laihis

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daigle
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
43
Tossa lueskelin näitä posteja ympäriinsä ja törmäilin jos jonkinlaisiin topicceihin. Kaikki kuulostaa melko yksinkertaselta ku päässään miettii. Mutta sitten ku pitäs alkaa toteuttaan niin homma, ainakin omalla kohdallani kaatuu aika hätäseen. Uskokaa pois, mullon ollu aikomus keveennyttää ja kiinteyttää itseeni jo 2-3 vuotta oikeen urakalla. Nyt paino on jämähtäny 120kg:hen. Tippuu, muttei nouse. Pituutta on jotain 185-186.

Esim toi ruokailu...oi että kuulostaa iisiltä ja kuinka tekis mieli ottaa itsee niskasta kii. Se kestääkin yleensä päivän...alotin tos kuukausi sitte sellasen et iha en syöny paskaa, join vettä ja söin ruisleipää. Ok, päivä meni hyvin. Mut sit se hyytyy. Miksi? Ei sitä vaan voi mitää ku asuu porukoilla (taas vaihteeks) ja mude tuo kaupasta jotai namua ja tekee makiat ruoat :D

Treenistä en voi oikeestaan ees puhuu. Motivaatio on 200% illalla ku nukkuun menee ja aattelee et "Oi hitto, pikkasen tekis mieli käydä juokseen jossian nyt heti...mut en taia ku nii myöhä ja koulu aamul. Mut huomenna salille, aivan varma!". Sit ku uusi päivä koittaa: "pah...huomenna sit. Eiku hei...alotan ens kuussa, enää muutama päivä.". Sit ku uus kuukausi koittaa: "Nyt on kiirettä, ei jouda...alotan ku kerkeen ja jaksan.".
Eli näin tää sit siirtyy ja siirtyy.
Kyllä! Kyseessä on motivaation puute...ja sen olemassaolon kyseenalaistaminen :( Mutta jotenki sitä ei vaan saa itsee niskasta kii.

Kuten sanoin, kaikki kuulostaa helpolta. Mulla tosin on se et painoa on sen 120kg ja pituutta sen ~185cm. Eli laardia pois ja reilusti, painoa sen ~30kg ois tavote heittää pois...tai ees kiinteyttää tota michelin-rengasta. Mut kaikki ei mulla toimikaan :(

Kolme vuotta sitten olin autokolaris. Alaselkä meni ja siel joku luu tai jokin törröttää. Eli se ei kestä juuri rasitusta. Se estää täten vatsalihasliikkeet aika tehokkaasti. Mutta mikä eriskummallisinta, selkälihasliikkeet on aina ollu mun vahva ala. Ja se miksen ole alottanu sitä laardinpoistoa aiemmin...hyvä kysymys. Kuten sanoin aiemmin, se on tarkotus ollu alottaa jo pari-kolme vuotta sitten. Inttihän mulla meni iha käsille. 40pv intis, 24 päivää vempassa. Pysyvä NKV 15 joka tiputettiin kymppiin. Mutta silti laihduin intissä ~10kg tos kuukauden aikana. Oishan toi kiva uusia, mut motivaatio on...ailahteleva on varmaa oikea sana.

Eli ois 120kg 185cm pitkä jätkä, ruumiinrakenne ei oo mikää läsö vaan melko raamikas, mutta keskivartaloa on. Hartiat on leveet. Eli mitää kehonrakennusta ei oo tarvis alottaa. Vaan iha vaan polttaa paskaa. Mut mikä tekee siitä tosiaan erilaista on tää mun selkä. Ei vaan kestä tehä kaikkee. Riittääkö ruokavalion vaihto näin alkuun? Ja mitä mä teen ku mude tuo kaupasta jotain ja tekee jotain hyvväää?

Tulipa runoiltua. Pliis help mii & no further comments.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ruokavalion vaihto on kaiken a & o näin aluksi jos laihtua haluat. Täältä löydät kyllä vaikka kuinka paljon neuvoja mitä ei saa syödä jne. Mutta pahin ongelmas näyttää olevan motivaation puute. Ajattele asiaa näin ku mietit että jos alottaisin huomenna että joko teet sen nyt tai et alota koskaan. Sillon ku ite tajuat että vain siirrät sitä, ja teet jotain asialle, ni asia korjaantuu.

Ja usko muo, se motivaatio on aika vitun kova ku huomaat kuukauden päästä et painatki 115 kg, ja paino putoo koko ajan. Tsemppiä syksyyn!

Joo. Mut sanokaas jotain hyvää välipalaa/lounasta sun muuta mitä kandeis syä sit ku muut syö kotona jotain pihviä, pastaa tai vastaavaa oikeinki magialta näyttävää ja maistuvaa?
Mitä mä ostan kaupasta itelle? Tai mitä pyydän mudea tuomaan mulle?

Rahkat ynnä muut ei ikinä oo mulle natsannu, kananmunat joo. Tätä rataa. Tiedän kyl et täältä löytyy ohjeita. Mut tahdonki ehdotuksia, en faktaa. Olenko oikeassa jos sanon, että se on hieman eri asia?

Mutta kiitti tsemeistä! :)

Daigle sanoi:
Mitä mä ostan kaupasta itelle? Tai mitä pyydän mudea tuomaan mulle?
Tällaisten kysymysten perusteella et saisi motivoitua itseäsi, vaikka "mudesi" toisi sinulle säkillisen sitä motivaatiota S-Marketista. Pakkotoisto on täynnä tämänkaltaisia peruskysymyksiä, mutta vastausten löytäminen vaatii oma-aloitteisuutta, joka nykypäivänä tuntuu olevan monille pelkkä kaukainen ajatus. Ehkä mudesi voisi samalla etsiä Pakkikselta sinulle vastauksia? En halua olla ilkeä, mutta 23-vuotias varmasti osaa etsiä itse edes ne perustiedot.

Daigle sanoi:
Osaa kyllä. Et ole ilkeä, vaan motivoit luopumaan ääliömäisyydestä :D
Pitää katella kämpillä lisää, nyt enkun tunnille.

Jep, itelle tuli motivaatio siitä että vaimo tuli raskaaksi. Ajattelin että "mä en halua olla sellainen plösö isä, josta ei ole mitään liikunnallista kaveria pojalle, ja joka opettaa sen syömään itsensä samanlaiseksi läskikasaksi kuin isänsä".
Tuntuuko se 2-3v pitkältä ajalta, muistatko kun "aloitit" diettaamisen?
Siihen verrattuna se 1 v ei ole pitkä aika, ja siinä ajassa pääset terveellisesti alle 100kg, vaikka sillon tällön herkuttelisikin.l

Tuossa oli pointtia että etsiä tarvii mutta muistan myös sen että kun itse aloitin tuon n30kg pois pudottamisen, en olisi alkuun päässyt myöskään ilman suoria ohjeita. Tämä ohje ei ole mikään virallinen ohje, ja on aika yksipuolinen, mutta uskon että jos 2-3 vk pystyt noudattaan tämänkaltaisia aterioita ym, näet jo nopeasti tuloksia, mitkä taas motivoi jatkaan paremmin.

Syö 3-4 krt päivässä ruisleipä (aamu/ilta/välipalaksi), mikä sisältää 2 siivua leipää, 2-3 siivua kevytjuustoa, n 6siivua kinkkua/kalkkunaleikettä sekä vapaasti tomaattia, salaatinlehti, kurkkua ym.

Käsket äitiäsi ottaan huomioon dieettisi, jotta hän voi tuoda parempia ruoka-aineita kaupasta, tosin 90% tästä on kiinni sun omasta selkärangasta.
jos voit esim näitä 4 eri ruokaa vaihtelemalla sinnitteleen pari viikkoa, näet tulokset ja sitten kun pääsee jyvälle oppii eri ruoka-aineilla tekemään yhtä kevyitä ruokia. Joka ruualla reilusti salaattia.

2 dl keitettyä tummaa riisiä/makaronia. Sen kyytipojaksi uunissa paistettu 300gr kanan rintapala. Tai sitten teet 400gr jauhelihakastikkeen ilman rasvaa, ja syöt siitä 3 kertaa (kastike: paahdat desin vehnäjauhoja pannulla ruskeaksi, sitten lisäät noin 5-6dl vettä ja lihaliemikuution)

Sitten hyviä on kaupan valmis italian/meksikonpata tai lasagne, näihin laittamalla 400-500gr jauhelihaa/kanaa (tollanen uunissapaistettu kananrinta, siitä nahat ja luut pois ja pilkot sekaan) jonka syöt 3 annoksena.

Jokaisen ruoka-aterian kalorimäärä pysyy noin 500-700kcal, ja on kohtuu proteiinipitoista. Leivät on noin 250-300kcal, mutta kaikki on vähärasvaista.
Näin päivittäiset kalorisi pysyy siinä 2000-2500kcal hujakoilla, nälkä ei varmasti tule.

Tietty namit, viinan kova käyttö ja kaikki napostelu kannattaa jättää pois.
Joka aterialla suosittelen max yhden lasin mehua/maitoa.
Sokerittomat mehukeitot on hyviä makean himoon, samoiten 1 banaani.

Liikuntaan toki otat selän huomioon, alkuun kehoitankin vaan tekeen viikossa vaikka 4 tunnin kävelylenkkiä. Tietysti seuraillen miten nivelet/paikat tähän alkuun reagoi.

Tsemppiä. :thumbs:

Itselläkin on joskus ollut motivaatio vaikeuksia, niin ruoan kuin treenaamisenkin suhteen. Sen olen kuitenkin oppinut, että kun vaan VÄKISIN muuttaa niitä tottumiksia vaikka sillä hetkellä "ei oikein jaksaisi/kiinnostaisi" niin annas olla kun vähän aikaa noudattaa vaikka uutta ruokavaliota taikka treenaustapaa niin ei se paluu vanhaan enää kiinnostakaan. Eli itsellä ainakin motivaatio tulee kun sen laittaa tulemaan :)

Daigle: Ovatko vanhempasi kovin ylipainoisia? Ainakin teidän perheen ruokatottumusten perusteella voisin hyvin olettaa. Mikäli tämä on tilanne, niin samalla kun suunnittelet itse järkevän ruokavalion itsellesi, niin pyri tekemään kuitenkin ruoista maukkaita. Eli käytä maukkaita terveellisiä raaka-aineita. Keskustele vaikka asiasta vanhempien kanssa ja pistä mutsisi tekemään tätä safkaa. Siinä voisi koko perhekin voittaa jotain samalla...

Mä söin itse yläasteella todella paskasti, mutta tiesin sentään jotain ravintoaineista (valitettavasti pelkäsin rasvaa...). Kerran tein mun vanhemmille listan ruoista, joita en halua edes nähdä ruokapöydässä juuri ravintoaineiden takia. Mutsi mietti silloin hommaa hetken ja sano, että mikäs siinä, koska se ei ollut erityisemmin häneltä pois eikä häntäkään haitannut se, että sivutuotteena söi jotain terveellisempää.

Jos ei vielä mene perille, niin voit vetää seuraavan dialogin: :D

Sinä: Te olette huonoja vanhempia.
Vanhemmat: Miksi?
Sinä: Olette kasvattaneet musta norsun välittämättä mun terveydestä tippaakaan!
Vanhemmat: Kauhistus!
Sinä: Lopettakaa karkkien ja makeisten ostaminen kotiin, jos yhtään välitätte musta!
Vanhemmat: Selvä!

Ja kaikki on hyvin ja dieetti pääsee alulle. :kippis1:

Tohon motivaatio-hommaan; mä mietin melkein 20 vuotta koko ajan että "pitäis alottaa kuntoilu"... -aina se kumminkin jäi ja jäi... -sitten harmitti kun katsoi taappäin sen pari-kolme vuotta niin aina tuli mieleen, että "kuinkahan pitkällä olisin nyt jos olisin aloittanut silloin pari vuotta takaperin?"

Tässä meni tosiaan melkeen 20 vuotta. Sitten aloin totaalisesti kyllästymään itteeni ja siihen plösöilyyn kun on jo vähän ikääkin mittarissa. Nyt on pian vuosi takana siitä kun alotin totaalisen elämänmuutoksen enkä kadu yhtäkään päivää siitä! Tällä hetkellä ainoa mikä hatuttaa on tuo kipeä selkä, mutta kokoon kyllä itteni tästäkin enkä anna noitten vastoinkäymisten masentaa. Pitkässä juoksussa nää ratkastaan nää asiat, ei siinä mitkään hetken huuhailut mitään merkitse että käyt pari kertaa lenkillä tai pidät viikon dieettiä...

Ota nyt iso äijänrutjake ittees niskasta kiinni ja lopeta tuo neitimäinen vatvominen "meniskö? , eikö menis?, vai meenkö sittenkään?" ... Katto taaksepäin; kuinka pitkällä olisit nyt jos olisit alottanut 2-3 vuotta sitten? -Sitten päätät vetää vielä täysillä plösölinjaa seuraavat 10 vuotta ja taas katsot taaksepäin ja mietit kuinka pitkällä olisit jos olisit alottanut silloin... jne.

Jos ei tuo ala harmittaa niin paljon että saat ryhdistäydyttyä, niin sitten ei auta kun vetää plösölinjaa vaan hautaan asti :urjo:

NO;- ei millään pahalla :love: ,mutta kyllä se vähän näin lopulta ON! Eiks vaan? Omasta kokemuksesta puhun...

tsemppiä :thumbs:

-Ai niin, ja ne momman namut paiskaat vessanpyttyyn :rock:

Jopas heittää hyvää shittiä täällä :D

No lähetään siitä et kävin tos kotimatkalla kaupas, ostin kurkkua ja ruisleipää (oikeesti tykkään). Kotona sit tekasin neljä puolikasta leipää, väliin hieman voita ettei kuivalle maistu sekä kurkkua. Sit lattasin ne yhteen, eli kaks erillistä leipää. Hyää :rock:
Nii ja maitoa menee kyl mulla...syödessä aina vähintää se 3-4 desiä. Parhaimmillaan litra. Rasvatonta :rolleyes:

Jampe9 sanoi:
Ota nyt iso äijänrutjake ittees niskasta kiinni ja lopeta tuo neitimäinen vatvominen "meniskö? , eikö menis?, vai meenkö sittenkään?" ... Katto taaksepäin; kuinka pitkällä olisit nyt jos olisit alottanut 2-3 vuotta sitten?

Toi on just niitä juttuja jota ite alkanu tosissaan kelaan päässään. Ku alkaa tosissaan kyllästyyn iteki siihen et vaihtaa mieltään joka päivä! Se on varmaan 90% tän hetkisestä motivaatiosta (se vähäkin mikä mulla on välistä) ja se saa mut miettiin uudestaan ja uudestaan jos peräännyn. Aamul meni viimene rööki askista, kävin kaupassa mutten ostanu lisää. Syön purkkaa :D Saa nähä kui kaua kestää toi röökilakko. 5 vuotta polttanu.

naksu sanoi:
Ovatko vanhempasi kovin ylipainoisia? Ainakin teidän perheen ruokatottumusten perusteella voisin hyvin olettaa.

Oikein veikkasit. Meän perhees kaikki oikeestaan on... ja mikä ironisinta, muistan ku kesäkuun lopus (siis tais olla iha jotain 29. tai 30. päivä) oli puhetta muden kans et pitäs keventää ruokalinjaa. Kuukausi ilman roskaa, karkkia sun muuta. Nii mitä, eka päivä heinäkuusta koitti nii mude roudaa kaupasta kaikenlaista ja tekee sit hirveen rasvaset skruudit. Kyl se vähä harmitti ittee. Otan kyl puheeks ton taas vaihteeks. Tälläsestä tuu mitää ku talvi tulos ja liikkua pitäs, mut talvisin se liikkuminen on vähäistä... Antaapa olla toi aihe, itellä menee polla sekasi :D

Wondadogi viskas hyviä vinkkejä... Unohin tosin mainita et mä oon aivan armottoman nirso ruualle! Siis todella! Ruisleipä, pasta, riisi joo...kana ei oikee iske mulla, en tiä miks. Tietty se riippuu mite sen tekee. Ja sit kinkku on toinen. Mullei irtoo leivälle kinkut tai kalkkunat. Mut haittaako tuo jos pistää vaan vähä voita ja kurkkua? Yleensä oon käyttäny kaiserwurstia tai meetwurstia.

Mietin muuten tos et jos keittäis kananmunia ja pistäs viipaleina pari aina ruisleivän väliin. Oisko ideaa? Tois sellasta hyvää makua (ja kananmunapieruja) :D

Tomi sanoi:
Noniin! Tuossa on jo sitä asennetta. :kippis1:

Älä kilistele kovin...mullon tänä vuonna ollu vissii 2 selvää viikonloppua. Joten alkoholi tulee oleen tiukka paikka. Viimesen kuukauden aikana menny about 600e juomiseen.
Mutta tuli mieleen et kuulin joskus et viina ei ois nii pahasta laihdutukselle ku esim olut? Onko näin? Eli jos juo sen tolvan sijasta vaikka 0,7l kossun. Baarissahan en juokaa muuta ku viinaa. Mut siel tulee kyl aina vaistomaisesti mässättyä jotain :(

Jätät ne baarit ja viinat ja kaljat vaan muille ja rupeet liikkumaan. Kai tolla 600 eurolla olis voinu jotain muutakin tehdä kun ryypätä? Joo ja muuta pois kotoa niin ei tule syötyä niitä mutsis epäterveellisiä ruokia. Ei toi muuta vaadi kun ottaa vaan itteensä niskasta kiinni ja piiskaa perseelle. :whip:

Noi wurstit ja balkanit eivät nyt ole mitään parasta ruokaa laihdutukselle. Paljon rasvaa ja suolaa. Voissa ja margariineissa on suolaa liikaa. Kun syö kaikenmoisia suolaisia, tulee napsittua roskaruokaakin ja sipsejä yms. Kun on kuukauden ilman lsuolaiisa snäksejä, niin sipsit maisutuu ällölle.

Syöt 6-kertaa "miniateroita" päivässä niin pysyy ruoakahalu poissa. Peruna ja riisi pois kokonaan, kun ne ainakin minulla lisää vain ruokahalua. Ruisleipä on hyvä täyte. Jos kroppa ei kestä kehoilua ja haluat laihtua, niin laihduttaminen on oikeastaan helppoa. Syöt vain useammin, vähemmän, liikut enemmän ja otat sitä alkoholia enintään kerran kuukaudessa. Tommoiset 30kg vie laihduttaa 3-12kk riippuen tahdosta. Nahka roikkuu kun ei käy puntilla... :) Nopeat tulokset motivoi.

VelttoV sanoi:
Noi wurstit ja balkanit eivät nyt ole mitään parasta ruokaa laihdutukselle. Paljon rasvaa ja suolaa. Voissa ja margariineissa on suolaa liikaa. Kun syö kaikenmoisia suolaisia, tulee napsittua roskaruokaakin ja sipsejä yms. Kun on kuukauden ilman lsuolaiisa snäksejä, niin sipsit maisutuu ällölle.

Syöt 6-kertaa "miniateroita" päivässä niin pysyy ruoakahalu poissa. Peruna ja riisi pois kokonaan, kun ne ainakin minulla lisää vain ruokahalua. Ruisleipä on hyvä täyte. Jos kroppa ei kestä kehoilua ja haluat laihtua, niin laihduttaminen on oikeastaan helppoa. Syöt vain useammin, vähemmän, liikut enemmän ja otat sitä alkoholia enintään kerran kuukaudessa. Tommoiset 30kg vie laihduttaa 3-12kk riippuen tahdosta. Nahka roikkuu kun ei käy puntilla... :) Nopeat tulokset motivoi.

Tuo on totta, että jos ei meinaa ruveta "kehoilemaan", vaan pelkästään laihduttaa, niin sehän helppoa ja yksinkertasta kun mikä!

Pitää vaan sopivasti miinuskaloreilla (-500 kcal/vrk) ja lenkkeilee.

Mutta kun pitää yrittää samanaikasesti reenata niin että lihakset kasvais niin jo on monta tekijää yhtälössä mukana: ei sais mennä miinuksen puolelle, kun muuten ei (ainakaan pitkässä juoksussa) kehitystä tule, ja ei jaksa kunnolla reenatakaan millään miinuskaloreilla. Toisaalta läskiä pakosta tulee vähän koko ajan tai ainakin pitäis yrittää ettei sitä kerry liikaa... oma kulutus pitää tuntea aika tarkkaan ja muutenki syynätä tarkemmin mitä suuhunsa panee... sitten pitää vielä välillä dieetatakin ja se niin ettei vaivalla hankitut lihakset palaisia dieetillä pois ja syödä kaikenlaisia mömmöjä, palautumisjuomia sun muuta,laskea proteiineja, rasvarosentteja, seurata tulosten kehittymistä, miettiä ohjelmia, palautumisia, jne jne.jne.

Eihän tossa oo mitään, jos vaan pelkästään laihduttaa meinaa :D Ei vaan syö mitään ja liikkuu paljon :hyper:

Tämä ei ole eka kerta kun tämän mainitsen, mutta aluksi voi kyllä vedella 4-6vko jopa -1200 dieetillä. Jos tavoite on laskea 30kg painoa. 120kg painoisena se on kuitenkin paljon ruokaa vielä, käytännössä ruokailua ei tarvitse paljoa muuttaa, koska kaloritareve laskee koko ajan. Pää siinä hajoaa jos alkaa -500 sääntöä vetää alusta saakka. Siinähän menee 2 vuotta pelkässä painonpudotuksessa! Monenko pää kestää? Kokemuksesta kun voin sen sanoa, että 10kg kun lähtee kuukaudessa, niin saa sitä motivaatiota. Mulla oli aika tavalla samat lähtökohdat mitä kysyjällä, ilman alun ruisleipäpaastoa olisin varmasti lopettanut kesken.

Näiden motivaatiokysymysten ylivoimainen FAQ-vastaus on edelleen Chris Shugarthin artikkeli kaukaa T-Magista ajalta, jolloin sitä vielä kannatti lukea.

Paras kohta tuosta vuodatuksesta, jos et jaksa lukea noin pitkää tarinaa: "We like to watch 'normal' people like you tell us about how they can't get in shape. We smile and nod sympathetically like we feel your pain, but actually, we're thinking that you're a pathetic piece of shit that needs to grow a spine and join a gym."

VelttoV sanoi:

Joo no ei noi wurstit ja palkanit oo mitää pakollisia. Eikä se nyt oo nii kuivaa syä kurkulla ja ruisleivällä.
Mutta mutta...mietin tos et mite ois näin:
6 x päivässä 3 ruisleipää jossa on kurkkua. juomana rasvatonta maitoa 2-3 desiä.

Mut toi liikunta on tosi paha paikka. Futista tykkään kyl pelata...tai yleensä jotain urheilua. Talvisin tosin vaikeeta, ja kavereitakaa ei oo. Mut lenkille lähtö on vähä heikko mulla. Sali vois olla, siel kävis soutelemas vaik puol tuntia ja sit tekis jotain harjotusta selälle. Tai toisinpäin, ensin selkä ja sit soutelu. Yhteensä about tunti, 2-4 kertaa viikos...Veikkaan et kolme kertaa viikos ois aika realistinen. On muutaki hommaa kuten noita nettisivuja ja koulu.

EDIT:
Mites muuten toi tosiaan...eli nahkaahan sitä jää jos ei liiku? Sitä ei kyl mielellään kato. Eli oisko siinä motivaatio sit salille...

Daigle sanoi:
Joo no ei noi wurstit ja palkanit oo mitää pakollisia. Eikä se nyt oo nii kuivaa syä kurkulla ja ruisleivällä.
Mutta mutta...mietin tos et mite ois näin:
6 x päivässä 3 ruisleipää jossa on kurkkua. juomana rasvatonta maitoa 2-3 desiä.
6x? Vähän tiuhaan...
Ne kinkut, kalkkunat ja juustot antaa sulle proteiinia, ja vie nälkää pois.
Tollasessa välipalassa ei juuri ole muuta kun hiilareita.
Sinällään ymmärrän sua, ekan vuoden laihdutin siten että iltapala oli aina 4-6 siivua ruisleipää kevytrasvan kanssa. 20kg pudotuksen jälkeen kun täältä sain vinkin korvata ne vaan 1-2 siivulla kinkun ym kanssa, pudotus alkoi uudestaan ihan uudella vauhdilla... Et menetä mitään kun kokeilet.
Ota se sormi pois pyllystä ja syö ton mukaan 2vk. Katso sitten mikä on tilanne.
Tietty alkuun pääsee myös näillä kalkkunapullilla, kevytlihapullilla ym, mutta parempaa on kunnon kana ja vähärasvaiset lihat. Sitten on näitä naminami marinoituja kanansuikaleita, vähän kalliimpia, mutta niistä saa tosia hyviä, lisäämällä ihan vain lorauksen jotain vähärasvaista ruokacremeä, tai vaikka pelkkää vettä.

Daigle sanoi:
Mut toi liikunta on tosi paha paikka. Futista tykkään kyl pelata...tai yleensä jotain urheilua. Talvisin tosin vaikeeta, ja kavereitakaa ei oo. Mut lenkille lähtö on vähä heikko mulla. Sali vois olla, siel kävis soutelemas vaik puol tuntia ja sit tekis jotain harjotusta selälle. Tai toisinpäin, ensin selkä ja sit soutelu. Yhteensä about tunti, 2-4 kertaa viikos...Veikkaan et kolme kertaa viikos ois aika realistinen. On muutaki hommaa kuten noita nettisivuja ja koulu. Mites muuten toi tosiaan...eli nahkaahan sitä jää jos ei liiku? Sitä ei kyl mielellään kato. Eli oisko siinä motivaatio sit salille...

Jep, punttaaminen myös polttaa rasvaa ja muokkaat kroppaa. Kun olin lopettanut laihduttamisen alkukesästä, nyt tehnyt punttia noin 3kk, vaikka painossa ei ole eroa kuin noin 1-2kg, tosi moni sanoo että "oletko vielä kesällä laihduttanut", eli näemmä muokkaa kroppaa edelleen :D

VelttoV: Olet oikeassa, alkuun voi vetää vähän rankemmin, ja näin myös kaikki turvotus, nesteet ym lähtee alussa nopeemmin pois. Vaikka ekat 5kg on vain sitä, siitä saa aika paljon lisämotivaatioo. :whip:

Wondadog sanoi:
6x? Vähän tiuhaan...
Ne kinkut, kalkkunat ja juustot antaa sulle proteiinia, ja vie nälkää pois.
Tollasessa välipalassa ei juuri ole muuta kun hiilareita.
Sinällään ymmärrän sua, ekan vuoden laihdutin siten että iltapala oli aina 4-6 siivua ruisleipää kevytrasvan kanssa. 20kg pudotuksen jälkeen kun täältä sain vinkin korvata ne vaan 1-2 siivulla kinkun ym kanssa, pudotus alkoi uudestaan ihan uudella vauhdilla... Et menetä mitään kun kokeilet.
Ota se sormi pois pyllystä ja syö ton mukaan 2vk. Katso sitten mikä on tilanne.
Tietty alkuun pääsee myös näillä kalkkunapullilla, kevytlihapullilla ym, mutta parempaa on kunnon kana ja vähärasvaiset lihat. Sitten on näitä naminami marinoituja kanansuikaleita, vähän kalliimpia, mutta niistä saa tosia hyviä, lisäämällä ihan vain lorauksen jotain vähärasvaista ruokacremeä, tai vaikka pelkkää vettä.

Tota kinkkua vois koettaa. Kuten siitä "Laihiksen raamatusta" (Tomin kirjottama tais olla) luin..."kunhan se menee alas, ei sen oo tarkotuskaan olla mitää herkkua..." tjsp :D
Mut siis...kanaa on ok popsia?
Proteiinia pitää saada = pitää ruokahalut hallussa
Hiilareita pitää varoa = en tiä mite vaikuttaa :D
Esimerkki leivälle: kurkku, kinkku ja kevytjuusto.

Mites se maito, ilmeisesti kuiten ok? Se menee jalkoihin </Teemu Selänne> :D

Wondadog sanoi:
Jep, punttaaminen myös polttaa rasvaa ja muokkaat kroppaa. Kun olin lopettanut laihduttamisen alkukesästä, nyt tehnyt punttia noin 3kk, vaikka painossa ei ole eroa kuin noin 1-2kg, tosi moni sanoo että "oletko vielä kesällä laihduttanut", eli näemmä muokkaa kroppaa edelleen :D

VelttoV: Olet oikeassa, alkuun voi vetää vähän rankemmin, ja näin myös kaikki turvotus, nesteet ym lähtee alussa nopeemmin pois. Vaikka ekat 5kg on vain sitä, siitä saa aika paljon lisämotivaatioo. :whip:

Pitää kattoa tota salia sit ku saa eka kii tästä ruokailuhommasta. Ettei tuu ahmittua liikaa kerralla ja sit kaikki romahtaa.

Daigle sanoi:
1. Viimesen kuukauden aikana menny about 600e juomiseen.

2. Mutta tuli mieleen et kuulin joskus et viina ei ois nii pahasta laihdutukselle ku esim olut? Onko näin? Eli jos juo sen tolvan sijasta vaikka 0,7l kossun.

1. Eli n. 20 euroa päivässä? Eli esim. pullo viskiä tai 2 0.5l kossua tai n 2 mäyräkoiraa olutta tai 4 pulloa viiniä PÄIVÄSSÄ. :)

2. On, samalle alkoholimäärälle ilman blandista.
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=906&lang=fi

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=902&lang=fi

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom