Kyykky

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Air84
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mikäs tässä mättää kun eilen olin salilla vetelemässä jalkapäivää ja kokeilin ensimmäistä kertaa kyykkyä. Salilla on tullut käytyä jo 1,5v. mutta toi kyykky ei taida olla mun juttuni.

No nyt sitten olen ajatellut että pakko alkaa vetää noita ihan "pääliikkeitä" ja sen takia sitten kokeilin.

Ongelma on kun nyt sitten ei meinaa pää kääntyä mihinkään ja niska + niskan kohdalta selkäranka on Helvetin kipeet. Taitaa olla ihan rakkokin tuolla niskan kohdilla. Suoja mulla oli tangossa kun kyykkyä kokeilin mutta onko jollain tietoa miksi toi niska nyt noin kipeeksi siitä tuli?

Ja onkos selän asennolla merkitystä kyykkyä tehdessä? Vinossa/Suorana?

Kiitoksia vastaajille!

Pidä tankoa enemmän hartioilla, kuin niskan päällä...

Paras olisi mun mielestä, että pyytäisit jonkun kokeneemman kaverin kattomaan sitä sun kyykky tekniikkaasi. Motivaatioikin voisi nousta ja paikat pysyis ehjänä.

BigBoss sanoi:
Paras olisi mun mielestä, että pyytäisit jonkun kokeneemman kaverin kattomaan sitä sun kyykky tekniikkaasi. Motivaatioikin voisi nousta ja paikat pysyis ehjänä.
Tuo kannattaa ehdottomasti. Huonolla tekniikalla voi saada pahaa vahinkoa aikaan.
:wall:

Air84 sanoi:
Ongelma on kun nyt sitten ei meinaa pää kääntyä mihinkään ja niska + niskan kohdalta selkäranka on Helvetin kipeet. Taitaa olla ihan rakkokin tuolla niskan kohdilla. Suoja mulla oli tangossa kun kyykkyä kokeilin mutta onko jollain tietoa miksi toi niska nyt noin kipeeksi siitä tuli?

Heh heh, sama vika oli mulla, kun ekan kerran kyykkyä kokeilin. Tanko oli jotenkin niska nikamien päällä ja tietenkin ilman mitään pehmusteita ja pariin päivään ei pää juurikaan kääntynyt. Tosin ei tilanne vieläkään ole paljoa parantunut, oikea paika tangolle on selästä löytynyt, mutta jotenkin se tanko hinkkaa selän vereslihalle. Ilmeisesti liian ulkonevat luut mulla on. Jokatapauksessa pidä se tanko mieluummin liian alhaalla, kuin siellä niskanikamien tuntumassa jos haluat jatkossa välttyä tuskallisilta tunteilta.

Tulipa itelläkin eilen kokeiltua ekan kerran tuota kyykkyä. Se tuli mun ohjelmaan kyllä jäädäkseen. Sen verran mahtavalta tuntu.

Tein sen tuollasena box-kyykkynä(semmosen hyvin paikallaan pysyvän jakkaran kanssa).

Ja luin tuolta DeepSquatterin sivuilta, että tuon box kyykyn avulla olisi helpointa oppia se oikea tekniikka.
Nuo westside-kaveritkin treenaavat lähes pelkästään box-kyykkyä.

Mitä mieltä te ootte tuosta box-kyykkimisestä?

kummajainen sanoi:
Mitä mieltä te ootte tuosta box-kyykkimisestä?
Boxi lienee älyttömän hyvä liike, mutta uskoisin että kannattaa ensin opetella se peruskyykky kunnolla.

Lavat yhteen, tanko takaolkapäille. Ite kyllä käytän myös pehmustetta... Ihan miten tykkää. Ei tuu niska/hartiat kipeeks, mutta epäkkäissä on kyllä kivoja "veriviiruja" muutaman päivän aina jalkatreenin jälkeen.

Epäkkäillehän se pitäis laskea, mutta voisihan se kai johtua siitäkin, että olet vasta aloittanut ko. liikettä tekemään...? Anyone?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eiköhän se oo aina alussa hetken aikaa kipee, tekee vaan sinnikkäästi ilman pehmusteita ja kärsii kivut ja muutaman viikon päästä huomaat että ei tunnukkaan enää missään :) itselläni ainakin näin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom