Kyykystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marko
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuinka paljon muuten kyykky tuntuu teillä reisissä
Mulla ei tunnu mitenkään erityisesti vaikka tekee tarpeeksi toistoja sopivalla painolla.Ei siinä pitäis olla mitään erityistä tekniikkaakaan,muuta kuin selkä suorassa kyykkyyn ja ylös
Oon pitäny Hack-kyykkyä tangolla tehtynä parempana liikkeenä
vinkkejä kyykyyn?

no eipä se taida kellään kyllä reisissä tuntua. tai ainakaan etureisissä, takana kylläkin vähän, mutta perseposkissa pääasiassa..

Tietenkin kyykky ottaa etureisiin, paljonkin kun sen tekee oikealla tavalla. Oikealla siis etureisille rasitusta hakevalle (kehonrakentajalle).

Tanko aika ylhäällä niskassa, mahd. vähän kallistusta eteen laskuvaiheessa, jalat max hartioiden leveydellä. Ja sitten tuntumaa hakemaan.

Missäs se kyykky sulla tuntuu jos ei reisissä ? Ei kai vaan sekin alaselässä. Jos ei kyykky tunnu niin laita lisää painoja. Kunhan ensin tarkistat joltain kokeneelta treenaajalta, että kyykkäät oikein. Kyllä siinä kyykyssäkin on sentään jotain tekniikkaa...

Jalkojen asennon leveydellä voit säätää tuntuuko enemmän reisien etuosassa vai takaosassa. Mitä kapeampi asento, sitä enemmän tuntuu reisien etuosassa.

Mitä syvemmälle kyykkäät sitä painavammalta se tuntuu = pitäisi tuntua reisissä. Mutta tarkista mikä sinun anatomialle sopii. Esim. itse en kyykkää syvemmälle kuin niin, että reidet on lattian kanssa samassa tasossa.

Ehkäpä harjoitusohjelma ja opastus joltain ohjaajalta voisi auttaa parhaiten alkuun... :thumbs:

Smith-kyykyn saa ainakin tuntumaan helvetin hyvin etureisissä kun laittaa jalat tarpeeksi eteen. Eli vaikka kantapäät siihen linjalle jossa tanko liikkuu tai vielä edemmäs. Ja tietty tarpeeksi kapee haara-asento. Vähä epäselvästi sanottu..

Voi voi

Mulla kyykky taas ei tunnu missään muualla kuin etureisissä. Joskus myös lähentäjät ja alaselkä tuntuu treenatulta. Perseessä ei tunnukuin suorinjaloin mave ja siinäkin pitää työntää persettä taakse oikeen tosissaan

Ongelma sekin...

Takareisissä ja pakaroissahan tuo taitaa eniten tuntua. Vaikkakin taitaa lähestulkoon kehon jokainen lihas olla mukana kun oikein puristaa.

Vaikkei kyykky suoranaisesti tuntuisikaan etureisissä, kannattaa sitä silti tehdä jo pelkästään kokonaisvaltaisen anabolisen vaikutuksensa takia ja sitten pumpata kyykyn jälkeen etureidet tilttiin ojennuksilla, hackeilla ja prässeillä.

Ite oon saanu etureiskoihin tosi hyvin tuntumaa ja kehitystä (massaa/voimaa) etukyykyllä...

Iha kuningas liike, sit jos sahaa tohon peesiin muutaman reisiojennuksen tai hackin tangolla ni on kyllä reidet ihmislukossa ja pitkään.. siis etukyykky :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Marko
Kuinka paljon muuten kyykky tuntuu teillä reisissä
Mulla ei tunnu mitenkään erityisesti vaikka tekee tarpeeksi toistoja sopivalla painolla.Ei siinä pitäis olla mitään erityistä tekniikkaakaan,muuta kuin selkä suorassa kyykkyyn ja ylös
Oon pitäny Hack-kyykkyä tangolla tehtynä parempana liikkeenä
vinkkejä kyykyyn?

Kuinka leveällä kyykkäät? Niinku Sam tossa sanoi, niin kapealla kyykätessä varmasti tuntuu etureisissä.

Itsellä ainakin ottaa kyykky parhaiten etureisiin kun keskittyy tiukasti pitämään selän mahdollisimman pystysuorassa ja nostamaan puhtaasti jaloilla. Painonnostokyykky kai tuo taitaa olla nimeltään. Voimanostokyykyssä ollaan aika etukumarassa ja nosto tapahtuu osaksi selällä. Tai ainakin mulle käy isoilla painoilla yleensä niin, että perse nousee ylös ja painot jää alas. Lopulta romut saa kuitenkin selällä kammettua takaisin telineisiin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom