Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Brassista ei kokemusta, mutta vaparin matto-osiossa tuli käytettyä pitkälti samoja tekniikoita. Itse olin ainakin positiivisesti yllättynyt, että miten mukavasti helpoimpia liikkeitä, lukkoja, kuristuksia, ohituksia ja muita oppi. Tuli usein sellaisia ahaa-elämyksiä, että vittu nää tekniikathan toimii. Eli kyllä siellä nopeasti pääsee vauhtiin etenkin jos on jotakin urheilullista lahjakkuutta olemassa. Sitten sparreissa kyllä huomaa, että tekniikoiden toteuttaminen onkin huomattavasti vaikeampaa, mutta tekemällä oppii. Itse sanoisin, että liikkeitä oppii sen verran mukavasti, että motivaatio kyllä säilyy ja kasvaa jokaisella treenikerralla.Sellane juttu tuli vielä mieleen, että onko bjj kuinka tekninen laji? Onko tekniikat vaikeasti opittavia ja kestääkö niiden oppiminen yleensä kauan? Ja tuleeko treeneissä esim. pari lukkoa kerralla näytettäviksi mitä parin kanssa kokeillaan vai tuleeko monta eri yhdistelmää?
Oltiin kaverin kanssa jo aloittamassa muay thaita peruskurssin muodossa toss 3vko takaperin, mutta se pettyi niin pahasti helsinki thaiboxing clubin ahtaisiin ja muutenkin surkeisiin tiloihin, ettei hän suostunut siellä jatkamaan.
Nyt olisikin hakusessa jokui paikka Helsingissä, jossa voisi tätä lajia (tai hätätapauksessa jotain vastaavaa lajia) harrastaa. Eli mikä olisi "paras" paikka aloittaa lajin harrastaminen?
Oltiin kaverin kanssa jo aloittamassa muay thaita peruskurssin muodossa toss 3vko takaperin, mutta se pettyi niin pahasti helsinki thaiboxing clubin ahtaisiin ja muutenkin surkeisiin tiloihin, ettei hän suostunut siellä jatkamaan.
Nyt olisikin hakusessa jokui paikka Helsingissä, jossa voisi tätä lajia (tai hätätapauksessa jotain vastaavaa lajia) harrastaa. Eli mikä olisi "paras" paikka aloittaa lajin harrastaminen?
Elikkäs olen miettinyt painin aloittamista ,mutta onko 14v jo liian myöhäistä aloittaa tosin olen aika vahvarakenteinen (en läski) ja takapihan paineista on kokemusta ja pysytyn laittamaan isommillekkin vastaan. ?
reeni kerroista ei ole tietoa mutta luulen että 2-3 krt viikosa. Ja en tiedä mitä paini tulee olemaan mutta epäilen vapaapainia. mutta siis jos käy seuran reeneissä niin kestääkö puolivuotta vai 1v vai kauemmin ennenkuin voi päästä otteleen? Ja kysyn vielä että onko paini hyvä laji jos ajattelee että myöhemmin (17-18v) alakaa vapaaotteleen vai olisiko järkevämpää alottaa jo nytten vapaaottelu TAI JOKIN MUU LAJI?
Kuinka kauan yleensa pitää reenata painissa että voi alkaa miettimään ottelemista?