Lämmittelystä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ja kannattaa alussa pitää lämmintä vaatetta päällä, sitte vasta kun tulee pikku hiki niin heittää vaikka verkkatakin pois....

Mulla toimii hyvin lämmittelynä se 10-15 pyöräilymatka salille ja sitten ekassa liikkeessä huolellinen lämittely alkaen pienistä painoista ja vähän pidemmistä ripeistä sarjoista jotka on todella kevyt tehdä mutta lämittää hyvin. Harvoin tulee tehtyä mitään kuntopyörälämmittelyä tai vastaavaa ennen reeniä vaikka autolla meniskin salille, jalkapäivänä sitä ehkä jotain tällasta lämittelyä kaipaa.

Zone-sarja -42%
timba79 sanoi:
Mulla toimii hyvin lämmittelynä se 10-15 pyöräilymatka salille ja sitten ekassa liikkeessä huolellinen lämittely alkaen pienistä painoista ja vähän pidemmistä ripeistä sarjoista jotka on todella kevyt tehdä mutta lämittää hyvin. Harvoin tulee tehtyä mitään kuntopyörälämmittelyä tai vastaavaa ennen reeniä vaikka autolla meniskin salille, jalkapäivänä sitä ehkä jotain tällasta lämittelyä kaipaa.

Siis tarkotithan 10-15 MINUUTIN pyöräilymatkaa??...siis ihan KAUHISTUIN aatellessani, et jos kuitenki tarkotit et 10-15 kilometrin matkaa :) ....Itellä nimittäi tulee aina kans tuo 10-15 minuutin pyöräilymatka salille mennessä...Kiinnitin tähän huomiota, ku oon miettiny, et riittääköhän mun pyöräilymatkan lisäks ennen treenii kuntopyörällä polkema 5 minuuttii varmasti lämmittelyyn TAI paremminki sanottuna kannattaskohan mun rasvaprosentin tiputtamiseks lämmitellä vielä pitempään....ilmeisesti siis ainakin sun mielestä riittää...mut mites muut?

ex-tavis:) sanoi:
Siis tarkotithan 10-15 MINUUTIN pyöräilymatkaa??...siis ihan KAUHISTUIN aatellessani, et jos kuitenki tarkotit et 10-15 kilometrin matkaa :) ....Itellä nimittäi tulee aina kans tuo 10-15 minuutin pyöräilymatka salille mennessä...Kiinnitin tähän huomiota, ku oon miettiny, et riittääköhän mun pyöräilymatkan lisäks ennen treenii kuntopyörällä polkema 5 minuuttii varmasti lämmittelyyn TAI paremminki sanottuna kannattaskohan mun rasvaprosentin tiputtamiseks lämmitellä vielä pitempään....ilmeisesti siis ainakin sun mielestä riittää...mut mites muut?

Siis tuo 10-15 min riittää loistavasti jalkojen lämmittelyyn, päälle vaikka kevyt sarja jotain jalkaliikettä, niin lihakset on varmasti lämpimät. Tosin yläkroppa kannattaa lämmitellä sitten erikseen, jos et tee jalkoja(eli kevyillä painoilla pitempiä sarjoja).

kannattaskohan mun rasvaprosentin tiputtamiseks lämmitellä vielä pitempään....ilmeisesti siis ainakin sun mielestä riittää...mut mites muut?

Ei sitä rasvaprossaa niillä lämmittelyillä mainittavasti tiputeta vaikka ne kestäis 5 min sijasta 15 min, mutta treenitehot saattaa kärsiä :) Niin lyhyet lämmittelyt+venyttelyt+lämppärisarjat kuin mahdollista että saadaan hiki pintaan, kaikki paikat lämpimäksi ja irtonaisen oloiseksi, ja sitten tosissaan nostamaan. Turha kuluttaa energiaa ylimääräiseen. Jos virtaa riittää niin sitten treenin jälkeen kevyttä aerobista rasvanpolttomielessä se 15-30 min.

10 minuuttia kuntopyörällä polkemista ennen ja jälkeen treenin. Ennen sarjoja yksi lämmittelysarja pelkällä tangolla tai todella pienillä raudoilla kera kevyen venyttelyn. Välipäivinä kaksi hyppynarusessiota venyttelyin...toinen aamupäivällä ja toinen illalla.

lasketaanko lämmittelysarjat sarjamääriin?

eli jos vaikka sanotaan että 3x 10 haukka niin kuuluuko siihen jo lämmittelysarja vai onko se vielä erikseen!?!

wääp sanoi:
lasketaanko lämmittelysarjat sarjamääriin?

eli jos vaikka sanotaan että 3x 10 haukka niin kuuluuko siihen jo lämmittelysarja vai onko se vielä erikseen!?!

Itse en koskaan laske lämppäreitä varsinaisiin sarjoihin.

Teen alle noin 3 lämmittely sarjaa / liike todella kevyillä painoilla.

Pumppikierrolla en välttämättä tee ku ihan vaan yhden sarjan lämmittelyt / liike.

Pyörällä ajelen muutaman minuutin lämmittely tarkoituksessa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mike sanoi:
Pitempää sarjaa alle hiukan painoja korottaen, välissä venytystä.

Miksi jätät sen vaikkapa 5 minuutin poljennan pois? Varmasti olet näinkin joskus tehnyt, joten mihin perustuu suoraan painoihin tarttuminen "kylmänä" ilman hikeä? Itsestäni, kun tuntuu huomattavasti paremmalta ryhtyä kiskomaan niitä rautoja veren virratessa suonissa ja hien lentäessä ohimolta. Venyttelyjäkin ajatellen toi on ihan hyvä diili. Lämmittää kroppa nimittäin.

Oli joo jäänyt toi minuuttia pois, eli matka salille kestää pyörällä sen 10-15 minuuttia joka on sopiva lämmittely samalla. Ja jos haluut rasvaa poltella niin tee ne polkusetit vasta puntin jälkeen, vaikka 20 minuuttia.

Ja lämmittelyjä en minäkään laske sarjamääriin, päivän ekassa liikkeessä kun niiitä lämmittelysarjoja tulee enemmän kuin varsinaisia työsarjoja.

timba79 sanoi:
Oli joo jäänyt toi minuuttia pois, eli matka salille kestää pyörällä sen 10-15 minuuttia joka on sopiva lämmittely samalla. Ja jos haluut rasvaa poltella niin tee ne polkusetit vasta puntin jälkeen, vaikka 20 minuuttia.

Ja lämmittelyjä en minäkään laske sarjamääriin, päivän ekassa liikkeessä kun niiitä lämmittelysarjoja tulee enemmän kuin varsinaisia työsarjoja.

Hienoo!Aloitankin nuo 20 minuuttiset heti ylihuomenna!Tänään en jaksanu(=viittiny :itku: ) polkee treenin jälkeen kun naurettavat 10 minuuttii, minkä lisäks tietty poljin kotiin, mut ei se kotimatka niin tehokasta oo ku pyörällä...Nyt siis sun neuvosta viisastuneena lupaan ja vannon et ylihuomenna TREENIN JÄLKEEN TÄMÄ TYTTÖ POLKEE SEN 20 minuuttii!!! :curs: ....(kun laittaa tän tavotteen tänne nettiin niin se on helpompi pitää...no, katotaa sitte ylihuomenna ;) )

Ensin pyöräilen salille kymmenisen minuuttia (mutta sekö muka talvella lämmittää?). Sitten kuntopyörää tms. kymmenen minuuttia (niin että hiki valuu). Ensimmäiset sarjat kevyemmin ja sitten eiku banzai!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom