Langattomat kuulokkeet

Käteen lyötiin äsken Valcot. Omilla rahoillani en ostaisi, ääni todella tumma ja jumputus kova.

Sen verran päivitystä, että vaikka musankuunteluun nuo on kelvottomat niin etäpalavereihin todella hyvät.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mutta kyllä nämä töissä/lenkeillä menee, musat nautitaan sitten paremmalla setillä.
Minusta tärkein juttu näissä BT ANC -luureissa onkin se, miten helppo ne on ottaa mukaan ja virittää soimaan, miten mukavat ovat päässä ja miten hyvin kestävät. Varsinkin jossain liikenteen hälyn seassa ihan sama, miten hyvin toistuu nyanssit, kun ne hukkuvat kuitenkin taustamökään. Kaikkea ei käsittääkseni paraskaan taustamelu suodata. Valcoissa on vähintäänkin riittävä äänenlaatu siihen käyttöön, jossa ne itsellä on.

Myin itse hiljattain veke Shuren SE535 -napit ja AKG K812 -luurit. Molemmat noista varmaan suurimman osan mielestä äänentoistoltaan laadukkaammat kuin Valcot, mutta kun noita ei voi tai jaksa pitää liikenteessä mukana, eikä himassa jaksa istua koneelle kuuntelemaan, niin turha noita on seisomassa pitää.

^Mulla kävi Valcot kokeilussa, joko oli vialliset tai sitten olivat liian väljät mun kalloon. Tasaista jyrinää kokoajan korviin. Ja basson taso oli liian ylimitoitettu omaan makuun.
Kyllä noi Sonytkin omaan käyttöön kelpaa. Kotona sit kuuntelen melkein päivittäin 1-2h kerrallaan tarkoitukseen dedikoidulla kuulokesetillä musiikkia. Tai siis nautiskelen musiikista.
Sillä toi kontrasti äänenlaadussa varmaan ns. pisti korvaan. :)

@brilleaux joo, mää huomasin kuviot toiselta palstalta. Tokko noista Valcoista voi puhua samana päivänä Focalin, Hifimanin, Staxin yms. parempien mallien kanssa, mutta tosiaan itellä kuulokkeet kulkee lähinnä mukana liikenteessä ja kotona jaksaa olla äärimmäisen harvoin johdon päässä kuuntelemassa.

muoks. tai siis :D periaatteessa joku suljettu laatuluuri tyyliin Oppon PM-3 tai Focal Elegia vois kiinnostaa, jos vois ottaa reissuunkin matkaan tai käyttää konttorilla (sitten, kun sinne taas pääsee edes menemään).

Viimeksi muokattu:
^Oppo PM-3 on kyllä kiva luuri, tykkäsin äänestä kovasti. Mukavat korvillakin.
Joo, ja pitäis muistaa aina suhteuttaa nää asiat; Valcot, Sonyt, Boset ei tosiaan oikein kuulu samaan keskusteluun/vertailuun mainitsemiesi merkkien kanssa. :D

Itse suosittelen lämpimästi Apple käyttäjille AirPods kuulokkeita. Pysyy päässä ja on kevyet. Miinuksena, että ovat vähän liiankin kevyet, nimimerkillä: hukannut jo kahdet... Nyt hommasin klipsillä varustetun suojakotelon niin luulisi pysyvän tallessa :D Tällä hetkellä kannattaa valita AirPods Prot, sillä ne pysyvät reenatessa paremmin päässä ja vastamelun suodatus tuo mukavan rauhan.

Onkos kukaan motoristi viritellyt hyvälaatuisia musakuulokkeita kypärään,mieluiten langattomasti ? Kuullut, että valmiit bluetooth-kypäräpuhelimet on melko kehnoja musiikin kuunteluun, ainakin jos on vaativa äänenlaadun suhteen (onko näin?). Mitkään tulpat ei ole pysyneet mun korvissa ja kun muutenkin ajelen mieluiten korvatulppien kanssa, niin onkos kellään ehdottaa jotain ratkaisua :unsure:

Onkos kukaan motoristi viritellyt hyvälaatuisia musakuulokkeita kypärään,mieluiten langattomasti ? Kuullut, että valmiit bluetooth-kypäräpuhelimet on melko kehnoja musiikin kuunteluun, ainakin jos on vaativa äänenlaadun suhteen (onko näin?). Mitkään tulpat ei ole pysyneet mun korvissa ja kun muutenkin ajelen mieluiten korvatulppien kanssa, niin onkos kellään ehdottaa jotain ratkaisua :unsure:

Joskus vielä mopoilua harrastaessa tuli kokeiltua erilaisia vaihtoehtoja ja todettua että kaikki varsinaiset kuulokkeet/napit on(/oli silloin) niin isoja että oikein istuvan kypärän kanssa homma kävi vain kivuliaaksi. Silloin käytännössä ainoa teoreettinenkin vaihtoehto oli siis kypäräpuhelimien kautta..tai siis ilman musiikkia vaan. Nyt on toki paljon pienempiä nappeja saatavilla, mutta veikkaan silti, että jos kypärä on oikean kokoinen niin aika pian homma käy aika tuskaiseksi.

Mitkään tulpat ei ole pysyneet mun korvissa ja kun muutenkin ajelen mieluiten korvatulppien kanssa, niin onkos kellään ehdottaa jotain ratkaisua
Esim. tuollaiset vois olla vaihtoehto: https://www.shure.com/en-US/products/earphones/se535. Noihin kun käy vielä teettämässä oman korvakäytävän mukaan valetut sovitteet, niin paranee äänieristys, paranee soundi ja pysyy aivan takuulla päässä. Kuulokeosa ei tule myöskään korvasta ulos, että pitäs mahtua moottoripyöräkypäränkin alle.

Muitakin vaihtoehtoja tuollaista ammattikäyttöön tarkoitetuista korvamonitorinapeista löytynee (ehkä haaste on vaan tuo koko että kuulokeosa ei pullota korvasta ulos), että siltä suunnalta lähtisin katselemaan. Näistä saa vaan varautua maksamaan jonkin verran. Em. Shuret + custom sovitteet oli 550€ luokkaa, ja nuo ovat varmaan vielä alemmassa keskihintaluokassa näistä ammattikamppeista.

muoks. jaa niin tää oli "langattomat kuulokkeet" ketjussa. Noihin Shureihin saa kyllä lisävarusteena bluetooth-johdon, mutta siihen saa laittaa sit vielä 150€ lisää.

Viimeksi muokattu:
Jos jostain saisi tilattua pelkät elementit tai sitten vaan uhraisi ja purkaisi hyvät langalliset, mitenkäs kypäräpuhelimissa on se kuulokkeiden kiinnitys, ei taida olla ihan vaan plugilla kiinnitys:unsure:?

kypäräpuhelimissa on se kuulokkeiden kiinnitys, ei taida olla ihan vaan plugilla kiinnitys:unsure:?

Ennen oli lähes paljas elementti, joka tungettiin kiinteämmässä asennuksessa kypärän pehmusteiden kankaiden taakse alle, viimeisissä mitä näin oli käytännössä kangaspäällyisteinen elementti jossa takana velcro.

Ennen oli lähes paljas elementti, joka tungettiin kiinteämmässä asennuksessa kypärän pehmusteiden kankaiden taakse alle, viimeisissä mitä näin oli käytännössä kangaspäällyisteinen elementti jossa takana velcro.
Tarkoitin, että miten kuulokkeet on yhdistetty siihen kypäräpuhelinyksikköön ? Onko siihen miten vaihdettavissa omat parempilaatuiset kuulokkeet, joutuuko juotoshommiin ?

Tarkoitin, että miten kuulokkeet on yhdistetty siihen kypäräpuhelinyksikköön ? Onko siihen miten vaihdettavissa omat parempilaatuiset kuulokkeet, joutuuko juotoshommiin ?

Eiköhän joudu kolvin ottamaan käteen. Siellä potan alla ei oikeasti ole hirveästi tilaa, lähes pelkät elementitkin teki ainakin minun potassa jo ahtautta, pystyi käyttämään, pukemissa oli vähän enemmän työtä.

Eiköhän joudu kolvin ottamaan käteen. Siellä potan alla ei oikeasti ole hirveästi tilaa, lähes pelkät elementitkin teki ainakin minun potassa jo ahtautta, pystyi käyttämään, pukemissa oli vähän enemmän työtä.
Asiasta kukkaruukkuun, miten muuten pystyit lopettamaan prätkäilyn ?

Vaikuttaa kyllä aika huikeilta kun lukee esittelysivua.

Itse en pidä vastamelusta. Korvissa hirveä paineen tuntu. Mulla on sonyn uusimmat lippulaiva kuulokkeet joissa tämän featuren saa pois vain appsista laittamalla digi nappulaan parin painalluksen päähän sen poiston.

Kyllä kyrsii kun avaa PC:n ja pitää joka kerta aloittaa näppäilemällä nappuloita ja saada pari sekuntia ikävää painetta korviin tai alkaa räplää kännykkää.

Jos kärsitte samasta, niin suosittelen mekaanisilla kytkimillä varustettuja luureja, joissa sen asetuksen saa pysymään aina off.

No itse en edes kaipaa koko vastamelua, toisaalta tämähän riippuu täysin ympäristöistä missä on esim. töissä sekä muutenkin itsestä eli kuinka paljon jokin taustamelu häiritsee.
Mulle riittää että joko a) sankakuulokkeissa on tarpeeksi eristävät kupit tai b) käytössä napit missä comply foamit. Itselle nämä suodattaa ihan tarpeeksi paljon häiritseviä ääniä.

Äänenlaatu noissa luureissa kiinnostaa, mutta näistä ei taida vielä yhtään missään olla arvostelua?

arvostelut voi unohtaa ihan tyysti. Kokeilemalla selviää.
Kävin useammat high end luurit läpi ja mun korvaan oli tunkkasta ääntä vaikka arvosteluissa oli korkeat pisteet.
Lopulta löysin nämä , jossa on ikävyyksistä huolimatta omaan korvaan hyvä ääni (ja varsinkin basso olematta puuro ääni) ja näissä on kyllä todella eristävä kuppi. Käytän näitä jopa peltoreina kun nurtsia leikkaan :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom