Laihdutusvinkkejä!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tampsa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
179cm / 105kg, mistä alkaa? Laitan tuon "Pakkotoisto Open - Laihduttajan paketti" tilaukseen, mutta siinä on vaan semmonen kun kerran ihan ummikko vielä näissä jutuissa, niin mistä kannattaa alkaa? Limut/sipsit ym. jääneet pois. Lihasmassaakin pitäis lisää saada.. Vinkkejä ?? :confused:
Tarkoitus olis saada kesäkuntoon 2008

paras vinkki, ja samalla se tylsin, mitä voit saada: lue "laihduttaminen for beginners, ekaa kertaa dietillä? -LUE TÄMÄ" -ketju, tai edes aloitusposti ja ota itse selvää. oma-aloitteisella tutkimuskella saat tiedot paljon nopeammin ja selvemmin.

paras vinkki on kuluta enemmän mitä syöt . pätee aina

Tosiaan, tuo Laihduttaminen for beginners pitää lukea. No muutama nyrkkisääntö:

Niinkuin edellä mainittiin, kuluta enemmän mitä syöt,aamulenkit kehiin ja sassiin,syö tietyin väliajoin jotta aineenvaihdunta pysyy hmmm.. vauhdissa :), ja namut sun muut tietenkin pois KOKONAAN.. Helpompi pysyä erossa jatkossakin kun ei ota ollenkaan. Miinuskaloreilla tässä alkuun varmaan jotain 300-500?

Emmä kyllä alkuun vetäis mitään aamulenkkejä.

Mä ostaisin sykemittarin ja generoisin itselleni ravintopäiväkirjan. Safkat ylös joka päivältä. Ekat 2kk vetäisin päivittäin kevyitä n. ½ -1h kävelylenkkejä.. Siitä lähtisin sitten kiristämään. Punttia 3krt/vko (punttipäivinä lyhyemmät kävelyt). Hyvä ohjelma punttitreeniin löytyy palstalta.

Sykemittariin ekat pari kk. aerobista n. 8-10k/kk. Siihen sitten kuukaisittain aina 1k lisää. Käytännössä siten, että korvaa jotain kävelyitä kovemman sykeen liikunnalla. Toukokuussa aerobista mittariin n. 15k. Toukokuussa voi sitten joutua vetämään jo jotain aamulenkkejä.

Päivittäin safkat n. 200kcal miinuksilla. Loput miinukset liikunnalla. Makrojakauma HH40,P30&R30.

Noin mä lähtisin liikkeelle. Uskoisin, että aika lähelle kesäkondista tolla pääsis.

Emmä kyllä alkuun vetäis mitään aamulenkkejä.

Mä ostaisin sykemittarin ja generoisin itselleni ravintopäiväkirjan. Safkat ylös joka päivältä. Ekat 2kk vetäisin päivittäin kevyitä n. ½ -1h kävelylenkkejä.. Siitä lähtisin sitten kiristämään. Punttia 3krt/vko (punttipäivinä lyhyemmät kävelyt). Hyvä ohjelma punttitreeniin löytyy palstalta.

Sykemittariin ekat pari kk. aerobista n. 8-10k/kk. Siihen sitten kuukaisittain aina 1k lisää. Käytännössä siten, että korvaa jotain kävelyitä kovemman sykeen liikunnalla. Toukokuussa aerobista mittariin n. 15k. Toukokuussa voi sitten joutua vetämään jo jotain aamulenkkejä.

Päivittäin safkat n. 200kcal miinuksilla. Loput miinukset liikunnalla. Makrojakauma HH40,P30&R30.

Noin mä lähtisin liikkeelle. Uskoisin, että aika lähelle kesäkondista tolla pääsis.

Oliko tämä nyt se aloittelijalle sopiva ohje mielestäsi? Meinaatko että asiasta ennakkoon mitään tietämätön onnistuu näillä kuumilla vinkeillä?

edit: joo oli pakko purkaa vähän henkistä aamu-agrea

Oliko tämä nyt se aloittelijalle sopiva ohje mielestäsi? Meinaatko että asiasta ennakkoon mitään tietämätön onnistuu näillä kuumilla vinkeillä?

edit: joo oli pakko purkaa vähän henkistä aamu-agrea

Mikä tossa ohjeessa menee sulta ohi? Kun nyt kerran kyseessä on alottelijoiden osio, niin olisko pitänyt lähteä liikkeelle vaikka seuraavista vinkeistä?

- Syö vähemmän kun kulutat
- Jätä karkit pois
- Liiku enemmän
- Vedä aamulenkki 2krt/vko

Mun mielestä sä voisit purkaa pahaa oloas jossain muussa ketjussa.. Vaikkapa täällä.

Mikä noista mun ohjeista teki niin "kuumat"?

Niin perussetti kun vaan olla ja voi.

Jos kommentoit, niin kommentoi ihmeessä jotain rakentavaa.. Sun postin sisältö tälle threadille oli mun näkemyksen mukaan pyöree 0.

Niin ja OP:lle vielä. Päivittäisen peruskulutuksen laskisin vaikkapa seuraavalla kaavalla:

24* paino + 500. Sun massoilla 3000 kaloria olis se mistä dieetti lähtis käyntiin. Safkaa päivässä n. 2800kcal ja loput miinukset liikunnalla.

Terve Tampsa!

Itte alotin kuntoiluhommat pari kuukautta sitten. Pikkusen oli mahaa kertynyt ja laiskanpulskeutta näkyvissä opiskelusta, urheilemattomuudesta ja juopottelusta johtuen. Nyt jo tilanne kohentunut huomattavasti, ihmeitä ei tässäkään tapauksessa ole tapahtunut, ulkomuoto on pikkusen parantunut, mutta erityisesti henkisesti on ollu helpompi olla.. :)

Aloittelijoiden osiosta löysin simppelin yksijakoisen ohjelman, jolla väännän kolme kertaa viikossa (joskus neljäkin). Lisäksi lenkillä ja uimassa olen käynyt. Ruokavaliota muutin terveellisempään suuntaan, roskaruokia pois, jääkaappiin tummaa leipää, raejuustoa, rasvatonta maitoa ja niin edelleen. Lisäravinteitakin hain Prismasta ja niitä louhin punttipäivinä.

Nopeasti sitä saa muutosta aikaan ja olonsa paremmaksi, kun vain kerää rohkeutta ja aloittaa.. :)

Suosittelen kuluttamaan täällä pakkotoisto-sivuilla surffailuun reilusti aikaa, siis ihan omatoimisesti. Aloittelijoiden osiosta ainakin minä löysin kaikkea hyödyllistä kuntoilun aloittamiseen.

Jos jotain haluat kysyä tällaiselta kohtalotoverilta, niin vastaan mieluusti. Jaksamista aloittamiseen! Thumbs up! :rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
179cm / 105kg, mistä alkaa? Laitan tuon "Pakkotoisto Open - Laihduttajan paketti" tilaukseen, mutta siinä on vaan semmonen kun kerran ihan ummikko vielä näissä jutuissa, niin mistä kannattaa alkaa? Limut/sipsit ym. jääneet pois. Lihasmassaakin pitäis lisää saada.. Vinkkejä ?? :confused:
Tarkoitus olis saada kesäkuntoon 2008

Jos haluat oikein radikaalin startin niin suosittelen ihan aluks aloittaa voimaharjoittelun ja opettelee syömään rytmin mukaan, oli se 4, 5 tai 8 kertaa päivässä. Sit ku oot päässy vauhtiin niin jätät hiilarit melkein kokonaan pois, PAITSI treenin jälkeen. Jos esim syöt päivässä vaikka 200ghh, niin n.150 treenin jälkeen ja loput tasasesti pitkin päivää. Sit ku rasvaprosssa alenee niin voit alkaa syödä enemmän carbbeja.

Hmm, meitsikin on laihduttamisen kannalla nyt (läskiä pois mahasta).

Lätkin tämän päivän syömiseni kalorilaskuriin ja sain tällaisia tuloksia:

Kalorit: 2083g
Hiilarit: 264g
Proteiinit: 165,4g
Rasvaa: 37,3g

Mittani ovat 168/67 elikkä peruskulutukseni ois päivittäin se 24x67+500 = n. 2100.

Mitäs te suosittelisitte että muuttaisin tuota ruokavaliota jotta alkais mahasta häipyä tuota ympärysmittaa?

Tottakai alan myös lenkkeilemään, ajattelin joka päivä vetää aluks sellaisia 30-45min. hölkkälenkkejä, mutta tuo ruokapuoli kuntoon myös.

Vähennän kaloreita? Lisäänkö/vähennänkö rasvaa, proteiinia, hiilihydraatteja?
Antakaapa vinkkejä :)

Ensinnäkin, ala lenkkeilemään. Ja toiseksi mitä suosittelen kaikille, niin älä ala laskemaan mitään kaloreita, se on ajan haaskausta. Kerropa eka miten oot treenannu nyt?

E: niin siis ÄLÄ ala lenkkeilemään

Ensinnäkin, ala lenkkeilemään. Ja toiseksi mitä suosittelen kaikille, niin älä ala laskemaan mitään kaloreita, se on ajan haaskausta. Kerropa eka miten oot treenannu nyt?

E: niin siis ÄLÄ ala lenkkeilemään

Öh millähän perusteella on laihduttu tietoisesti, järjestelmällisesti ja suht järkevästi niin ETTEI lenkkeillä EIKÄ lasketa kaloreita? Mitäs sitten tehdään?

Toki pidän tärkeänä punttitreeniä mutta kyllähän laihdutuksessa pätee se sama vanha lause: pitää syödä vähemmän kuin kuluttaa ja helpoiten ja varmimmin se käy laskemalla kutakuinkin päivittäiset kalorit. Ja sanottiin aerobisesta liikunnasta tai lenkkeilystä mitä tahansa, niin kyllähän se lisää energiankulutusta (joka siis laihtumisessa on yhtenä tavoitteena useimmiten).

Käy aamulenkillä, ennen kuin oot syöny mitään. Sillon elimistön pitää ottaa energia rasvasta. Minä en ainakaan ole koskaan laskenu kaloreita ja hyvin oon laihtunu sillon kun on pitänyt. Syöt terveellistä ruokaa sillon kuin on nälkä, jätät ylimääräset herkut pois.

Jos haluat lihaksia kasvattaa nii sohvalla kannattaa aina välillä nostella tyynyjä...

Jos haluat lihaksia kasvattaa nii sohvalla kannattaa aina välillä nostella tyynyjä...

Vaikka lihasten kasvu dieetillä on aika utopiaa, kannattaa muistaa dieetillä olevan mahdollista saada lisää voimaa kuitenkin :) hermostoa parantamalla

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom