Kyykyn kaveriks?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Osku-75
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Yritin pikasesti käyttää hakua mut en löytänyt mitä haen.

Eli kysymys kuuluu mitkä liikkeet sopis kyykylle kaveriks (apuliikkeiks)? Välineitä löytyy ainoastaan tanko ja lintit, käsipainot ja kyykkytelineet.

Olen siis kotitreenari, salille ei vaan ole mahista päästä

Eli kysymys kuuluu mitkä liikkeet sopis kyykylle kaveriks (apuliikkeiks)? Välineitä löytyy ainoastaan tanko ja lintit, käsipainot ja kyykkytelineet.

Etukyykkyä, Askelkyykky

Etukyykky ja jos kässäreissä on malmia niin askelkyykky niillä,itse tein aikanaan.

mitä lintit on?

Hyvää huomenta -liike, eri variaatioilla. Tietysti edellämainittujen lisäks. Lintit lienee painolevyjä.

Jep. Lintit tosiaan on painojalevyjä.

Eikös tuo hyvää huomenta ole loistava alaselkäliike???

Kiitoksia hyvistä vinkeistä.

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
loistavasti se ottaa myös takareisiin. itellä selkä kestää sen, mutta suorinjaloin vedosta hajoaa koko juttu, ja sit sattuu. mulla siis. julle toimii hienosti

Laitettaan samaan threadiin kun sopii tänne enkä uutta viitsi tehdä.

Mikä on hyvä apuliike jos on kyykyn ala-asennosta lähdössä ongelmia?
Heti jos laittaa vähänkin enenmmän rautaa niin alkaa kaatumaan eteenpäin ja menee vähän alaselälle.... Ilmeisesti pakaroista jää uupumaan?

Laitettaan samaan threadiin kun sopii tänne enkä uutta viitsi tehdä.

Mikä on hyvä apuliike jos on kyykyn ala-asennosta lähdössä ongelmia?
Heti jos laittaa vähänkin enenmmän rautaa niin alkaa kaatumaan eteenpäin ja menee vähän alaselälle.... Ilmeisesti pakaroista jää uupumaan?

Aika selkeesti keskikroppa ja takareidet/pakarat. Lääkkeeksi Jullea (hyvää huomenta?), suorin jaloin maastaveto sekä paljon vatsoja lisäpainoilla. Esim. taljassa on hyvä vääntää vatsoja tahi sitten voimapyörää.

Hieman eksyen aiheesta, kysyisin kuinka tehokasta vatsat on tehdä taljassa
Tänää juuri tuli tehtyä, painoja ainakin on riittämiin.
Kokemuksia? Ja onko 10 toiston sarjat sopivan pituisia ?

No tuskin ne tehokkaampia on, kuin mikä tahansa muu painoilla tehty vatsaliike, jossa oikeasti treenataan vatsoja. Itse olen ainakin kokenut taljan hyväksi vatsoja vääntäessä. Kympit on varmaan ihan hyviä. Itte oon vääntäny 8-12 toiston sarjoja.

Mulla on menossa "kyykky kuntoon" projekti, osin pakon sanelemana, mutta hyvin on stabiloitunut kyykyt, kun olen ruennut tekemään keskivartaloakin oikein tosissaan. Ohjelma on sitten tuo Jto:n kyhäämä kyykky 3*viikossa, joka löytyy tuolta voimapuolelta. 2-3 kertaa viikossa kyykkyä ja apuliikkeet vaihtelee, mutta painotus Jullessa, SJMV:ssa sekä keskivartalossa.

edit: kyykyssä ainakin itsellä on auttanut myös tangon niskasta pois ottaminen. En itsekään tiedä ihan tarkkaan mikä olisi se optimaalinen paikka pitää, mutta mulla on tällä hetkellä paikaksi muodostunut tuo olkanivelten taakse tuleva kuopan tapainen. Auttaa myös tuohon, ettei kaadu niin herkästi eteen. Luonnollisesti tankoa ei kannata liian alaskaan viedä.

Mitäs sitte voi tehdä jos kyykky/hack uhkaa hajottaa polvet ihan tyystin (taitaa olla hajottanu jo) ??? Varsinkin oikea polvi on koko ajan tosi ikävää kuunneltavaa, särkee sekä nivelestä että reiden alaosasta koko ajan. Esim. auton ajo pitkillä väleillä on tuskaa polven takia, ei voi pitää koukussa, samoin elokuvissa pitää hakea paikka jossa kintut saa suoriksi, muuten menee kiemurteluksi koko leffa.

Kyykkyä tehdessä kipua ei (ainakaan siteitä käytettäessä) tunnu, sarjapainoja olen pitäny tällä hetkellä siellä 165 - 185 tietämillä, niillä sitte nypytellään 6 - 8 sarjoja, vaihtoehtosesti jotain pudotuksia ja sitten supereita prässi+hack.
Saisko lihat pysymään (kasvamaankin ehkä) jos jättäsi kyykyt välillä pois ja ottais vaikka pelkkää prässiä ja potkukonetta? Potkukoneessa ainakin saan reisien ulkosyrjään semmosen tuntuman että meinaa tulla paska housuun ;)

Voisko reisien hieronta auttaa polvikipuihin? Ei oo niitä nimittäin koskaan hierottu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom