Lääkärit

Aika mielenkiintoisia ihmisiä sitä Lääkäriksi
pääsee, olen nyt Perjantaista asti ollut n38asteen kuumeeessa
ilman mitään flunssaa tai vastaavaa, taudin kuvaan kuuluu myös mielettömän kova päänsärky "migreeniX1000".

Olen sitten 2 eri lääkärillä käynyt eka kerta oli sellainen että nais lääkäri selvästi ajatteli että haluan vaan viikonlopun vapaaksi,
Ja tää toinen yksityinen lääkäri missä kävin tänään napsautti
ennen kuin istumaan kunnolla kerkesin viikon sairasloma lapun käteen.

Tuntuu ettei nää uudet lääkärit osaa mitään muuta kuin kirjoittaa sitä helvetin sairaslomaa liukuhihna työnä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kumpi näistä sitten oli se hyvä ja kumpi se paha lääkäri? Vai oliko molemmat hyviä tai pahoja? Jos toinen ei kirjoittanut lomaa tutkimuksen jälkeen ja toinen kirjoitti tutkimatta, niin kyllä se kirjoittava lääkäri minusta se huono on. Jos kumpikaan ei edes tutkinut, niin sitten en kehuisi kumpaakaan.

Lääkäriksi pääsee kyllä mielenkiintoisia ihmisiä, se on totta. Onneksi heitä on monenlaisia, että monenlaiset ihmiset saavat hoitoa.

Ja omantunnon kysymys: Halusitko sitten sen viikonlopun vapaaksi?

Nyt on tautia liikkeellä. Opettajatutun mukaan monelta luokalta on kuuleman mukaan jopa puolet oppilaista sairaana, korkeaa kuumetta, päänsärkyä, huimausta.

Itsellä ollut lauantaista asti päälle 39 astetta kuumetta ja mieletön päänsärky. Särkylääkkeistä ei ole merkittävää apua. Kaverille sattui sama tauti samana päivänä. Vieläkin kipeänä. Eipä ole hetkeen ollut kummallakaan näin kovaa särkyä ja ärhäkkää kuumetta.

Elikkä sänkyyn pötköttelemään, kyllä se siitä. :thumbs:

Tiedoksenne, että lääkäriksi pääsee kuka tahansa, joka selvittää pääsykokeet kunnialla läpi!

Mitään psykologisia kokeita tai taustojen tarkistuksia ei ole, joten watch out!

Tuli vaan näistä loistavista lääkäreistä mieleen...
Rakkaalla äitikullalla oli tuossa vähän aikaa sitten jotain epämääräistä kyljessä (näytti ihan siltä kuin lihaksesta olisi revennyt suikale irti pystysuunnassa ja se olisi tullut jotenkin pintaan. Ehana).
Lääkärille näytettyään hän sitten kysyi, että mites tuo, että voisiko olla jänne revähtänyt siitä tai jotain (:confused: ).
Lääkäri sitten sanoi, ettei hän nyt niin tarkkaan sitä ihmisen anatomiaa enää muista. :david:
Kyseessä siis nuori lääkäri.

Ja omantunnon kysymys: Halusitko sitten sen viikonlopun vapaaksi? [/B][/QUOTE]

Kyllä vaan halusin viikonlopun vapaaksi,
johtuen yli 38 kuumeesta + päänsärystä.
Mielestäni kumpikin lääkäri oli hivenen epäpäteviä työhönsä,
koska eivät määränneet mihinkään jatkotutkimuksiin ennen
kuin tänään.
No kun sitten tänään kävin verikokeissa niin cpr oli esim 59 eli tulehdus päällä, eli kyseisten lääkärien ansiosta sain lääkkeet
vasta kärsittyäni 6päivää turhaan.

Originally posted by Helga
Tiedoksenne, että lääkäriksi pääsee kuka tahansa, joka selvittää pääsykokeet kunnialla läpi!
Mä kun kuulin, että se n. 6-vuotinen opiskelukin pitäisi selvittää kunnialla läpi. :)

Biologian opettaja kertoi lukiossa kauhutarinoita lääkiksen opiskelijoista. Darrassa joka päivä ja sisätaudeista lunttaamalla läpi.

"Vasen. Oikea. Mitä väliä."
"Me otettiin sulta perna pois, kun ei mun sillä mun muistaakseni kuitenkaan mitään tee."

Ja mielestäsi "muutaman" opiskeluvuoden aikana eivät nämä pelottavat yksilöt karsiudu pois. Lisäksi lääkärin luvat voi menettää.

Oletteko muuten kuulleet että ajokorttiin ei ole mitään psykologisia kokeita ja taustojen tarkistuksia ei ole, joten warch out!

Voe lollero.. Juu niin helpostihan se käy :kippis1:

Originally posted by sterpuska
Kyllä vaan halusin viikonlopun vapaaksi,
johtuen yli 38 kuumeesta + päänsärystä.
Mielestäni kumpikin lääkäri oli hivenen epäpäteviä työhönsä,
koska eivät määränneet mihinkään jatkotutkimuksiin ennen
kuin tänään.

Jos jokainen vastaanotolle tullut muutaman päivän päänsärkyä ja kuumetta valitteleva asiakas pistettäisiin jatkotutkimuksiin, niin meinaat että se olisi sitten pätevien lääkäreiden toimintaa? Aika tukkoon taitaisi mennä itse lekurin vastaanotto, labra + mahdollisten erikoislääkäreiden vastaanotot tuolla menolla.

Puhumattakaan siitä että erityisesti kunnallisella puolella pyritään säästämään mahd. paljon kustannuksia -> kaikki lisätutkimus merkitsee lisäkuluja.

Toki se lääkäri olisi sinuakin varmasti enemmän syynäillyt jos olisit tiukasti sanonut että tämän tason jysäri ei ole sinulle ollenkaan normaalia ja että vaadit että asiaa tutkitaan tarkemmin.

Minun korvaani kuulostaa kuitenkin että homma meni ihan oikein, ensin lomaa ja katsotaan paraneeko itsestään, kun ukko kerran ei ole vielä kuoleman kielissä ja sitten jos homma on selvästi pitkittynyt niin syynätään tarkemmin.

Pakko kommentoida yllä olevia kommentteja!

Kyllä lääkäriksi valmistumisen tiellä pääsykokeet olivat ainakin minulle se vaikein kohta. Ja voin kertoa, että eivät ne sekopäät tai muuten epäilyttävät tyypit välttämättä mitenkään karsiudu opintojen edetessä. Itsellä on opiskelun loppusuora menossa, joten aika pitkälle olen asian jo nähnyt! Eli jos tentissä et läpi pääse, niin tarpeeksi monta kertaa uusimalla pääsee armosta läpi. Tai hyvillä puhelahjoilla vetoamalla johonkin elämänkriisiin tai muuhun vastaavaan! Eli en ihan jokaisen kurssiakaverin vastaanotolle tulevaisuudessa menisi... Suurin osa kuitenkin on tietysti ahkeraa ja tunnollista porukkaa. Ja jos joku sattui katsomaan viikkoa sitten 45 minuuttia (oletettavasti täällä käydyn keskutelun perusteella aika monikin katsoi), jossa oli siitä isohabaisesta aerobic-ohjaajasta. Samassa ohjelmassahan oli näistä hoitovirhevalituksista yms. Siinä yksi lääkäri kertoi määränneensä itselleen PKV-lääkkeitä lähes 10 vuotta ilman, että TEO puuttui asiaan.

Ja jos vastaanotolleni tulisi kuumeinen ja päänsärkyinen potilas, jolla ei muita löydöksiä olisi (niskajäykkyys, keuhkorahinoita tms) ja jos kuume olisi kestänyt pari päivää, niin resurssien tuhlaustahan se olisi kaikilta tuommoisilta ottaa labrat, keuhkokuvat, pään TT-kuvat ja ties mitkä! Tuskin tämän viestiketjun aloittajallakaan mikään kuolemantauti loppujen lopuksi oli?! Ilman muuta siis tutkitaan ja löydöksten perusteella sitten mietitään ne jatkotutkimukset.

Rahalla saa, joten yksityispuolelle voi aina mennä valittamaan ja päästä vaikka kokovartalotietokonetomografiaan!

Kävin tänään yskän(kestänyt 2 viikkoo) takia lääkärissä, kun oli jo pakko kun oon ollut jo kaksi yötä lähes nukkumatta, kun yskittää. Oli nopea lääkärikäynti, ja lääkäri määräsi jotain lääkettä kuurin, ja yskään 500mg panacodeja 1-2 3kertaa päivässä, ja sanoi lopuksi: Jos noilla ei lähe yskä, niin sitten se ei lähe millään:D . Apteekissa apteekki täti vähän ihmetteli tota panacodien annostusta, sanoi elä nyt ihan tota maksimi annostusta ota....
Jäi positiivinen fiilis lääkäristä, ja veikkaan että tuo yskäkin noilla loppuu...

Kuten tässä on jo todettu. Pelkkä yskä ja kuume ei välttämättä ole ihan sen arvoisia oireita että kannattaisi jokaista tunkea kovinkaan pitkälle tutkimuksiin. Tietysti perusasiat on tutkittava, ettei vakavampaa ole. Potilaat vain tykkää enemmän jos tekee paljon tutkimuksia, mistä ei loppujen lopuksi ole mitään hyötyä. Mutta yhteiskunnan varoja voi käyttää muuhunkin. Yksityisellä se ylenpalttinen tutkimusten teko on helppoa, kun potilas/vakuutus maksaa. Että vaikka kuinka tuntuu kokeneensa vääryyttä, niin hyvin hyvin harvoin sitä on kokenut.

Helga käy ilmeisesti samaa koulua kuin allekirjoittanut, ja voin kyllä allekirjoittaa hänen kommenttinsa ihan täysin. Vaikein tentti tähän mennessä on ollut pääsykokeet.

Originally posted by TJJ
Helga käy ilmeisesti samaa koulua kuin allekirjoittanut, ja voin kyllä allekirjoittaa hänen kommenttinsa ihan täysin. Vaikein tentti tähän mennessä on ollut pääsykokeet.

Juuh! Tiedä vaikka oltaisiin samalla kurssilla! ;)

Originally posted by IronMind
Jos jokainen vastaanotolle tullut muutaman päivän päänsärkyä ja kuumetta valitteleva asiakas pistettäisiin jatkotutkimuksiin, niin meinaat että se olisi sitten pätevien lääkäreiden toimintaa? Aika tukkoon taitaisi mennä itse lekurin vastaanotto, labra + mahdollisten erikoislääkäreiden vastaanotot tuolla menolla.

Toki se lääkäri olisi sinuakin varmasti enemmän syynäillyt jos olisit tiukasti sanonut että tämän tason jysäri ei ole sinulle ollenkaan normaalia ja että vaadit että asiaa tutkitaan tarkemmin.
----------------------------------------------

Oikeastaan tämä 1 naislääkäri teki aivan niin kuin pitikin olisi vaan
voinut jättää tälläisen lausahduksen pois, Juu kuules Sterpuska nää on todella siis todella yleisiä tälläiset viikonloppu influenssat
vuorotyöläisillä,, Jos hän olisi edes mitannut kuumeen olisi nähnyt että en ehkä ole vaan hakemassa sairaslomaa.

Mutta tämä toinen lääkäri jolla kävin 5päivää kärsittyäni olisi kyllä ammatinvaihdon tarpeessa,
Meidän keskustelumme meni suunnilleen näin.
Minä: päivää mulla on ollut nyt 5 päivää 38 ja risat kuumetta,
ja äivän älytön päänsärky.
Lääkäri: kuunneellaas keuhkot, ei täällä mitään onko jäykkyyttä niskoissa? Mitään nuhaa tai yskää?
Minä: ei pahemmin, on vaan päänsärky jonka takia olen valvonut muutaman yön, ja joutunut yöllä herättämään vaimon että uskaltaa mennä esim vessaan.
Lääkäri: Juuh ei tähän nyt oikein mitää syytä löydy, otat vaan Panadolia tarpeen mukaan, ja tuossa olis tuo viikon sairasloma lappu kiitos ja hei.
Minä: joo kiitos

Menin sitten seuraaavana päivänä oikealle lääkärille joka laittoi mut suoraan verikokeisiin, ihmetelleen kollegojensa toimintaa.
Ja nyt alkaa olo olla jo aika hyvä kun sai lääkkeet.

Eiiiii!!!1 Älkää editoiko niitä quoteja, jos ette osaa sulkea tageja. :( -Tomi

Oletteko miettineet mitä seuraa siitä, tai on jo seurannut, kun joka vaivaan määrätään antibioottikuuri???
Se on vaan hassua, kuinka ihmisten täytyisi aina saada lääkäriltä jotain lääkettä! Ei se tietenkään ole kivaa kärsiä sitä flunssaakaan, mutta joka risaukseen kun ei ole lääkettä!

:wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom