Lääkärin vaihto

OT(?)!

Mitä merkitystä tuolla on, onko se lääkäri/hoitaja mies vaiko nainen? Tuo, että ei osaa suomea tai on jollain muotoa epäpätevä on nyt ihan selvä perustelu vaihtaa lääkäriä, mutta tuota sukupuolen merkitystä tuossa yhteydessä en oikein ymmärrä.

Kun pyysin naislääkäriä, kyseessä oli nimenomaan gyne ja olin ensimmäistä kertaa menossa. Eikä ollut mikään rutiinitarkastus, joten halusin naisen jo senkin vuoksi että hän ymmärtäisi paremmin kun selitän menkkaongelmistani.

Ei mulla nykyisin enää ole väliä onko gyne mies vai nainen, mutta silloin teininä vähän jänskätti ja halusin sen vuoksi naisen. Myös esim. syömishäiriöstä ja muista vastaavista ongelmista menisin varmaan mieluummin puhumaan (nuorelle) naiselle mikäli mahdollista. Hoitajista sen verran, että kun makasin viikon sairaalassa koipi paskana ja kun vihdoin pääsin hoitajan avulla suihkuun ja mm. katetri poistettiin, en todellakaan olisi ollut tyytyväinen jos olisivat lykänneet siihen jonkun mieshoitajan. Naisenkin edessä oli epämukava olo koska olin fyysisesti ja henkisesti niin rikki.

Toisaalta yllä oleva selittely on turhaa, koska mielestäni potilaalla on oikeus pyytää sellaista lääkäriä/hoitajaa kuin haluaa ja mikä suinkin on mahdollista järjestää, koska yksityisellä joutuu kuitenkin maksamaan siitä palvelusta vähän enemmän kuin jossain julkisella. Ei sitä tarvitse erikseen selitellä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom