Lääkärit

Originally posted by c.a
Oletteko miettineet mitä seuraa siitä, tai on jo seurannut, kun joka vaivaan määrätään antibioottikuuri???
Se on vaan hassua, kuinka ihmisten täytyisi aina saada lääkäriltä jotain lääkettä! Ei se tietenkään ole kivaa kärsiä sitä flunssaakaan, mutta joka risaukseen kun ei ole lääkettä!

:wall:

Oletko Ca miettinyt mitä siitä taas seuraa kun leikitään
että aika parantaa esim vaikka aivokalvontulehduksen tai jonkun
muun isomman tulehduksen?
Mä ainakin kuulun niihin ihmisiin ketkä tykkäävät hoitaa taudit pois nopeasti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No tällaset vakavammat tulehdukset onkin vähän isompia juttuja ja niihin pitää käyttää kunnon lääkkeitä. Antibiootteja käytetään kuitenkin liikaa nykyään. Jos jokaiseen pieneenkin tautiin, joka hoituisi itsestään, määrätään antibiootteja, niin bakteerit kehittyvät paljon nopeammin vastustuskykyisiksi nykyisille lääkkeille ja antibiooteille, eivätkä lääkkeet enää tehoa. Sitten oravanpyörä onkin valmis. Tarvitaan yhä lisää uusia lääkkeitä ja bakteerit kehittyvät taas vastustuskykyisiksi jne. :arvi:

Originally posted by sterpuska
Oletko Ca miettinyt mitä siitä taas seuraa kun leikitään
että aika parantaa esim vaikka aivokalvontulehduksen tai jonkun
muun isomman tulehduksen?
Mä ainakin kuulun niihin ihmisiin ketkä tykkäävät hoitaa taudit pois nopeasti.

Tuliko mieleen, että itseasiassa tuossa kuvaamassasi keskustelussa lääkärin kanssa hän jo huomioi aivokalvontulehduksen, kysymällä sinulta niskajäykkyydestä (joka sattuu olemaan aivokalvontulehduksen tärkeimpiä oireita). Muutenkin aivokalvontulehduksessa ei tarvi edes miettiä onko potilas "sairas", hän on sairas ja sen kyllä näkee jo päälle päin.

Originally posted by TJJ
Tuliko mieleen, että itseasiassa tuossa kuvaamassasi keskustelussa lääkärin kanssa hän jo huomioi aivokalvontulehduksen, kysymällä sinulta niskajäykkyydestä (joka sattuu olemaan aivokalvontulehduksen tärkeimpiä oireita). Muutenkin aivokalvontulehduksessa ei tarvi edes miettiä onko potilas "sairas", hän on sairas ja sen kyllä näkee jo päälle päin.

Ei jaksa vääntää tästä asiasta enempää,
tämä lääkäri mikä kirjoitti mulle kuurin, epäili että
kyseessä voi hyvinkin olla aivokalvontulehdus jota parhaillaan
syömäni Dalacin 300mg saattoi hillitä ettei mennyt pahemmaksi.

Alkoi ärsyttää niin paljon, että oli pakko kaivaa tämä thread esiin..
Kaverillani (nainen) on särkenyt jalkoja jo jonkin aikaa. Hän meni sitten lääkäriin ja siellä lääkäri ensin epäili verenkierron heikkenemistä, kun oli tullut suonikohjuja, yms. mukavaa. Ei edes kuunnellut kunnolla, kun kaverini yritti selittää koko ajan jatkuvasta särystä, korviin tarttui ilmeisesti vain kohta "käyn salilla ja spinningissä" -> määräsi sitten Dolan -merkkistä urheiluvammoihin/kipuihin tarkoitettua lääkettä. Sanoi vielä, että etköhän sinä vain kuvittele koko kivun, ja onko jotain psyykkisiä ongelmia, jotka voisivat heijastua kipuina.. Apteekissakin ihmettelivät, että mites tällasta lääkettä tähän vaivaan..
Toivottavasti yksityisellä saisi parempaa apua..:joulu7:

Heh, käväisin täällä opiskelupaikkakunnalla terveyskeskuksessa ja seurauksena oli verikokeeseen ja tulehdusarvot 30 (normaali alle 10) vastauksena: se on normaalia flunssaa.

Sitten yksityiselle, yksi vilkaisu nielurisoihin ja määräsi 3000mg/vrk annoksen Kefexiniä (norm. 750mg/vrk). Tosin kipulääkkeet auta paskaakaan, ellei niitä vedä liikaa jolloin on sekaisin eikä huomaa kipua. Clotam 200mg, Ketorin 100mg & Pronaxen 500mg on valikoima tällähetkellä.

Clotam on ihme ainetta, yksinään 4 tablettia ei auta mutta otappa esim 2 Clotamia ja yksi Ketorin tai Pronaxen niin sitten on elämä hassua. Tyttöystävä totesi että käyttäydyn kuin ozzy kun noita vedän :)

Nojaa nyt vain vituttaa se että kun olisi lakitietoa asiasta niin voinko mitenkään maksattaa yksityiseltä tullutta laskuani kauhavan TK:lla, valittaa vaikka hoitovirheestä tjsp.

Samaan sarjaan kauhavan TK totesi "Ei meillä ole mitään poppakonsteja" kun ongelmana oli että ei saa happea, sitten piipaa auto tilaukseen ja sitten hengiteltiinkin pullotettua happea kunnes päästiin seinäjoelle ensiapuun jossa lykättiin isompi annos adrenaliiniä vereen.

Tuttuni opiskelee Virossa lääkäriksi ja hän kertoi että siellä lääketieteellisessä on tapana että opettaja poistuu jossain välissä tenttisalista pois, että oppilaat voivat vapaasti puntaroida tenttikysymyksiä keskenään. Näin taataan että lähes kaikki läpäisevät tentit ja yliopiston maine säilyy (ehkä lyhyellä tähtäimellä). Virosta valmistuneet lääkärit saavat toimia Suomessa lääkärinä pienen papaerisodan jälkeen. Tuttuni mukaan lisäopintoja ei käytännössä tarvita ollenkaan.

Toinen kaverini opiskelee Virossa kielitiedettä ja hän kertoi opettajan sanoneen viimeisellä luennolla ennen tenttiä että luntata ei saa, mutta 15 minuuttia ennen tenttiä saa vapaasti keskustella tentin kysymyksistä. Tähän joku oli kysynyt että mitäs järkeä koko touhussa oikein sitten on, johonko opettaja oli vastannut "nooh, niin, jos tehdään niin että teette sen tentin kotona"

antibiootit

joo kyllä antibiootteja annetaan heti, kun vähän on nuha.
Olen viimeisen 1,5vuoden aikana juossut tytön kanssa lääkärissä, ahdistavan yskän takia ja aina antib.tarjottu kunnes viimeksi palo sulakkeet ja sanoin että ei voi olla totta että 4vuotias syö enemmän lääkkeitä kun minä perunoita!
-lääkäri: katos joo niimpä näkyy taitaa olla astmaa mä panen lähetteen!

on se ihme miten ei viitsitä tutkia ja katsoa, itelle tulis varmaan kenkää jos tekis hommat aina sinnepäin

Originally posted by Ande
Galenos IV tuossa pöydällä nököttää. Jotenkin vaan masentaa, että en mä sinne kuitenkaan pääse.

Melkein kuule sanoisin, että älä hae. Niinkun esim. tätä threadiä lukemalla voit päätellä, ei kukaan arvosta lääkärin ammattia pätkän vertaa. Mä ite valmistun 1,5 v päästä ja oon aina haaveilu tästä alasta. Nyt kyllä kuitenkin varmaan hakisin jotain muuta alaa opiskelemaan.

Kyllä se tk-päivystyksessä tympäsee, kun siellä on suurin osa 2-3 pvää flunssasta kärsineitä ihmisrukkia, jotka omasta mielestä tarvii antibioottikuuria. Tiedoksi vaan, että normaali flunssa paranee kotonakin. Ja sinä jonka tulehdusarvo oli huimat 30...voi tsiisus.. kaikki alaa opiskelevat varmaan tietävät oisko ko hlö tarvinnu ab-kuuria. Mut niinku näkyy, helpommalla pääsee kun määrää ja potilaskin on tyytyväinen vaikka päin helvettiä sen periaatteessa silloin on hoitanu ja kaikki mrsa:t ja muut sairaalabakteerit vaan lisääntyy...

t.masentunut Helga

Originally posted by Helga
Melkein kuule sanoisin, että älä hae. Niinkun esim. tätä threadiä lukemalla voit päätellä, ei kukaan arvosta lääkärin ammattia pätkän vertaa. Mä ite valmistun 1,5 v päästä ja oon aina haaveilu tästä alasta. Nyt kyllä kuitenkin varmaan hakisin jotain muuta alaa opiskelemaan.

Mulle on aikalailla sama, arvostetaanko mun ammattia vaiko ei. Se on kuitenkin se, mitä haluan tehdä. Olen tiennyt sen 6 vuotta.

Ja tarkotuksena ei ole jäädä terkkariin.

Originally posted by Helga

Ole Helga tyytyväinen opiskelu alaasi. Ei ne muutkaan ammatit mitään ruusuisia ole. Nauttisitko sitten tavallisesta toimistotyöstä (esim juristit, ekonomit) jossa pöydällesi kärrätään kokoajan lisää ja lisää työtä vaikka entisetkään eivät ole vielä tehtynä. Samalla joku persläpi hengittää niskaasi jatkuvasti. Itse en tästä nauti. Enkä pitäisi mahdottomana että pyrkisin vielä vanhana miehenä lääkikseen. Viime vuoden galenos on hankittuna, mutta onkohan siinä paljonkin eroa tämän vuoden painokseen?

Ja vaikka lääkärin työ alkaisikin tympimään, niin teetpä sitä ainakin paremmalla palkalla kuin jotain muuta työtä mikä alkaisi myös tympimään. Itse arvostan lääkärin työtä, ja kyllähän se lääkärin ammatti on myös muiden ihmisten keskuudessa säilyttänyt asemansa kaikista arvostettuimpana ammattina läpi vuosien.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom