Heippa, meille tuli miesystävän kanssa pikku kina. Hän on harrastanut punttitreeniä ( voimailumielessä)yli 10 vuotta ja valitteli tänään, että voimatasot ei tarpeeksi kasva. Kysyin mitkä on tulokset maastavedosta ja penkistä ja sanoi, ettei tiedä kun ei ole kokeillut, vaan sen voi kuulemma laskea toistosarjojen perusteella. Kyselin isältänikin, joka on ex urheilija ihan maajoukkuetasolla ollut ja hän sanoi, ettei toistojen perusteella voi suoraan laskea tuloksia. Itse pidin outona sitä, että voimailee, mutta ei tiedä paljon rautaa nousee. Hän sanoo lihastensa menevän jumiin siitä, että kokeilee maksimisuoritusta. ( No ei kai maksimituloksia olekkaan tarkoitus treenata jatkuvasti.)
Eli pystyykö maastavedon ja penkin tulokset laskemaan toistojen perusteella?Onko pitkään treenanneelle riskaabelia testata paljonko rautaa maksimissaan nousee? Paraneeko tulokset kunolla, jos ei koskaan vedä ns.äärirajoille asti?
Lisäksi hänellä on yksijakoinen treeniohjelma ja itse olen käsittänyt, että jos palautuu hitaasti se ei ole paras mahdollinen. Harrastaa myös lukkopainia ja jujitsua.Treenikertoja 4 viikossa.
O.K en ole kyllä treeniexpertti, mutta itse ajattelen, että jos valittelee, ettei tulokset parane, pitäis ensin tietää mitkä ne tulokset on.
Eli pystyykö maastavedon ja penkin tulokset laskemaan toistojen perusteella?Onko pitkään treenanneelle riskaabelia testata paljonko rautaa maksimissaan nousee? Paraneeko tulokset kunolla, jos ei koskaan vedä ns.äärirajoille asti?
Lisäksi hänellä on yksijakoinen treeniohjelma ja itse olen käsittänyt, että jos palautuu hitaasti se ei ole paras mahdollinen. Harrastaa myös lukkopainia ja jujitsua.Treenikertoja 4 viikossa.
O.K en ole kyllä treeniexpertti, mutta itse ajattelen, että jos valittelee, ettei tulokset parane, pitäis ensin tietää mitkä ne tulokset on.
Tänään 240kg ei noussut kuin vasta kolmannella yrityksillä sillä jalat on aivan finaalissa kovasta treenijaksosta. Sitten laitoin 280kg tankoon ja se nousi ekalla yrityksellä.