kyynärpääkipu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wbb
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

wbb

Mulla on täs jonkin aikaa ollu oikeessa kyynärpäässä sellasta kipua, että kun käden ojentaa ihan suoraks niin koskee ihan pirusti. Oon koittanu painojen kans heiluessa välttää tota ojentamista ihan suoraks. Ei oo silti kipu loppunu. Onko muilla ollu vastaavaa? Voiko treenata normaalisti vai lepoa kehiin? Vai jopa lääkäriin?

kylmää harjotusten jälkeen ja lääkäriin!!!!

vihlasko kun nostit painoja vai onko vaiva tullut hiipien???

Vähitellen se on kipeytyny. Niin joo ja se piti lisätä että ulkoisesti tossa ei näy mitään.. ei niinku oo turvotusta eikä mitään sellasta.

Hyvin tuttu tuo kyseinen vaiva, nimittäin n.3v sitten alkoi samanlaiset oireet, menen lääkäriin ja parin kortisonipiikin jälkeen tulos oli se, että leikkauspöydälle päädyttiin vaivan takia 4 kertaa, kun ojentajan jänne meni niin huonoon kuntoon.
Mutta noin 8 kuukauden levon, ja hitaan kuntoutuksen avulla olen päässyt vaivasta kokonaan. Tosin ranskalaista punnerrusta olen vältellyt, tämä alunperin aiheutti kivun.

Joten vältä kortisonia, ja kaikkia liikkeitä jotka aiheuttavat kivun, niin voit päästä minua helpommalla.

joo ehdottomasti ei kortisonia. eli kyseessä saattaa olla rasitus vamma joka tarvii magneetti kuvauksen mutta koita välttää
kaikkia missä kipu ilmenee niinku Richard tossa sanoikin

mutta jos jatkuu pitkään niin kannattaa lääkärille varata aika ja
mieluummin urheilu lääkärille noi terkkarin lääkärit tiiä urheilusta mitään.

Kipin kapin urheilulääkärille ja sieltä sitten eteenpäin. Jos se on tulehtunut, niin siinä voi tulla eteen pitkällinen tauko ellei sitä hoida heti. Kun tulehdus pitkittyy, niin sen paraneminen mutkistuu...

Itse vasta aloitellut vajaa 2kk sit alan harrastuksen ja heti muutaman viikon jälkeen mulla kipeytyi kanssa oikea kyynärpää samalla tavalla. Varsinaista syytä en keksinyt, mutta jätin ojennusliikkeet hetkeksi rauhaan ja reilussa viikossa kipu lähti kokonaan eikä edes raskaan ojentajarääkin jälkeenkään ole kipu palautunut.

Sama vaiva mulla vasemmassa kädessä. Kipu tuntui ainoastaan ranskalaista tehdessä. Parannuskeinoksi ajattelin että 'kyllä se siitä kun vaan tekee'. No ihme ja kumma niin se vaiva hävisikin. Ei kannata ottaa tästä neuvoa...

juuri sama vika

no voehan rähmä. mulla ollu reilun kuukauden, epäilen "hiirikyynärpääksi" ...suoraksi ojentaminen tietyssä kulmassa vihloo, ja jopa sormilla varovainen painelu oikeasta kohdasta sattuu aivan *erkeleesti.

Aina hieman helpottaa pariksi päiväksi kun hieroo kipualueen ympärystä, venyttelee, ja käyttää jotain kylmägeeliä.

Mutta jos tämä nyt vielä jatkuu ja pahenemaan päin, niin täytyy hipsiä jonkin urheilutohtorin pakeille.

wbb sanoi:
Mulla on täs jonkin aikaa ollu oikeessa kyynärpäässä sellasta kipua, että kun käden ojentaa ihan suoraks niin koskee ihan pirusti. Oon koittanu painojen kans heiluessa välttää tota ojentamista ihan suoraks. Ei oo silti kipu loppunu. Onko muilla ollu vastaavaa? Voiko treenata normaalisti vai lepoa kehiin? Vai jopa lääkäriin?

Moi. Mitenkä sun kyynärpää? Mulla sama vaiva ollut jo monta vuotta...Tuntuu olevan lääkäreille liian vaikea pala, kun ei vaivaan tunnu olevan kenelläkään varmaa tietoa(yksityisilläkään). Vaiva itselläni on jo helpottanut arkielämässä, mutta joka kerta kun aloitan jälleenkerran treenaamaan säännöllisesti, niin vaiva iskee uudelleen ja uudelleen. Onko sinulla mitään mullistavaa tietoa ym. asiaan. Diaknoosi on muuten trisepsin insertiitti.... :itku:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Juu....Käynti ultrassa ja röntgenissä selvitti asian. Kyynärpäässä on kalkkia ojentajan kiinnityskohdan paikkeilla. Aiheutunut liian kauan kestäneen ojentajan kiinnityskohdan tulehduksen takia... Tähystysleikkaus 1505e :( ...ttu.

Frank sanoi:
Juu....Käynti ultrassa ja röntgenissä selvitti asian. Kyynärpäässä on kalkkia ojentajan kiinnityskohdan paikkeilla. Aiheutunut liian kauan kestäneen ojentajan kiinnityskohdan tulehduksen takia... Tähystysleikkaus 1505e :( ...ttu.

Just sama homma mulla, normaalielämässä ei mitää haittaa mut reenatessa kipeytyy aina. Mikään muu ei auta kun leikkaus. Sanovatko muuten sulle että leikkauksella saatas varmasti kuntoon?

apophis sanoi:
Sama vaiva mulla vasemmassa kädessä. Kipu tuntui ainoastaan ranskalaista tehdessä. Parannuskeinoksi ajattelin että 'kyllä se siitä kun vaan tekee'. No ihme ja kumma niin se vaiva hävisikin. Ei kannata ottaa tästä neuvoa...
Joo mulla on samanlaista ranskalaista tehdessä. Pääsin itse tuosta vaivasta tekemällä ojentajat viimeisenä, ja pitämällä treeneissä kyynärlämmittimiä tai ihan vaan pitkähihasta paitaa. wbb:llä taitaa kuitenki olla kipua kättä ojentaessa myös ilman että olis painot käsissä.

Minulla vasen kyynärpää tulehtui lievästi, kun tutustuin Sheikon oppeihin. Pienellä levolla, kylmähoidolla ja kyynärpäiden lämmittimillä sain tuon onneksi menemään ohitse.

mulla kans vasen kyynerpää on ollut kipee jo jonkin aikaan ja siihen on noussut patti:( Patti on niinkun ihan vähän kyynerpään ala puolella varmaan jossain kyynervarren lihaksessa. on kipee kun laittaa käden suoraksi ja kiertää. salilla pahin liike kädelle on hauis kääntö tangolla.. mikä neuvoksi??

Tee sanoi:
Just sama homma mulla, normaalielämässä ei mitää haittaa mut reenatessa kipeytyy aina. Mikään muu ei auta kun leikkaus. Sanovatko muuten sulle että leikkauksella saatas varmasti kuntoon?

No ei ollut muuta puhetta, kuin että ei muita keinoja kuin leikkaus. Onko sinulle sanottu riskeistä ym.? Luulisi ettei voi olla onnistumatta, kun leikkauksessa vain hieman "puhdistetaan" niveltä/jännettä.
Tosin siitä "vain leikkaus auttaa" puhui röntgenlääkäri, pitää vielä odotellä varsinaisen leikkaavan lääkärin lausunto vaivasta/ riskeistä ym.
On muuten aika suolainen hinta sille leikkaukselle, siis yksityisellä ja julkisen kautta ei varmaankaan toivoakaan...

Itsellä myös samanlainen vaiva, eli ei oireile oikeastaan muuta kuin salilla ojentajia treenatessa.Kipu on sellaista vihlovaa.Pidin nyt viikon tauon yläkropan treenaamisesta ja näyttäsi tuo käsi olevan jo hieman parempi, mutta ei vielä täysin terve.Kannattaako vain olla treeenaamatta ojentajia kunnes vaiva on hävinnyt vai mitä kannattaisi tehdä?

Frank sanoi:
No ei ollut muuta puhetta, kuin että ei muita keinoja kuin leikkaus. Onko sinulle sanottu riskeistä ym.? Luulisi ettei voi olla onnistumatta, kun leikkauksessa vain hieman "puhdistetaan" niveltä/jännettä.
Tosin siitä "vain leikkaus auttaa" puhui röntgenlääkäri, pitää vielä odotellä varsinaisen leikkaavan lääkärin lausunto vaivasta/ riskeistä ym.
On muuten aika suolainen hinta sille leikkaukselle, siis yksityisellä ja julkisen kautta ei varmaankaan toivoakaan...

En oo vielä sen tarkemmin viittiny ottaa selvää kun tuo hinta tulee kans niin pahasti vastaan. Eikai siinä muita riskejä oo kun että jos ei tuu kuntoo ni rahat menee kankkulan kaivoon mut luulishan ton onnistuvan. Tuo mun käsi on kyllä jo kerran aikasemmin leikattu kun siitä poistettiin luunsiru jonka lekuri luuli kivun aiheuttaneen. Sillon se ei maksanut _kuin_ 4000mk mutta eipä siitä mitään apua ollutkaan. Kunpa olis silloin tietänyt asioista pikkusen enemmän ja olis menny suoraa asiantuntevan lääkärin hoiviin eikä moisen puoskarin. Että ei ainakaa kannata hinnasta ruveta tinkaamaan jos aiot leikkauttaa. Saa nyt nähdä hannooko joskus mennä uudestaan ja tällä kertaa tietty urheilulääkärin pakeille leikattavaks. Arvauskeskuksen kautta jos lähtee jonottelemaan ni sitä saat oottaa! Parisen vuotta..

lurkki sanoi:
Itsellä myös samanlainen vaiva, eli ei oireile oikeastaan muuta kuin salilla ojentajia treenatessa.Kipu on sellaista vihlovaa.Pidin nyt viikon tauon yläkropan treenaamisesta ja näyttäsi tuo käsi olevan jo hieman parempi, mutta ei vielä täysin terve.Kannattaako vain olla treeenaamatta ojentajia kunnes vaiva on hävinnyt vai mitä kannattaisi tehdä?

Vältä nyt ainakin niitä liikkeitä jotka sattuu. Mulla niitä on erityisesti ranskalaiset, vinopenkki käsipainoilla ja dippi. Jos sulla on sama vaiva kuin mulla niin ei se huililla parane vaan kipeytyy aina uudelleen kun rupeet taas reenaan. Välillä niin paha että ei tahdo tavarat pysyä kädessä.

Tee sanoi:
Vältä nyt ainakin niitä liikkeitä jotka sattuu. Mulla niitä on erityisesti ranskalaiset, vinopenkki käsipainoilla ja dippi. Jos sulla on sama vaiva kuin mulla niin ei se huililla parane vaan kipeytyy aina uudelleen kun rupeet taas reenaan. Välillä niin paha että ei tahdo tavarat pysyä kädessä.

Keskiviikoksi on tilattu aika urheilulääkäriltä, että silloin toivottavasti tiedän enemmän. kyynerpää tuntuu nyt aika hyvältä, eikä ole enää kovin kipeä, mutta en silti viitsi treenata ojentajia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom