Laihdutuksen jälkeen

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
En ollut aivan varma mihin pistäisin tämän viestin, joten laitanpa treeni-osastolle.

Olen laihtunut noin 22kg viimeisen 6kk aikana, ja suunnittelen vielä jatkavani. Olen saavuttanut tämän klassisella: "liiku enemmän, syö vähemmän" menetelmällä. Likkuminen on ollut kesän aikana lenkkeilyä ja talven aikana uintia. Olen mitoiltani 82kg\181cm, joten jo normaalipainoinen indeksejen mukaan.

Ainoa ongelma jonka olen tässä huomannut on että lihasmassa on kutistunut aivan älyttömästi, lisäksi en vieläkään ole päässyt eroon vatsa-rasvoista. Oletan että jos lähtis vielä noin 5kg:ta niin olisi rasvaprosentit suhteellisen kohdillaan, toisin en tiedä.

Onko mahdollista lisätä lihasmassaa samalla kun laihduttaa?

Aloitin noin viikko sitten uudelleen potkunyrkkeilyn sekä myös uuden lajin: kahvakuulat. Kumpaakin suunnittelin treenaavani 2 kertaa viikossa. Pelkään toisin että näistä ei tule kovinkaan paljon lihasta (toisin en ole täysin varma tuosta kahvakuulasta), joten ajattelin että koittaisin vielä treenata yhden päivän viikossa salilla.

Tarkoituksena olisi lähes "täydellinen" kesäkunto, eilikkä ainakin sixpäkki olisi tavoitteena. Treenaan lähinnä ulkonäön takia. En ole ikinä ollut näin hyvässä kunnossa joten motivaatio on tällä hetkellä suuri.

Olen treenannut noin 3 vuotta sitten aktiivisesti vuoden salilla (3-4 kertaa viikossa) jolloin treenasin maksimivoimaa (vaihtelevasti, pisimpään 5x5 menetelmällä).

Minkälaisen saliohjelman kannattais käyttää? Vai riittäisivät nuo kahvakuula-treenit massan lisäämiseen?

Ymmärtääkseni rasvanpolttoa ei pysty kohdistamaan mihinkään tiettyyn alueeseen.

Sitten myös toiseen asiaan; entisestä ylipainosta muistuttaa "raskausarvet", joista osa vielä punaisia ja hyvin näkyviä. Onko minkäänlaista tietoa miten nämä saisi pois?

Suuret kiitokset etukäteen!

Ttvetjanu

kyllä laiduttaessa kannattaa salilla käydä minimoidakseen lihasten lähtemisen lihasmasssaa ei oikee dieetillä saa muuta riittävällä treenillä ja oikein syömällä ja tietysti proteiini määrä kunnossa vaikka ollaankin dieetillä voi minimoida niitte lähtemisen hyvä varmaan lukasta tämä:
http://83.145.247.6/vbulletin/showthread.php?t=13927

jos raskausarvet pahasti haittaa nii lääkärille ja sanot et tartteis tälläst voidetta kun Avitcid.
käytä searchia sillä löytyy kaikkii tietoja :).

Ymmärtääkseni rasvanpolttoa ei pysty kohdistamaan mihinkään tiettyyn alueeseen.

Ei pysty, mutta eri alueita pysytään ns. kiinteyttämään perustuen siihen, että treenataan jotain lihasryhmää, jolloin lihas kasvaa ja rasva "muotoutuu" näiden lihasten päälle paremmin, jolloin näyttää kiinteämmältä.

off topic. Harmi vain, että toi paikallinen "kiinteytys" on saanut jotkut hurahtamaan siihen vähän liikaa. Heilutellaan jotain peppukonetta ja toivotaan, että se persuus siitä suorastaan räjähtää kasvuun ja rasvat lähtee kuin rasvaimussa. Kyykyllä vois moninkertaistaa hyödyn.

Elikkä, alkuperäinen kysymys oli perjaatteessa että kannattaako lisätä treeneihin; 2xkickboxing, 2xkahvakuula / viikko vielä yksi salitreeni? Ja jos niin, niin minkälainen? Tavoitteena olisi ns. huippukunto/ulkonäkö kesäksi. (sixpack jne.)

Kylläpä se taitaa olla niin, että normitallaajan silmään mies on kovassa kunnossa kun sikspäkki paistaa. Kaikki muu on toissijaista.

Sanoisin, että kannattaa vaan jatkaa määrätietoista dieettaamista kunnes rasvat alkaa olla riittävän alhaalla. Lihasmassan kasvatus samaan aikaan saattaisi aloittelijalta onnistua jonkulaisella ketogeenisellä dieetillä, jossa on kalorit ja proteiinimäärät korkealla. Kaikken helpoin ratkaisu lienee jatkaa samaa hyvin toiminutta dieettiä ja jättää lihojen ja voimatasojen nostelut omalle kaudelleen. Tsemppiä yritykseen! :thumbs:

Kylläpä se taitaa olla niin, että normitallaajan silmään mies on kovassa kunnossa kun sikspäkki paistaa. Kaikki muu on toissijaista.

No elähän sano, itse 25-35 rasvoissa 90 kiloisena(eli ei voi olla kauheana lihasta) pullistelin paidatta työmaalla niin oli tädin tuttu ajanu ohi ja sanonu että se yks asfalttiukko oli kauhean lihaksikas:dance: Se on siitä kiinni miten niitä läskejään kantaa:hyper:.

Zig-zag dieetillä saa lihasta ja pystyy pudottaa rasvaa myös. Esim. pari viikkoa plussa, pari miinusta tai mtn vaan.

Itseasiassa olen harkinnu tota. Tällä hetkellä olen kuitenkin päättäny nostaa hieman kaloreita ja paljon lisää proteiineja. Hieman lueskelun jälkeen oon huomannu et oon kyllä syöny liian vähän viime aikoihin (toisin en ole liikkunutkaan kovinkaan paljon viimeisen parin kuukauden aikana).

Itseasiassa olin noin 3 vuotta sitten suhteellisen hyvässä kunnossa, jolloin onnistuin nostamaan voimaa ja pudottamaan painoa samaan aikaan (toisin silloin treenasin ~6 kertaa viikossa). Ajattelin koittaa jos onnistuisin samaan nytten.

Onko mitään tarkempaa tietoa tosta ketogeenisestä dieetistä?

Jos ei onnistu niin sitten vaan rasvat alas ja +/- dieetillä lisää massa. Onhan tässä vielä aikaa.
Kiitokset kannustuksista! (jos onnistun pistän vaikka kuvia tuleen) :kippis1:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%

Suositut

Back
Ylös Bottom