Läskiterminaattorin vinkkejä kaipaillaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DayOne
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Läskeistä pääsee eroon monella tavalla, rasvaimu on varmasti helpoin tapa.Lowcarbia en ole kokeillut, kuulostaa hienolta, jos ilman nälkää pystyy painoaan pudottamaan. Minä toteutin oman läskien poiston sillä tavalla, että lisäsin asteittain aerobista liikuntaa ja päivittäisiä kalorimääriä vaihtelin tosi paljon. Käytännössä homma meni niin,että arkipäivinä päivittäinen kalorimäärä oli reilusti miinuksella ja viikonloppuna plussalla. Ainoastaan proteiinin määrä(paljon) pysyi samana päivittäin. Viikottainen kalorimäärä laski dieetin loppua kohti ja aerobinen lisääntyi. Viimeisillä viikoilla pahimmillaan kalorit oli vaan vähän päälle 1000/päivä ja samana päivänä 2 tunnin mittaista pyörälenkkiä. Joka viikko tuli tehtyä kaiken muun lisäksi 3 punttitreeniä. Lopputulos oli : reilussa kuudessa kuukaudessa paino putosi n.30kg. Hyvin siis toimi, mutta nälästä sai kärsiä. 6 kuukautta on kyllä niin lyhyt aika, että sen nälissäänkin hyvin kestää. Ei siihen muuta tarvita, kuin hyvää asennetta.

MrBuffet sanoi:
Lopputulos oli : reilussa kuudessa kuukaudessa paino putosi n.30kg.

Onnittelut! 30 kg on jo aika hemmetisti tiputettu. Mulla tulee kans kutakuinkin 30 kiloa tuonne 90-95 tienoille kun pääsen. Kyllä sitten passaa :)

Noniin, eli muitakin on aika samassa tilanteessa. Loistavaa, kerros edistymisestä kanssa niin voidaan sitten motivoitua jos se välillä vähän kärsii.

Niin, oliko tuo ruokavalioehdotus päivälle kovin paha, vai oikeilla jäljillä? Vieläkin hieman hukassa näiden kanssa mutta pikkuhiljaa pääsen peliin mukaan.

Uusia asioitahan tässä oppii. Minä kun olen aina luullut että riisit sun muut ovat tosi terveellisiä ja niitä kannattaa mättää niin paljon kun jaksaa. Ilmeisesti ei kuitenkaan kannata ihan järkyttävästi sitä naamaansa tunkea.

Noh, vielä tuota punttitreeniä tässä viilailen isolla kädellä, on tullut ristiriitaisia ehdotuksia...

Cockton
Itse olen viimeisen viiden kuukauden aikana pudottanut tasaista 1kg/kk vauhtia painoani, eikä ole tarvinnut kertaakan kärsiä vilua sekä nälkää...eikä kumpaakaan myös erikseenkään.
Että onnistuu tämä vallan mainiosti ilman ketoosiakin...ja lisäksi ruuissakin on enemmän valinnanvaraa...avainlauseena vain on...'keskenään tasaenergisten aterioiden syöminen 2,5-3 h välein'...verensokerit pysyvät tällöin tasaisina, eikä nälkä kerkeä tulemaan...hilarien tulee olla hitaasti imeytyviä.

DayOne
Tsemppiä vain uudelle elämäntavalle.
Se kannattaa sisäistää, että proteiinit ja rasvat ovat energia-, sekä ravintolähteitä, kun taasen hiilihydraattit vain energialähteitä.
Solut tarvitsevat proteiineja ja rasvoja mm. erinäisten aktiivisten molekyylien sekä solujen rakennusaineiksi.
Tämän vuoksi näiden riittävään saantiin kannattaa panostaa ja hiilihydraateilla pääsääntöisesti säädellä päivittäin tarvittavan energian saantia.

Jes... Tokihan laihtumistyylejä on useita, ja oleellisinta on ehkä se, että löytää parhaiten itselleen sopivan JA ottaa siitä selvää sen verran paljon ettei tule sotkettua asioita.

Tuo aamukävely (juoksut jääkööt yleisurheilijoille) tyhjällä pötsillä on itselläkin tarkoitus ottaa ohjelmistoon, kun sitä niin kehutaan. Ainoa vaan, että proteiinin saanti viivästyy sitten puolella tunnilla, mutta tuskin se maailmaa kaataa ;)

Mainittakoon vielä, että rapakuntoinen massakas ihminen saa aika hyvää voimaharjoittelua aikaiseksi kotonakin, ellei sinne salille millään pääse. Jalat ja selkä vaatii kyllä aika äkkiä kunnon välineitä, mutta aika turhaa on mennä penkkiin riehumaan tangon kanssa, ellei pysty punnertamaan lattialla yhtä täyttä kympin sarjaa. Nimim. kokemusta on rapakunnosta :wanha:

stressiheikki sanoi:
Tuo aamukävely (juoksut jääkööt yleisurheilijoille) tyhjällä pötsillä on itselläkin tarkoitus ottaa ohjelmistoon, kun sitä niin kehutaan. Ainoa vaan, että proteiinin saanti viivästyy sitten puolella tunnilla, mutta tuskin se maailmaa kaataa ;)

Pienen määrän BCAA:ta tai heraa voi ottaa jo ennen aamulenkkiä, eikä se vaikuta rasvanpolttoon, vaan ehkäisee kataboliaa. Aiheesta on ollut keskustelua expertti -osiolla. (pitää olla tosin vip). Myös hakusanoilla "proteiini ennen aamuaerobista" löytyy juttua.

Tuosta punnertelusta olen hieman toista mieltä, salillekin voi lähteä aivan hyvin vaikka tuloksista ei olisi tietoakaan. Been there, done that jne... Salilla saa kuinkin aina tehtyä monipuolisemman treenin kuin kotona punnertaen. Saattoi se aluksi näyttää hassulta kyllä, mutta en minä siellä salilla silloin dietin alussa (enkä nytkään) muita varten käynyt.

ttopi sanoi:
Pienen määrän BCAA:ta tai heraa voi ottaa jo ennen aamulenkkiä, eikä se vaikuta rasvanpolttoon, vaan ehkäisee kataboliaa. Aiheesta on ollut keskustelua expertti -osiolla. (pitää olla tosin vip). Myös hakusanoilla "proteiini ennen aamuaerobista" löytyy juttua.
OK kiitti, täytyy tutustua asiaan.
Tuosta punnertelusta olen hieman toista mieltä, salillekin voi lähteä aivan hyvin vaikka tuloksista ei olisi tietoakaan. Been there, done that jne... Salilla saa kuinkin aina tehtyä monipuolisemman treenin kuin kotona punnertaen. Saattoi se aluksi näyttää hassulta kyllä, mutta en minä siellä salilla silloin dietin alussa (enkä nytkään) muita varten käynyt.
Missään nimessä tarkoitus ei ollut väheksyä salia. Sinne kun saa perseensä hinattua, niin tulee myös tosissaan treenattua. Mutta jos sitä salikorttia ja/tai rahaa ei satu taskussa olemaan, niin tuskin kannattaa löhöillä ja syljeskellä kattoon. Ja lenkkeily on ihan hyvää laihdutukseen, mutta ylipainoinen voi saada äkkiä polvensa ja nilkkansa siihen kuntoon, että innostus lopahtaa äkkiä.

Mutta eipä tuo liikunta niin vaikeeta ole. Oikein syöminen on :evil:

stressiheikki sanoi:
Missään nimessä tarkoitus ei ollut väheksyä salia. Sinne kun saa perseensä hinattua, niin tulee myös tosissaan treenattua. Mutta jos sitä salikorttia ja/tai rahaa ei satu taskussa olemaan, niin tuskin kannattaa löhöillä ja syljeskellä kattoon. Ja lenkkeily on ihan hyvää laihdutukseen, mutta ylipainoinen voi saada äkkiä polvensa ja nilkkansa siihen kuntoon, että innostus lopahtaa äkkiä.

Nimenomaan, liikkeelle on syytä lähteä ja parempi alkaa tehdä jotain, mutta ei tietysti sillä tavalla että paikat särkyy. Itse aloitin aerobiset pyöräilemällä, sitten kävellen ja lopulta hölkkäsin. Sittemmin olen siirtynyt reippaaseen kävelyyn, se sopii itselle ehkä parhaiten ja haittaa vähiten jalkatreenistä palautumista.

Nostanpa vähän tätä threadia, sisältää nimittäin paljon mukavaa tietoutta aloitteleville. Jos vain viitsii lukea... ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitääpä itsekin laittaa omia dieettikokemuksia tähän topiciin, kun täällä tuntuu muutkin salia aloittevat laihduttajat kirjoittavan :) .
Eli homman nimi on itselläni näin, että puolivuotta salireeniä takana, kehitys ihan hyvää, mutta läskiä liikaa. Aluksi reenasin välittämättä noista liikakiloista ja kehitystä on tullutkin toki ihan hyvin ja paikat kasvaneet, nyt vain ärsyttää tuo liikaläski lihasten ympärillä ja siitä on päästävä eroon. Itseltäni löytyy pituutta 180cm ja paino on tällä hetkellä n. 95kg (aloittaessa 97kg). Tarkoitus olisi saada tuo järkyttävä maha pois edestä, että reenaaminenkin onnistuisi paremmin :D.
Olenkohan mennyt aivan metsään, kun itselleni laskin tuon 30-40-30 jakauman siten, että päivän kokonaiskalorimääräksi tulisi 2500kcal (tämän laskin sillä kulutuslaskurilla otten huomioon 60min. punttireeniä päivässä) ja siitä olisi protskuja 170g, hiilareita 250g ja rasvoja 85g. Tämän pitäisi siis laihduttaa n. 0,5kg/viikko? Nälän tunnetta on aina hiukan iltaisin, mutta kyllä sen kestää, jos vaan tietää syövänsä muuten oikein. Puntteja nostelen 4 kertaa viikossa ja kiireiden mukaan teen 1-2 kertaa aerobista (kuntopyörä 30min.) viikossa.

Pidän joka päivältä tarkkaa ruoka- ja salipäiväkirjaa, joten motivaatio on kyllä kunnossa. Laitan esimerkkinä tähän tämän päivän syömiset, näistä kun on kiva saada aina kommenttia :worship:

Klo 10.00
Rasvaton maito 3dl
Omena 200g
Tonnikala 100g
Riisi 100g

Klo 13.00
Peruna 200g
Jauheliha 60g
Rasvaton maito 2dl
Ruisleipä 50g

Klo 16.30
Tonnikala 50g
Rasvaton maito 2dl

KUNTOPYÖRÄ 25MIN.

Klo 20.15
Marinoidut kananpalat 250g
Riisi 80g
Rasvaton maito 2½dl
Rasvaton raejuusto 100g

Klo 22.00
Whey 2 -proteiinijauhe 40g

ja ennen nukkumaanmenoa vielä 4-5 kananmunanvalkuaista ja 15ml rypsäriä.

Pyrin hankkimaan koko ajan uutta tietoa syömisestä ja reenaamisesta ja pyrin aina siihen, että tekisin molemmat asiat mahdollisimman oikein. Eli kaikki parannusehdotukset ruokalistaan otetaan vastaan.

Tsemppiä myös muille tässä topicissa laihduttaville :thumbs: .

Klo 10.00
Rasvaton maito 3dl
Omena 200g
Tonnikala 100g
Riisi 100g

Klo 13.00
Peruna 200g
Jauheliha 60g
Rasvaton maito 2dl
Ruisleipä 50g

Klo 16.30
Tonnikala 50g
Rasvaton maito 2dl

KUNTOPYÖRÄ 25MIN.

Klo 20.15
Marinoidut kananpalat 250g
Riisi 80g
Rasvaton maito 2½dl
Rasvaton raejuusto 100g

Klo 22.00
Whey 2 -proteiinijauhe 40g

ja ennen nukkumaanmenoa vielä 4-5 kananmunanvalkuaista ja 15ml rypsäriä.

Pyrin hankkimaan koko ajan uutta tietoa syömisestä ja reenaamisesta ja pyrin aina siihen, että tekisin molemmat asiat mahdollisimman oikein. Eli kaikki parannusehdotukset ruokalistaan otetaan vastaan.

Tsemppiä myös muille tässä topicissa laihduttaville :thumbs: .
[mod]Quotet kuntoon :Timba79[/mod]
Liian pitkä väli 10 - 13 16.30-20.15 niihin väleihin maitorahaka tai raejuusto ja syö vaikka aamupala puurolla höystettynä eikä riisillä.Tai no makunsa kullakin itse söisin ainakin puuroa.Klo 16.30 ruokailun vaihtaisin klo 20.15 kanssa, kun iltaa kohden hiilareita roimasti alas.Itsellä on ainakin nyrkki sääntönä toiminut hienosti hiilarit aamusta/päivästä ja iltaa kohti tiputtaa roimasti.En ole mikään hirveä pro näissä dieetti homissa mutta jotakin ymmärän jo tästä.Lainaanpa omskakaksen kirjotusta että dieetaaminen on tiedettä ja taidetta.Pisti viellä silmään että missä on sinun vihannekset.?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
fear sanoi:
Liian pitkä väli 10 - 13 16.30-20.15 niihin väleihin maitorahaka tai raejuusto ja syö vaikka aamupala puurolla höystettynä eikä riisillä.Tai no makunsa kullakin itse söisin ainakin puuroa.

Olen oppinut että viimeistään 3h päästä pitäisi jotain syödä eli tuossa ekassahan tulisi se 3h juuri, toki voisin sitä lyhentää vaikka kahteen tuntiin. 16.30-20.15 välillä oli tosiaan sali ja oli muutakin hommaa, kaupungilla juoksua ym. niin meni vähän ruokailut sekaisin. Normaalisti menen salille siten, että olen syömättä n. 3h, reeniä 1-1½h ja sitten palari ja heti kämpille päästyä safkan tekoon.

fear sanoi:
Klo 16.30 ruokailun vaihtaisin klo 20.15 kanssa, kun iltaa kohden hiilareita roimasti alas.Itsellä on ainakin nyrkki sääntönä toiminut hienosti hiilarit aamusta/päivästä ja iltaa kohti tiputtaa roimasti.

Hmm joo, mutta ei kai tuossa ole kuin tuon riisi hiilaria (joka kyllä voisi jättää pois) ja maidossa vähän? Yleensä tuossa 16.30 kohdalla en paljon kerkeä syömään mitään, kun pääsen koulusta klo 16.00 ja sitten heti salille, jonne en viitsi rynnätä täysin mahoin.

fear sanoi:
Pisti viellä silmään että missä on sinun vihannekset.?

Näitä tulee syötyä kyllä valitettavan vähän. Koulussa syön AINA ison annoksen vihreää, mutta kämpillä ei tule laitettua. Hedelmiä tulee sitten syötyä, lähinnä omenaa ja banaania, muutama kappale viikossa välipalana protskudrinksun lisukkeena.

Laskeskelin tossa mitä saat 20.15 jälkeen

991 kcl

136g prodee

43g hiilaria

31g rasvaa

Ajattelin vaan kun sun kokonais päivä saldo noi mitä syöt on

1900kcl

213g protskuu

149g hiilareita

58g rasvaa

Kaloreita on jonkin verran liian vähän kun painat sen 95kg.Protskut ihan jees ja hiilarit ja rasvat myös mutta 20.15 jälkeen tulee yli sun puolet kaloreista ja puolet sun prodesta 1 kolmasosa sun hiilareista ja yli puolet sun rasvoista muuten sun päivä jakautauma prosenteissa on ihan jees 43%protsku 30%hiilari 27%rasva Vähän sitä iltapalaa viilailet ja jakautat protskut tasaisemmin niin ihan jees.

fear sanoi:
Kaloreita on jonkin verran liian vähän kun painat sen 95kg.Protskut ihan jees ja hiilarit ja rasvat myös mutta 20.15 jälkeen tulee yli sun puolet kaloreista ja puolet sun prodesta 1 kolmasosa sun hiilareista ja yli puolet sun rasvoista muuten sun päivä jakautauma prosenteissa on ihan jees 43%protsku 30%hiilari 27%rasva Vähän sitä iltapalaa viilailet ja jakautat protskut tasaisemmin niin ihan jees.

Joo täytyy yrittää jaksottaa paremmin vaan pitkin päivää noi syömiset. Koulu on vähän siinä esteenä, kun sitä on yleensä klo 10-17, mutta eihän se ole kuin järjestelykysymys. Kävin tänään ostamassa noita proteiinipatukoita välipaliksi koulun vimppatunneille, jos ruokailussa käyn puolenpäivän aikoihin.

fear sanoi:
Kaloreita on jonkin verran liian vähän kun painat sen 95kg.

Oon laskenu painon mukaan tälle viikolle, että se ois kai jotain 2500 kaloria / päivä. Toi kai ois ihan ok dieettiä ajatellen? Pituus se 180 ja paino 95, joten läskiä löytyy ja siitä on päästävä eroon! Lihasta menettämättä tietenkään :thumbs:

Niin tosiaan tuo laittamani esimerkki päivän syömisistä oli aika huono, siinä varmasti olikin liian vähän kaloreita ym. Eiliset arvot näyttää tältä ->
K: 2552
P: 190
H: 311
R: 52

Juu kunhan tänne taas paukahdin, ihan leppuuttelemaan että ei tässä mitään luovutettu ole, sitä vaan kun ei maksa ajallaan nettimaksuja niin ei nettiin sitten pääse :D.

Nojoo, back in business!

Nyt iski vitutus

Itse tiputtelin kiloja 88 -> 80 normityylillä 4kk, joku viikko sitten kaveri alkoi urputtamaan kuinka se on läskistynyt (78kg, about samanpituinen mutta vähemmän lihasmassaa). No heitin sille puolvitsillä että rupea ketoilemaan, kerroin sille hommasta ja jätkähän rupesi, nyt sillä haisee henki asetonille ja vähän päälle viikossa lähtenyt 5kg, :wall:

Näkyy vieläpä olevan melko selvässä kunnossa joten takaa-ajo alkakoon, se on sitten proteiinikuuria nyt..

Byakhee: kaloreita ihan ok proteiinit kanssa jos vaan tasasesti olet pitkin päivää ne ottanut, hiilareista voisit ottaa melkein puolet pois sillä 150kymmenelläkin pärjää ihan hyvin kuhan vain muistaa kattoa että mihin aikaan niitä nappailee, ja iltaa kohden vähentää roimasti.Syötkö mitään vitamiini juttuja?

fear sanoi:
Byakhee: kaloreita ihan ok proteiinit kanssa jos vaan tasasesti olet pitkin päivää ne ottanut, hiilareista voisit ottaa melkein puolet pois sillä 150kymmenelläkin pärjää ihan hyvin kuhan vain muistaa kattoa että mihin aikaan niitä nappailee, ja iltaa kohden vähentää roimasti.Syötkö mitään vitamiini juttuja?

Mutta millä tuon kalorimäärän saa sitten täytettyä, jos hiilarit pudottaa puoleen? Korvaanko rasvalla/proteiinilla sen? Kun käsittääkseni tuota kokonais kalorimäärää ei saisi päästä liian alas, ja kun minulla se on nyt about 2500kcal -500kcal vajeella (nyt tosin vähän vähemmän, kun paino näyttäis nyt olevan tuossa 93kg tietämillä).

Syön joka aamu C-, B- ja moniviitamiinitabletit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom