Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
hejy sanoi:Käsityksesi on aivan oikein. Tuhosin polveni viime jalkareeneissä tuolla syväkyykyllä. Tai viime treeni taisi olla viimeinen naula arkkuun. Olen pidempään ottanut kyykkyä syvältä. Enpähän enää ikinä kyykkää tyylillä pallit maahan. Kolmen viikon tauko opettaa.
Näin. Ilmeisesti jos polvissa on jo valmiiksi ollut jotain häikkää niin saattaa syvälle tehdyt liikkeet (kyykyn lisäksi prässi tietty) olla pahaksi. Naprapaattiopiskelijaveljeni perusteli ihan suomeksi miksi polvi on "heikoimmillaan" tuossa 90 asteen kulmassa, mutta enhän mä tähän hätään muista sen selkeemmin kuin mitä tuossa MKM:n postauksessa oli.MKM sanoi:Kyllä syväkyykkäys on yleisesti ottaen polviystävällisempää kuin vaakatasokyykkäys:
The knee has four main protective ligaments that keep the femur from displacing on the tibia (ACL, PCL, MCL, LCL). These four ligaments are most effective at their protection during full extension and full flexion. Full extension would be when you are standing; full flexion would be when there is no daylight between your hamstring and your calf. When the knee is at 90 degrees of flexion (the halfway point), these four ligaments are almost completely lax and cannot exert much if any of a protective force at the knee (Zatsiorsky V. Kinematics of human motion. 1998 - published by Human Kinetics - p.301).
Itselläni sama juttu, vasta kun vaihdoin leveään asentoon sain kyykyn kunnon syvyyteen. Ja samalla kun ryhdyin kyykkäämään kolmesti viikossa alkoi kunnon tekniikkakin löytyä. Reisillehän tämä ei mene aivan niin vahvasti, mutta itsekin perseettömänä minua ei haittaa se, että farkkujen takaosaankin tulee tämän kyykkytyylin myötä hieman täytettä, eivätpähän pöksyt lökötä niin pahasti enää.B.O.S.S. sanoi:Ite joudun levittämään asentoa, että pääsen edes jonkinmoiseen syvyyteen ja toki menee persiille mutta ihan hyvä kun on vaan gluteus minimus (pieni peba) eikä maximusta (kuvassa) ollenkaan.
.
B.O.S.S. sanoi:Ite joudun levittämään asentoa, että pääsen edes jonkinmoiseen syvyyteen ja toki menee persiille mutta ihan hyvä kun on vaan gluteus minimus (pieni peba) eikä maximusta (kuvassa) ollenkaan.
...
Menee kyllä domssien perusteella myös etureiskoille, joille sitten lisäksi prässiä ja ojennuksia.
Tätä en muistanut alkuperäisissä sepustuksissani mainitakaan, että mulla on myös aika leveä asento, varpaat ulospäin sojottaen. Muuten ei olisi mitään toivoakaan päästä tarpeeksi alas. Perseellehän tuo menee, mutta eiköhän ne etureidetkin siitä osansa saa! Ja onhan se takalisto kasvanutkin, mutta so not. (Jos joku olisi mulle aikanaan kertonut, että tulen harrastamaan lajia, jossa perse kasvaa ja paino nousee mutta itsetunto senkun kasvaa, en olisi kyllä uskonut! ) Ja tosiaan, prässit ja ojennukset tulee mullakin siihen päälle.littledragon67 sanoi:Itselläni sama juttu, vasta kun vaihdoin leveään asentoon sain kyykyn kunnon syvyyteen.
iivili sanoi:Voimanostosyvyyteen kyykkään ja jalat silleen keskivertoleveällä. Erinomainen postaus toi jarre5%:n viimeisin! :thumbs:
Ludvig sanoi:Ennen kun jalka-asento oli kapea, pääsin alas aika helposti, mutta polvet tietenkin alkoivat painua eteenpäin. Onneksi tällä tyylillä ei tullu kyykättyä kauaa.
..
Joskus hirvittää katsoa vierestä, kun jotkut urpot lataa hirveät painot ja sitten laskeudutaan alas työntämällä polvet eteen.
Pecman sanoi:Joo, esim. painonnostajat on aika urpoja.
Pecman sanoi:Joo, esim. painonnostajat on aika urpoja.
Bodaaja sanoi:Paljonkohan tossa on malmia tangossa?
RRKalle sanoi:kisasyvyyteen tai ainakin alle parallelin
Joo, sovitaan näin:D Myönnettäköön, ettei viime aikoina ole kyllä ollut kaveria vieressä kulmaviivaimen kanssa! Mutta itsensä huijaamistahan se olisi, jos uskottelisi tekevänsä kunnolla ja samalla fuskaisi... Taidanpa silti pyytää tuota voimailufrendiä kanssani salille pitkästä aikaa ja pyytää katsomaan sivusta. Olisihan se kiva vielä saada varmistus siitä, että tekniikka on edelleen hyvä!pevelius sanoi:vaikeaa on silti ketään mennä syyttämään liioittelusta ilman kuvia. joten mun puolesta kaikki kyykkää ilmoittamaansa syvyyteen kunnes toisin todistetaan.
Mäkin olen kuvitellut että se kisasyvyys on vaakatason alle, niin kuin Gillyannekin tuossa mietiskeli. (Ja Gillyhän on mimmien voimaguru, eli eiköhän hänellä ole oikeaa tietoa.) Ei ne mun vajaat siis mitään kisasyvyisiä ole, enkä ole väittänytkään että olisivat. Ja edelleen, tuo mun alkuperäinen kysymys lähinnä siis koski nimenomaan bodimielessä treenaavia:piis:Big Evil sanoi:Ja hei Rowena, jos sä oikeasti teet ne vajaatkin kisasyvyyteen niin kuin kerroit niin eihän sulla ole mitään huolta.