laihis

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Daigle
  • Aloitettu Aloitettu
Daigle sanoi:
Sali vois olla, siel kävis soutelemas vaik puol tuntia ja sit tekis jotain harjotusta selälle. Tai toisinpäin, ensin selkä ja sit soutelu. Yhteensä about tunti, 2-4 kertaa viikos......

:hyper: :lol2:

Jee... mister paksuselkä vm. 2005 :worship:

...joka toisella kerralla "ensin soutelu, sit selkä" ja joka toisella "ensin selkä, sit soutelu" :lol2:

Taitais tulla aikamoinen notre dame-lookki...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jampe9 sanoi:
:hyper: :lol2:

Jee... mister paksuselkä vm. 2005 :worship:

...joka toisella kerralla "ensin soutelu, sit selkä" ja joka toisella "ensin selkä, sit soutelu" :lol2:

Taitais tulla aikamoinen notre dame-lookki...

En kyl meinaa mitää hirveetä reeniä selälle. Vaan sellasta joka iha tekis vaan hyvää selälle, parantais sitä. Eli kuten todettu, en hae hartioita, en hae massaa, en hae lihaksia...haen painonpudotusta ja kiinteytystä.

Daigle sanoi:
En kyl meinaa mitää hirveetä reeniä selälle. Vaan sellasta joka iha tekis vaan hyvää selälle, parantais sitä. Eli kuten todettu, en hae hartioita, en hae massaa, en hae lihaksia...haen painonpudotusta ja kiinteytystä.

Joo tsoukkiahan tuo vaan oli. :thumbs:

Daigle sanoi:
Tota kinkkua vois koettaa. Kuten siitä "Laihiksen raamatusta" (Tomin kirjottama tais olla) luin..."kunhan se menee alas, ei sen oo tarkotuskaan olla mitää herkkua..." tjsp :D
Mut siis...kanaa on ok popsia?
Proteiinia pitää saada = pitää ruokahalut hallussa
Hiilareita pitää varoa = en tiä mite vaikuttaa :D
Esimerkki leivälle: kurkku, kinkku ja kevytjuusto.

Mites se maito, ilmeisesti kuiten ok? Se menee jalkoihin </Teemu Selänne> :D
Joo, ei tossa proteiinissa ollut syy/seuraus, myönnän että en tuota tiedettä itsekään tajua, mutta se liittyi siihen miten elimistö käyttää proteiineja ja hiilareita eri tavalla tms..
Itellä kun muutin dieetillä hiilaripitoisen ruokavalion enempi proteiinipainotteiseen (perunat-> tumma riisi ja pasta, makkarat ym -> liha ja kana) muutos oli tosi selkeä...

Ei tuossa maidossa pitäs olla ongelmaa, tosin itse suosittelen pitään sen max litrassa päivä, siitä tulee kuitenkin muistaakseni noin 400kcal / litra...

Kuitenkin, hyvä alku. Kunhan pidät ne kalorit n 2500kcal/pv, niin uskon että varmana toimii...

Daigle sanoi:
Valitettavasti tähän sun tavoitteeseen ei ole mitään oikotietä, mutta toisaalta vaikka 10% rasvoihin pääsee kuka vaan joka vain päättää sinne päästä. Seuraavassa mun resepti:
1) Syöt tasan saman satsin ruokaa joka päivä. Ostat vaikka koko viikon safkat etukäteen ja aamulla laitat erilleen ne ruoat, mitä saat sinä päivänä syödä. Jos painoa putoo 0,5kg per viikko (alussa lähtee nopeammin)niin se satsi on kohdallaan, muuten lisäät tai vähennät sen mukaan että tuo puol kiloa katoaa. Proteiinia tarvitset (raejuusto, tonnikala, kananmunat hyviä lähteitä) ja rypsiöljystä välttämättömiä rasvahappoja. Loput kalorit vihanneksista. Viinan kanssa läträäminen ja äidin pullamössöt menee tauolle.
2) Keksit sellaisen liikuntarytmin, mitä oikeasti voit noudattaa. Aivan riittävä satsi on esim. 45 minuutin reipas kävelylenkki heti aamulla ennen syömistä ja jotain lihasvoimaharjoitteita illalla, 6 krt viikossa. Näitä jäkimmäisiä voit tehdä vaikka himassa 20 minuuttia ennen suihkuun menoa: punnerruksia, vatsarutistuksia, dippiä penkkien välissä, leukoja (jos investoit pari kymppiä ja hankit tangon, alussa vaan hyppäät ylös ja hidastat laskua), alaselkänostoja, voimapyörää, askelkyykkyä, jne.

Luen näitä sun viestejä ja olen vakuuttunut, että tää sun projekti ei tule onnistumaan, ellet tee siitä sun elämän ykkösprioriteettia vaikka seuraavaksi vuodeksi. Se on oikeasti niin helppoa kuin mitä tuossa yllä lukee, et voi epäonnistua jos noudatat noita kahta ohjetta pilkulleen.

Vaikeus on siinä, että sun elämäntapa on muovannut sun kropan sellaiseksi kuin mitä se on. Jos haluat muuttaa kroppaa, pitää sen elämäntavan muuttua ensin.

Dopey sanoi:
Luen näitä sun viestejä ja olen vakuuttunut, että tää sun projekti ei tule onnistumaan, ellet tee siitä sun elämän ykkösprioriteettia vaikka seuraavaksi vuodeksi. Se on oikeasti niin helppoa kuin mitä tuossa yllä lukee, et voi epäonnistua jos noudatat noita kahta ohjetta pilkulleen.

Tuo kyllä kiteytti koko asian ytimen.
Ei muuta kun peilin eteen jutteleen itsesi kanssa 5 minuutiksi, ja kysy miltä haluat _oikeasti_ näyttää parin vuoden päästä... No pain no gain.

Jepes. Pitkästä aikaa pakkiksen sivuilla taas.
Eli tilanne on se, että se laihis kusi sillon jo alkuunsa. Ryyppäsin ku sieni ja mässäsin ku sika enkä liikkunu. Paino on edelleen se 120kg.

Mut se mitä on muuttunu eli oon muuttanu toiselle paikkakunnalle opiskeleen ja asustelen solukämpäs. Ruokavalion muutin uuden vuoden eli viikkoa muuton jälkeen. Nyt tätä on jatkunu täs kohta viikon päivät ja olo on hyvä sekä motivaatio ONNEKSI korkealla.

Ruokailu on yleensä tyyliä ruisleipää 2-4 viipaletta kurkulla ja kinkulla 2-4 tunnin välein. Noin 3-4 kertaa päivässä.
Tiedän, että siihen pitäs saada vielä jotain lisää, mutta ei tämän hetken opiskelijabudjetilla voi vielä mitään oikeen saada aikaan ku tuet ei oo alkanu rullaan normaalisti ja Kelan tukia oottelen.

Eritoten motivoi tieto siitä, että voin itse päättää syömisestäni. Ja mitä juomiseen tulee, se on harvempaa. Ehkä kerran viikossa, mutta nyt ois tarkotus rajottaa vähän ku selvä viikonloppu on melko kaukana jo :(

Kävelemistä olen alkanu harrastaan kerran päiväs, tosin päiviä ei oo takana kovin paljoa joten vaikea vielä sanoa, mut aikomus on sen vähintään kolme kertaa viikossa käydä toi tutuks tullu 3,5km reitti kävelemäs. Aikaa kuluu jotain 45min.

Eiköhän tämä tällä erää taas raportista. Lisää varmasti tulossa jahka pääsen tässä asettuun aloilleni ja alkaa tuloksia näkyyn, jotka ainaki mielen päällä jo tuntuu :D

Pidä nyt itsees sit niskasta kii ku kerran oot sielt tarrannu. Alkumotivaatio voi olla kellä vaan kova ku vaan ajattelee "minkä näkönen se peilikuva voisi olla puolen vuoden päästä".
Itse aloitin puhtaasti lenkkeilyllä, aloitustilanne ei tosin ollut yhtä paha ku sulla, pituutta oli 188 ja painoa 110. Aloitin puhtaasti lenkkeilyllä, ja koulun salilla kävin vain lähinnä ottamassa tuntumaa punttailuun, minkä aloitin kevättalven -04 aikana.
Aloitin painonpudottamisen marraskuussa -03 ja kesäkuussa -04 oli paino pudonnut 95:een. Kevään aikana ryypiskelin kyllä jos teki mieli, kävin mäkissä jos teki mieli (ei ranskalaisia!) jne, mutta kuntoilin kyllä todella paljon. Nyt paino on 93kg ja nyt pitäis sulatella viimeisetkin michelin-renkaat pois.

Laihuttaminen on ihan kivaa, varsinkin kun saa feedbackiä ihan nolostumiseen asti (varsinkin vastakkaiselta sukupuolelta :thumbs: ), ja fyysisesti sekä henkisestikin on helvetin paljon parempi olla. Nukutkin paljon paremmin ja rauhallisemmin. Alussa touhu on vittumaisen vaikeaa, etenkin jos olet tottunut saamaan tosimiehen annoksia. Vatsalaukkusi kun ei heti täyty pienemmistä satseista, et enää syö 6 perunaa sen rasvaisen muden laittaman kanankoiven kanssa.
Raejuustoo mä oon aina lisänny enemmän tai vähemmän lautasenreunalle, ja vähentäny näin ollen lisukkeista (kuten makaroneista)

Alotin suunnilleen samaan aikaan kun sä, vähän aikasemmin eli tossa viime syyskuussa. Oon 190 cm pitkä ja painoin 130 kg. Nyt on 122 mittarissa. Välitavote tammikuun loppuun 120 kg, ja se tulee toteutumaan. Lopullinen 95. Olen hyvin vähillä hiilareilla, eli 20-30 g päivä. Infoa löydät täältä jos kiinnostaa, mutta meikäläistä motivoi lähinnä se, että täs laihtuu ilman nälkää.

Onko siitä haittaa jos ei syö kunnol...eli jos masu kurnii tämän tästä tai ei vaan oo nälkä nii haileeko se sitte? Kehohan alkaa sit vääntään väkisin jostain sitä millä pärjätä ja laihtumista ei tapahdu?
Mut noi tekstit kyl motivoi itteäki. Tonne satasen lähelle aattelin et jos kesään mennes pääsis nii ois kova kyl. Ainaki alle 110kg. Toi röökaaminen pitäs saada loppuun kans.

Ai juu... lopetin röökaamisen kesällä ja viinanjuonnin syksyllä. Ja siitä on haittaa jos maha kurnii ja on nälkä. Kato mitä löydät täältäkin ketodieetistä, ja eti netistä lisää miten se tehdään. Mikäänhän ei estä sua kokeilemasta toimisko se, kun mikään muu ei tunnu toimivan.

Ja just se, että sali + ruokavalio => laihtuminen ja kiinteytyminen => muijat kattoo => joskus aika muna pystyssä -fiilis :D

Dodi. 3vko menny. Ekan viikon kävelin ja koitin totuttautua kevyempään ruokavalioon. Toinen viikko meni iha ruokavalion kans, ei kävelyä ja viikonloppu viihteellä ku menin kotopuoles käymään. Kävin siel puntarilla samantien ku perille pääsin. 10kg oli lähteny parissa viikossa.
Nyt on taas jatkunu sama tahti, kävelemäs en oo paljoa käyny, mut ruokapuoli on aika hyvin hallussa...siinä mielessä etten syö paskaa enää. Kaloreita kertyy päivässä varmaa jotain 1000-1500. Pari tonnia maksimi mitä on tullu noin silmämääräsesti laskettua aina päivän päätyttyä. Eli jotain 1000 alle sen mitä normaalisti tarvis.

Oon harkinnu täs nyt kuntosalille siirtymistä ku löysin ton mun ohjelman jonka sain kotopuolen kuntosalipitäjältä selkääni varten. Sais kiinteytettyä sitä nahkaa mitä on jääny yli viime viikkoina :D

Mutta näin tällä hetkellä.

Voi voi ku itku meinaa pärähtää ku lueskelee tätä taas. Homma on tasan samassa pisteessä ku vuosi sitten muuton jälkeen. Paino 120kg.
Mitähä mä runoilisin tähän taas... Pistetääs se perus:
- Edelleen asun samassa solukämpässä, uus tosin on hakusessa, mutta tuskin löytyy iha heti. Mut se nyt on aika sivuseikka, osittain.
- Saliavaimen sain viimein asuntotoimistolta ja sali on n. 200m pääs joten sitä ei kestä kyl enää käyttää tekosyynä ettei menis käymää ku mahis.
- Nettihommia olen vähentänyt roimasti eli aikaakin riittää nykyään paljon enemmän. Koneella menee oikeestaan aikaa lähinnä Football Managerin, selailun ja tsättäilyn kans.
- Ruokailu on mitä on...oon aika laiska mitenkään ihmeellisesti mitää ruokaa tekeen, siis meinaan ihmeempiä ruokia. Nykyään tosin sekin into on ollu heräämään päin. Motivaatiota laskee lähinnä toi kämppis jonka astiat on käytös ja huonokuntoset ja omia en uhraa enempää. Joten senki takia lähinnä on uus kämppä hakuses. Mut siitä sen enempää...
- Intti on eessä alkaen II/06 joten noin 5kk tässä ois aikaa tehä itelle jotain, jos on tehdäkseen. Selkä on aika kyseenalaisessa kunnossa ku sitä ei oo tullu rasitettua ihmeemmin. Mutta jonkinlaista kipua on.
- Juomis- ja tupakkalakko on lähempänä kuin aikoihin. Tuntuvat tuhoavan elämää sen verran täl hetkel ja syventävän masennusta, joten niiden käyttö vähentyy selkeästi.
- Nestettä vedän kyllä muuten päivittäin. Eli joko vettä tai Fun Light appelsiinia veteen sekotettuna päivittäin vähintään litra jos kotona oon. Vaihtelee usein, joskus litra, joskus 2 tai jopa kolme.

Tarkotus ois siis alkaa käymään salilla vähintään 3 kertaa, mutta tavoite 4 tai 5 kertaa viikossa noin 40-60min kerrallaan huhkimassa millon mitäkin. Edelleenkään ei oo mitää ohjelmia tarkotus hommata vaan iha vetää itteä hiessä eteenpäin ja tahkota kunnolla. Kerran olen kyseisellä salilla käyny ja hyvältä tuntu joten siinäki mielessä on luottavainen fiilis.

Ruokailupuolella olen aatellu sitä ruisleipälinjaa. Sitähän ei toki ihan voi vetää ihminen ku eläin joten jotain vaihtelua pitää olla. Tarkotus ois kuites et ku jotain leipää tekee mieli nii sitä kurkun ja kinkun tai kalkkunaviipaileiden kera. Ehkä hiukan levitettä. Tai sitten vaihtoehtoisesti mikroon ja ilman levitettä. Antaa tuoreen maun.
Pääruokalajeja on tullu mietittyä ja nyt ois mm. viikendinä tarkotus jotain makaronilaatikkoa tarkotus tehä ku sain vuoan hommattua viimein. Eli alkaa noi uuniruoatki mahdollistuun. Noista kanahommista en oikeen tiä, ne ei oikee tunnu olevan mun juttu aina. Eli sitä pitää katella.

Pahimillaan nykyinen ruokavalio on ollu nuudelia, ranskalaisia, makaronipataa, mikrohamppeja ja pizzoja, pikkurieskaa. Karkkia ja sipsiä ehkä kerran, max 2 kertaa viikossa. Alkoholia max kerran viikossa, tällöin myös roskaruokaa.

Asennoituminen on suht kohallaa kyllä, ainoo mikä on sellanen "plöö", on se, että oon aika vaativa kaveri sillo ku sille päälle satun. Eli jos paneudun johonki nii tahon tuloksia. Eli mahdollista on, että jos ei tuloksia ala näkyyn nii se homma kusee. Ja sit pelkään epäonnistuvani. Mua vaan alkaa hajottaan tää elämä näin ku sinkkuna ollu 2v eikä mitää peliä oikee ees. Eli leidiis alkaa olla vieras käsite pikkuhiljaa melkeenpä. Homoks meinas kääntyä ku taitoluisteluaki kattoo...j/k :)

Mutta eiköhän tossa oo jotain päivitystä taas. Josko tuo pari päivää sit rikkoutunu vartti-huntti synttäripylväs avittais vauhtiin pikkasen ja sais tajuaan missä mennään. Mut silti pitään jalat maassa. Ois kiva saada joku saman läpikäynyt ja onnistunut kertomaan ja jakamaan kuulumisiaan ja kokemuksiaan, ehkä jopa motivoimaan lisää.

Et varmaan ole ainut jolla on tullut kilot takaisin. Itse vähentäisin ruokailua ehkä sen enempää kaloreita laskematta ja oikeasti kävisin siellä salilla pelkän suunnittelun sijaan. Se että oot kärsimätön on kyllä ongelma, ei varmasti ole monen vuoden aikana tapahtunut paisuminen mitenkään tovissa käännettävissä :( Mutta luulisi sitä motivaatiota tulevan sitten kun homma edistyy edes vähän? Roskaruoka+dokaus kerran viikossa myös pistänee koko dieetin aika vaikeaksi.

Se että ei ole mitään peliä varmaan osittain johtunee siitä että tosiaan olet 120kg :|

Pistetään nyt tähän loppuun että itse kiristelin aikoinaan yli 100kg ponzosta 78 kiloon puolessa vuodessa ja pitänyt kuntoa yllä jatkamalla sitä liikuntaa säännöllisesti ja tekemällä siitä osan rutiinia, kuten sunkin varmaan pitäisi tehdä. Se että laihdutat vaikka 10-20kg ei tarkoita sitä etteikö se tulisi todella nopeaan takaisin jos lopetat ja siirryt takaisin vanhoihin tapoihis:(

Oma ruokavinkki olisi että osta sellainen pöytäsekoitin ja maitoa. Pistät sinne kulhoon maitoa ja proteiinijauhetta+hieman öljyä. Kiskot noita vaikka kolmen tunnin välein. En tiedä mitä mieltä ammattilaiset tästä on mutta luulisi olevan ihan fiksu ratkaisu kun kerrot olevasi tosi laiska laittamaan ruokaa? Tuohon ei meinaan mene yli minuuttia.

rocky6 sanoi:
Et varmaan ole ainut jolla on tullut kilot takaisin. Itse vähentäisin ruokailua ehkä sen enempää kaloreita laskematta ja oikeasti kävisin siellä salilla pelkän suunnittelun sijaan. Se että oot kärsimätön on kyllä ongelma, ei varmasti ole monen vuoden aikana tapahtunut paisuminen mitenkään tovissa käännettävissä :( Mutta luulisi sitä motivaatiota tulevan sitten kun homma edistyy edes vähän? Roskaruoka+dokaus kerran viikossa myös pistänee koko dieetin aika vaikeaksi.
Kyl mulla iha hyvä luottamus on siihen, että ainaki tuo salilla käynti tulee onnistuun ja, että en ainakaan plussakaloreille vedä. Muistaakseni 3000 on mun normikulutus päiväs ja mitä oon sillee seuraillu jonku verran nii paljoa yli 2000 ei mee maximissaan. Se liikkuu siinä 1800-2500 aika normisti. Eikä mulla nälkä oo, syön kyl, mut oon alkanu tottuun siihen et kattelen niitä pakkauksien ravintoarvoja ja pyrin proteiiniin ja vähemmän hiilareihin ja rasvaan.

rocky6 sanoi:
Se että ei ole mitään peliä varmaan osittain johtunee siitä että tosiaan olet 120kg :|
No mä en tohon osaa sanoa ku en nää itseeni ku peilin kautta ja usein se peili valehtelee kuten sanotaan. Toki pidän itseäni isompana, mutta monet sanovat ettei se ihan nyt mitää mähö-meininkiä oo. Sikäli nyt jos esim galleria-kuvia kattelee. Mut muutosta siihen on tehtävä joka tapauksessa.

rocky6 sanoi:
Pistetään nyt tähän loppuun että itse kiristelin aikoinaan yli 100kg ponzosta 78 kiloon puolessa vuodessa ja pitänyt kuntoa yllä jatkamalla sitä liikuntaa säännöllisesti ja tekemällä siitä osan rutiinia, kuten sunkin varmaan pitäisi tehdä. Se että laihdutat vaikka 10-20kg ei tarkoita sitä etteikö se tulisi todella nopeaan takaisin jos lopetat ja siirryt takaisin vanhoihin tapoihis:(
Joo toihan se kuuluu olevan pahin, että mite sen painon saa pysyyn. Mut kaiken sen jälkee mite oon eleskelly ja mitä oon nähny elämän aikana nii uskon, että jos siihen tilanteeseen pääsen nii tuskin tulee irrotettua ku tietää mihin se palauttaa.

rocky6 sanoi:
Oma ruokavinkki olisi että osta sellainen pöytäsekoitin ja maitoa. Pistät sinne kulhoon maitoa ja proteiinijauhetta+hieman öljyä. Kiskot noita vaikka kolmen tunnin välein. En tiedä mitä mieltä ammattilaiset tästä on mutta luulisi olevan ihan fiksu ratkaisu kun kerrot olevasi tosi laiska laittamaan ruokaa? Tuohon ei meinaan mene yli minuuttia.
Siis iha uteliaisuudesta...miksi tätä proteiinijauhetta? En nyt oo mikää tietäjä, mut mite toi proteiini auttaa mun laihduttamises? Tos aiemmas postis oli jossain puhe, että hillitsee ruokahalua. Tokihan se hyvä on, ei siinä. Ja käsittääkseni myös pitää huolen, että ruumiilla on polttoainetta josta ottaa se energia treenaamiseen.
Ja mites ton maidon ja jauheen kans sit? Litra ja kui paljo jauhetta? En oo ikinä mitää noita lisäravinteita koettanu, mut jos se nyt jotenki mua auttaa kiinteyttään itseä ja tiputtaan painoa nii hell yea koetan ainaki.

Ja edelleen painotan, että ainoa tavoitteeni on painon tiputtaminen ja itseni kiinteyttäminen. Lihasvoima ynnä muu ynnä muu salitreenaukseen liittyvä hype ei oo mun juttu tällä erää. Ihan peruskuntoa vaan siinä mielessä. Aerobinen tulee takuulla kyseeseen myöhemmin, kun aletaan olemaan kesäkeleillä ja intti alkaa olla lähempänä.

Ja tosiaan kun kärsimätön olen niin pyrin siitä mistä aita on matalin vaikka tiedän, että se ei auta. Tulos vaatii kovan hinnan. Pitää alkaa asennoituun siis siihen, että se vie vähintään sen 3kk, että pääsee asialliseen tahtiin ees.

Ei litraa, itse laitan ehkä kolme desiä maitoa ja 3/4dl sitä pulveria. Pitää nälän tunnetta loitolla ja aineenvaihdunta pelaa kun saa säännöllisesti energiaa. Proteiinilla myös afaik heikko kyky kerääntyä rasvaksi ja auttanee jos punttiakin meinaat veivata. En tosiaan ole ekspertti mutta noin itse tein ja onnistui ok. Lisäksi kun ostat vaikka mansikan makuista pulveria niin se maistuu ihan pirtelöltä->ei ehkä tee mieli niitä herkkujakaan niin helpolla. No, tsemppiä projektiin

Mun mielestä sun kannattais noi ruokailut tehdä niin että pikkuhiljaa jätät jotain "paskaa" syömättä etkä heti muuta sitä radikaalisti. Huomaat aika nopeesti että toi syöminen terveellisesti on helppoa. Kaikille ei tosiaan ole helppoa tosta vaan vaihtaa tapojansa terveelliseen ruokavalioon yhtäkkiä, mutta kyllä onnistuu totuttamalla itsensä ja samalla vaan lenkkiä peliin, varmaan homma onnistuu. :)

Tosta lenkkeilystä tuli mieleen, että se ei oo kyl mun heiniä. Pitänee koettaa jotain pientä pyöräilyä salilla ku sellanen mahdollisuuski on.
En nyt mielellään ota tästä koko hommasta hirveitä paineita heti kärkee, koska sillo se takuulla kusee käsille. Mutta en myöskää lepsuileen ala. Eli vaikken heti oo niitä rahkoja tai proteiineja laskemas tai vetämäs kilometrin heat-juoksuja nii kyl jostain on alotettava. Mut turha ressaaminen ja yli-yrittäminen on jätettävä pois heti. Noita ruokia vaan karsia ja parempaa tilalle ja käydä salilla. Sit ku intti tulee nii eiköhän siel se ruokavalio ja liikuntaki tuu paremmin esille. Itse kun en ole mikään pulla- ja kahvihiiri.

Puntari se pitäs silti ostaa, että tietää missä mennään. Pirun kalliita vaan tuppaavat olemaan. Sittaris 40e halvin, Lidlissä 8e :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom