Kyykky peilin edessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
54
Miten moni kyykkäilee peilin edessä? Tää nyt on sarjassamme turhia kysymyksiä, mut kysytään kuitenkin.

Mä olen ehdottomasti sitä vastaan, salivalintakin riippuu usein siitä (vaikken usein vaihdakaan), että onko kyykkytelineen edessä peiliä.

Syynä on se että todellista korkeutta siitä ei kuitenkaan kunnolla näe (silmät eri tasossa kuin polvet :) ) ja jos syvyyksiä kuitenkin katsoo, niin pää katsoo alaspäin jolloin kaikki kyykyt menee selälle ja teknikkaa hajoaa.
Kovassa kyykyssä pitää keskittyä nostoon eikä peiliin pällistelyyn.

Lisäksi sieltä näkyy pirun ruman näköinen äijä, rumempi kuin :david:

Voi huoh.... "salivalinta riippuu siitä, onko kyykkypaikan edessä peiliä". Voiko turhempaa olla. A) Vaikka siinä olisikin peili, ei se tarkoita, että on pakko itseään toljottaa. B) Ei ole kovin vaikeaa kääntää kyykkytelineet ympäri ja tehdä selkä peiliin päin, jos peili siis todella aiheuttaa ongelmia.

Kyykyn syvyyttä ei peilistä tarkisteta, kyllä sen oikean syvyyden pitää tuntua. Allekirjoittanut kyykkää kiltisti peilin edessä kiinnittämättä heijastuksiin sen kummemmin huomiota. Katseelle haetaan kiintopiste yläviistosta ja sinne sitten tapitetaan.

Sen verran peilistä on hyötyä, että kun tekee esim. boxia, niin peilin kautta voi näppärästi tarkistaa, onko boxi siellä takana sopivalla kohdalla, ettei sitten vahingossa istu alas vain puolella perseellä.

Ei siihen mitään peiliä tarvita. Meidän salilla kyykkypaikan eteen seinään on pistetty noita kyykky onnettomuus kuvia. Siinä on sitten ihan kiva kyykkäillä kun kattelee niitä kuvia ja lukee Treeni ILOA!! tekstejä:thumbs:

Enimmäkseen on tullut kyykättyä peilin edessä, nyt 2kk:ta ilman peiliä ja onhan se vieläkin hiukan erikoisen tuntuista mutta eipä noilla suurta eroa ole minun mielestäni. Ilman peiliä joutuu vaan olemaan tietoisempi liikkeen syvyydestä.:)

Originally posted by PMLats
Allekirjoittanut kyykkää kiltisti peilin edessä kiinnittämättä heijastuksiin sen kummemmin huomiota. Katseelle haetaan kiintopiste yläviistosta ja sinne sitten tapitetaan.

Näin. Jos peilin edessä kyykkään, niin itteeni en katso, vaan sinne yläviistoon. Apu tulee ylhäältä :D Ei sillä _pitäisi_ olla väliä, onko peiliä vai ei, kyykyn syvyys pitää osata säätää muutenkin sopivaksi.

Esim. askelkyykyn tasapainoa hakiessa mua ainakin auttaa, jos mä katson sitä tankoa peilistä. Jos en katso, niin tanko alkaa heilumaan, mutta mulla onkin älyttömän huono tasapainoaisti.

Onhan tuo peili ihan hyvä. Eipähän kyykkää vinossa tai yläkroppa 90 astetta eri kiertokulmassa jalkoihin nähden.

Oikean kyykyn syvyyden tietää kyllä ilman peiliäkin. Takareisi kun ottaa pohkeeseen kiinni niin se on merkki, että ylös vaan. Tai tällaisena luihupohkeena merkistä käy se kun perse raapaisee tartaania.

Peilin edessä ja ilman. ei mitään suurempsa merkitystä. Mukavin tietysti on kyykätä omasta mielestä ,että kiintopiste on mahdollisimman kaukana eikä ihan nokan edes ole mitään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ihan sama onko peiliä vai ei, kyykyssä katotaan kuitenkin yläviistoon, yleensä katossa olevaan kiintopisteeseen. Siellä missä eniten tällä hetkellä treenaan on peili räkin edessä ja muutenkin paljon peilejä. Työpaikan salilla taas ei ole eikä koulun salilla. Monissa liikkeissä peilit voi tuoda kontrollia lisää liikkeeseen ja muutenkin tuo avaruutta saliin (etenkin kun tuolla ei ole ikkunoita ollenkaan).

Kyykkään peilin edessä. Voimanostokyykyssä katse on pari metriä jalkojen eteen lattialle ja etukyykyssä kattoon. Minua tuo peili ei ole niin paljoa häirinnyt että pitäis salia vaihtaa.

Mieluiten ilman peiliä. Tosin jos edessä on peili, niin en katso mitä siinä näkyy, vaan tuijotan vain suoraan eteenpäin välittämättä mitä edessä on.

Mä vältän peilin edessä treenaamista niin paljon kuin pystyn. Varsinkin kyykky on ihan tolkuttoman vaikea tehdä peilin edessä: katse pitäisi olla yhdessä pisteessä jossain aika korkealla mutta jos näkee edessä koko ajan oman kyykkäävän peilikuvansa häiritsee se aina.

Ylipäätänsäkin peilit herpaannuttavat mulla keskittymistä treeniin, harjoitusten oikeat liikeradat pitää "tuntea" eikä nähdä.

Joo ilman peiliä tietty. Meidän salilla on kaksi kyykkytelinettä, joista toisen saa näppärästi käännettyä mutta kyykkyrackia ei niin helpolla väännetäkään ympäri. Uskon että peili ei haittaa kun alkaa olla enemmän kokemusta, mutta vähemmän treenanneita se kyllä häiritsee kun liikeradan 'tuntuun' ei kiinnitä tarpeeksi huomiota.
Kiintopiste katosta peilin kautta on jotenkin huono kanssa. Mutta ei mun treenit siitä peilistä nyt pilallekaan mene, ainakaan enää.

Kunnon peili edessä ehdottomasti.... ja mieluummin valmiix räkänen ja verinen, niin ei sit haittaa jos vähän tirskahtaa:eek:

Peili on kyllä avuksi monessa liikkeessä.
Tuleehan sitä sieltä peilistä hieman katseltua myös sitä oman kropan kuntoa.

Joskus kyllä naurattaa kun näkee salilla joitakin tyyppejä jotka peilailee itseään enemmän kuin treenavat.
Eräskin nuori mies oli vetänyt semmosen törkeen vesikampauksen ja sit se haro niitä hiuksiaan pelilin edessä huulet silleen töröllä a'la Linda Lampenius. Ei voinu kuin ihmetellä miten joku jaksoi tuijotella itteään useita minuutteje ja monta kertaa. Tee nyt sitten siinä vieressä kyykkyä :jahas:

Suositut

Back
Ylös Bottom