Langattomat kuulokkeet

Osaako @TML tai joku muu arvailla, että mistä johtuu se, että muuten hyvin toimivat bluetooth kuulokkeet hukkaa äänen Teamsissa.
Ei heti, mutta about 10-20min jälkeen. Yhteys ei katkea, ääni vaan katoaa. Ja palautuu sitten, jos kuulokkeet sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Sonyn luurit kyseessä ja google kertoi, että on yleisempikin ongelma, mutta vastausta ei äkkiseltää löytynyt. Ainakaan mitään varmaa sellaista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaako @TML tai joku muu arvailla, että mistä johtuu se, että muuten hyvin toimivat bluetooth kuulokkeet hukkaa äänen Teamsissa.
Ei heti, mutta about 10-20min jälkeen. Yhteys ei katkea, ääni vaan katoaa. Ja palautuu sitten, jos kuulokkeet sammuttaa ja käynnistää uudelleen.
Sonyn luurit kyseessä ja google kertoi, että on yleisempikin ongelma, mutta vastausta ei äkkiseltää löytynyt. Ainakaan mitään varmaa sellaista.

Mulla blutooth sillontällön pätkii kun wlanin käyttö on kovaa.

Ilmeisesti koti wifi ja bluetooth ja langaton hiiri kaikki käyttävät 2,4ghz taajuutta. Siihen päälle vielä muut huoneen langattomat laitteet ja naapurin wifit ja laitteet.

Tässä just muutin wifin 5ghz, mutta en ole vielä luureja käyttänyt samaan aikaan tehokäytön kanssa.

Mulla blutooth sillontällön pätkii kun wlanin käyttö on kovaa.

Ilmeisesti koti wifi ja bluetooth ja langaton hiiri kaikki käyttävät 2,4ghz taajuutta. Siihen päälle vielä muut huoneen langattomat laitteet ja naapurin wifit ja laitteet.

Tässä just muutin wifin 5ghz, mutta en ole vielä luureja käyttänyt samaan aikaan tehokäytön kanssa.

Ei ole tuosta kiinni, kun tuo toistuu samanlaisena tilanteesta riippumatta. Ja vastaavaa ongelmaa ollut todella monilla.
Eikä pelkästään Sonyn luureilla, ilmeisesti ongelma löytyy enemmän tuolta MS/Teams akselilta.

Varmaan kyse käytöstä Windows koneen kanssa?
Itse olen ollut aina ja olen edelleen myös uusien BT tekniikoiden myötä sitä mieltä että Windows koneen kanssa BT on skeidaa. Olen siis myös kokenut mitä mystisimpiä ongelma BT kuulokkeiden kanssa kun parina Windows kone.

Ongelma varmaan juontaa juurensa siitä, että BT adaptereita on useita erilaisia kuin myös näitä BT versioita.
Ehkä Windows koneellakin homma skulaa hienosti, kun niin koneessa kuin itse kuulokkeissa on pränikkä Bluetooth versio.

Asian ratkominen ongelman kohdatessa voi myös olla hankalaa. Eihän tuossa oikein tulee mieleen kuin se, että saako netistä kaivettua koneelle uudemmat BT ajurit (koneen tai komponentin sivut), tai olisiko kyseessä jokin erikoinen virransäästöön liittyvä juttu. Tuota jälkimmäistä voinee Googlailla termilla "windows bluetooth power management".
Mulla oli kerran myös niinkin vekkuli BT ongelma kuin se, että erikseen asennetut ajurit ("paremmat" jotka asensin heti kärkeen) aiheutti ongelmia. Poistin ne, ja restartin jälkeen Windows asensi itse jotkut missä ongelmia ei ollut.

Varmaan kyse käytöstä Windows koneen kanssa?
Itse olen ollut aina ja olen edelleen myös uusien BT tekniikoiden myötä sitä mieltä että Windows koneen kanssa BT on skeidaa. Olen siis myös kokenut mitä mystisimpiä ongelma BT kuulokkeiden kanssa kun parina Windows kone.

Ongelma varmaan juontaa juurensa siitä, että BT adaptereita on useita erilaisia kuin myös näitä BT versioita.
Ehkä Windows koneellakin homma skulaa hienosti, kun niin koneessa kuin itse kuulokkeissa on pränikkä Bluetooth versio.

Asian ratkominen ongelman kohdatessa voi myös olla hankalaa. Eihän tuossa oikein tulee mieleen kuin se, että saako netistä kaivettua koneelle uudemmat BT ajurit (koneen tai komponentin sivut), tai olisiko kyseessä jokin erikoinen virransäästöön liittyvä juttu. Tuota jälkimmäistä voinee Googlailla termilla "windows bluetooth power management".
Mulla oli kerran myös niinkin vekkuli BT ongelma kuin se, että erikseen asennetut ajurit ("paremmat" jotka asensin heti kärkeen) aiheutti ongelmia. Poistin ne, ja restartin jälkeen Windows asensi itse jotkut missä ongelmia ei ollut.

Joillain on tässä ko. ongelmassa auttanut Win10 version päivittäminen, mutta kun on duunikone kyseessä ja päivitykset ei ole omissa käsissä, niin ei pääse itse kokeilemaan.
Muutenkin vähän haastava tilanne, kun ei ole koneeseen itsellä admin oikkia, niin rajalliset mahdollisuudet kokeilla mitään.
MS:n virallinen kanta on, että "hommatkaa kuulokkeet listalta, jonka he ovat julkaisseet Teams yhteensopiviksi". Eli käytännössä Jabraa ja muita näitä yleisesti ammattikäytössä olevia.
Voi olla, että joutuu toistaiseksi hoitamaan palaverit piuhan päässä ja miettiä, että josko jossain vaiheessa hommaisi varmasti toimivat kuulokkeet.
Sinänsä perseestä kyllä, kun sen aikaa mitä ne toimii, niin toimii tosi hyvin. Virransäästö itsellekin tuli mieleen, kun aina samalla tavalla napsahtaa yhteys poikki, mutta ilmeisesti kyse ei siitäkään ole, kun mulla ainakaan koneen puolella ei ole verkkovirta kytkettynä oikeastaan mitään virransäästöjä päällä.

Ja tosiaan, BT yhteys ei katoa missään vaiheessa. Äänet vaan häviää.
Ja tuo tapahtuu ainoastaan Teamsin kanssa.

Ei ole tuosta kiinni, kun tuo toistuu samanlaisena tilanteesta riippumatta. Ja vastaavaa ongelmaa ollut todella monilla.
Eikä pelkästään Sonyn luureilla, ilmeisesti ongelma löytyy enemmän tuolta MS/Teams akselilta.

Nopealla googletuksella pari kokeilemisen arvoista asiaa:

1) Tarkista palvelut (seriveces). Sieltä käyt koittamassa eli bluetooth palveluiden käynnistys manuaalisesti. esim Bluetooth Audio Getaway service
tehtävien hallinta -->palvelut--> etsi ja käynnistä manuaalisesti

2) security update KB4056892 vois koittaa poistaa
Press Windows key + R
Type: appwiz.cpl
Hit Enter
Click View installed updates

See if KB4056892 is installed or not.

If it is, right click it then uninstall it.

Tuossahan ei taida tosiaan nyt onnistua moiset, kun duunikone missä ylläpitäjän oikeuksia ei ole. Melko yleistä isommissa firmoissa.
Väittäisin että helpommalla selviää kun firmalle ulisee asiasta ja sieltä tilauttaa itselleen ns. Teams sertifioidut kuulokkeet. 😀

Ei tulis kyllä pieneen mieleenkään yrittää ruveta kikkailemaan BT-luurien kanssa duunikoneella. Ellei ole just jotkut Jabran telakalliset mallit, jotka oikeasti sit toimii Teamsin kanssa. Sen mitä oon joskus koittanut hetken aikaa läppäriltä kuunnella musaa Valcoilla, niin ihan perseestä se paritus ja jos unohtuukin paritus päälle koneelle, mutta haluaisit kuunnella luurista bluetoothilla, niin tietokone hyökkää väkisin kiinni ja sitten on kaks laitetta kiinni samoissa kuulokkeissa ja mitä lie :D

Mullon järkevä kuulokevahvari kiinni usbilla duunikoneessa ja kuuntelen musat kotikonttorilla avoimilla ja musan kuunteluun tarkoitetuilla luureilla. Tää ei tokikaan tulisi kyseeseen, jos himassa olis päiväsaikaan tivoli saatika konttorilla, jossa muutkin joutuis kuuntelemaan avoimien kuulokkeiden kautta meikäläisen rokkenrollit.

Mut ei tainnu noihin Applen systeemeihin paljoa liittyä tää :D En kyllä takuulla hommaa noita. Tuohon hintaan saa jo oikeasti ihan hyvän kuuloisia, musan kuunteluun tarkoitettuja luureja ja kahdet uudet johdolliset on just hommattukin, että ehkä näillä pärjää.

Applen uudet tuli ja hintaa mellevät 629e. Pare olla saatanan kova ääni ja myös sopia salille.

airpods-max-hero-select-202011.jpeg

View: https://youtu.be/mUNvvXvcQTs

Äänenlaatua rajoittaa kuitenkin bluetooth ja se että noita käytetään todennäköisesti mobiililaitteen kanssa. Applen premium tuote joka on olemassa vaan koska aina joku ostaa. Hullu pitää kyllä olla että tommoset salille veisi.

Äänenlaatua rajoittaa kuitenkin bluetooth ja se että noita käytetään todennäköisesti mobiililaitteen kanssa.
Kyllä. Toki nää HD-kodekit alkaa kai olemaan jo aika laadukkaita, jos kuuloke vaan niitä tukee, ja luulis tuossa kai uusimpien systeemien olevan..

Tässä nyt vois olla jo yksi aika kova kengitettäväksi, pykälää alemmassa hintaluokassa vielä:

https://drop.com/buy/drop-wireless-headphones/story

Mut jotenkin kuvittelisin, että tää kilpailee lähinnä Bosen ja Sonyn lippulaivojen kanssa.. Apple-miehet maksaa vaan merkistä pari sataa ylimääräistä :D

Kyllä. Toki nää HD-kodekit alkaa kai olemaan jo aika laadukkaita, jos kuuloke vaan niitä tukee, ja luulis tuossa kai uusimpien systeemien olevan..

Tässä nyt vois olla jo yksi aika kova kengitettäväksi, pykälää alemmassa hintaluokassa vielä:

https://drop.com/buy/drop-wireless-headphones/story

Mut jotenkin kuvittelisin, että tää kilpailee lähinnä Bosen ja Sonyn lippulaivojen kanssa.. Apple-miehet maksaa vaan merkistä pari sataa ylimääräistä :D
Näin hifistelijän näkökulmasta en edes jahtaisi äänenlaatua langattomissa kuulokkeissa, muut käytännön ominaisuudet on oleellisempia. Noissa kyllä on jo appleveroakin mutta 600 eurolla odotan että kuulokkeet hakee jääkaapista olutta pyytämällä.

Näin hifistelijän näkökulmasta en edes jahtaisi äänenlaatua langattomissa kuulokkeissa, muut käytännön ominaisuudet on oleellisempia. Noissa kyllä on jo appleveroakin mutta 600 eurolla odotan että kuulokkeet hakee jääkaapista olutta pyytämällä.
No siis minusta 600€ on vielä pikkuraha, jos kuulokkeet soi hyvin :D Mutta samaa mieltä kyllä muuten tuosta. Mulle riittää lenkki yms. kuunteluun ihan hyvin sadan viiden kympin Valcot. Kaksi kolmesta muusta luuriparista himassa onkin sitten lähempänä kahta kuin yhtä tonnia suositushinnaltaan.

Hifimanin Ananda BT näyttäis olevan äkkiseltään arvokkain BT-luuri, jonka löydän. Siitä nyt luulis lähtevän jo ihan laadukasta ääntä, mutta siis 1300€ hintainen, avoin BT-luuri... Kuka hemmetti noi ostaa ja minkälaiseen käyttöön? :D

No siis minusta 600€ on vielä pikkuraha, jos kuulokkeet soi hyvin :D Mutta samaa mieltä kyllä muuten tuosta. Mulle riittää lenkki yms. kuunteluun ihan hyvin sadan viiden kympin Valcot. Kaksi kolmesta muusta luuriparista himassa onkin sitten lähempänä kahta kuin yhtä tonnia suositushinnaltaan.

Hifimanin Ananda BT näyttäis olevan äkkiseltään arvokkain BT-luuri, jonka löydän. Siitä nyt luulis lähtevän jo ihan laadukasta ääntä, mutta siis 1300€ hintainen, avoin BT-luuri... Kuka hemmetti noi ostaa ja minkälaiseen käyttöön? :D
Pikkuraha jos hifistä puhutaan, mutta bluetooth kuulokkeista 600 on aika ankara pyynti ihan sama mitä noituutta nuo tekee. Eipä noita kyllä hifistelijälle ole tehtykään vaan niille lifestylepopittelijoille jotka ostaa parasta mitä rahalla saa, eli kalleimman. Ja kai noille hifimänin kannuillekin joku markkinarako sitten on 😁

Matkakuulokkeina mullakin on vaan JBL:n napit ja kotona kuunteluelämyksen tarjoaa KEF.

Lenkkeilyyn piti hommata bluutöötit kun idiootit poisti 3,5 millisen luureista ja usb-> 3,5mm adapterit hajoaa viikossa.

Tuli:

joita piti buustata:

Optio noissa on aina piuhalla laittaa jos se BT häiritsee. Kuulokkeet toki herättää tunteita kun ne Applen, jos Sony tekis ton hintaiset, ei ketään kiinnostais. Eli koitetaanko tosta ongelmasta päästä heti alkuunsa, ne on kuitenkin vain kuulokkeet ja hyvin mielenkiintoinen kuvio kun Apple tohon peliin lähtee.

Ei minulla ole mitään ongelmaa noiden luurien kanssa, kun ei kiinnosta tippaakaan hankkia, mutta jos heitellään jotain "vetää äänenlaadussa perseeseen suurinta osaa saman hintaluokan luureista", mikä on ihan tuubaa, kun tuon virityksen hintaan on pitänyt saada ties mitä kaikkea muuta hyvälaatuisen driverin ja akustisen suunnittelun lisäksi, niin herkästi tulee kommentoitua :D

Käyttömukavuudessa noi kyllä todennäköisesti pesee 500 - 1000€ hintaluokan puhtaasti musan kuunteluun tehtyjä luureja, siinä noilla perinteisillä hifilafkoilla ois oppimista, mutta muuten ei ole kyllä pelkoa, että kannattas ostaa audiofiilin kotiluureiksi.

muoks. suljettu rakenne tekee jo aika paljon, eipä sen kanssa oikein vastaavaa ilmavaa soundia ja avaraa stagea saa kuin avointen kuulokkeiden kanssa saa. Joitakin välimallin ratkaisuja on, esim. ZMF Atticus, jossa driveri on aika kaukana korvasta, kun kuppi on niin iso, niin ei tulee niin herkästi sellaista mukit korvilla fiilistä.

Viimeksi muokattu:
Optio noissa on aina piuhalla laittaa jos se BT häiritsee. Kuulokkeet toki herättää tunteita kun ne Applen, jos Sony tekis ton hintaiset, ei ketään kiinnostais. Eli koitetaanko tosta ongelmasta päästä heti alkuunsa, ne on kuitenkin vain kuulokkeet ja hyvin mielenkiintoinen kuvio kun Apple tohon peliin lähtee.
Sekin piuha pitäisi sitten laittaa johonkin kunnolliseen lähteeseen, Applemaisesti sitä kaapelia ei ilmeisesti edes tule mukana. Jos sony tekisi samanlaiset niin sitten se olisi jo Applen matkimista, sehän on jo Applen tavaramerkki tehdä törkysen kalliita tuotteita ihan vaan koska voivat. Saattaisin ymmärtää 300e, mutta en 600.

Suositut

Back
Ylös Bottom