Laihduttaminen ei tuota tulosta.. mikä vikana?

Ei joka viikonloppuna ja ryyppääminen ei kannata muutenkaan, mutta voit samalla juodakkin. kun kerran kaloreita saa vedellä. Jos sulla menee kroppa ihan täysin hätätilaan tuosta dieetistä, niin enintään joka toinen viikonloppu vähän startuppia keholle. Periaatteessa 2vrk mässäilystä ei lihoa, mutta nestettä kerääntyy ja sille tielle ei saa jäädä. Eikä välttämättä toimi kaikilla.

2 isoa kossua on terveellisempi, mutta ei raakana.

En usko, että salaisuus nopeampaan pudotukseein piilee burnereissa.
Se on jossain muualla..

kannattaa kokeilla eri vaihtoehtoja. Lisätä öljyjä, vähentää niitä. Vetää erilaisia reenejä etc.

En nyt jaksanut lukea tän threadin kaikkia aikaisempia juttuja eli ignoratkaa tää viesti mikäli samankaltaisia löytyy.

Elikkäs parahin Amerikan Jeesus:
Ittelleni on myös kiristely meneillään ja oon törmännyt vastaavaan ongelmaa.Paino putosi sopivaa vauhtia 3-4vk ja kun putoaminen hidastui aloin vähentää kalorimäärää entisestään. alhaisimmillaan puotin peruskalorit 1900kcal (mikä oli virhe) aivan liian vähän kokoiselleni (178cm/95kg). Ajattelin vaan et fläsä lähtee nopeemmin ku vähennän noita kaloreita.

Vaan ei! mulla löi aineenvaihdunta niin säästöliekille että vaikka treenasin salilla 4krt/viikko,tein aamuaerobista tyhjällävatsalla 5h/viikko ja söin päivässä esim. pelkän aamupalan (n.600kcal)niin loppupäivänä nälkä ei ollut yhtään. Tietoa mulla oli että liian alhaiset kalorimäärät johtaa tohon mutta omasta mielestäni pudotin kalorimääriä sopivin väliajoin.

No kyselin sitten neuvoja kehonrakennus/fitness kisoissa kilpailleilta ystäviltäni ja sain ohjeet nostaa kalorimääriä. nostin peruskalorit 1900kcal-->2800kcal,lisäilin hyvien rasvojen osuutta jne. ja voilá! samoilla viikottasilla aktiviteeteilla alkoi kiristymistä taas tapahtua vaikka söin enemmän. Nyt tosta ruokavalion mulkkaamisesta on aikaa 3vk ja edelleen paino tippuu tolla 2800kcal ja samoilla aktiviteeteilla. Sitten kun koittaa se hetki että kalorimäärää on laskettava, en laske sitä kuin -300kcal. Virheistä oppii,you know.

Toivottavasti tästä oli jotain apua.

Jees. Kiitti kun jaat tällaisen kokemuksen. Pitänee välittömästi muuttaa vähän tätä ruokailua. Kannattaisiko ihan aluksi vaikka ottaa toinen purkki tonnikalaa mukaan ja lisätä jokaisen ruokailun yhteyteen 2rkl rypsäriä?

Eli jotenkin näin:

Aamupala:

4dl maitoa tehty hera ja kaseiini drinkki 30/70 jakaumalla 1dl, pari kolme palaa ruisleipää joissa päällä Benecolia ohut kerros sekä muutama vähärasvainen kalkkunafileen siivu ja sitten vielä yksi multi-tabs neo pilleri. Puolipurkkia tunaa öljyssä, 2rkl rypsäriä

Koulussa:

3 tai 4 siivua täysjyväleipää jossa päällä kevytlevitettä sekä kurkkua. Juomaksi pari lasillista mehua. Tähän mahdollisesti vähän ruokaakin jos sieltä jotain syötävää vaikka löytäisi. Tahtoo olla nuo kouluruoat niin surkeita että pahaa tekee syödä ja useasti jää syömättä jos ottaa.

Kotona välipala:

Puoli purkkia tonnikalaa öljyssä (abba), pari siivua ruisleipää joissa päällä taas benecolia ja kalkkunafileettä, ja 2rkl rypsäriä.

Päivällinen:

Kotiruokaa vajaa puolilautasellista, 100g raejuustoa ja juomaksi vettä. Sitten vielä yksi multi-tabs neo pilleri. Tähän sitten päälle vielä puoli purkkia tunaa ja 2rkl rypsäriä.

Treenin jälkeen:

Palautusjuoma sekoitettuna veteen jossa 1dl heraa, 1rkl dextroosia ja 3g kreatiinia.
Jos ei oo treeniä, niin tähän väliin 1dl kaseiinia sekoitettuna veteen ja tuo päivällisen tuna ja rypsärikin siirtyy tähän.

Iltapala:

Puolipurkkia tonnikalaa, 4rkl rypsäriä ja hera-kaseiinidrinkki 1dl (30/70) sekoittuna veteen.

Eli lisää tulisi 8rkl rypsäriä ja purkillinen tunaa öljyssä sekä mahdollisesti vähän jotain koulun porkkana-sipuli-maissi-kukkakaali-pihvejä jos siltä tuntuu..

Laskenpa tästä vielä nyt jakauman niin tästä saa vähän lisää infoa. Postaan sen tähän kohta.

Täällä on monet maininneet treenin varioinnin ja ehdottaisin kyllä itse sitä. Eli vaihdella isoja perusliikkeitä, erillaista aerobista(mitä tuntuu tulevan nytkin jo riittävästi) ja eritempoisia aerobisia. Välillä kevyitä ja välillä vaikka kovia ja lyhyitä intervalleja esim nyrkkeilysäkin kanssa. Eli kokeile variointia siihen treenauksen, varsinkin salitreeniin.
Jos et tällä hetkellä tee esim. leuanvetoa, maastavetoa, kyykkyä jne. ota joku semmoinen kuvioihin. Noiden kanssa kannattaa tietenkin olla tarkkana kun on dietillä koska isoilla liikkeillä saa itsensä helposti ylikuntoon.

Toinen homma mitä ehdottaisin olisi jo pariin kertaan ehdotettu rasvan ja hiilareiden suhteen muuttaminen enemmän rasvaan päin. Ei se haittaa vaikka hieman niitä tyydyttyneitäkin rasvoja tulee. On esimerkiksi tutkimuksia missä on todettu että liian vähäinen tyydyttyneiden rasvojen syönti laskee testotasoja, olikos nyt sitten jos tyydyttyneiden määrä menee alle 10 %. Muutenkin rasvat on tärkeitä hormooni toiminnan kannalta. Toisaalta taas hiilareiden älytön tiputtaminen voi tehdä hallaa aerobiselle treenaamisella, joten kannattaa olla tarkkana.

Edit: eli huomasinkin tuossa että olit tuohon viimeiseen postiin lisännyt rasvan määrään. Osta oliiviöljyä se on paremman makuista ;). Ja itse suosittelisin normaalin voinkin lisäämistä leivänpäälle siis oikein meijerivoin. Se on hyvää ja parantaa hieman rasvojen suhteita.

Nonnih... laskut on nyt laskettu

Jakauma olisi seuraava:

3025kcal
Proteiinia 223g 892kcal 29,5%
Hiilareita 141g 566kcal 18,7%
Rasvoja 174g 1567kcal 51,7%

Tuossa olen ihan pieniä pyöristyksiä pilkun jälkeisiin summiin, jotta sitä ei tarvi ihmetellä, mutta tulos on oikea.

Tuosta puuttuu 8 ruissiivun arvot kun en niitä mistään löytänyt. Arvatenkin ne tuota hiilari määrää vähän nostaisi mutta mitään kovin ratkaisevaa ei tapahtuisi.

Tämä sitten on treenipäivälle laskettu. Ainut ero lepopäivään on se että treenipäivänä otan 1dl ultra wheytä ja 1rkl dextroosia, kun taas lepopäivänä 1dl caseiinia, eli tulokseen ei tule juurikaan muutosta siinäkään suhteessa koska määrät ovat todella pieniä.

Lightweight sanoi:
eli huomasinkin tuossa että olit tuohon viimeiseen postiin lisännyt rasvan määrään. Osta oliiviöljyä se on paremman makuista ;). Ja itse suosittelisin normaalin voinkin lisäämistä leivänpäälle siis oikein meijerivoin. Se on hyvää ja parantaa hieman rasvojen suhteita.

Kyllä mulle tuo rypsäri menee oikein hyvin alas joten pitäydyn ihan siinä :rock:

Tuli vielä mieleen, että jos lähettäisin vaikka jollekkin modelle tai vipille tämän tekemäni taulukon jossa olen laskenut kaikkien syömisieni ravintoarvot ja sitten tämä laitettaisiin tänne vaikka imagena tai mahdollisesti taulukkona. Itselläni ei ole kotisivuja enkä osaa laittaa kuvaa saati tehdä excel taulukosta kuvaa joten jos vain lähetän tän jollekkin joka sitten voi laittaa sen tänne näkyviin. Sanokaas joku s-posti osoite johon voin lähettää tän niin voisitte laittaa sitten tänne näkyviin.. kukaan?

Tästä taulukosta näkisi helposti sitten mistä kannattaa alkaa vähentämään kaloreita jne. kun tässä on tarkasti eroteltu osuudet.

Unohdin mainita.. Tässä tuli sitten 1220kcaloria lisää joten alunperin kaloreita oli ~1800.

Amerikan Jeesus sanoi:
Tuli vielä mieleen, että jos lähettäisin vaikka jollekkin modelle tai vipille tämän tekemäni taulukon jossa olen laskenut kaikkien syömisieni ravintoarvot ja sitten tämä laitettaisiin tänne vaikka imagena tai mahdollisesti taulukkona. Itselläni ei ole kotisivuja enkä osaa laittaa kuvaa saati tehdä excel taulukosta kuvaa joten jos vain lähetän tän jollekkin joka sitten voi laittaa sen tänne näkyviin. Sanokaas joku s-posti osoite johon voin lähettää tän niin voisitte laittaa sitten tänne näkyviin.. kukaan?

Tästä taulukosta näkisi helposti sitten mistä kannattaa alkaa vähentämään kaloreita jne. kun tässä on tarkasti eroteltu osuudet.

Unohdin mainita.. Tässä tuli sitten 1220kcaloria lisää joten alunperin kaloreita oli ~1800.

Paina vain näppäimistön print screen -nappia ja avaa MS paint, jossa laita paste. Sitten vain pienennät kuvaa hieman ja tallennat gif:ksi. Ei se sen vaikeampaa ole :)

Vähän offtopiccina tänne pistän kun ei viiti uutta threadia tälle alottaa:
Mitkä tuotteet/ruuat on sellasia joista helposti saa ns hyviä kaloreita? Tuntuu nimittäin että ei millään tule täyteen tarvittavat kalorit.
Eli mistä ne suurimmat kalorimäärät ois suositeltavaa ottaa?

cuscus sanoi:
Paina vain näppäimistön print screen -nappia ja avaa MS paint, jossa laita paste. Sitten vain pienennät kuvaa hieman ja tallennat gif:ksi. Ei se sen vaikeampaa ole :)

Tehty. Ja sitten?

Bricktop sanoi:
Vähän offtopiccina tänne pistän kun ei viiti uutta threadia tälle alottaa:
Mitkä tuotteet/ruuat on sellasia joista helposti saa ns hyviä kaloreita? Tuntuu nimittäin että ei millään tule täyteen tarvittavat kalorit.
Eli mistä ne suurimmat kalorimäärät ois suositeltavaa ottaa?

Rypsiöljystä. Olettean, että muusta ruoasta saat tarpeeksi proteiinia ja vitamiineja.

Stu sanoi:
Rypsiöljystä. Olettean, että muusta ruoasta saat tarpeeksi proteiinia ja vitamiineja.

Kuinka paljon sitä sit "uskaltaa" päivässä vetää? Oon tähän mennessä ottanu illalla ennen rahkaa tai proteiinidrinkkiä 3rkl Virgino rypsäriä.

Amerikan Jeesus sanoi:

Jakauma olisi seuraava:

3025kcal

Ei tota rasvaa nyt noin paljon kuulu olla! 80 - 100 grammaa rasvaa riittää sinun tapauksessasi vallan mainiosti.

Amerikan Jeesus sanoi:
Tuosta puuttuu 8 ruissiivun arvot kun en niitä mistään löytänyt. Arvatenkin ne tuota hiilari määrää vähän nostaisi mutta mitään kovin ratkaisevaa ei tapahtuisi.

En tiedä mitä ruisleipää syöt ja minkä painoinen siivu on, mutta noin 30 grammaa painavassa ruisleivässä on kaloreita about 60. Joten kahdeksasta ruisleivästä tulee kaloreita 480 ja hiilareita noin 80 grammaa. Summa summarum: noin 3500 kaloria on aika paljon dieetille (ellet tee todella paljon aerobista).

Minä ainakin lisäisin aerobista, vähentäisin hiilareita ja lisäisin kasviksia ja proteiinia. Kalorivaje tehdään liikunnalla. Ruokaa voi syödä huoleti perusaineenvaihdunnan kuluttamiin kaloreihin asti.

Amerikan Jeesus sanoi:

Jakauma olisi seuraava:

3025kcal

Tuossa olen ihan pieniä pyöristyksiä pilkun jälkeisiin summiin, jotta sitä ei tarvi ihmetellä, mutta tulos on oikea.

Noh, mun mielipide on että liikaa evästä dietille mutta liian vähän liikuntaan nähden. Dietillä treenataan ruokavalion sallimissa rajoissa, jos tunnet heikkoutta niin sillon on mennyt ravinto liian vähäksi treeniin nähden. Ja kun nuo ei ole mitkään pienet kalorit niin mistäs väännetään muusta kuin liikunnan puolesta.
Jos vielä lisäät liikuntaa joidenkin kehotuksesta aeroobisen muodossa niin HALLOO... Mun mielestä keholle vähiten rasittava keino dietata on ottaa se vaje ruokavaliosta ja pitää treenit vain niin rasittavana kuin tarpeen, ei tippaakaan yli.
Tsemiä jatkoon!

Nyt jos joku ilmoittautuu halukkaaksi laittamaan nämä talukot tänne niin lähetän ne.

Amerikan Jeesus sanoi:
Elikkä tässä nyt jo kohta pari kk olen ollut dieetillä. Dieetti toimi aluksi kuten sen piti eli mahalaukku pieneni huomattavasti. Senhän huomaa siitä että kylläinen olo tulee todella pienestä annoksesta ruokaa ja ei millään saa syötyä paljoa.

Noh.. Tähänpä sitten on jäänyt tämä laihtuminen. Kalorit alkaa olemaan jo todellakin alhaalla, eikä ruoka maistu enää juuri ollenkaan, mutta ei tuo rasva tunnu mihinkään katoavan. Muutama viikko tässä peilin perusteella menty ihan samoilla rasvoilla vaikka olen kokoajan koettanut pudottaa kaloreita alemmaksi.

Tässä ois sitten päivän ateriat:

Aamupala:

4dl maitoa tehty hera ja kaseiini drinkki 30/70 jakaumalla 1dl, pari kolme palaa ruisleipää joissa päällä Benecolia ohut kerros sekä muutama vähärasvainen kalkkunafileen siivu ja sitten vielä yksi multi-tabs neo pilleri.

Koulussa:

3 tai 4 siivua täysjyväleipää jossa päällä kevytlevitettä sekä kurkkua. Juomaksi pari lasillista mehua.

Kotona välipala:

Puoli purkkia tonnikalaa öljyssä (abba), pari siivua ruisleipää joissa päällä taas benecolia ja kalkkunafileettä. Juomana vettä.

Päivällinen:

Kotiruokaa vajaa puolilautasellista, 100g raejuustoa ja juomaksi vettä. Sitten vielä yksi multi-tabs neo pilleri.

Treenin jälkeen:

Palautusjuoma sekoitettuna veteen jossa 1dl heraa, 1rkl dextroosia ja 3g kreatiinia.
Jos ei oo treeniä, niin tähän väliin 1dl kaseiinia sekoitettuna veteen.

Iltapala:

Puolipurkkia tonnikalaa, 2-3rkl rypsäriä ja hera-kaseiinidrinkki 1dl (30/70) sekoittuna veteen.

Tosiaan tuo kouluruoan määrä saattaa vähän hämätä, mutta selitys löytyy siitä että mulla on kerran viikossa 2 oppituntia koulua ja neljä kertaa viikossa 1 oppitunti. Oppitunnin pituus 75 minuuttia, eli ei ihan hirveesti tuolta kulu aikaa ennenkuin tuota välipalaa tulee kotiin syömään.

Nyttemmin oon jättäny tuosta välipalasta vähemmälle nuo leivät ja syöny pelkästään tuota tonnikalaa tuon puolipurkkia.

Sängyssä kun illalla katselee ohjelmia niin maha on aina vähän aikaa saamarin kipeä, koska on niin perkeleellinen nälkä. Tämä kestää yleensä semmoisen 30-60 minuuttia ja sitten tulee hyvin uni.

Mikäs tässä nyt on vikana kun ei kuitenkaan tuo rasva pala? Toki sitä nyt on palanut pari kolme kiloa, mutta tämä jäljellä oleva taitaa olla sitä "syvää rasvaa" vai miksi sitä nyt sanottiinkaan.

Olisiko mahdollista että mun keho on jo niin tottunut tähän vähäkalorisuuteen ettei se enää pitäisi kulutusta normaalina? Katselin tässä näitä tableetteja ja ajattelin jahka minulla olisi tämän tuotteen selosteen mukainen tilanne.

Onko kellään kokemuksia tästä tuotteesta? Mitäs mieltä Mike on tästä tuotteesta? Tuskin aivan feikkiäkään on kun kerran on myyntiin otettu ja tuntuu että tänne ei mitään rahat pois tuotteita kumminkaan ihan helpolla myyntiin oteta (tribulus).

Vinkkejä ja kokemuksia otetaan vastaan.

Melkein jo unohdin laittaa tän. Eli kerran viikossa pidän tällaisen kevyen mässytyspäivän ja syön kokonaisen hampurilaisen 100-150g tuohon normaalin ruoan päälle. Ennen söin hampurilaisaterian, mutta ei sitä nykyään saa menemään alas vaikka kuinka yrittää.
Vaikuttaa siltä, että olet joutunut n.s " Viidakko kuntoon " jonkun monimutkaisen tapahtumasarjan jälkeen. Eli nyt ei kuullostaa hyvältä. Pidä yksi vuosi tauko ja aloita sitten taas käymään salilla.

big mama sanoi:
Vaikuttaa siltä, että olet joutunut n.s " Viidakko kuntoon " jonkun monimutkaisen tapahtumasarjan jälkeen. Eli nyt ei kuullostaa hyvältä. Pidä yksi vuosi tauko ja aloita sitten taas käymään salilla.

Oho, jätkähän on ajan tasalla! Ei tosiaankaan kannata nyt vähään aikaan harjoitella, koska se voi kuormittaa sun elimistöä liikaa. Anna tilanteen rauhoittua. Luin tästä samasta ilmiöstä, viidakkokuntoon joutumisesta vasta toissa päivänä ja ihmettelin kyllä kovasti. Olet kyllä esimerkkitapaus tästä tilasta. Maailma on ihmellinen, vähän aikaa sitten sain tietää tästä ja nyt nään melkein elävän esimerkin. :worship:

Back
Ylös Bottom