä liikkeenä, jollon kroppa ja ennen kaikkea core on vielä suht freessi. Jos keskikroppa on ihan makaronia (etu)kyykyn/maven tms jäljiltä, niin pakaroiden loppuun vetäminen on vaikeampaa, koska ei-reenattavat lihasryhmät saattaa väsähtää ennen hanuria. Selvinnee kokeilemalla. Myös aloittamalla tolla liikkeellä, saadaan myöhemmät kyykyt paukkumaan juuri sinne kannikoilla ihan eri tavalla..

Tuli näin jälkeenpäin mieleen kysymys aiheeseen liittyen, johon jhulmi varmaan osaisi vastata (saa muutkin)...

Eli olen pohtinut selänojennusliikettä selkäpenkissä tehtynä persetreenin kannalta. Eli miten mikä vaikutus/ero on pakaran rasittamiseen jalat (polvi) suorana vs lantionnosto jossa polvet on koukussa. Ymmärrän kyllä sen, että glut-ham-akseli on lyhyempänä jalat koukussa ja suuremmassa venytyksessä suorina.

Itse olen siis saanut kaikkein parhaat persepoltteet juuri selänojennustelineessä, keskittyen pelkästää perseeseen toistoissa. Lopussa saa ihan hullun poltteen kun kannikoita vääntää yhteen ja lantioita voi myös tässä hieman yliojentaa kuten tuossa lantionnostossakin, kunhan saa sen liikkeen lähtemää reisistä- ei selästä.

Eli olen pohtinut selänojennusliikettä selkäpenkissä tehtynä persetreenin kannalta. Eli miten mikä vaikutus/ero on pakaran rasittamiseen jalat (polvi) suorana vs lantionnosto jossa polvet on koukussa. Ymmärrän kyllä sen, että glut-ham-akseli on lyhyempänä jalat koukussa ja suuremmassa venytyksessä suorina.

Voihan tuota lantion nostoakin tehä jalat suorina. Levypaino lantion päälle ja lankuttamaan. Jos on liian kevyttä nii käsillä punnertaa vielä hartiat ilmaan (kädet olkapäiden yli). Tuntuu kyllä vähän muuallakin kun perseessä...

Kait tuo jalat koukussa on jotenkin eristävämpi ja sopinee bodailuun paremmin. Yleisen voimantuoton kannalta luulisin, että jalat suorassa on parempi? Silloin saa aktivoitua koko tuon takapuolisen lihasketjun samanaikasesti aina pohkeista yläselkään asti.

Polvet suorana on helpommin takareidet pelissä, koska silloin niiden pituus on optimaalisempi tuottamaan voimaa. Polvet koukussa takarareiskat eivät ole siis sopivan pinkeinä, heh ja persus joutuu peliin. Kokeile tehdä yhden jalan maastavetoa suorana tai jalat koukussa pyllistäen taakse. Huomaat eron.

Esim. lantionnostossa loppuojennuksessa on sitten takareiskat vieläkin tehokkaammin pois pelistä kun lantio on ojennettuna eli sukuelimet kohti kattoa ;) Alkuliikkeessä voi jonkinverran saada riippuen tekniikasta kyllä potkua takareiskoista ja etureisistäkin.

Suositut

Back
Ylös Bottom