Laitteistot? Minkälaista jengillä on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Ja sainkin sen jo perjantaina ja viikonloppuna otin hätäseen muutamia testikuvia, kylläkin käsivaralta, mutta kuitenkin. Ero on pieni, sanoisin että ostos oli hyvä, tarkennuksen hidastuminen ei ollut häiritsevää ja en oikeesti kyllä pystyny sanoon oliko ne terävämpiä ne pelkällä 70-200 putkella ilman jatketta otetut. Lintujen kuvauksessa, missä tätä ainoastaan käytän, kuvaan lähes aina käsivaralta että tuokin testi jo osoitti että kelpaa mulle. Otan varmaan jalustan kanssa kuitenkin vielä mielenkiinnosta testit uudestaan, voin laittaa näytille vaikka kuvat satasesta cropista jos jotakuta kiinnostaa.

Ja vaikkei ketään kiinnostanutkaan niin laitan silti:

Molemmat otettu täydellä aukolla (4.8 TC-17E II jatkeen kanssa ja 2.8 ilman) VR pois päältä jalustalla ja Mirror-up asennossa rulla. Ja siis täydestä koosta cropattu. Kamerana D7000 ja putki 70-200 2.8 VR

Ilman jatketta @200mm:

7637703120_ce83fc0d33_b.jpg

Jatkeen kanssa @340mm:

7637702354_deb6491322_b.jpg

Eihän noissa kyllä juuri eroa ole.. Tarkennus pelaa tosin vähän epävarmemmin nyt kun oon vähän enemmän testannu, mutta ei liian paljon.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eihän noissa kyllä juuri eroa ole.. Tarkennus pelaa tosin vähän epävarmemmin nyt kun oon vähän enemmän testannu, mutta ei liian paljon.

Kannattais kyllä kävästä noi 'okulaarit' tarkistamasta, jos sä et näissä selkeää eroa näe :D

No tässäpä se just tulee ku yrittää kysellä foorumeilla mitä kannattaa ostaa ja mitä ei.. Mulle ei tee mitään eroa mun kuvauksissa kumpi noista ois lopputulos kun sitte taas ammattimiesten mielestä noissa on kaamea ero. Molemmat kelpaa noista mulle ja vaikka noissa nyt pientä eroa onkin niin en lopputuotteesta kyllä huomaa mitään ja vaikka huomaisin niin se on mun silmään niin pieni ero ettei sillä ole mitään väliä.

Toki jos nyt pitäis jostain syystä mahdollisimman terävä kuva ottaa niin en tietenkään laittais tuota jatketta paikalleen, mutta kun tästä lähtien lähden vaikka lintuja kuvaamaan niin jatke on paikoillaan.

Mun mielestä tärkeintä on se, että saa kuvan ja on siihen tyytyväinen.
Ajan kanssa vaatimustaso kohoaa ja silloin myös kaluston merkitys kasvaa.
Varsinkin jos kuvilla tehdään bisnestä, webbikuvissa optiikan merkitys on loppupelissä olematon.
Jostain vaikkama 36Mpix kuvasta kun väsätään 800 korkea kuva, niin se optiikan terävyys ei siellä enää paljon paskaakan paina.
Sitten kun siitä tehdään 120x90cm juliste, niin sillä on jo merkitystä.

Mulla noita julisteita tulee asiakaan messuosastolla vastaan ja niissä näkee selvästi esim. eron 16Mpix 1Ds II + Sigman 12-24:en ja 12Mpix D3 + 14-24 Nikkorin väilllä.
Itseasiassa tuo 12Mpix kuva on huomattavasti laadukkaampi noinkin isossa vedoksessa. Nykyään tosin on D800, joten mekapimppelssit ei lopu kesken mihinkään vedokseen :D

PS. myyjän mukula pudotti Nikon Coolpix P300:n lattialle pakkausvaiheessa ja rahat vilahti takaisin tilille.
Eli kauppa peruuntui ja pitää etsiä uutta pokkaria edelleen :D

Ittellä paistaa Canon 350D, vanhaha se o alkaa olee, mutta toimii. Obiskoissa Sigman 10-20 f4-5.6 sekä sigma 100-300 F4. vielä pitäis jotai hommata tuoho väliin

Kalusto on saatu semmoseksi kun oon haaveillukkin. Veloissa ollaan vaikka kameraa lukuunottamatta kaikki ostettu käytettynä.

Nikon D7000
Nikon 17-55mm 2.8
Nikon 70-200mm 2.8
Nikon SB-600

Ei vittu mulla ole varaa tähän... Tuli ostettua Nikonin AF-S 300mm/f4 vielä käytettynä lintukuvailuun.. Ei olis ikinä pitäny lähteä tähän ralliin..

Eli siis nyt sitten:

Nikon D7000
Nikon 17-55mm 2.8
Nikon 70-200mm 2.8
Nikon 300mm 4
Nikon TC17-EII
Nikon SB-600

Ja koska oon saanu nyt minimaalisesti jopa tulojakin kuvauksella niin mielessä on tietenkin jo käynyt siirtyminen täyskennoiseen, eli varmaan seuraava siirto on sitten rungon ja tuon 17-55:sen vaihto johonki täyskennorunkoon ja 24-70 2.8:siin. Tämä toivottavasti vasta piiiiiitkän ajan kuluttua tai täytyy lähteä kohta leipäjonoon seisoskelemaan.

Oma kalusto seuraavanlainen, joskin pieni vielä.

Sony A200
18-70mm 3.5-5.6
Sigma 170-500mm 5-6.3
Nissin di622 markII

Runko tekisi mieli hommata parempi, ehkä 10-20mm 3.5 putki myös :)

Oma kalusto seuraavanlainen, joskin pieni vielä.

Sony A200
18-70mm 3.5-5.6
Sigma 170-500mm 5-6.3
Nissin di622 markII

Runko tekisi mieli hommata parempi, ehkä 10-20mm 3.5 putki myös :)

Oisko yhtään kuvaa laittaa malliksi tuolla sigmalla polttovälillä 500mm? Vaikka jotain lintua?

Oisko porukalla suositella jotain veden alla toimivaa digikameraa? Vesitiivis mielellään ainakin 5 metriin asti. Hintahaarukka alle 200 euroa.

Oisko porukalla suositella jotain veden alla toimivaa digikameraa? Vesitiivis mielellään ainakin 5 metriin asti. Hintahaarukka alle 200 euroa.

Nämä Olympus tough sarjalaiset kestävät ainakin vettä hyvin, http://www.olympus.fi/site/fi/c/cameras/digital_cameras/tough/tg_310/index.html. Tuo 310 malli on halvin ja taitaa olla jotain 130 euron luokkaa, kalliimpiakin löytyy. Itsellä on tuon sarjan vanhempi malli ja on kyllä kestänyt märissä olosuhteissa. On ollut mukana Thaimaassa snorklausreissuilla, uima-altaissa, järvessä ja saunassakin oli yksi juhannus parin tunnin ajan. Mitään vikoja ei ole ollut ja samanlaista kuvaa tuottaa kuin uutena.

Nämä Olympus tough sarjalaiset kestävät ainakin vettä hyvin, http://www.olympus.fi/site/fi/c/cameras/digital_cameras/tough/tg_310/index.html. Tuo 310 malli on halvin ja taitaa olla jotain 130 euron luokkaa, kalliimpiakin löytyy. Itsellä on tuon sarjan vanhempi malli ja on kyllä kestänyt märissä olosuhteissa. On ollut mukana Thaimaassa snorklausreissuilla, uima-altaissa, järvessä ja saunassakin oli yksi juhannus parin tunnin ajan. Mitään vikoja ei ole ollut ja samanlaista kuvaa tuottaa kuin uutena.

Noissa vaan, ainakin itsellä 1 olleena, oli aika surkea kuvanlaatu.
Lie sitten parantunut, sen omistamisesta kun on jo 3 vuotta ?

Eipä ole tullut tämän vuoden aikana paljon kuvattua, mutta ei viitsi myydä poiskaan kun käytetystä ei makseta mitään, tämänlaisilla laitteilla tulee kuvattua
Canon 40D
samyang 14 2.8
canon 35 1.4L
canon 50 1.8
canon 85 1.8
canon 200 2.8L
canpn 400 5.6L

Canonit on laitettu kiertoon....
Tällä hetkellä löytyy
OM-D E-M5
E-P3 (myynnissä)
Olympus 12-50 3.5-6.3
Olympus m.zuiko 45 1.8
Olympus 40-150 4-5.6 R
Panasonic 14 2.5

12mm ja 75mm olympus pakko hankkia joskus, kun on rahaa.

Ostin Nikon 1V+ Nikkor 10-30 VR kitin, + Nikkor 30-110/3.8-5.6 VR kakkulan siihen vielä kaveriksi.
Pitänee kai hankkia toi ison Nikkorin sovite vielä jossain vaiheessa :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom