Lajin valinta

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sellane juttu tuli vielä mieleen, että onko bjj kuinka tekninen laji? Onko tekniikat vaikeasti opittavia ja kestääkö niiden oppiminen yleensä kauan? Ja tuleeko treeneissä esim. pari lukkoa kerralla näytettäviksi mitä parin kanssa kokeillaan vai tuleeko monta eri yhdistelmää?
Brassista ei kokemusta, mutta vaparin matto-osiossa tuli käytettyä pitkälti samoja tekniikoita. Itse olin ainakin positiivisesti yllättynyt, että miten mukavasti helpoimpia liikkeitä, lukkoja, kuristuksia, ohituksia ja muita oppi. Tuli usein sellaisia ahaa-elämyksiä, että vittu nää tekniikathan toimii. Eli kyllä siellä nopeasti pääsee vauhtiin etenkin jos on jotakin urheilullista lahjakkuutta olemassa. Sitten sparreissa kyllä huomaa, että tekniikoiden toteuttaminen onkin huomattavasti vaikeampaa, mutta tekemällä oppii. Itse sanoisin, että liikkeitä oppii sen verran mukavasti, että motivaatio kyllä säilyy ja kasvaa jokaisella treenikerralla.

Oltiin kaverin kanssa jo aloittamassa muay thaita peruskurssin muodossa toss 3vko takaperin, mutta se pettyi niin pahasti helsinki thaiboxing clubin ahtaisiin ja muutenkin surkeisiin tiloihin, ettei hän suostunut siellä jatkamaan.
Nyt olisikin hakusessa jokui paikka Helsingissä, jossa voisi tätä lajia (tai hätätapauksessa jotain vastaavaa lajia) harrastaa. Eli mikä olisi "paras" paikka aloittaa lajin harrastaminen?

Oltiin kaverin kanssa jo aloittamassa muay thaita peruskurssin muodossa toss 3vko takaperin, mutta se pettyi niin pahasti helsinki thaiboxing clubin ahtaisiin ja muutenkin surkeisiin tiloihin, ettei hän suostunut siellä jatkamaan.
Nyt olisikin hakusessa jokui paikka Helsingissä, jossa voisi tätä lajia (tai hätätapauksessa jotain vastaavaa lajia) harrastaa. Eli mikä olisi "paras" paikka aloittaa lajin harrastaminen?

GB gym Hämeentiellä on ihan mukava ja hyvä mesta. Siellä riittää lajeja joka lähtöön, myös se se thai.

No sehän se on tietenkin oleellisinta, että löytyy kaakelipinnat ja peilit. Sama sitten, onko valmentaja maailmanmestari vai eikö ole. Esim. Thaimaa on sekin aika huono paikka opetella thainyrkkeilyä, kun tilat on niin alkeelliset...

Elikkäs olen miettinyt painin aloittamista ,mutta onko 14v jo liian myöhäistä aloittaa tosin olen aika vahvarakenteinen (en läski) ja takapihan paineista on kokemusta ja pysytyn laittamaan isommillekkin vastaan. ?

Itse oon just bjj:n peruskurssilla pari viikkoa takana. Ihan hyvältä lajilta on vaikuttanut, mutta kaikki lukot ja sitomisista poistumiset yms. ei kyllä jää heti ekoista kerroista ihan kokonaan mieleen. Olen kyllä miettinyt jos ton peruskurssin jälkeen menis lukkopainimaan, koska en tosta gi:stä oikeen välitä.

Jyväskylään muuttaessa ois tavoitteena alottaa joku vapaaottelun harjottaminen. Ihan vaikka shootoa fightclubissa ois kiva :) ja jos siitä tykästyy ja kun opettajiin tutustuu niin siitä BJJ:n.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Siis kreikkalaisroomalaises? Lukkopainis? Vapaapainis?

Auttaa myös kun kerrot että monta kertaa viikossa treenaat.

reeni kerroista ei ole tietoa mutta luulen että 2-3 krt viikosa. Ja en tiedä mitä paini tulee olemaan mutta epäilen vapaapainia. mutta siis jos käy seuran reeneissä niin kestääkö puolivuotta vai 1v vai kauemmin ennenkuin voi päästä otteleen? Ja kysyn vielä että onko paini hyvä laji jos ajattelee että myöhemmin (17-18v) alakaa vapaaotteleen vai olisiko järkevämpää alottaa jo nytten vapaaottelu TAI JOKIN MUU LAJI?

reeni kerroista ei ole tietoa mutta luulen että 2-3 krt viikosa. Ja en tiedä mitä paini tulee olemaan mutta epäilen vapaapainia. mutta siis jos käy seuran reeneissä niin kestääkö puolivuotta vai 1v vai kauemmin ennenkuin voi päästä otteleen? Ja kysyn vielä että onko paini hyvä laji jos ajattelee että myöhemmin (17-18v) alakaa vapaaotteleen vai olisiko järkevämpää alottaa jo nytten vapaaottelu TAI JOKIN MUU LAJI?

Ootko käyny viel kertaakaan siel treeneis? Jos sul ei oo mtn kamppailulaji pohjaa ni aika heikolt näyttää et kantsis otella 6kk kokemuksel..

menet vaan nyt sinne reeneihin ja otat hyvän asenteen päälle ja vaikka tulee päihin kunnolla nii ei haittaa yhtään. yks asia mikä on varma, on se että painin harrastaminen ei mene koskaan hukkaan.

Mikä on paras laji kehonrakennukseen tai ylipäänsä bodytyyliseen reeniin panostavalle? Eli missä on vähiten homoilua kuten tee sata punnerrusta ja tuhat kyykkyhyppyä.yms paskaa. Myöskään jeesustelua tai rituaaleja ei saa olla. Magaa peruskurssi takana ja ehkä jatkan sitä jos löydän hyvän seuran uudesta kotikaupungista pk-seudun toiselta laidalta, mutta ei kiinnosta vetää jotain kuntopiiriä kun seuraavana tai joskus samanakin päivänä on tullu tehtyä rankka kyykky taikka penkkireeni. Lähinnä ip-tarkoituksissa siis mennään ja toki myös ihan vastapainoksi punttireenille. Kokemusta myös skidinä karatesta ja judosta.. Diggaan kyllä potkuista sekä lyönneistä, notkeutta ja liikkuvuuttakin on mukava saada lisää tosin kokoa/massaalyhyeksi kaveriksi suht paljon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom