Kyykkyongelmia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikä mahtaa olla vikana, kun raskaimmissa sarjoissa alan kaatua eteenpäin, enkä näin ollen pääse samalla tapaa painon alle? Olen joskus tehnyt myös boxia korjatakseni tätä vikaa, mutta lähestulkoon heti kun aloitan taas normaalikykyn ongelma palaa. Ärsyttää, kun tietää, että ruutia löytyis vähän kovempaankin , mutta ei yksinkertaisesti uskalla tehdä mainitusta syystä johtuen.

Kokeile katsoa ylöspäin niin tasapaino pysyy paremmin

Tuo koroke jalkaterien etuosaan kuulostaa ainakin mun mielestä oudolta, koska joudun laittamaan korkokkeen jalkojen takaosaan, että en lentäisi perseelteni! :)

Juuh, yleisempää kyllä on että se koroke on siellä kantapäiden alla, mutta kyllä se toisinpäinkin toimii. Itse en ole testannut, koska nenulle-kaatumis-ongelmaa ei esiinny, mutta olen nähnyt muutamaan otteeseen näin tehtävän muiden toimesta.
Ainakin oletan että jos joku tälläistä tekee niin todennäköisesti siitä on sitten apuakin. Ja eihän kukaan estä kokeilemasta! Ehkä kuitenkin ensiyrittämällä ei kannata yrittää mitään jättipainoja pukata!

EDIT: Tuo Tomin mainitsema tangon paikka on myös hyvä tarkistaa. Kun painopistettä lasketaan alemmaksi (tankoa kohti lapaluita) niin mahdollisuus epätasapainoon pienenee.

juu u

kannattaa kokeilla tota koroketta etuosaan ,mut ei tartte olla ku pieni korotus...kyllä jelppaa,mut maksimi romujen kanssa voi mennä aika vaaralliseks....

Kehottaisin tekemään jullea ja sitä box-kyykkyä. Reverce hyper on kanssa hyvä jos sellainen laite löytyy.

Keskity lähtemään sieltä kyykyn ala-asennosta koko paketilla, eli selkä ja jalat toimivat yhdessä. Jos alhaalta lähtee rykäisemään pelkillä jaloilla ja alaselkä ei ole tarpeeksi vahva, painopiste siirtyy hetkessä eteen ja tällöin kyykky "kaatuu" eteenpäin.

Muista myös, että se perse on tärkeää laskea riittävän alas, ei yläselkä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minkälaisilla kengillä kyykkäät? Lenkkareilla ei ainakaan onnistu! Pitää olla kunnon "kyykkykengät" tai vaikka "kerhotossut"!

Jos kyykkäät voimatyyliin niin tarkkaile polviasi kyykätessäsi, polvet ei saa lähteä "eteen päin" ja kun lähdet alhaalta tulemaan ylös niin keskity siihen, että puristat lantion eteen. Kokeile pienillä painoilla sitä lantio-juttua! Ja elä kato jalkoja, kuten joku jo sanoikin..

Originally posted by beginner
jos näin tekee, selkä saattaa mennä liikaa kaarelle. olisiko ongelma heikossa alaselässä?

no ei kai sitä katota taivaaseen vaan sellai 45 asteen kulmassa
mulla ainakin toi on tehonnu jos meinaa kyykky mennä eteen

Vanha totuus voimanostokisoista. Jos kaveri kyykätessä kaatuu eteenpäin tarkoittaa se sitä , että selkä pettää. Perse lähtee kyllä ylöspäin, mutta yläkroppa pysyy paikoillaan. Selkää siis treenaamaan...

Originally posted by Hgu
Vanha totuus voimanostokisoista. Jos kaveri kyykätessä kaatuu eteenpäin tarkoittaa se sitä , että selkä pettää. Perse lähtee kyllä ylöspäin, mutta yläkroppa pysyy paikoillaan. Selkää siis treenaamaan...

Ensinnäkin: kiitos kaikille kommenteista!
Jos tavallisella mavella on mitään tekemistä alaselän voiman kanssa, niin ei pitäis olla tästä kiinni, kun mave/kyykky on tällä hetkellä noin 1.2. Tangon paikan tarkistan ihan ekaksi, kuullostaisi näin äkkiseltään ainakin osasyyltä.

kokeile välillä myös tämmöstä kyykkytreeniä:
-pysähdy pohjalla
-ylös täysillä
-aluksi vähän pienemmillä painoilla..

oppii pakosta pitämään asennon.
ilm. vähän niinkuin box-kyykyssä?

noin mua on joskus neuvottu, kun oli sama ongelma.

..keskity oikeaan tekniikkaan ja keskivartaloon lisää voimaa.
Alaselän pitäis kuulemma olla niinkuin teräsbetonia:confused:

Kyllä vieläkin epäilen, että challengerin alaselkä ei ole tarpeeksi vahvassa kunnossa, mutta sama ongelma lienee vatsalihasten kanssa. Eli keskivaralo ei pysy paketissa ala-asennossa, jos vatsalihakset pettävät kuten janipp asiaa epäilikin.

Mutta kannattaa katsoa se tekniikka varmasti kuntoon ensin.

Mitenkäs jullen ja kyykyn suhde pitäisi mennä? Treenasin ekaksi kyykyn ja jullea päälle. Julleissa pääsin vielä kyykyn jälkeen melkein samoihin painoihin. Eli onko kyykkytyyli päin persettä vai onko selässä vain potkua? Jullet ei-niin-suorin-jaloin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom