Laktaattiharjoittelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja voidi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kaupunki
Hämeenlinna
Keskustelua yleisesti laktaattiharjoittelusta.

Jos käsite on sinulle uusi, tämä ketju valottanee asiaa http://www.pakkotoisto.com/treeni/106938-kaedet-ja-koko-kroppa-uuteen-kasvuun/

T-Nationin yksi artikkeli aiheesta:
http://www.t-nation.com/free_online...performance/lactic_acid_training_for_fat_loss

Alkutalvesta vedin kuukauden ajanjakson tuolla Fuhrerin ohjelmalla, muutamin liikemuutoksin. Tulokset lihaskasvun suhteen olivat hyviä, varsinkin reisien ja käsien osalta. Harjoittelussa sykekin nousee ja pysyy pitempään korkeana, mikä rasittaa myös hengityselimiä kohtuullisesti.

Jos sinulla on kokemusta tai tietoa laktaattiharjoittelusta, jaathan sen kanssamme.

Minä aloitan kysymyksellä: Kuinka usein, ja miten pitkiä kausia kerralla tällaista harjoittelua kannattaisi kehonrakentajan tehdä? Mihin väliin tämä kannattaa sijoittaa, esim perusvoimakauden alkuun?

Eikö ketään?

Suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Varsinkin jalkatreeni on aivan mahtava. Takakyykky x6, Jalkaprässi x12 ja reidenojennus x25 peräjälkeen hitailla negatiivisilla ja ilman palautumisaikaa. Siis se kipu on aivan järjetöntä!

laktaattiharjoittelu, happoreeni, laattaleikki, anaerobinen harjoittelu... nimiä on monia. ihan peruskamaa monissa ko. ominaisuuksia vaativissa lajeissa ja miksei vaihteluksi bodareillekin.

Ei kipu ole mikään indikaattori kehityksestä.

Ei tietenkään, mutta tuntuu mielettömän hyvältä :evil:

images

ei sulla käynyt mielessä että ehkä siinä on joku pointti ettei ole "omaa" liikettä olkapäille? Meinasit että ne on tehny virheen jonka sää sitten nokkelana vasta hoksasit?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tätä voisi kokeilla, kun loman jälkeen alkaa kiristelyvaihe: http://www.bodybuilding.com/fun/muscle-up-lean-down.html. Ainoa mikä ihmetyttää, että olkapäille ei ole omaa liikettä. Miten se olisi järkevä sijoittaa tuohon ohjelmaan?

Tästä kommentista tuli mieleen, että minä olen ollut nyt dieetillä (ihan liian pitkään) ja kiertäjäkalvosin / olkapäävammasta johtuen en ole olkapäitä treenannut niille tarkoitetuilla liikkeillä käytännössä ollenkaan puoleen vuoteen eikä minulla ole edes näin dieetillä lähtenyt olkapäistä massaa yhtään, vaikka en ole niille suoraa treeniä tehnyt.

Joten tästä voinee vetää sen johtopäätöksen, että ei ne olkapäät massakaudellakaan ainakaan pienenemään pääse, vaikka suoraa treeniä niille ei ohjelmassa olisikaan... saattavat jopa kasvaa siitä huolimatta :)

uskosin, et suurin syy hartioitten heikkoon bodykuntoon on ennemmin liikatreenaus kuin alitreenaus. kyllä ne niin hyvin saa hittiä rinta- ja selkäkehoiluissakin. eri asia on sitten sen nivelen kunnossapitävä treeni, mikä lajista riippuen voi olla hyvinkin laaja-alaista.

Joo, en ole kyllä kaivannut ainakaan tuohon Fuhrerin väsäämään esimerkkiohjelmaan olkapääliikkeitä lisäksi.

Eilen oli käsitreeni tähän malliin:

A x3
Leuat 8" vastaote x6 4010
Hauiskääntö kp. vinopenkillä x12 3010
Drag curl mutkatangolla x20 1010

B x3
Kapea penkki x8 4010
Ojentajapunnerrus tangossa tangolla x12 3010
Kickback x20 1010

Mukava ja nopea setti vetää läpi, kaikenkaikkiaan treeniin meni aikaa n. 40min + lämmittelyt. Kädet saa ainakin todella mukavaan pumppiin tällä. Luulisi että ainakin lihaskalvot venyy jos ei muuta, tuo pumppi ja nuo hitaiden alaslaskujen venytykset mm. hauiskäännössä vinopenkillä ainakin aiheuttavat infernaalista kipua suorituksen aikana.

ei sulla käynyt mielessä että ehkä siinä on joku pointti ettei ole "omaa" liikettä olkapäille? Meinasit että ne on tehny virheen jonka sää sitten nokkelana vasta hoksasit?

En uskonut alunperinkään, että siinä on joku virhe. Ajattelin, että voisi kuitenkin tehdä olkapäillekin oman liikkeen, mutta kyllähän tuossa olkapäät saa joka kerta treeniä.

- - - Updated - - -

Tästä kommentista tuli mieleen, että minä olen ollut nyt dieetillä (ihan liian pitkään) ja kiertäjäkalvosin / olkapäävammasta johtuen en ole olkapäitä treenannut niille tarkoitetuilla liikkeillä käytännössä ollenkaan puoleen vuoteen eikä minulla ole edes näin dieetillä lähtenyt olkapäistä massaa yhtään, vaikka en ole niille suoraa treeniä tehnyt.

Joten tästä voinee vetää sen johtopäätöksen, että ei ne olkapäät massakaudellakaan ainakaan pienenemään pääse, vaikka suoraa treeniä niille ei ohjelmassa olisikaan... saattavat jopa kasvaa siitä huolimatta :)

Joo, teen ohjelmaa sitten niin kuin se on kirjoitettu ja katsotaan miten käy :).

Itse aloin saamaan olkapäihin kehitystä vasta kun aloin niitä treenaamaan kovaa ja kahdesti viikossa, pudotussarjoja supersarjoja yms.
Olkapäät mulla onkin olleet suhteessa vähän heikommat lihasryhmät, tuskin olisin saanut saamaa tulosta aikaiseksi ilman tätä olkapäiden piikkausta.

Etuolkapäät saavat hittiä punnerruksissa ja jopa raskaissa hauiskäännöissä, sivuolkapäät kyllä vaativat omaa spesiaali treeniä.

Hapotteluksi voi laskea kaikki 20-50 toiston vakiosarjatreenit, supersarjat ja pitemmät pudotussarjat.
En tiedä mitä erikoista niissä on säännöllisesti niitä pitäisi olla mukana ainakin bodarien ohjelmissa.

Tänään alkoi virallisesti kiristelykausi ja kokeilin aiemmin postittamaani ohjelmaa. Olen aiemminkin treenannut hitailla toistoilla, mutta tässä oli volyymia selvästi enemmän. Painot oli osassa liikkeistä hakusessa, mutta kyllähän tuo kropassa tuntuu aika kivasti. Toivottavasti palautumisen kanssa ei tule ongelmia, kun joka kerta vedetään kroppa läpi. Tarkoitus ois tätä tehdä seuraavat 6 viikkoa ja katsotaan sitten tehosiko :).

Itse olen juuri tauolla tuosta Poliquinin laktaattitreenistä. Rasvaa paloi ja jalkapäivää odotin aina kauhulla. Kun valkkaa ne sarjapainot oikein, niin oksennus ja itku on hyvin läsnä. Muutamassa viikossa kuitenkin muut treenit alkoivat tuntumaan siedettävältä, jalkoja lukuunottamatta. Henkisesti oli itselle aika rankka ohjelma. Loppuvaiheessa rupesi kiertäjäkalvosimet ilmoittamaan olemassa olostaan, joten tällä hetkellä 3 viikkoa suoria sarjoja tehty. Täytyy ottaa varmaan uudestaan käyttöön lähiaikoina.

Jos ei usko lihaksen kasvuun tai rasvan palamiseen tämän ohjelman avulla, lupaan että se opettaa poistumaan mukavuusalueelta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom