Laihdutus reenaamisen yhteydessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pakko
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Haluaisin tietää kuin paljon on haittaa jos laihduttaa esim. hiihtämällä ja lenkkeilemällä reenamisen ohessa eli ku käyn salilla

Maanantaina: rinta, ojentajat, etuolkapäät

Keskiviikkona: Reidet, pohkeet

Perjantaina: Selkä, takaolkapäät, hauis

Minä päivinä kannattas käydä lenkillä tai hiihtämässä kun pitäs saada turhat läskit pois jaloista ja mahasta. Kuin paljon siitä on haittaa lihaskasvuun.

Punttitreenin jälkeen olisi hyvä ajankohta. Silloin kehon glykogeenivarastot on pienemmät ja rasva palaa paremmin. Älä kuitenkaan hiihdä ihan täysiä. En tiedä kuitenkaan kannattaako jalkatreenin päälle hiihtää. Toiset saattavat suositella ihan muunlaista mutta tämä on minun ehdotus.

Paremmin kehittyy jos ei liikaa lenkkeile, mutta vaikea sanoa tarkkaan paljonko siitä on haittaa. Riippuu miten paljon lenkkeilet ja miten rankasti.
Tee lenkit välipäivinä, ehkä joskus treenipäivän aamunakin, jotkut tykkää tehdä laihdutusmielessä aerobista punttitreenin peräänkin. Jos tavoitteena on päästä liikakiloista eroon niin ehdottomasti kannattaa lenkkeillä, ei se salitreeni ihan hyödyttömäksi silti muutu!

Itsellä on tosta sen verran kokemusta että sen varjolla pystyn sanomaan ettei kannata yhdistää massa-voima-hakuista salireeniä ja laihduttamista. Salilla voi tietty käydä tekemässä kuntopiiri meinigillä (enemmän aerobisesti), mutta suurta lihas-, voimakehitystä ei ainakaan minulla tapahtunut.

Nyt kun olen keskittynyt pelkästään massan ja voiman hankkimiseen, enkä laihduttamiseen on tuloksia alkanut ilmestyä pitkästä aikaa. Tosin varjopuolena on mahan kasvaminen, mutta aloittaa sen dieetin sitten kun kerkiää ja jättää vastaavasti salittelun vähemmälle.

Eli siis kyllä sitä salilla saapi (ja kannattaakin) käydä laihdutus-kuurin aikana, mutta mitään räjähdysmäistä kehitystä ei kannata odottaa.

joo yks hyvä konsti on päästä läskeistä eroo, että vedät iha tajuttoman raskaan reenin ekaks ja sen jälkee jos vielä kävelee pääset nii istahat kuntopyörä päälle ja poljet semmoset 30minsaa sopivalla sykkeellä.
Noista hiihtämisestä ja lenkkeilystä en tiedä mutta itse varmaa kävisin aamulla kun herään, joisin vettä alle ja menoksi.

Originally posted by HilloViiva
joisin vettä alle ja menoksi.

Jos puhutaan juoksemisesta niin nestettä ei kannata juoda juuri ennen lähtöä. Aiheuttaa helposti osalla ihmisistä pahoinvointia. Vähintään 15 min taukoa viimeisestä juomisesta ennen lähtöä.

Meikkis on pudottanu 4vko/6kg. Salilla oon ma,ke,pe ja ti,to 2h juoksua, vetoja, lenkkeilyä. Sali kärsii, painot ei oo noussu ollenkaa ja väsymys painaa hetkittäin. Oikee syöminen on antanu lisää puhtia treeniin mut punttiksella oon silti ollu kovin voimaton.
Mut uskon , että hankalan alun jälkeen tää muuttuu ja tuloksia syntyy.

Originally posted by Antijape
Itsellä on tosta sen verran kokemusta että sen varjolla pystyn sanomaan ettei kannata yhdistää massa-voima-hakuista salireeniä ja laihduttamista. Salilla voi tietty käydä tekemässä kuntopiiri meinigillä (enemmän aerobisesti), mutta suurta lihas-, voimakehitystä ei ainakaan minulla tapahtunut.

Nyt kun olen keskittynyt pelkästään massan ja voiman hankkimiseen, enkä laihduttamiseen on tuloksia alkanut ilmestyä pitkästä aikaa. Tosin varjopuolena on mahan kasvaminen, mutta aloittaa sen dieetin sitten kun kerkiää ja jättää vastaavasti salittelun vähemmälle.

Eli siis kyllä sitä salilla saapi (ja kannattaakin) käydä laihdutus-kuurin aikana, mutta mitään räjähdysmäistä kehitystä ei kannata odottaa.

Jaahas. Eli pitäisi vähentää ja hellittää salia dieetillä ja menettää se vähäkin kovalla työllä hankittu lihasmassa?

Kyllä salitreenit kannattaa pitää mahdollisimman samanlaisina kuin massakaudellakin, jos painoja ja intensiteettiä jne jne lasketaan, lähtee dieetille ryhdyttäessä lihaksia entistäkin varmemmin.

Jossain vaiheessa dieettiä treenipainot alkaa usein pudota mutta kannattaa järjen rajoissa sinnitellä niin kuin vain pystyy.

Eri asia on jos haluaa vain "pudottaa painoa", lihasmassasta välittämättä.

Kevyet aerobiset treenit aamulla ennen ruokailua on ainakin takuuvarmaksi todettu tapa vähentää rasvaa.
HIIT on sekin saavuttanut oman kannattajakuntansa, joka tuntuu myöskin olevan laajenemaan päin.

Leijonanosa aerobisista lienee hyvä tehdä salittomina päivinä, jos illalla käy salilla, voi samana aamunakin toki tehdä kevyttä aerobista.

-S225T-

Kuten sanoin niin ainakaan MINUN kohdallani dieetin ja massa-voima-hakuisuuden yhdistäminen ei toiminut. Kun dieettasin pelkällä aerobisella (juoksu, uinti) niin tuloksia tuli DIEETIN kannalta paljon paremmin. Varmuutta siitä paljonko hävisi lihasmassaa en pysty sanomaan, koska en sitä seurannut. Ei nyt ainakaan mitää järisyttävää muutosta tapahtunut noin peilistä sillontällöin katseltuna. Voima tosin pysyi.

Kun sitten taas dieettasin samalla kun kävin salilla, tuli lähinnä vain paha mieli. Tulokset ei nouse, lihasta ei tule ja muutenkin liiallinen treenaus (salia, lenkkiä, uintia ym. ahnehtimista) toi mukanaan ainoastaan ylikunnon merkkejä.

Todennäköisesti et ihan ajatuksella postiani lukenut, koska viimeisessä lauseessa juuri sanon että salilla kuitenkin kannattaa käydä dieetistä huolimatta, MUTTA suuria odotuksia ei tulosten ja lihasmassan kasvattamiseen kannata laittaa, jos päättää salitella ja dieetata samalla. Ja kuten itsekin sanoit niin tulokset laskevat mitä suuremmalla todennäköisyydellä jossain vaiheessa.

Mä oon pikkasen erillainen friikki, kuin nämä muut. Aloitan treenit aina 25 min soudulla ja jatkan 25 min pöyrällä. Jonka jälkeen siirryn vasta painoihin. Ei välttämättä mikään paras malli, mutta toimii minulle. Mulla ei ole niinkään massa hakusta treenaamista. Pikemminkin voisin pudottaa painoa. Mutta tämä tuntuu kiinteyttävän ainakin ihan kivasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oletko nainen?

Joo no ei nyt sentään. Mutta, kun on toi airoopinen lähempänä sydäntä. Ja kokoa on sen verran rutkasti, että en usko tarviivan ennempää massaa.

ite oon huomannu et dieetillä salipäivinä kannattaa syödä runsaammin pari tuntia ennen reeniä, syö sitten vähemmän vaikka reenin jälkeen tai aamulla. tyhjällä mahalla/energiavarastoilla ei oo reeneistä tullu yhtään mitään.

minkälaisia kalorimääriä ootte syöny dieetillä?

9vk/-4kg, alle 1500 kcal/pv, mässypäivä. Tulokset kohenevat tasaista tahtia koko ajan huolimatta dieetistä. Kevyitä viikkoja olen joutunut ottamaan 1/2 aiemman 1/4 sijaan.

Originally posted by Antijape
-S225T-

Todennäköisesti et ihan ajatuksella postiani lukenut, koska viimeisessä lauseessa juuri sanon että salilla kuitenkin kannattaa käydä dieetistä huolimatta, MUTTA suuria odotuksia ei tulosten ja lihasmassan kasvattamiseen kannata laittaa, jos päättää salitella ja dieetata samalla. Ja kuten itsekin sanoit niin tulokset laskevat mitä suuremmalla todennäköisyydellä jossain vaiheessa.

Tarkoitus ei siis toki ollut kritisoida tapaasi pudottaa painoa vaan selventää asiaan vielä perehtymättömille tuota mahdollisesti hieman kaksijakoisen kuvan muodostavaa vastaustasi. ;)
Eli asiaahan toki puhut, alkukappale vastauksestasi voi vaan jättää jollekin massaa pääasiassa hakevalle hieman vääränlaisen kuvan (vaikkapa: keventää/vähentää salitreeniä dieetillä tms).

Vastasin vannoutuneen kehomiehen näkökulmasta - ja kehomiehellä, joka yli kaiken palvoo ja tavoittelee lihasmassaa ei ole yksinkertaisesti varaa tinkiä salitreenistä - dieetilläkään.

Tämä kommentti siis alunperin vain siksi, ettei joku onneton massaa tavoitteleva ja jo hankkinutkin aloittelijavaiheen juuri taakseen jättänyt kehotreenaaja täällä ala dieettaamaan jättäen salitreeniin vähemmälle huomiolle, huomatakseen hetken päästä kovaakin kovemmalla duunilla hankkimiensa lihasten kadonneen jäljettömiin.

Vielä kerran: jos dieettaa ja haluaa säilyttää lihasmassaansa mahdollisimman tehokkaasti, on raskas painoharjoittelu ehdottoman tärkeä elementti. Mitään muutoksia valmiiksi raskaaseen salitreeniin ei dieetillä tarvitse eikä kannata tehdä kuin pakon edessä (lue: voimien lievästi hiipuessa). Silti ponnistelujen pitää jatkua entisenkaltaisina: maksimissaan, terveen järjen valvomana.

:)

Tottahan se on että kaikki keskiraskas ja raskas aerobinen kuluttaa dieetillä sitä lihasta melkoisesti. Mutta se, MITEN paljon aerobinen lihasta polttaa, riippuu eniten pohjakunnosta. Jos ympäri vuoden harrastaa jotain lajia bodauksen lisäksi, tai vaikka käy 30min juoksulenkillä kaksi kertaa viikossa, voi melko huolettomasti lisätä yhden lenkin dieetillä viikko-ohjelmaan, ja/tai kävellä aamuisin puolisen tuntia tyhjällä mahalla. Mutta jos on lähinnä vain syönyt ja maannut ja pumpannut rautaa niin dieetti kannattaa perustaa 90%:sesti (löylyhöyryistä temmattu arvio) ravinto-ohjelman muutoksiin. Lisänä sitten ne treenin jälkeiset kävelylenkit ja polkemiset, joiden ei tulisi yli puolta tuntia kestää. Ja vaikka 2-3 kertaa viikossa se kävelylenkki aamulla tyhjällä mahalla (salitreenin lepopäivinä), jonka kesto ei saisi mielellään yli 45:ttä minuuttia ylittää.

Kyllä se paino putoaa ilman aerobistakin. En tiedä, onko aerobisen liikunnan välttämisellä ollut vaikutusta siihen, että itselläni salitulokset eivät ole laskeneet. Kevyitä viikkoja on joutunut ottamaan useammin ja joskus puhti loppuu jo yhden kovan sarjan jälkeen, mutta penkkitulos paranee ym. painoja on saanut lisätä.

Mitä ootte mieltä, jos esim. tekisi salilla ensin 3 kovaa viikkoa ja armotonta syöntiä kolme viikkoa. :cool: Ja joskus aina salin päälle kuntopyörällä 20 min aerobista.

Ja sitten, että 3 kovan viikon jälkeen tulevalla kevyellä viikolla ottais "kevyen dieetin" eli tiputtais paljon hiilareiden osuutta ja lisäis vähän proteiinien osuutta, ja yrittäis vetää aerobista aina aamuisin tyhjällä mahalla 3 kertaa sillä viikolla tai salin päälle aina aerobista. Ja sit taas kolme viikkoo armotonta treeniä ja helvetinmoista syöntiä. :)

Toimisko tuo?
Onko kukaan kokeillut noin?
Siis haen lähinnä siihen vastausta, että kärsiikö lihaskasvu tuosta, kun kevyellä viikolla hieman diettais? :confused:

Originally posted by sokka
Ja kokoa on sen verran rutkasti, että en usko tarviivan ennempää massaa.

Toi kuulostaa mun korvaan aivan uskomattomalta. Ei enää tarvitse lisää massaa = lihaa ? Onneksi olkoon, sinulla on joko arvot järjestyksessä tai olet Markus Rühl.

Ja tämä ei siis ollut minulle ominaista vittuilua, vaan puhdasta ihmettelyä.

Ei kai se nyt niin uskomatonta ole jos joku ei koe tarvitsevansa lisää lihaa kehoonsa? Jos tavoitteet on jossain muualla kuin kehonrakennuksen raskaassa sarjassa niin ylimääräinen liha voi olla jopa haitaksi. Lihasta en enää itsekkään kovin paljoa halua, vaikka tämmöinen niukasti päällä 90 kiloinen kukkakeppi olenkin. Voimaa, nopeutta, liikkuvuutta, kestävyyttä ja tekniikkaa saa sen sijaan tulla vielä vaikka kuinka.

Back
Ylös Bottom