Lähes hiilaritonta leipää, pastaa ym

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jm1
  • Aloitettu Aloitettu

Jm1

En tiedä kuinka vanha juttu on kyseessä. Onko täällä kenelläkään kokemuksia näistä tuotteista ?

http://www.adamsbrot.fi/index.html

Ravintoarvot on aika herkulliset:rock:

Ravintosisältö/100g valmista leipää
Energiaa 259 kcal
Proteiinia 33g
Hiilihydraatit 1,9g
Josta sokereita 0,6g
Rasvaa 13,3g
Kuituja 4,1g

Ravintosisältö/100g kuivapastaa
Energiaa 357 kcal
Proteiinia 63g
Hiilihydraatit 11g
Rasvaa 7g

Ravintosisältö/100g valmista pizza pohjaa
Energiaa 294 kcal
Proteiinia 34,45g
Hiilihydraatit 4,12g
- Josta sokereita 0,5g
Rasvaa 15,47g
Kuituja 3,58g

Ravintosisältö/100g Muffinssi kakkuaines
Energiaa 332 kcal
Proteiinia 18,7g
Hiilihydraatit 5,4g
- Josta sokereita 2,8g
Rasvaa 26,2g
Kuituja 8,7g

Tuotteiden valmistukseen on käytetty mantelijauhoa, jolla on tutkitusti paljon erilaisia terveysvaikutteita, kuten: Se vaikuttaa alentavasti LDL-kolesterolin määrään veressä, se sisältää hyviä proteiineja ja rasvoja, mantelin sisältämä E-vitamiini, kivennäisaineet kuten rauta ja kalium, edistävät terveyttä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kiinnostaa myös. En ole viitsinyt nyt tilata ennen lomia kun olen 2 viikkoa reissussa ja postihan kääntää kamat pian takaisin jossei kukaa tuu noutamaan.

Vaimo lupas tehdä leivät kunhan saa jauhot, good deal. :)

Kotikokit voi myös etsiä inter netin ihmeellisestä maailmasta hakusanalla "siemenleipä" tjsp (karppaus-sivustoilta saa lisätietoa). Itse olen erinäköisiä leipiä vääntänyt, jossa on pohjana maitorahkaa sekä kananmunia. Jauhojen sijasta heitä joukkoon random siemeniä ja vaikka mantelijauhoa. On maukasta eikä hiilaria juuri ollenkaan.

Makaroonit kyllä kiinnostaisi. Miltäköhän maistuvat?

Kiinnostais todella toi makaroni! Söis periaatteessa ihan normaalisti pastan ja jauhelihan, mutta olis kuitenkin vähähiilihydraattinen ruoka.

Kotikokit voi myös etsiä inter netin ihmeellisestä maailmasta hakusanalla "siemenleipä" tjsp (karppaus-sivustoilta saa lisätietoa). Itse olen erinäköisiä leipiä vääntänyt, jossa on pohjana maitorahkaa sekä kananmunia. Jauhojen sijasta heitä joukkoon random siemeniä ja vaikka mantelijauhoa. On maukasta eikä hiilaria juuri ollenkaan.

Joo, itekin kokeillut vaikka mitä erilaisia sekotuksia. Nyt olen jonkun verran syönyt tätä adamin leipää, eipähän tarvii sotkee paikkoja ja sekotella erinäisiä jauhoja/siemeniä/rahkoja yms. melkonen sotku tullu välillä.

Kyllä sitä ainakin paremmista ruokakaupoista pitäisi löytyä. Kävin tänään prismassa, mutta sieltä en löytänyt kuin mantelijauhetta 80gr pusseissa.
Itse tuota hiilaritonta leipää pystyy tekeen juurikin tuosta mantelijauhosta.

Muutama resepti lähes hiilarittomiin leipisköihin.

http://www.scd-fi.info/2recipes/bread01.html

Lasseee tai joku voisi kertoa miltä tuo leipä maistuu, voiko sitä sanoa leiväksi? Olen joskus leiponut niin hirveitä hiilarittomia "leipäsiä", etten viitsisi enää rääkätä makuhermojani ja heittää rahaa hukkaan..

Lasseee tai joku voisi kertoa miltä tuo leipä maistuu, voiko sitä sanoa leiväksi? Olen joskus leiponut niin hirveitä hiilarittomia "leipäsiä", etten viitsisi enää rääkätä makuhermojani ja heittää rahaa hukkaan..

Se ei voi olla hyvää kun kukaan ei myönnä :)

Kuulostaa erittäin houkuttelevalta. Ei varmaan mikään kulinaristinen makuelämys, mutta luulisin, että parantaa psyykettä ja pitää keton yllä. Melkoinen apu silloin, kun itsekuri on suurimmalla koetuksella.

Yhdessä leipäviipaleessa proteiinia 11.55 g WTF:hyper:
edit. jaa tuohan myydään aineksena, joutuu ite valmistamaan prkle kun ei oo muijaakaa :D

Kuulostaa erittäin houkuttelevalta. Ei varmaan mikään kulinaristinen makuelämys, mutta luulisin, että parantaa psyykettä ja pitää keton yllä. Melkoinen apu silloin, kun itsekuri on suurimmalla koetuksella.

Vielä kun keksittäis alkoholiton kossu ~ nolla kaloria mutta ah niin raikas kossun maku !

Oon valmistanut tuon leivän nyt pari kertaa sillein, et lisäsin pari desiä leseitä ja desin pellavansiemenrouheita. Oon myös koittanu et oon noiden lisäks laittanu protskujauhetta, kyllä tohon tulee ihan himo... Oon myös paahtanut ko. leipää hyvillä kokemuksilla.

Ostin tänään minimanista tuota mantelijauhetta, 800gr pussukka reipas 12euroa. Muista kaupoista en ole löytänyt kuin pikkupusseja. Pitää tänään testata minkälaista sontaa tuosta mahtaa tulla.

Tein allaolevan satsin tänään kokeeksi. Ei ole millään muotoa pahaa taikka huonon makuista omasta mielestä.

Juustoinen leipä *

2,5 kuppia mantelijauhoja
1/3 kuppia sulatettua voita
2.5dl juustoraastetta
1/2dl sokerijuurikas kuitua
1 tl ruokasoodaa
1/4 tl suolaa
3 munaa

Ostin tänään minimanista tuota mantelijauhetta, 800gr pussukka reipas 12euroa. Muista kaupoista en ole löytänyt kuin pikkupusseja. Pitää tänään testata minkälaista sontaa tuosta mahtaa tulla.

Hinta kyllä kohillaan tossa mantelijauhossa, suurimmaks osaks tuossa adamin leivässäkin mantelijauhoa ja 12€:lla saa jo reilun kilon.

Täytyy itekin koittaa jotain muita reseptejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom