Läppäri 500-700 eurolla

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=34865

Asus F7Z 17"/AMDX2/HD3200/2G/160/VHP -kannettava tietokone.
Näyttö: 17" WXGA+ Glare
Suoritin: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.9GHz
Näytönohjain: ATI Radeon HD3200
1.3MP webkamera
Keskusmuisti: 2GB DDR2 800
Kiintolevy: 160GB
Optinen asema: DVD Super Multi
WLAN 802.11b/g
Windows Vista Home Premium
6-kennon akku
Laukku & hiiri
Takuu 24kk

646.90 € (sis alv.)

Ihan jeesh tohon hintaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Fujitsu siemensia ei kannata ostaa. Ne osaa sen, että tunkee paljon ominaisuuksia pieneen hintaan, mutta komponenttien laatu onkin sitten jostain ihan pohjalta. Tämä pätee fujitsun läppäreihin ja pöytäkoneisiin.

Fujitsu siemensia ei kannata ostaa. Ne osaa sen, että tunkee paljon ominaisuuksia pieneen hintaan, mutta komponenttien laatu onkin sitten jostain ihan pohjalta. Tämä pätee fujitsun läppäreihin ja pöytäkoneisiin.
Ja tämä sun sanomas pätee vain kuluttajamalleihin. Aiemmin mainitut Lifebookit ovat huippukoneita. Tosin hintaakin on 3:en Amilon verran.

Asus mulle ihan tuntematon tapaus? Kannattaako harkita? Hinta ois kyllä ihan kohillaan ja muutenkin ihan jees. Kovo "vain" 160 gigaa, mutta hyvin on tuon edellisen 80 giganenkin riittänyt.

Mä en ole asuksen läppäreitä käyttänyt, mutta omissa kotikoneissa olen käyttänyt lähes poikkeuksetta asuksen valmistamia emolevyjä ja näytönohjaimia, niissä ei ainakaan isompaa valittamista (muutamat nvidian piirisarjalla olleet emolevyt on kyllä olleet fiaskoja, mutta se ei varmaan ole ollut valmistajasta kiinni vaan siitä piirisarjasta itsestään).

Eli ei tuossa varmaan ainakaan komponenttien puolesta mitään valittamista ole.

Asus mulle ihan tuntematon tapaus? Kannattaako harkita? Hinta ois kyllä ihan kohillaan ja muutenkin ihan jees. Kovo "vain" 160 gigaa, mutta hyvin on tuon edellisen 80 giganenkin riittänyt.
Ainakin nuo vähän kalliimmat mallit ovat hyvässä maineessa. Erittäin laadukas emolevy ja näytönohjain valmistaja. Takuukin kuulemma toimii, olisko peräti on-site.

Kovalevyt noista saattaa sitten paukkua. Omasta HP:sta jossa oli seagaten levy, jota yleisesti pidetään laadukkaan pamahti heti takuun jälkeen(12kk). Normaalisti noita levyjä myydään 5 vuoden takuulla. No noi levyt on kuitenkin niin halpoja, et helpommalla pääsi kun kävi vaan hakemassa kaupasta uuden isomman levyn. Noissa isommissa läppäreissä(17") on yleensä kaksi paikkaa kovalevyille, eli voit ostaa siihen toisen ja ruuvata kiinni (hp:n mukana tosin ei tullut kun yksi tuollainen adapteri jolla levyn saa kiinni).

Suosittelen ehdottomasti vaikka koneella ei pitäisikään mitään tärkeää niin ottamaan toiselle kovalevylle levykuvan(image) talteen. Helpottaa kummasti kun ei tartte uudestaan kaikkea asennella ja samalla on tavarat turvassa. Jos ei omat tiedot hommat tekemiseen riitä niin kysäse jotain kaveria...nortonin ghost on ainakin suht simppeli käyttää, siitä saa jonkun trial versionkin...torrenttina sitten vähän pidemmänkin trialin...

Ulkoiset kovalevyt ovat muutenkin kohtuullisen edukkaita joten tuo 160g levy ei varmaan kauhiasti haittaa, kun n. 100e saa 1teran lisää tilaa. Itsellä juuri seagaten levy tilauksessa, sekin 5vuoden takuulla.

Ainakin nuo vähän kalliimmat mallit ovat hyvässä maineessa. Erittäin laadukas emolevy ja näytönohjain valmistaja. Takuukin kuulemma toimii, olisko peräti on-site.

Kovalevyt noista saattaa sitten paukkua. Omasta HP:sta jossa oli seagaten levy, jota yleisesti pidetään laadukkaan pamahti heti takuun jälkeen(12kk). Normaalisti noita levyjä myydään 5 vuoden takuulla. No noi levyt on kuitenkin niin halpoja, et helpommalla pääsi kun kävi vaan hakemassa kaupasta uuden isomman levyn. Noissa isommissa läppäreissä(17") on yleensä kaksi paikkaa kovalevyille, eli voit ostaa siihen toisen ja ruuvata kiinni (hp:n mukana tosin ei tullut kun yksi tuollainen adapteri jolla levyn saa kiinni).

Suosittelen ehdottomasti vaikka koneella ei pitäisikään mitään tärkeää niin ottamaan toiselle kovalevylle levykuvan(image) talteen. Helpottaa kummasti kun ei tartte uudestaan kaikkea asennella ja samalla on tavarat turvassa. Jos ei omat tiedot hommat tekemiseen riitä niin kysäse jotain kaveria...nortonin ghost on ainakin suht simppeli käyttää, siitä saa jonkun trial versionkin...torrenttina sitten vähän pidemmänkin trialin...

Ulkoiset kovalevyt ovat muutenkin kohtuullisen edukkaita joten tuo 160g levy ei varmaan kauhiasti haittaa, kun n. 100e saa 1teran lisää tilaa. Itsellä juuri seagaten levy tilauksessa, sekin 5vuoden takuulla.

Kovot paukkuu aina. Joskus tulee huonoja eriä, jotka saattaa sitten jo pilata jonkun konemallin maineen. Lenovon T61 esim. sai kärsiä paskoista kovoista.

Tähän ketjuun taas. Edelleen, ThinkPad R61 varmaan paras normikone tuohon hintaluokkaan. Se on vaan turha katsoa noihin HP:n ja muiden valmistajien suuntaan kun insinöörit on siellä peukalo keskellä kämmentä.

Asuksen huolto: 3kk keski-euroopassa jonka jälkeen kone tulee saman vian kanssa takaisin. Sitten sanotaan kuin teletapeissa: UUDESTAAN!

T nimim
kaverilla oli asus

Kovot paukkuu aina. Joskus tulee huonoja eriä, jotka saattaa sitten jo pilata jonkun konemallin maineen. Lenovon T61 esim. sai kärsiä paskoista kovoista.

Tähän ketjuun taas. Edelleen, ThinkPad R61 varmaan paras normikone tuohon hintaluokkaan. Se on vaan turha katsoa noihin HP:n ja muiden valmistajien suuntaan kun insinöörit on siellä peukalo keskellä kämmentä.

Jep. Mutta taitaa hp:llakin olla erikseen noita firmoille suunniteltuja koneita.

R61 ei kyllä ole tuossa hintaluokassa (500-700e). Vaan päälle tonnin. Lisäksi tossa on threadin aloittajalle luultavasti liian pieni näyttö. Halvempaan asukseen verrattuna hitaammat muistit yms.

Intel Core 2 Duo T8100 2.1GHz prosessori
2GB (2x1GB) DDR2 667MHz keskusmuisti
160GB 5400rpm SATA kiintolevy
14.1" WXGA 1280x800 Backlit näyttö
Intel GMA X3100 näytönohjain
DVD+/-RW DL asema
Li-ion 4-cell akku
Gigabit Ethernet, 56k modeemi, WLAN a/g/n, Bluetooth
Intel High Definition Audio äänikortti
3x USB 2.0, 1x Firewire
Paino: 2.40kg
Windows Vista Business (FIN/SWE/UK) käyttöjärjestelmä

Takuu 12 kk

1078.90 € (sis alv.)

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=34960

Asuksen huolto: 3kk keski-euroopassa jonka jälkeen kone tulee saman vian kanssa takaisin. Sitten sanotaan kuin teletapeissa: UUDESTAAN!

T nimim
kaverilla oli asus

Joo niin taitaa ollakkin. Mut kandee muistaa et jos noita joutuu johonkin lähettelee niin siinä on jokatapauksessa käyny enemmän tai vähemmän paska tsägä. Tietty olisi kiva vertailla eri valmistajien prosentteja takuun piikkiin korjattavista tuotteista ennen ostopäätöstä...löytyyköhän nuita jostain..?

Jep. Mutta taitaa hp:llakin olla erikseen noita firmoille suunniteltuja koneita.

R61 ei kyllä ole tuossa hintaluokassa (500-700e). Vaan päälle tonnin. Lisäksi tossa on threadin aloittajalle luultavasti liian pieni näyttö. Halvempaan asukseen verrattuna hitaammat muistit yms.

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=34960

Hassua miten itse olen kaupannut R61:stä firman kautta jopa 600€ hintaan. Monia on malleja, toiset toki parempia ja kalliimpia.

Kuus vuotta ollut F-S:n amilo suht aktiivisessa käytössä, vikoja tähän mennessä tasan nolla kappaletta.

Joo niin taitaa ollakkin. Mut kandee muistaa et jos noita joutuu johonkin lähettelee niin siinä on jokatapauksessa käyny enemmän tai vähemmän paska tsägä. Tietty olisi kiva vertailla eri valmistajien prosentteja takuun piikkiin korjattavista tuotteista ennen ostopäätöstä...löytyyköhän nuita jostain..?
joo totta kai suurin osa koneista ei vikaannu parina vuotena mitenkään (pl mahdolliset virukset jne...)

mutta itelle ainakin jäi niin hyvä kuva hp:n bisnesläppäreiden huollosta että jos hommaan uutta konetta, harkitsen businessversiota vakavasti. pari sähköpostia, viikon odotus ja kone 30 minuutiks huoltoon oli mun savotta kun lähti näppäin irti(mutta mikä tahansa komponentti olisi tilattu ja vaihdettu samassa ajassa jos ei mitään toimitusvaikeuksia... ja vaikka olisikin, ja vika ei ole sellainen ettei konetta voi käyttää, ei haittaisi koska sitä osaa ei tartte odottaa kone huollossa vaan kone on koko ajan käytössä itsellä kunnes osa tulee ja varataan huoltoaika). tyttöystävällä myös hp josta cd-asema rikki. samaan liikkeeseen, lähetys helsinkiin, odotusta viikko pari ja sit hakee koneen pois.

Kunhan kukaan ei Aceria osta. Paukkuu kaikki rikki ja takuuseen ei mene mikään. Nuf said.

EDIT2: Ajattelin tällä kertaa saada aikaseksi kovon osioinnin. 50 gigaa riittänee vistalle ja softille?

Mulla on Vistan osiona 60Gb, mutta kyllä 50 riittää ihan hyvin.

Mitä vikaa Acerissa on?

Itseasiassa Acer koneissa ei ole oikeastaan vikoja, muuta kuin ne normaalit. Kyse on tietenkin hieman mallikohtaisesta asiasta. Itse käytän hyvin raskaassa ammattikäytössä Acerin ammattimallia kannettavista ja tää on ainakin toiminut jo kauan moitteetta. Samaa sanovat asiakkaat joille olen myynnyt kymmeniä koneita....myös Acereita.

Mitä peruskysymyksseen tulee, niin itse lähtisin katselemaan vastausta Hp:n tai Acerin kohalta. Kuvailtuun tarpeeseen ne on laadullisesti ihan ok.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom