lantio vinossa kyykätessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lassi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tuolla toisessa ketjussa oli juttua ettei polvet saisi työntyä eteen kyykätessä. Itselläni sitä ongelmaa on, ja kävin tänään salilla ja yritin saamieni ohjeiden mukaan vähentää polvien eteen työntymistä. Menin peilin eteen tekemään kun en ilennyt pyytää ketään polvikulmiani kattelemaan saati kuvaamaan kyykkyjäni. Koskapa peili oli suoraan edessä en ihan osaa sanoa auttoiko asennon leventäminen polvikulmiini, mutta selkeästi näin, että ei mun kyykkyongelmat polvikulmiin rajoitu. Oikea pakara ba mielestäni reiden alaosakin selkeästi vasenta puolta alempana kun oon sellasessa voimanostikyykky syvyydessä. Jalkojen pituuserolla ei selity koskapa muissa yhteyksissä vasta mitattu ja saman pituiset on. Kellään vastaavaa ilmiötä ja korjaavia toimenpiteitä? Ehkä kaikkien ei pidä kyykätä, mutta en vielä haluaisi luovuttaa.

Menisitkö vaikka fysioterapeutilla näin alkuun, voisi ammattilainen antaa ihan järkevääkin neuvoa kun saa ihan konkreettisesti nähdä ne vaivat. Huono se on näkemättä analysoida mitään...

Mulla kun oli lantio vinossa niin huomasin että vasen polvi menee enemmän eteen kuin oikea.
Lantion oikaisun jälkeen ei ainakaan silmällä huomaa eroa.
Kannattaa varmaan käydä kiropraktikolla tai jollain vastaavalla jos vähänkään arveluttaa.

Jos jalat samalla viivalla ja kuitenkin lantio vinossa niin johtuu joko lihasjumista tai sitten joku lukko rangassa mikä aiheuttaa sen. Itsellä kävi niin etä kyykyssä ylös tultaessa kroppa kääntyi vinoon, se johtui rangan lukosta jonka kävin osaavalla kiropraktikolla avaamassa.

Pätevä urheiluhieroja kertoo varmaan onko puolieroja jumeissa jonka jälkeen kiropraktikolle tarkistaa paikat jos ei jumeja löydy.

Voi olla vähän hoopo pointti, mutta kannattaa myös huomioida onko peili kupera/vinossa. Etenkin jos peilejä on monta vierekkäin, niin ne voivat olla eri kulmassa.

edit: ota kotona kameralla videota suoraan takaa lantion korkeudelta sinun kyykyistä esim. boksereisillaan, niin saat käsitystä minne lantio kiertyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom