mun ongelma ei niinkään ole se liikkuvuus ollut, vaan kipu polvissa. toki liikkuvuuskin on parantunut koko ajan kun kyykkään 3 kertaa viikossa. venyttelyyn ja lämppään en juuri käytä aikaa, lähinnä käytän kaikki oleelliset lihakset venytyksessä ennen lämppäsarjoja.
voimanostokyykky oli mulle hyvä, koska se ei sattunut polviin ollenkaan kun leveällä tein. tahkosin siinä melko pitkiäkin sarjoja välillä (2x20, 4x10 jne) kevyillä painoilla, jotta oppisin tekniikkaa. box-kyykky oli myös mukana. lisäksi kyykkäilin kotosalla persusta sohvalle ja rahille iltaisin ilman painoja, ihan vaan mielikuvaharjoitteena (kaikkeen sitä vanha mies nöyrtyy
)
jos mun viikossa on toistoja kyykyssä semmonen 100 painojen kanssa ja toinen mokoma ilman, niin väkisin siinä liikkuvuus ja muut jutut kehittyy. varsinkin kun niitä ei kaikkia rysäytetä kerralla.
mä aloitin ton kyykyn kehittämisen alun hulluttelun jälkeen siten, että laitoin nöyrästi kympin levyt tangon päihin lukoilla kiinni ja sitten boxille istumaan joka treenissä. siitä se sitten lähti eteenpäin. ajatuksena oli, että painon lisääminen on toissijaista ja syvyyden ja asennon parantaminen ensisijaista.
muut saa selittää, mä en itse osaa sanoa, että olenko ollut tyhmä vai viksu. mutta toiminut on tämä systeemi.
sen mä kaikille soisin, että opiskelisivat sen kyykyn tekniikan kunnolla ennen isompia rautoja. kyykky on tosi vaikea liike, mulla ainakin meni 2 kuukautta ennenkuin pääsin hajulle oikeasta lantion käytöstä.