Laajakaista. Mikä siinä kestää?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jawhead
  • Aloitettu Aloitettu
Joo-o. Yhden palveluntarjoajan kanssa kävi niin että otin 7 megasen yhteyden ja wlan boksin. No siinä kesti se 4 viikkoa kun yhteys rupes toimiin ja jotenkin musta rupes tuntuun että ei oikeen pelaa täysillä teholla.. parit nopeustestit tein niin wittu hyvä että pelas puolikkaan nopeudella! Soitin asiakaspalveluun ja jo samana päivänä!(WTF) soitettiin että korjaaja oli käynyt ja ei ollut mitään vikaa.. (eli ei ollut vissiin ees käynyt), sitten rupes boksikin hajoon käsiin kun pätki wlanii minkä kerkis nii joutu sitten kytkeen koneeseen kiinni senkin paskan.

Kyllä on niin laadukkaita laajakaistantarjoajia täällä suomessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no ainakin sanoivat liittymää irtisanottaessa että siinä on sit karenssiaika minkä pitävät linjat kylminä. karenssiaika on aina, ja se on pakko "lusia". en tiedä ovatko muuttaneet käytäntöä sitten viime talven..

e: siis kyse ei ole siitä että sanoisivat, että asennusaika 2kk, vaan siitä että irtisanottaessa sanoivat ettei uutta liittymää saa auki ko. kämppään ennenkun liittymä ollut kiinni pari viikkoa

Karenssiaika? Puhutaanko sonerasta vai muusta? Asennusaikaankaan ei voi operaattori vedota; Linjat valmiina, kytketty, vain uusi tilaus vetämään, tietojen muutto jne.

Osittainhan nuo mainitsemani ovat suhteilla pelattuja, mutta tarpeeksi supliikki kaveri, joka käyttää yliheitto-sanaa tilauksessa, saattaa vetää tuon läpi ;)

Joo-o. Yhden palveluntarjoajan kanssa kävi niin että otin 7 megasen yhteyden ja wlan boksin. No siinä kesti se 4 viikkoa kun yhteys rupes toimiin ja jotenkin musta rupes tuntuun että ei oikeen pelaa täysillä teholla.. parit nopeustestit tein niin wittu hyvä että pelas puolikkaan nopeudella! Soitin asiakaspalveluun ja jo samana päivänä!(WTF) soitettiin että korjaaja oli käynyt ja ei ollut mitään vikaa.. (eli ei ollut vissiin ees käynyt), sitten rupes boksikin hajoon käsiin kun pätki wlanii minkä kerkis nii joutu sitten kytkeen koneeseen kiinni senkin paskan.

Kyllä on niin laadukkaita laajakaistantarjoajia täällä suomessa.

Jepjep. Autotkin on paskoja kun kotona on huono tie?

Tarvitsee meinaan tuon linjan tuominen sun luo aika reippaasti kuparia. Kaikkialla se ei ole ihan sillä tasolla mitä uudet monimegaiset vaativat.

Näin esimerkiksi täällä Tampereella. :jahas:
Kun muutin nykyiseen kämppääni (ei edellisiä asukkeja/liittymää) niin mulla kävi seuraavasti. Olin lyönyt ADSL-boksin puhelinpistokkeeseen jo valmiiksi kiinni ja odottelin, että koska operaattori ilmoittaa kytkennästä. No, yksi kaunis päivä ADSL modeemin valot vilkkuivat ja kas kummaa, kytkentä olikin tehty. Ilmoitus kytkennästä tuli sitten tekstiviestillä kolmen päivän päästä, eli byrokratiaankin ilmeisesti tuhlautuu päiväkaupalla tuota aikaa.

Kun muutin nykyiseen kämppääni (ei edellisiä asukkeja/liittymää) niin mulla kävi seuraavasti. Olin lyönyt ADSL-boksin puhelinpistokkeeseen jo valmiiksi kiinni ja odottelin, että koska operaattori ilmoittaa kytkennästä. No, yksi kaunis päivä ADSL modeemin valot vilkkuivat ja kas kummaa, kytkentä olikin tehty. Ilmoitus kytkennästä tuli sitten tekstiviestillä kolmen päivän päästä, eli byrokratiaankin ilmeisesti tuhlautuu päiväkaupalla tuota aikaa.

Tai inhimillisiä unohduksia. Hommaa noilla firmoilla, jotka asennukset tekevät ja ilmoittavat niiden suorituksista, on epäilemättä aivan saatanan paljon.

Mikä lie joskus kestää. Kaverille kesti yli 4 viikkoa, itselleni tuli tänne kämpille viikossa vaikka tilauksen yhteydessä sain tietooni että netti alkaa toimimaan 3-4 viikon päästä :jahas: ja tuonne kotia myös viikossa.

Kummallista on.

Kandee tarkistaa minkä operaattorin verkkoa paikkakunnalla käytetään, muut kun joutuvat vuokraamaan paikallisen operaattorin verkkoa ja näitten vuokraajien liittymät kytketään kun ehditään ja viitsitään.

Tai näin minulle on kerrottu :david:

Kandee tarkistaa minkä operaattorin verkkoa paikkakunnalla käytetään, muut kun joutuvat vuokraamaan paikallisen operaattorin verkkoa ja näitten vuokraajien liittymät kytketään kun ehditään ja viitsitään.

Tai näin minulle on kerrottu :david:

Kyllä se on just näin! Ainakin liittymien korjaushommissa.

Itelläni oli vähän aika sitten Elisan liittymä 4 viikkoa poikki. Elisalta kerrottiin aina tuhansien soittojen jälkeen sama virsi, että kyseessä on laitevika ja asia on laitettu kiireelliseksi hoidettavaksi. Ja päivämääriä milloin vika piti korjata, annettiin monia. Täällä päin missä asun, käytetään ainakin osittain Soneran verkkoa, joten syy siihen korjauksen venymiseen oli siinä. Eli Soneran äijät hoitelee ensin omat liittymät, ja kävivät sitten joskus kun jaksoivat ja ehtivät korjaamassa tän mun liittymän.

Meinas todella palaa kyllä käpy!

Hah haa. Tää on niin koettu homma, ku nyt on kesäjamppana tullu työskenneltyä kodinkoneiden parissa. Kyl todella moni jättää ottamatta esmes just ELisan laajakaistan ku kestää avaus niin sika kauan. Kyl siinä on Welhol aika kova myyntivaltti, ku liittymä aukee maksimissaan tunnissa.

No luonnollisesti, kun linjat on kuitenkin joka kodissa josta kaapelitöllökin löytyy.

e: kunhan on kaksisuuntainen verkko...

Mitäs tuo kaksisuuntainen verkko tarkoittaa ja pystyykö sen jotenkin toteamaan näin Teppo Tavantallaaja- pohjalta?

Jepjep. Autotkin on paskoja kun kotona on huono tie?

Tarvitsee meinaan tuon linjan tuominen sun luo aika reippaasti kuparia. Kaikkialla se ei ole ihan sillä tasolla mitä uudet monimegaiset vaativat.
No perkele. Jos mulle myydään 7M niin kyllä mä sen oletan saavani. Pitääkö mun mennä sinne kellariin tonkiin ite ja selvittään riittääkö kupari? No ei pidä.

:offtopic: Nyt kun laajakaistoista puhutaan, onko kukaan kuullut mahdollisista tulevista nopeuden nostoista / hinnan laskuista lähitulevaisuudessa? Elisalla rupeaa ainakin olemaan jo pari vuotta siitä kun on viimeksi hintoja muuteltu tai nopeuksia nosteltu.

Liikenne- ja viestintäministeriön arvion mukaan vuoden 2007 lopussa yleisin kotitalouksissa oleva laajakaista olisi 8 Megainen :D Ei näillä hinnoilla..

:offtopic: Nyt kun laajakaistoista puhutaan, onko kukaan kuullut mahdollisista tulevista nopeuden nostoista / hinnan laskuista lähitulevaisuudessa? Elisalla rupeaa ainakin olemaan jo pari vuotta siitä kun on viimeksi hintoja muuteltu tai nopeuksia nosteltu.

Liikenne- ja viestintäministeriön arvion mukaan vuoden 2007 lopussa yleisin kotitalouksissa oleva laajakaista olisi 8 Megainen :D Ei näillä hinnoilla..

Ylen uutinen kertoi seuraavaa 26.07.2007. TV-uutisissa oli joskus vastaavaa juttua ja jotain asiantuntijaakin haastateltiin, eikä laajakaistojen hintoihin ainakaan lähiaikoina luultavasti olla puuttumassa.

YLE sanoi:
Kilpailu laajakaista-asiakkaista on kiihtymässä. Suomalaiset operaattorit ovat alkaneet kilpailla toistensa asiakkaista. Aiemmin kasvu löytyi uusista asiakkaista, mutta nyt se täytyy hakea kilpailijoilta. Suuria hinnanalennuksia ei silti ole odotettavissa.

Laajakaista-asentaja on ollut tuttu näky monin paikoin parin viime vuoden aikana, kun nopeita liittymiä on tilattu lähes joka kotiin.

Kiivaan kasvun aikana kaikille yhteyksiä tarjoaville yhtiöille on riittänyt uusia asiakkaita. Kuudessa kodissa kymmenestä on kuitenkin nyt laajakaista, ja siksi kasvu on hidastunut. Kilpailu operaattorien kesken on kiihtymässä.

Palvelun tarjoajaa vaihdetaan hyvin harvoin. Viestintäviraston mukaan vain yksi kymmenestä laajakaistan omistajasta on koskaan vaihtanut liittymää. Operaattorit ovat tästä iloisia, sillä ne joutuvat käyttämään paljon rahaa uuden asiakkaan hankkimiseen.

Hinnat tuskin putoavat

Ihmisten haluttomuus vaihtaa liittymää on johtanut siihen, että niiden hinnat eivät ole juurikaan tippuneet. Kukaan ei myöskään usko hintojen rajuun pudotukseen kiristyvästä kilpailusta huolimatta.

Suuret operaattorit kuten Elisa tai Teliasonera eivät ole olleet halukkaita aloittamaan hintasotaa, sillä palveluntarjoajan kiivas vaihtaminen olisi niille haitallista.

Suomalaiset tuntuvat siis jämähtävän saman internetoperaattorin asiakkaiksi sen jälkeen, kun ovat liittymän ensimmäisen kerran valinneet.

Nyt kilpailun olettaisi kiristyvän, kun uusia asiakkaita ei juurikaan ole. Laajakaistaliittymien hintaerot ovat kuitenkin niin pieniä, että ainakaan se ei houkuta vaihtamaan palveluntarjoajaa.

YLE Uutiset

Joo ei se hinta vaan se laatu. Kyllä mä vähän enemmän olisin valmis maksamaankin jopa jos sais asennuksen vaikka saman tunnin sisällä kuin tilaa.

Mites toi welho toimii, sen saa ainakin niin nopeasti käyttökuntoon kuin saa vietyä laitteet himaan...

Mikäs ihme tollanen Welho on?

Tilasin ADSL-liittymän heinäkuun alussa. Luvattiin toimittaa viikolla 36. Tuli sitten kyseisellä viikolla s-postitse ilmoitus, että liittymä asennettu ja heti käyttövalmis. Seurasi jopa lasku perässä, mutta ei modeemista tietoakaan.

Tänään sitten kävivät vihdoin Lounetilta tuomassa jonkun asiaan kuuluvan pömpelin ja sanoivat että " no niin, nyt on langaton netti käytössä". Juu, käytössä toki on, mutta pätkii niin saatanasti ilman kiinni olevaa piuhaa. Ei ihan vastaa niitä odotuksia, joita mulla oli LANGATTOMAN yhteyden suhteen. Sama kai, olisko se piuha sitten kiinni seinässä, vai tossa pölyä keräävässä lootassa?! Ei onneks vituta :jahas:

Et vaan osaa, kyllä täällä minulle on langaton verkko pelannut niin pitkään kuin se on oikeastaan ollut olemassa, ilman ongelmia. RTFM

Welho

Welho on siis HTV:n kaapeliverkossa toimiva laajakaista, eli toimii pääkaupunkiseudulla.

Itselläni on myös ollut jo pidemmän aikaa Welhon megainen liittymä ja eritäin tyytyväinen olen ollut. Tein sopparin Mustassa Pörssissä, kävelin modeemi kainalossa kotiin ja löin piuhat kiinni. Noin kahden sekunnin kuluttua pääsi surffaamaan. Toki jossain tapauksissa tuo yhteyden saaminen saattaa toki kestä kauemminkin, mutta maksimi on kai joitain tunteja.

Pitääkö sitä saatana muuttaa pääkaupunkiseudulle ihan vaan laadukkaan laajakaistan perässä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom