Kyykystä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tommy
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
17.4.2002
Viestejä
23
Mistä mahtanee johtua että kun tekee kyykkyä ja ylösnousu vaiheessa polvet kääntyy ns.sisäänpäin?
Etureidet heikot vai mikä:confused:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Tommy
Mistä mahtanee johtua että kun tekee kyykkyä ja ylösnousu vaiheessa polvet kääntyy ns.sisäänpäin?
Etureidet heikot vai mikä:confused:

Oonkohan ihan metsässä mutta muistelisin/päättelisin että silloin on sisäreidet eli lähinnä lähentäjät heikot.

Siitä vaan sahaamaan kotirouvalaitteisiin ;)

Itse asiassa paremmin asia hoituu tekemällä balettikyykkyjä eli jalat helvetin leveällä ja jalkaterät voimakkaasti ulospäin. Ei paljon painoa. Tuntuu sisäreisiin aivan törkeästi.
 
Ihan vaan ohimennen: Jos lähentäjät (semmoinen viisi senttiä pitkä lihas nivusissa) olisi heikot, niin ei kai se kyykyssä polvia sisäänpäin vetäisi? Tekniikkavirhe tai sitten fysiikassasi jokin mättää
 
Originally posted by nasse
Ihan vaan ohimennen: Jos lähentäjät (semmoinen viisi senttiä pitkä lihas nivusissa) olisi heikot, niin ei kai se kyykyssä polvia sisäänpäin vetäisi? Tekniikkavirhe tai sitten fysiikassasi jokin mättää

No ehkei sitten lähentäjät mutta reiden sisäpuoli, mitä fucking lihaksia siinä nyt sitten on.
Näin mulle joku fysioterapeuttikin sanoi aikoinaan.
 
Mulla on ollut samaa "ongelmaa" ja eräs neuvoi just samaa eli reisien lähentäjiä pitäis vahvistaa. Itsellä auttaa kun keskittyy pitämään ne jalat oikein ja ehkä hieman leveämpi asento jalkaterät hiukka enemmän sivuille päin.
 
Kyllä tohon auttaa juurikin leveämpi "jalkaote". Ei sitä kannata sika leveäksi levittää, vaan kokeilee leventää pikkuhiljaa ja sitten kun tuntuu asento hyvältä, niin se on siinä! Kannattaa vaan muistaa kääntää niitä jalkateriä ulospäin samalla kun asento levenee. .. kyl se siitä sitten ..
 
ylösnostovaiheessa pitäisi nimenomaan työntää polvia ulospäin, niin saa lisää voimaa nostoon ja polvet säästyy, kun ne pysyy jalkaterien suuntaisina.

tuolla olis juttua mm. voimanostokyykystä(voimafoorumi):
www.finnishpower.net
 
ylösnostovaiheessa pitäisi nimenomaan työntää polvia ulospäin, niin saa lisää voimaa nostoon ja polvet säästyy, kun ne pysyy jalkaterien suuntaisina.

tuolla olis juttua mm. voimanostokyykystä(voimafoorumi):
www.finnishpower.net
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom