Laitteistot? Minkälaista jengillä on?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Canoni vaihdettu Nikonii. Nikon D7000 + Nikon 35mm f/1.8g. Canonin tavaroista olisi vielä myymättä 50mm 1.4 ja 15-85mm 3.5-5.6.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kalusto on saatu semmoseksi kun oon haaveillukkin. Veloissa ollaan vaikka kameraa lukuunottamatta kaikki ostettu käytettynä.

Nikon D7000
Nikon 17-55mm 2.8
Nikon 70-200mm 2.8
Nikon SB-600

Lisäksi löytyy joku vangyardin jalusta. Ostoslistalla olis vielä 2x telejatke jotta sais villielukoita kuvailla vähän kauempaa, vähän joutuu tinkiin tuossa terävyydestä ja tarkennuksen nopeudesta, mutta mitä kattelin arvosteluja ja muiden ottamia kuvia niin ainakin Nikonin TC-20E III tuon 70-200:sen kans olis mulle enemmän ku riittävän hyvä.

Onko täällä jollaki kokemuksia tuosta kombosta erityisesti cropissa? Tai peräti myynnissä tuota jatketta?

Kalusto on saatu semmoseksi kun oon haaveillukkin. Veloissa ollaan vaikka kameraa lukuunottamatta kaikki ostettu käytettynä.

Nikon D7000
Nikon 17-55mm 2.8
Nikon 70-200mm 2.8
Nikon SB-600

Lisäksi löytyy joku vangyardin jalusta. Ostoslistalla olis vielä 2x telejatke jotta sais villielukoita kuvailla vähän kauempaa, vähän joutuu tinkiin tuossa terävyydestä ja tarkennuksen nopeudesta, mutta mitä kattelin arvosteluja ja muiden ottamia kuvia niin ainakin Nikonin TC-20E III tuon 70-200:sen kans olis mulle enemmän ku riittävän hyvä.

Onko täällä jollaki kokemuksia tuosta kombosta erityisesti cropissa? Tai peräti myynnissä tuota jatketta?

Itselläkin olisi seuraavaksi ostoslistalla toi Nikonin 17-55.. Onko putki laadullisesti hintansa veroinen? Tarkoitus olisi kuitenkin ostaa se käytettynä. Mites paino ton D7000 rungon kanssa? :) Toinen vaihtoehto olisi Sigman 17-50 2.8.

En suosittele ko. putkeen jatketta, 1.4 menee jotenkin muttei enää 2x.
On ollut D3 kombona ja AF:n hidastuminen yms häiritsi aikapahasti.
Kuvanlaatukaan ei luonnollisesti ollut parempaan suuntaan, mutta kyllä sen kanssa pärjäs.

Ennemmin vaikka Nikkorin 80-400 VR sitten pitkäksi, jos kaipaat sitä 400mm polttoväliä, tai 300/4 ja 1.4TC

Nuo putket jees, mitä TPL ylempänä ehdottaa. Toki myös kameralla on osuutensa asiaan. Nikon mainosti D800 julkasussa kameran tarkentavan keskimmäisellä tarkennus-pisteellä, vielä aukolla f8. Esim. 600mm f4 +2x telejatke. Itsellä oli juuru kokeilussa combo: D800+500mm f4+2x telejatke. Blogissani pari kuvaa esilläkin. Tarkennus kyllä pikkasen sahaa hämärässä mutta ei pahasti. Kumminkin niin, että sen huomaa. Tosin tuon lasin kanssa ilman telejatketta tarkennus on aivan maaginen.

Tosta tele jatke hommasta tulee vielä juttu parin viikon sisällä, kunhan testaamme vielä sen 600mm kanssa saman homman.

En suosittele ko. putkeen jatketta, 1.4 menee jotenkin muttei enää 2x.
On ollut D3 kombona ja AF:n hidastuminen yms häiritsi aikapahasti.
Kuvanlaatukaan ei luonnollisesti ollut parempaan suuntaan, mutta kyllä sen kanssa pärjäs.

Ennemmin vaikka Nikkorin 80-400 VR sitten pitkäksi, jos kaipaat sitä 400mm polttoväliä, tai 300/4 ja 1.4TC

Tästä liikkuu vähän ritiriitaista tietoa, moni ainakin sanoo netissä että TC-17 olis vielä käyttökelpoinen. Hyviä kuvia näin TC-20:llä otettuna myös, mutta sehän ei tietenkään tarkota että sen hidastuvan AF:n kanssa pystys elämään. Kuvan sisältö on tuommosissa kuvissa yleensä laatua tärkeempää ja ammattilaisiahan tässä ei olla. Tuota pitää funtsia, ehkä laitan tuon 300/4 tulevaisuudessa mutta vielä ei ole saumaa, rahat lopussa. Jonkun jatkeen ostan kyllä ennen sitä.

Itselläkin olisi seuraavaksi ostoslistalla toi Nikonin 17-55.. Onko putki laadullisesti hintansa veroinen? Tarkoitus olisi kuitenkin ostaa se käytettynä. Mites paino ton D7000 rungon kanssa? Toinen vaihtoehto olisi Sigman 17-50 2.8.

No oon tykänny, aika nopee tarkennus ja ei oo lelun tuntonen muutenkaan, hyvä piirto mun silmään. En oo kovin pro vielä tässä ja aika vähän aikaa mulla ollu joten huono kovin kattavaa arviota antaa, sekä oon aiemmin kuvannu pelkillä muovisilla halpisputkilla. Sain vielä kohtuu edullisesti ebaysta tilattua käytettynä, uutena en ois kyllä ostanu. Painoa on tietenki enemmän kun kittilasin kanssa mutta minusta se on ollu vaan hyvä, ei tuo liikaa paina, sanosin että se on hyvällä tavalla jämerä.

Mika, onko sun putki I- vai II-versio ?
Tolla on eroa, kuuleman mukaan II-versio on jo huomattavasti parempi ton jatkeen kanssa.
I-versio oli itsellä.

Itse en ehkä sitä 70-200:sta osta ollenkaan, tai sitten Sigmana... mutta 120-300 OS on vahvassa harkinnassa :D

Kyllähän se on se ykkönen. Oon kuullu samaa, kakkonen varmasti toimii paremmin, kysymys onkin riittääkö se laatu/nopeus mulle mikä ei taida selvitä kuin kokeilemalla. Jos kattelee keskustelupalstoja niin puolet kehuu ja puolet haukkuu, melkeen joka paikassa. Taidan tehdä niin että ostan tuon TC-17 ja kokeilen. Unohdan sen 20:sen. Kun ostoslistalla on tulevaisuudessa ehkä se 300/4 niin sitä voi käyttää sen kans sitte myös tai kun ostan varmaan käytetyn niin sen voi mahdollisesti ilman tappiota myydä pois jos ei kelpaa.

Kyllähän se on se ykkönen. Oon kuullu samaa, kakkonen varmasti toimii paremmin, kysymys onkin riittääkö se laatu/nopeus mulle mikä ei taida selvitä kuin kokeilemalla. Jos kattelee keskustelupalstoja niin puolet kehuu ja puolet haukkuu, melkeen joka paikassa. Taidan tehdä niin että ostan tuon TC-17 ja kokeilen. Kun ostoslistalla on tulevaisuudessa ehkä se 300/4 niin sitä voi käyttää sen kans sitte myös tai kun ostan varmaan käytetyn niin sen voi mahdollisesti ilman tappiota myydä pois jos ei kelpaa.

Näinhän se on.
TC-17 on kyllä kehuttu jopa paremmaksi kuin TC-14.
Ja nämä ihka uudet TC:t, onko jo III-versio on kanssa kehuttu hyväksi.
Frozilta kannattaa kysellä, sehän näiden kanssa on helvetisti pelannut, kun kerran luontoa aktiivisesti kuvaa :D

Tossa mm. haukutaan II-version TC-20:stä huonoksi...
http://www.janneheimonen.net/Artikkelit/Telejatkeet-testissa-Nikon-TC20EII-VS-Kenko-PRO300-2x/

Ks. myös tuo III-version 2x täältä:
http://mansurovs.com/nikon-tc-20e-iii-review

Olenkin näköjään nopea liikkeissäni. Minuutti sitte tuli sitten sovittua kaupat käytetystä TC-17E II:sta. Nythän se selviää sitten.. Ens viikolla pääsee testaamaan viimestään.

Hankinta: Fujin Instax 210... +jokunen pakka filmiä. :)

Tein jo lupauksen etten koskaan tule skannaamaan kuvia, joten jos korkeintaan jonkun ekat kuvat pöydällä kollaasin teen. Taitaa mennä ens viikolle ennen kun käsiini saan uuden lelun.

http://www.hahnel.ie/index.cfm?page=wirelessflashtrigger&id=121&pId=121"]www.hahnel.ie/index.cfm?page=wirelessflashtrigger&id=121&pId=121"]http://www.hahnel.ie/index.cfm?page=wirelessflashtrigger&id=121&pId=121[/URL][/URL]

pakko kehua näitä hyviksi ja halvoiksi, pienellä rahalla saa vihdoin hyvät radiolähettimet. ei tartte wizardeja. hyvä lisä high speed synkka ja suljin kompensaatio. Oli vähän aika Youngduo tms vittu miten paskat näihin verrattuna. lähettimessä kiristin ja sen verran isot vastaanottimet ettei tartte jalustaa, viikon ollut nyt lehtikuvaus käytössä ei valittamista!!!

canon eos 40D + bg-e2n
canon ef 70-200mm f4L usm
sigma 10-20mm f4-5.6
canon ef 50mm 1.8
jokunen flashi ja lähettimet.

putket olis myynnissä jos jotain kiinnostaa !

e. runkokin on myynnissä

Fuji x100
Canon 60D + Tokina 11-16mm 2.8 + Canon 28mm 1.8 + Canon 85mm 1.8
++valoja, ständejä, videokilkkeitä yms.

Helvetinmoisen vaiheilun ja vaihtorumban jälkeen nämä löytyy omistuksesta. Ja näillä kuvataan nyt niin kauan kun värkit kestää kasassa. Sitten päivitellään johonkin. Ei jaksa enää kalustorunkkailla, taidan vaihteen vuoksi keskittyä valokuvaamisen opetteluun :)

Jahans, eipä siinä kauan menny ennenku saa sanansa syödä. Canon 5D mkII on matkalla luokseni ja 60D+Tokinan laajis etsivät jo uutta kotia. Mut keveneepä sentään kamerareppu :)

Olenkin näköjään nopea liikkeissäni. Minuutti sitte tuli sitten sovittua kaupat käytetystä TC-17E II:sta. Nythän se selviää sitten.. Ens viikolla pääsee testaamaan viimestään.

Ja sainkin sen jo perjantaina ja viikonloppuna otin hätäseen muutamia testikuvia, kylläkin käsivaralta, mutta kuitenkin. Ero on pieni, sanoisin että ostos oli hyvä, tarkennuksen hidastuminen ei ollut häiritsevää ja en oikeesti kyllä pystyny sanoon oliko ne terävämpiä ne pelkällä 70-200 putkella ilman jatketta otetut. Lintujen kuvauksessa, missä tätä ainoastaan käytän, kuvaan lähes aina käsivaralta että tuokin testi jo osoitti että kelpaa mulle. Otan varmaan jalustan kanssa kuitenkin vielä mielenkiinnosta testit uudestaan, voin laittaa näytille vaikka kuvat satasesta cropista jos jotakuta kiinnostaa.

Härskin kokonen toi Instax 210, se kuluttajamalli lienee paremmin miniatyrisoitu. Tätä tuskin kukaan ostaa, jos livenä näkee ensin. Purskahdin nauramaan, kun avasin paketin.

Täytyy kattoa, jos jossain vaiheessa ottas sen jääkaappikuvan tällä... :)

_smaller.jpg

Päivitelläänpä omaa settiä.

Canon 5D mark 3
Canon 24-70mm f2,8L
Canon 85mm f1,2L USM II
Canon 135mm f2L
Elinchrom ranger quadra rx salamasetti läpiampuvilla sateenvarjoilla (octa täytyy hankkia seuraavaksi)
Elinchrom D lite 4 setti softboxeilla (myyn varmaan pois)
Gossen digisky valotusmittari
Canonin 430 EXII
Manfroton mono ja tripodi
ja muuta pientä sälää...

Teillähän on täällä kovin uusia laitteita...

Pistetään kuitenkin omat romut tähän, eli Canonin 350D akkukahvalla ja sen mukana tulleella verkonpainolla (kitti-linssi). Lisäksi tuli ostettua joskus Canon EF 50mm f/1.8 II.
Niin ja pitäähän aikuisella miehellä kolmijalka olla :D

Jos ihan rehellisiä ollaan niin on käynyt kyllä mielessä rungon päivitys ja lisäputkien hankinta, mutta sunnutai-kuvaaja pärjää hyvin näilläkin.

Suositut

Back
Ylös Bottom