Läppäri 500-700 eurolla

Joo, kuinkakohan monella sitten on tollanen 1797.90 €:n läppäri ja mihin tarkoitukseen sitä käyttää, tiedä sitten. :D

No, mun tämän hetkinen työkone on Lenovo T61P, maksoi uutena muistaakseni n. 2600€.

Kyllä ne ns. oikeat työläppärit on ihan eri hintaluokassa kuin ne kotikäyttöön tarkoitetut.

Mutta tuo ei tainnut olla tämän ketjun idea :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei varmaan uskalla ehdottaa mitään käytettyä Macbookkia tänne ketjuun. Nyt niitä voisi saada alta 800 euron kun uudet tulivat.
Meinasin ehdottaa alunperinkin ekassa viestissäni sitä + erillistä näyttöä... en uskaltanut.

Lainaan tätä ketjua, kun tuolta toisesta ketjusta ei apua saanut. Eli kannettavan osto ois edessä ja samaa hintaluokan konetta kuin Timba olen hankkimassa. Käyttötarkoitukset hieman erit. Linkissä ois tarkempaa informaatiota:

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2216754&postcount=6796
Ehdotan käytettyä tai uutta MacBookkia.
http://store.apple.com/fi/configure/MB402K/B?mco=MTkzOTQzMw

iTunes rokkaa musiikintoistossa, leffat pyörivät heittämällä. Jos et pelaa niin Mac on ehdoton.

Siis mä käytän tota firman hommiinkin. Mutta nyt ei ole mahdollisuutta ostaa mitään 2500 euron konetta.

Mä voin tinkiä tosta koosta kyllä jos vaan saa luotettavan pelin. Tän ketjun läpi lukastuna HP ois suositelluin vaihtoehto? Acerista en ole itsekään hyvää kuullut.

Tämä nykynen läppäri on Fujistun Amilo sarjaa ja muuten toiminut hyvin, mutta kovo pamahti siinä 3 vuoden jälkeen.

Hinta on se mistä ei oikein lähde ylöspäin joustamaan. Muut jutut voikin sitten miettiä uudelleen. Katotaan sitten jos joskus on mahollisuutta ostaa "oikea työkone". Nyt se on liian iso investointi ja kone ei ole raskaalla käytöllä, mutta käyttötunteja tulee kyllä pirusti.

Aika persiistä on tuo Fijitsunkin huoltotoiminta, tai ainakin silloin oli kun tätä piti korjata. Vein suosiolla paikalliselle pajalle. Eli vissiin tuo HP ois siltä kannaltakin ihan ok?

Vanhaa konetta en koskaan lähtisi ostamaan, oli se pc tai mac.

Ton ekan sivun acer kyllä on yllättävän halpa. Siihen ehkä ite pistäisin rahani.

edit. huppe, topicci taitaa olla 500-700e, noi sun vaihtoehot ovat "pikkasen" yli :)

No heitetääs itekin tänne pähkinä purtavaksi. Tarvis läppärin nykyisen pöytäkoneen tilalle "työkäyttöön", mutta budjetti ei kuitenkaan ole tuota työkoneiden tasoa. Käyttökohteena pääasiassa kuvankäsittelyä, hd-leffoja ja sitten ihan normaalia arkikäyttöä. Hinnasta toki saan alvit pois, mutta yli 1ke läppäristä tuntuu siltikin aika paljolta.

Vaihtoehtoina olen miettinyt joko MacBookkia tai tavallista pc-läppäriä ja rinnalle erillinen näyttö. MB:n hinta on sen verran korkeampi, että käytännössä samalla hintaa saisi pc-kannettavan + näytön. Onko MacBookissa tarpeeksi potkua syrjäyttämään pöytäkone? Jos jollain on suositella hyviä ja järkevän hintaisia 21"-24" näyttöjäkin, otan ehdotukset avosylin vastaan.

Osaako kukaan suositella tähän sopivaa ratkaisua?

Mäkkärit nyt saa unohtaa jo senkin takia, että pitäs sitten kaikki ohjelmat ostaa mäkkärille. Nyt on kuitenkin perus MS Officea yms. hankittuna, joita voi sitten uudellekin koneelle laittaa, vaikkeivat täysin uusimpia versioita olekkaan.

Eli mäkit voi unohtaa, oli ne sitten käytettynä vaikka minkä hintasia. ;) Katotaan noita sitten muutaman vuoden päästä uudelleen...

No heitetääs itekin tänne pähkinä purtavaksi. Tarvis läppärin nykyisen pöytäkoneen tilalle "työkäyttöön", mutta budjetti ei kuitenkaan ole tuota työkoneiden tasoa. Käyttökohteena pääasiassa kuvankäsittelyä, hd-leffoja ja sitten ihan normaalia arkikäyttöä. Hinnasta toki saan alvit pois, mutta yli 1ke läppäristä tuntuu siltikin aika paljolta.

Vaihtoehtoina olen miettinyt joko MacBookkia tai tavallista pc-läppäriä ja rinnalle erillinen näyttö. MB:n hinta on sen verran korkeampi, että käytännössä samalla hintaa saisi pc-kannettavan + näytön. Onko MacBookissa tarpeeksi potkua syrjäyttämään pöytäkone? Jos jollain on suositella hyviä ja järkevän hintaisia 21"-24" näyttöjäkin, otan ehdotukset avosylin vastaan.

Osaako kukaan suositella tähän sopivaa ratkaisua?

Ratkaisu 1: pienennä vaatimuksia
Ratkaisu 2: nosta budjettia
Ratkaisu 3: pidä pöytäkoneesi

Ei porscheja saa ladan hinnalla...

Vaikka täällä Aceria haukutaan, niin itse olen ollut Gigantista ostettuun Packard Bell läppäriin todella tyytyväinen. Tosin kun ostin tän masiinan niin Acer ei vielä omistanut PB:tä.

Ostin tän härvelin kun paremmalla puoliskolla tarvitsi himaan opintoja varten MS Office läppäriä - satunnaisen surfailun lisäksi masiina toimii HTPC:nä CoreAVC:n ja ilmaisen MediaPortal front endin kanssa. Niin ja pelaan sillä GPL:ää. Kertaakaan ei ole vielä edes kaatunut parin vuoden aikana (XP), joten huolloista en osaa sanoa mitään.

Alkuperäisen kysyjän hintahaarukkaan saisi Gigantista PB-läppärin BlueRay pyörittimellä: ENML61B770NDC.

Ratkaisu 1: pienennä vaatimuksia
Ratkaisu 2: nosta budjettia
Ratkaisu 3: pidä pöytäkoneesi

Ei porscheja saa ladan hinnalla...
No jos otetaan reilu 1ke budjetti pelkkään läppäriin, niin mitä koneita tuossa hintaluokassa kannattaa katsoa? MB on vaihtoehto, mutta mikä sitä olisi vastaava pc-läppäri?

Tonnilla saa montakin erimallista (4/3 tai laajakuva) Lenovon ThinkPadia. Mulla on ollut noita työkoneena viimeiset kymmenisen vuotta. Eivät ole tyylikkäitä sanan millään merkityksellä, mutta pirun luotettavia laitteita. Fillaroin ympäri vuoden duuniin tuollainen repussa ja käsimatkatavarana olen noita roudannut aika monta kertaa maapallon ympäri.

Noista halvemmista R ja SL malleista ei ole kokemusta. Jos laitetta meinaa roudata mukana niin X61 olisi ehdoton, mutta rikkoo tonnin budjetin muutamalla sadalla.

Itsellä myös läppärin hankinta pian edessä. Kiitos Acerin.
Eli nykyinen läppäri tosiaan acer, toimi kunnolla takuun verran (2v) ja alkoi reistaamaan varmaan päivälleen kun takuu meni umpeen.
Joskus käynnistyy, joskus ei. Tulee sinistä ruutua että emolevy rikki. Acerilta sanottii et takuu meni voi voi osta uus..

Toimii onneks sen verran että voi rauhassa etsiä uutta.

Eli nykyinen läppäri tosiaan acer, toimi kunnolla takuun verran (2v) ja alkoi reistaamaan varmaan päivälleen kun takuu meni umpeen.
Joskus käynnistyy, joskus ei. Tulee sinistä ruutua että emolevy rikki. Acerilta sanottii et takuu meni voi voi osta uus..

Selkeästi suunniteltu niin, että kestää hikisesti sen takuuajan :lol2:

Vanhaa konetta en koskaan lähtisi ostamaan, oli se pc tai mac.

Ton ekan sivun acer kyllä on yllättävän halpa. Siihen ehkä ite pistäisin rahani.

edit. huppe, topicci taitaa olla 500-700e, noi sun vaihtoehot ovat "pikkasen" yli :)

Joo, ei käytettyä, eikä mäcciä.

Eli budjetti on minullakin tuo 500-700€. Näyttää HP:lle kallistuvan vaaka...

Virhevastuuseen olisin kyllä tuossa tilanteessa vedonnut, todennäköisesti saisi Acerin laskuun korjattua edelleen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom