Laikkaripäiväkirjani, 7 vk 5 kiloa.

Jos ketään kiinnostaa, pistän tähän threadiin 6 vk ajan ruokavalioni, reenit ja muun mahdollisen liikunnan, sekä tulokset siitä. Jos tämä on moderaattoreiden/vakkareiden mielestä turha, niin tämän saa poistaa.

Taustaa: Pituus 195cm, lähtöpaino oli 120.2. Laihdutin vuoden aikana painonvartijoiden ruokavaliota mukaillen 20 kiloa. En ollut ikinä kuurin orjallinen noudattaja, välillä oli kuukausikin että en "laskenut" mutta paino pysyi vähintään samana. 3 vk sitten tavoitin tavoitepainon 99.8. Pidin 2 vk taukoa kuurilta, ja maanantaina vaaka näytti noin 101, eli nesteitä oli tullut takas. Päätin hakea 7 vk aikana painoni 95, eli tuo kilo nesteitä nopeasti pois ja 5 kiloa rasvaa.

Kulutukseni on noin 3000 kcal/pv, 21000kcal / viikko. TÄstä kilon pudotus viikossa on -7000kcal, eli 14000kcal käyttöön. Tasaan sen 5 päivää kohti 1800kcal, ja 2 pv 2400 kcal. Pisteissä 30 pist = 1800 kcal, 40 pist= 2400 kcal. Tämän lisäksi teen 2 krt viikossa vatsat, 5 x 15 toistoa selällään jalat 45asteen kulmaan nostaen, sekä 2 krt viikossa etunojat jalat sohvalta, 5 sarjaa tasaisin punnerruksin failureen asti.

Teen joka viikosta yhden viestin, ja lisään edittinä päivän parin välein siihen tiedot. Sitten uudesta viikosta uusi viesti, jotta tämä ei ole kilometrin pituinen. Jos on kysyttävää, vinkkejä tai ideoita, niitä saa vapaasti esittää.

Noniin, eli tuo 1 kilo palautuneita nesteitä oli tän viikon tavoite, saada paino takas tasan sataan mistä jatkaa 6 vk eteenpäin.
Maanantai 40 pist. Tiistai ja ke 30 pist. TIistaina vatsat, ke etunojat.
Torstaina töissä kanaa ja riisiä, salaattia, 8 pist/n. 480 kcal. Karkkia noin 100g, 5 pist/ noin 300 kcal. Kotona 5 perunaa ja kevytlenkki pannulla paistettuna, ei lisärasvaa, (=jatkossa vain pyttipannu) 6 pist, noin 360kcal. Iltapalana ruisleipää kevyt juustolla tai rasvallanoin 7 pist. Jätskipuikko 4 pts. Yht 30 pist/1800kcal

Perjantai päivällinen lasagnea ja leipää, noin 14 pist/840kcal, lounas mikroranskalaisia 200g jakevytlenkki uunissa, yht noin 9 pist/540kcal,
namia noin 350gr, 18pist/1000kcal :nolo: , iltapala 2 kinkkusämpylää ilman rasvaa ja laittilimu, 10 pist/600 kcal. Illalla vatsat. Yht 51 pist, noin 3060 kcal.
Eli viikonloppuna tarvii kituuttaa :)

Tänään vaaka näytti 99kg. Eli nesteet pois ja ylimääräinen kilo :)
Tänään lounas, perunaa ja jauhelihakastiketta 7 pist/420kcal,
korvapuustin ja pari namia, yht 6 pist/360 kcal.
Iltapala paketti ruisleipää, kevytjuustoa, kurkkua tai kevytrasvaa yht 7 pist /420 kcal. Yht 20 pist/1200 kcal. Lisäksi 1h kävelylenkki, ja 1 h raskaita pihatöitä, (kivien kanto, lapiointi)

Älä nyt herran jumala millään painovartioitten pisteillä laske! p/hh/r ja kalorit noilla on paljon parempi jatkaa. Painonvartijat nyt antaa mahdollisuuden syödä vaikka pussin sipsejä päivässä, kunhan vaan pisteet ei tuu täyteen. Punttaajalle ei tollanen 'ruokavalio' käy ollenkaan!

p.s. edittiä voi käyttää vaan jotain 10min tai 15min postauksen jälkeen..

edit.

Karkkia noin 100g, 5 pist/ noin 300 kcal. Kotona 5 perunaa ja kevytlenkki pannulla paistettuna, ei lisärasvaa, (=jatkossa vain pyttipannu) 6 pist, noin 360kcal. Iltapalana ruisleipää kevyt juustolla tai rasvallanoin 7 pist. Jätskipuikko 4 pts. Yht 30 pist/1800kcal

tässä kohtaa mennään jo mettään niin, että kolisee..

Wondadog sanoi:
... namia noin 350gr, 18pist/1000kcal

En ikinä pystyisi kerralla syömään noin paljon karkkia kerralla. 1000kcal, huh. Tuollaset "puuskat" kannattaa karsia kuuseen kokonaan ja ottaa tilalle jotain terveellisempää, saa syödäkin enemmän.

Ei nyt millään pahalla, mutta tuo sun ruokailusi vaikuttaa aivan karmealta. Lueskele täältä vähän ravintoasioista, niin tajuat, että mm. lenkkimakkarat, ranskalaiset ym. turhat mässyt kannattaa jättää pois. Tuosta sun ruokailustasi puuttui hyvät rasvat kokonaan, ja proteiinia oli aivan olemattoman vähän. Sen sijaan hiilareita tuli enemmän kuin laki sallii.

Tässä on erittäin hyvä linkki dieettiin liittyen. Lue ajatuksella läpi. Toivottavasti saat tästä potkua ja järkeä dieettiisi.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=19159

MKS sanoi:
Ei nyt millään pahalla, mutta tuo sun ruokailusi vaikuttaa aivan karmealta. Lueskele täältä vähän ravintoasioista, niin tajuat, että mm. lenkkimakkarat, ranskalaiset ym. turhat mässyt kannattaa jättää pois. Tuosta sun ruokailustasi puuttui hyvät rasvat kokonaan, ja proteiinia oli aivan olemattoman vähän. Sen sijaan hiilareita tuli enemmän kuin laki sallii.

Tässä on erittäin hyvä linkki dieettiin liittyen. Lue ajatuksella läpi. Toivottavasti saat tästä potkua ja järkeä dieettiisi.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=19159

Huom, ydinhän on se että yritän ottaa 5 kg rasvaa vielä pois. Siis tämä ei olekaan mikään puntti/proteiinidieetti.
Kun saan painoni tuonne 93-95 kg paikkeille, sitten vasta suunnittelen erikseen punttisreeniä / lihaskasvatusta. SInällään hauskaa että tuo tuomitaan paskapuheeksi, juurikin näillä ohjeilla olen saanut syödä 2 lämmintä ateriaa päivässä, viikoittain piipahtaa roskaruualla, ja syödä myös tuota huumettani namia kohtuusäännölliseen ja laihduttaa 20 kiloa vuodessa, ja yleiskuntoni on huipussaan. Siis verrattuna vanhaan. Tollaset ketodieettihärpäkät ei o mun juttuja. Ja miksi kiduttaa itseään, kun voi syödä myös mässyä ja roskaruokaa, kunhan tekee sen tasapainoisesti. Silti laihtuen koko ajan, mikä oli päätavoite. 20 takana, 5 enää.

Toi editti homma kyllä oli hyvä pointti. katotaan nyt, jatkan tällä tavalla niinkauan kun se toimii, saatan pistää sitten vaikka kerran viikossa replyä mitä on tapahtunut. Vaikka se ketään ei suoraan kiinnostaisikaan, mutta se pitää yllä mun motivaatioo vielä enemmän...

Täällä on aiemmin jo varmaan useaan otteeseen todettu, että kyllähän dietillä, kuin dietillä (= syö vähemmän, kuin kuluttaa) laihtuu. Mutta eri asia on, millainen dietti on terveydellisesti järkevä, ja mitä minkäkin dietin jälkeen jää jäljelle.

Tuollaisella Points-dietillä, edellä mainittuja "ruoka"-aineita syöden jäljelle jää laiha läski. Eli jos se on tavoitteena, niin anti mennä vaan. :thumbs:

Wondadog sanoi:
Kun saan painoni tuonne 93-95 kg paikkeille, sitten vasta suunnittelen erikseen punttisreeniä / lihaskasvatusta.
Miksi et aloita punttitreeniä jo nyt?

Wondadog sanoi:
SInällään hauskaa että tuo tuomitaan paskapuheeksi, juurikin näillä ohjeilla olen saanut syödä 2 lämmintä ateriaa päivässä, viikoittain piipahtaa roskaruualla, ja syödä myös tuota huumettani namia kohtuusäännölliseen ja laihduttaa 20 kiloa vuodessa,
Vaikka sinulla on paino tippunut, niin kyllä ruokailusi on aika kaukana hyvästä tai edes kohtuullisesta. Ja mielestäni noista ruokailutiedoista ei voi mitenkään päätellä, että se olisi diettaajan ruokavaliosta. Tosin ei tuo ole kyllä bulkkikaudenkaan ruokavaliosta.

Ja unohda noi painonvartioiden pisteet. Niistä ei ole mitään hyötyä, ainoastaan saat väärän kuvan oikeasta ruokailusta. Oikeasta ruokailusta löytyy näiltä sivuilta tietoa.

Hienoa työtä Wondadog!! Jos et halua mitää ketoilua ym. HC-juttua nii kokeile ees pistää tohon sun dieettiis protskua 2-3g protskua/painokilo :thumbs: Kyllä varmasti tiedät itsekkin että noi karkit ja muut hyväskät ei oo terveellisiä. Saat kyllä tehdä mitä sua huvittaa mutta ajattelin vaa kommentoida ja pistää oman mielipiteen. Nuudelit on muuten hyvää dietillä ainakin omasta mielestä. Oon löytäny sellasia Mama -nuudeleita ne on hyvin vähäkalorisia (n.50 kaloria/100g) ja maistuu tosi hyvältä kun on mukana kunnon mausteet. Zemppiä dieetille!! :kippis1:

twinlab sanoi:
Hienoa työtä Wondadog!! Jos et halua mitää ketoilua ym. HC-juttua nii kokeile ees pistää tohon sun dieettiis protskua 2-3g protskua/painokilo :thumbs: Kyllä varmasti tiedät itsekkin että noi karkit ja muut hyväskät ei oo terveellisiä. Saat kyllä tehdä mitä sua huvittaa mutta ajattelin vaa kommentoida ja pistää oman mielipiteen. Nuudelit on muuten hyvää dietillä ainakin omasta mielestä. Oon löytäny sellasia Mama -nuudeleita ne on hyvin vähäkalorisia (n.50 kaloria/100g) ja maistuu tosi hyvältä kun on mukana kunnon mausteet. Zemppiä dieetille!! :kippis1:

Kiitti zemistä. Niin, sinällään tiedän että ei ne namit terveellisiä ole, mutta mieluummin mä leffaa kattellessa nautin pussin namia, kuin herkullisen proteiinipirtelön.. :) Okkei, huomaan että täällä oon aika vahva koulukunta noille "tappodieeteille", ja ette te väärässä ole ruokavalionkaan suhteen. Mutta sinällään olen yllättynyt tuosta kannasta. Mukaillen noita ohjeita, nimenomaan olen pystynyt pitemmälle tähtäimelle muuttamaan tottumuksiani, rasvan, makean, sokerin ja suolaisten ruokien käyttöni on jotain aivan muuta mitä se oli puolitoista vuotta sitten. Tiedän että syön namia vielä kohtuurunsaasti, mutta jos olisin yrittänyt jättää ne kokonaan pois, tulos olisi ollut juurikin kuukauden nesteetpois-laardiatakas retkahtamiset...

Mutta otan tottakai kaikki ehdotukset huomioon, ja aion noihin tutustua. Ei ne lisätehosteena pahaa tee. Juurikin noi mahkut syödä välillä muutakin kun kuituja ja raejuustoa on tehnyt ton laikkarin mahdolliseksi, niin hyvä itsekuri mulla ei vielä ole että noissa olisin pysynyt. Ja itselläni on oma näkökanta näihin 4kk/20kg dieetteihin, ellei sitten ole todellinen itsensäpiiskaaja ne tulee takaisin. Yksilöllistä toki...
Punttista en tee vielä sen takia koska vaikka vartaloni on tullut päärynästä jo solakaksi ja sopusuhtaisemmaksi, (vanha kireä 40/36 housu on vaihtunut 36/36 ja tarvii vyön) haluan vielä viimeisen silauksen vatsan ja rinnan rasvoista pois. Kauluspaitapäällä ne ei näy, mutta t-paidalla kyllä hieman. Ja mikäli olen ymmärtänyt, miinuskaloreilla on turha käydä salilla...????

Protskusta en tiedä mitään miten saada lisää, mutta pengon tässä joku ilta archivea...

Wondadog sanoi:
Ja mikäli olen ymmärtänyt, miinuskaloreilla on turha käydä salilla...????

Protskusta en tiedä mitään miten saada lisää, mutta pengon tässä joku ilta archivea...

Miinuskaloreilla kannattaa kyllä käydä salilla, eli sikäli olet ymmärtänyt väärin. Voimataso kehittyy ainakin ihan mukavasti dietilläkin. Punttitreeni poltaa kaloreita ja muokkaa vartaloa parempaan suuntaan. Ja jos ylimäärästä on reilusti niin saattaa jopa aloittelijalla onnistua rasvanpoltto ja lihaksen kasvataus samaan aikaan, tosin silloin tämä 2 grammaa protskua per painokilo on kyllä syytä saada.

Mä oon kans vähän sitä mieltä että jos on tottunut mussuttamaan karkkia ja sipsejä tolkuttomasti niin ei niitä kannata heti kokonaan jättää pois. Jos niin radikaalin muutoksen tekee kerralla niin voipi olla että retkahtaminen on jossain välissä edessä.
Kannattaa lähteä muuttamaan niitä ruokailutottumuksia pikkuhiljaa. Muutama kuukausi menee niin huomaat että aamulla vetelet kaurapuuroa, rahkaa ja protsku drinkkejä. Ruuan kanssa on aina salaattia ja niinpoispäin. :thumbs:

Tuosta painonvartijaruokavaliosta olisi ittelläkin hieman sanomista. Muija tuossa keväämmällä yritti laihduttaa (taisi jotain tippuakin) tuolla kyseisellä dieetillä ja kun niitä pistehommeleita siinä tuli minunkin lueskeltua, niin silmään pisti sellainen, että hiilihydraattejahan suorastaa kannustetaan siinä syömään enemmän kuin tarpeeksi. Monesta ruoka-aineesta, jossa proteiineja oli saman verran kuin hiilihydraatteja toisessa ruoka-aineessa, sai "pulittaa" enemmän pisteitä, vaikka kaloreita tuli saman verran annoksesta. Mitään logiikkaa tuossa minun mielestäni ei ole jos kaloreita kerran lasketaan. Ja noiden pullien ja karkkien syöminen vie yllättävän vähän niitä pisteitä jopa vähärasvaisiin proteiinilähteisiin verrattuna. Täysin perseestä koko zysteemi, harrasti sitten kuntosaliharjoittelua tai soffalla makoilua :down: Kyllähän paino putoaa, rasvaa? en tiedä.

Marek sanoi:
Mä oon kans vähän sitä mieltä että jos on tottunut mussuttamaan karkkia ja sipsejä tolkuttomasti niin ei niitä kannata heti kokonaan jättää pois. Jos niin radikaalin muutoksen tekee kerralla niin voipi olla että retkahtaminen on jossain välissä edessä.
Kannattaa lähteä muuttamaan niitä ruokailutottumuksia pikkuhiljaa. Muutama kuukausi menee niin huomaat että aamulla vetelet kaurapuuroa, rahkaa ja protsku drinkkejä. Ruuan kanssa on aina salaattia ja niinpoispäin. :thumbs:

Oot täysin oikeessa, tälleen mä oon vaimollekin tähän asti hyvällä menestyksellä ajanut terveellisempää ruokavaliota sisään. Ja samoin ite tässä jo kohta vuoden päivät syönyt aina vaan paremmin ja terveellisemmin. Rahkastakin saa iltapalle oikein herkun kun pistää sopivasti FunLightia, parempaa itseasissa kun maustetut sokeripitoiset jugurtit. Kyllähän sitä karkkia lähes kaikilla tekee mieli, mutta sitävarten kannattaa opetella pitämään sitä mässy/karkkipäivää kerran viikossa. Mun mielesä parempi noin kun jokapäivä vähäsen, se kun lähtee paljon helpommin lapasesta.

Counani sanoi:
Mitään logiikkaa tuossa minun mielestäni ei ole jos kaloreita kerran lasketaan. Ja noiden pullien ja karkkien syöminen vie yllättävän vähän niitä pisteitä jopa vähärasvaisiin proteiinilähteisiin verrattuna. Täysin perseestä koko zysteemi, harrasti sitten kuntosaliharjoittelua tai soffalla makoilua :down: Kyllähän paino putoaa, rasvaa? en tiedä.

En tajua noista proteiini yms jutuista mitään. Sen olen ymmärtänyt että tuo points perustuu rasvan ja hiilihydraatin suhteeseen. Jos se on paskaa, kai mä sitten olen laihtunut nesteitä 4-5" verran vyötäröltä. Lihaksia mulle kun ei ole voinut tulla mihinkään muualle kuin pohkeisiin, koska edellisinä 10 vuotena en ole harrastanut mitään muuta kun koripallohöntsyilyä...

Kai se on sitten niin yksilöllistä... :rolleyes:
Ei herneitä, vaikka noobie täällä olenkin..

Wondadog sanoi:
En tajua noista proteiini yms jutuista mitään. Sen olen ymmärtänyt että tuo points perustuu rasvan ja hiilihydraatin suhteeseen. Jos se on paskaa, kai mä sitten olen laihtunut nesteitä 4-5" verran vyötäröltä. Lihaksia mulle kun ei ole voinut tulla mihinkään muualle kuin pohkeisiin, koska edellisinä 10 vuotena en ole harrastanut mitään muuta kun koripallohöntsyilyä...

Kai se on sitten niin yksilöllistä... :rolleyes:
Ei herneitä, vaikka noobie täällä olenkin..

Äijät tarkoittaa, että painonvartijoitten dietti ei ole terveellinen tapa laihduttaa, vaikka kilot sillä putoaakin. Pudottamasi kilomäärä on sisältänyt nesteitä, läskiä ja lihasta. Kuinka paljon olet menettänyt lihasta ja paljonko on lähtenyt läskiä. Syömällä pakkiksen oppien mukaan olisit voinut ja voisit edelleen polttaa läskiä saman verran mutta säästää lihaksiasi. Tärkeintähän ei ole pudotetut kilot vaan se paljonko läskiä on lähtenyt. Koska, jos olet menettänyt paljon lihasta on myös peruskulutuksesi laskenut ja palatessasi normaaleihin ruokailutottumuksiisi läskit tulevat nopeasti takaisin. Näin ei kävisi (tai se tapahtuisi huomattavasti hitaammin), mikäli lihaksen menetys olisi minimoitu oikeanlaisella ruokavaliolla ja liikunnalla.

Kirjoitit aiemmin, että et halua kiduttaa itseäsi luopumalla esim. irtokarkista, jota söit lähes päivittäin. Väitän, että paremmalla ruokavaliolla olisit kiduttanut itseäsi vähemmän, koska sinun ei olisi tarvinnut nähdä nälkää, koska verensokerisi ei olisi heilahdellut yhtä rajusti kuin nykyisellä ruokavaliollasi. Tässä paremmassakaan ruokavaliossa sinun ei olisi tarvinnut luopua irttareista, olisit vain pyhittänyt niiden mättämiselle päivän parissa viikossa tai lievemmän mässypäivän kerran viikossa.

IMO, karkinhimo on pahimmillaan kun syö säännöllisesti. Kun jättää vähemmälle niin sokerintarvekin vähenee. Toi "vähän joka päivä" ei mulla toimi ollenkaan, ennemmin kaadan huolella yhtenä päivänä viikossa.

Painonvartijoista ei ole paljoa hyvää sanottavaa. Toimiihan se keskivertotaviksella, mutta jos ei yhtään käytä ajatusta siihen mitä syö niin ruokavaliosta putoaa pois hyvät rasvat (kun niitä näkyviä pehmeitä rasvoja on helpoin vähentää) ja proteiinit, koska monessa protskulähteessä on sen verran rasvaa mukana että PV:n laskusysteemi rankaisee niistä. Ja kaloritasot on tosi alhaalla ainakin jos harrastaa liikuntaa.

Meinasin repiä pelihousuni kun jossain PV:n lehdessä esiteltiin hyvää laihdutustulosta kuvilla joissa oli muija, joka oli kuihduttanut mm. jalkansa ja hanurinsa niin että jalat oli tikut jotka roikkuivat täysin pakarattomasta takapuolesta. Löysää oli silti jäljellä.

IMO samalla vaivalla kun selaa sitä pistevihkosta niin kirjaa oikeat kalorit ja makroravinteet muistiin. Siitä on sekin hyöty että tajuaa mitä tulee syötyä eikä kätke niitä "pointsien" taakse. Minusta se että saa päivittäin merkittävästi kaloreitaan sokereista tm. ei ole hyvä juttu vaikka pointsien puitteissa pysyykin.

Täällä ei todellakaan suosita mitään kidutusdieettejä. Jos lueskelet hieman lisää palstaa niin huomaat sen. max. 1kg/vko on sellainen yleinen suositus. Jos läskiä on paljon niin paino voi pudota nopeampaakin.. Yleinen mielipide taitaa mennä tuonne low-carb puolelle, mutta löytyy täällä low-fat diettaajiakin. Karkit ei vaan sovi kumpaankaan diettiin! Paino putoaa vaikka pelkällä sokerilla, siitä ei ole kysymys. Kysymys on siitä, että paljonko kadotat läskiä suhteessa lihakseen ja miten mukavasti tuo tapahtuu. Vaikka, et olekkaan punttaillut niin kyllä varmasti sulta löytyy lihasta, josta kroppa on valmis luopumaan.

Riittävä rasvan syöminen on ainakin musta helvetin tärkeää! Auttaa tuossa läskinpoltossa ja samalla antaa kylläisyyden tunnetta sekä tasoittaa verensokereita. Hyvää rasvaa tuossa sun ruokavaliossa ei ole nimeksikään! Mässypäivä kerran viikossa ja silloin sitten niitä nameja. Maistuu muuten taivaalliselta, kun niitä syö vain kerran viikossa eikä ne ole arkiruokaa. Näläntunne pysyy paljon paremmin kurissa, kun jättää sokerit pois. Kime tuon jo perustelikin :).

Punttitreeni mukaan vaan, siitä on aina hyötyä!!

tuo 'ruokavalio' on kyllä niin perseellään, että ei sitä ainakaa huonompaan suuntaan enää tuosta saa, joten helppo sitä on ainakin parantaa. :jahas:

Eikä mitää herneitä nessuun, tarkoitus on vaan hieman arvostella noita sun tottumuksia. Itsehän sen kuitenkin päätät mitä syöt ja mitä et.

Pistetään tähän samaan threadiin kun tää on nyt ylhäällä.

Pitääkö tota rypsiöljyn nauttimista varoa samalla aterialla missä on hiilareita?
Oon ruvennu nyt ottamaan kaikkien aterioiden yhteydessä 2rkl rypsäriä. Joskus aamupalalla vaan jää väliin.

Kuinkas suuri osa proteiineista tulis saada lihatuotteista vai onko sillä ratkaisevaa merkitystä mistä ne proteiinit ottaa? (kala, liha, maito, kana)
Tulee nimittäin suurin osa maitotuotteista itsellä, heraproteiinista, rahkasta ja raejuustosta. Tottakai joka päivä on yksi liha/kana/kala ruokakin.

Propsit JSmithille hyvästä tekstistä. :thumbs:

Kannattaa edes kokeilla syödä "pakkiksen oppien" mukaan, itelläkin oli tosiaan ruokailutottumuksen hanurista vielä vuosi takasin ja nyt oon rasvaprosentti tiputtanu 21-->n. 12-13 vain muuttamalla terveellisempään suuntaan ja jättänyt turhat hiilarit pois. Niitä ei ees tee mieli kun on pari viikkoo syömättä ja saa muuten syödä "hyvin", on olo kokonaisuudessaan virkeämpi ja parempi. Ei se ainakaan mitään ota jos ei annakkaan jos tätä kokeilee.

Back
Ylös Bottom