Kyynärvarren lihaksien kasvatus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja voltaqe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hei,

Mitkä olisivat parhaita tapoja suurentaa kyynärvarren lihaksia? Eli lihaksia, jotka sijoittuvat kyynärpään ja ranteen välille.
Kyynärvarren lihakset ovat minulla atm melko pienet ja olen muutenkin melko aloittelija, joten mielellään sen mukaan neuvoja. Toki edistyneempiäkin ohjeita otetaan vastaan jos niille tulisi käyttöä vaikka myöhemmin.

Pari keinoa löysin etsiessäni:
1. Sellanen kämmenessä puristeltava "jousi".
2. Lainaan:
"
Eli otetaan pätkä n.30cm keppiä ja porataan siihen reikä. Sijoitetaan reiästä läpi reilu metrin pätkä ohkasta narua ja tehdään solmu päähänettei irtoa. Narun päähän sijoitetaan pieni paino, aluksi vaikka kilon. Vermele on valmis.
Otetaan keppi käteen ja ojennetaan kädet suoraksi eteen ja pidetään kepistä kiinni. Siitä lähdetään pitkällä ja rauhallisella liikkeellä rullaamaan narua kepin ympärille painon roikkueassa narun päässä. Painon osuessa keppiin, rullataan paino alas päin vastaisella liikkeellä ylös rullaukseen nähden.
"

Muita keinoja treenata kyseisiä lihaksia?

ihan perusliikkeilläkin kasvaa jo aika hyvin: maastaveto myötäotteella, hauiskäännöt, hammer-käsipainohauiskääntö, hauiskääntö myötäotteella.
leuanvedot (lisäpainoilla), soudut isoilla painoilla tehtynä...
sitten noita pikkuliikkeitä lisäksi mutta kasvaa ne ilmankin.

Miten eroo muuten noi otteet rannekäännöis? (laiska ei jaksa söörtsiä käyttää)
Vääntele kättä, kääntele rannetta ja katso mitkä lihakset jännittyy... Melko vaikea selittää.

Rannekäännöstä on muuten yksi melko hauska versio, jota Magnus Samuelsson käyttää sillä treenivideolla jossa se pelleilee Svend Karlsenin kanssa... Eli *seisten* niin että tanko on kropan edessä suht kapealla myötäotteella, ja siitä taivutetaan rannetta samaan suuntaan kuin normirannekäännössäkin. Siis kroppaan päin. Romua voi käyttää aika reilusti. Vaatii pientä kyynärpäiden koukistamista, mutta tarkoitus ei tietty ole kuitenkaan tehdä pystysoutua.

Miten eroo muuten noi otteet rannekäännöis? (laiska ei jaksa söörtsiä käyttää)

Vai noitako tarkotit. Toisessa pidetään kiinni vastaotteella ja toisessa myötäotteella. Ei oikein saa selvää noin huonolaatusista videoista.

Edit: Nyt ymmärsin mitä hait takaa. Tepeshän sen tossa jo selittikin :D.

1.Selän treenaamiseen perusliikkeitä,maastavetoja,kulmasoutuja,leuanvetoja yms.Teet liikkeet ilman vetoremmejä tai ainakin osan sarjoista.
2.rannekääntöjä,hammer-kääntöjä
3.puristusliikkeitä jousipuristimilla eli grippereillä

runkkaa vaan ahkerammin :D

Mä teen 2 kertaa viikossa tollasen puristus harjotuksen grippereillä.

1. Huolellinen venytys.
2. 3x50 toistoa halpis puristimilla, sarjojen välissä 60 sekunnin tauko.
3. 2x2min staattinen pito samoilla välineillä. Minuutin tauko sarjojen välissä.
4. Lopuksi 3 toistoa CoC nro. 1 molemmilla käsillä.
5. Kyynärvarsien venyttely.

Toi tuntuu seuraavana päivänä, ja lisäksi forkut saa paljon rasitusta kun ei käytä remmejä joka liikkeessä ja sarjassa salilla, korkeintaa maksimikokeiluissa. Rannekäännöt oon ainakin ite heivannu kokonaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hei,

Mitkä olisivat parhaita tapoja suurentaa kyynärvarren lihaksia? Eli lihaksia, jotka sijoittuvat kyynärpään ja ranteen välille.
Kyynärvarren lihakset ovat minulla atm melko pienet ja olen muutenkin melko aloittelija, joten mielellään sen mukaan neuvoja. Toki edistyneempiäkin ohjeita otetaan vastaan jos niille tulisi käyttöä vaikka myöhemmin.

Pari keinoa löysin etsiessäni:
1. Sellanen kämmenessä puristeltava "jousi".
2. Lainaan:
"
Eli otetaan pätkä n.30cm keppiä ja porataan siihen reikä. Sijoitetaan reiästä läpi reilu metrin pätkä ohkasta narua ja tehdään solmu päähänettei irtoa. Narun päähän sijoitetaan pieni paino, aluksi vaikka kilon. Vermele on valmis.
Otetaan keppi käteen ja ojennetaan kädet suoraksi eteen ja pidetään kepistä kiinni. Siitä lähdetään pitkällä ja rauhallisella liikkeellä rullaamaan narua kepin ympärille painon roikkueassa narun päässä. Painon osuessa keppiin, rullataan paino alas päin vastaisella liikkeellä ylös rullaukseen nähden.
"

Muita keinoja treenata kyseisiä lihaksia?

muita keinoja ovat mm kaikki liikkeet joissa pidetään käsillä kiinni painoista/taljan kahvoista/...

Rannekäännöt oon ainakin ite heivannu kokonaan.

Lieneekö se osasyy siihen, ettei hauis maximum -miehellä taivukaan scotissa 30kg? :D hehe. Älä ota sitä vakavasti. ;)

voltage: -Tuo lainaamasi pätkä taitaapi olla mun kirjuuttelema. Tuo liike on tarkoitettu lähinnä "huoltavaksi" harjoitukseksi, lihasten kasvattamiseen löytyy parempiakin liikeitä, esim. rannekäännöt, myötäote hauis ja sormille laskut.

Huoltavanakin harjoituksena tuo "rullaus" on syytä aloittaa varovasti, voi muuten olla yhtäkkiä tenniskyynärpää/golfkyynärpää diagnoosina... Näin myös muissa kyynävarren lihaksiin kohdistetuissa harjoituksissa.

Itellä pullahti nuo kyynärvarret melkoisiksi möykyiksi (ainakin hauikseen nähden) rannerullauksella vastaotteella, sekä hienoisella käsin tehdyllä työllä. 5 päivää viikossa duunia ja siihen päälle salihommat niin tuntui sellaista outoa kihelmöintiä etenkin oikean käden kyynärvarressa (olen oikeakätinen ja siksi oikea töissä kovemmalla rasituksella). Saman kihelmöinnin yhteydessä huomasin etenkin oikean forkun kasvaneen vielä entisestään. Eli jos haluaa erityisesti järkyttää jotain tiettyä lihasryhmää, voisin melkein suositella tuollaista proteiinipumppauksen tyylistä treenausta, mutta sillä erotuksella että salilla ei käydä 6 kertaa päivässä vaan ihan kertakin riittäisi, 5 kertaa viikossa ja joka päivä forkkutreeniä. Supersarjoja voi myös kokeilla. Luulisi suorastaan murentavan lihasten normaalin tasapainon harjoitusten ja palautumisen yhteydessä.

itellä tuo rannekääntö tangolla aiheuttaa vaan kipua ranteissa vaikka jaksasin painoilla tehdä 20 toiston sarjan(liekkö ranteet mutkalla jotenkin) joten en käytä sitä vaan olen siirtynyt nykyään hieman ranneystävällisempään liikkeeseen. Elikkä otan sellaisen koottavan käsipainon ja poistan toisesta päästä painot pois. Aloittelijalle varmaan 1.5kg:n painokin on ihan riittävä päässä. sitten pistän käden penkille tavan rannekäännön tapaan mutta otan käsipainoa siitä päästä/kohtaa kiinni mihin painot tulisi(tyhjään päähän siis) ja kääntelen samalla rannetta puolelta toiselle siten että liikerata on n.180 astetta. Vähän vaikea selittää mutta jospa siitä joku jotain tajusi :D
Joskus tota ekan postaajan tyyliä ja se oli kans ihan oiva liike :)

Jos rannekäännöt levytangolla sattuu liikaa, niin hyvä versio on ottaa tasapenkki taljan eteen ja laittaa siihen normaali lyhyt suoratanko ja rullailla sillä, pitäen käsiä penkin päässä tietenkin, ja alas asti sormenpäihin päästää, ei tartte kuin pari sarjaa niin tajuton pumppi on päällä. Ei tipu tanko varpaille, ja paljon tehokkaampi taljassa tehtynä imo.

itellä tuo rannekääntö tangolla aiheuttaa vaan kipua ranteissa vaikka jaksasin painoilla tehdä 20 toiston sarjan(liekkö ranteet mutkalla jotenkin)
Tuossa mun aiemmassa viestissä kuvailin ranneystävällisemmän version rannekäännöstä...sen voi muuten tehdä myös selän takaa, tuskin juuri eroa...

Tuossa mun aiemmassa viestissä kuvailin ranneystävällisemmän version rannekäännöstä...sen voi muuten tehdä myös selän takaa, tuskin juuri eroa...

Pitänee ottaa vaihtoehtoliikkeenä testiin joskus :) Oiskohan tosta jotain videoo?

käsiongelmainen täälläki. muussa kropassa ohuet ranteet ja lyhyet kyynärvarret joskin ylhäältä paksut on hassun näköset. taitaa olla monilla vetoliikkeiden tekijöillä samanlaiset mutta lyhyehköllä kun lihakset on vielä tiivistyneet. "kiinnipito ohjelmia" ei ole tullut tehtyä "raksalaisten" tapaan, eikä saleillahan ohut tanko anna mahdollisuuksia. roikkuminen sormilla ja jotku puristusliikkeet pitempiaikaiset voivat lisätä ulkonäköö 5%...ei oikeesti onko apua mistään? lihotus ehkä mutta neki massat tulee VAAN Mahaan!

Back
Ylös Bottom