Kysymys maastavedosta jne.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
A) Et osaa laskea. B) Et osaa nostaa. C) Puhut täyttä paskaa. Joku noista.

Varmaan näistä kohta B. Sillä treenaan pikajuoksua ja mave on ollut ohjelmassa vain vähän aikaa.

Viimeksi muokattu:
Varmaan näistä kohta B. Sillä treenaan pikajuoksua ja mave on ollut ohjelmassa vain vähän aikaa.
Millä vitulla pikajuoksija, jolla on ollut mave ohjelmassa vain vähän aikaa, vetää 280 maasta? Mun pitää joko veikata vaihtoehtoa A, eli et osaa laskea tai C, eli puhut paskaa, tai sitten sun olis paras heittää se pikajuoksu v...uun ja alkaa treenaan voimanostoa tosissaan.

ihan sama mikä kehonpaino, mikä tausta ja mitkä treenivuodet, niin 280kg on paljon maasta. moni myrkyillä treenaavakaan ei sitä saa.

Millä vitulla pikajuoksija, jolla on ollut mave ohjelmassa vain vähän aikaa, vetää 280 maasta? Mun pitää joko veikata vaihtoehtoa A, eli et osaa laskea tai C, eli puhut paskaa, tai sitten sun olis paras heittää se pikajuoksu v...uun ja alkaa treenaan voimanostoa tosissaan.

No kyykkyä on kuitenkin joskus tullut tehtyy. Kyllä saatan joskus kisata voimanostossa joskus tulevaisuudessa, mutta pikajuoksu nyt on vaan hauskempaa. Tällä hetkellä treenailen vaan omaks huvikseni... Alla linkki videoon jossa tein 5x255kg (oli 10. mavetreeni eläissäni). Seuraavalla viikolla tein 5x260kg, mutta sen jälkeen jalat on ollut aivan tukossa liian kovasta treenistä, eikä mavekaan ole kulkenut. Eiköhän 300kg irtoa ainakin pienen kevennyksen jälkeen...

Voimanostovideoita

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Millä tasolla jarska pikajuoksijana? On toi uskomattoman kova veto kyllä jos tosiaan on 10. mavetreeni koskaan.

10.64s on 100m enkka. Viime vuosina en ole juossut muuta kuin jonkun piirikunnalisen kisan, kun ollut noita vammoja kesäisin. Tosin joka kesä alle 11s kuitenkin...

Mutta että noin kovat ottaen huomioon ettei ole paljoa mavetellut. Mä en tuu vetään ikinä 280 maasta vaikka treenaisin pelkästään sen takia monta vuotta.

No mutta pikajuoksussa on aika iso osuus ihan maksimivoimalla. Siitä syystä esim. heittäjät ja painonnostajat on yleensä varsin kovia 30-50 metrillä.

Mutta että noin kovat ottaen huomioon ettei ole paljoa mavetellut. Mä en tuu vetään ikinä 280 maasta vaikka treenaisin pelkästään sen takia monta vuotta.
Tähän pakko tarttua että ei varmasti nouse jos ennakkoon jo asettaa sen itselleen mahdottomaksi.
Mutta jos asettaa tavoitteeksi vaikka 300 ja satsaa siihen 10-20 vuotta niin vaikea uskoa että kovin moni epäonnistuu jos vain jaksaa painaa järkevästi eteenpäin vuodesta toiseen. Motivaatiosta ja asenteesta se on pääosin kiinni.

Vaikee silti kuvitella että joku Bolt vetäisi edes 200 maasta :D vaikka mistäs mä tiedän...
Jos 15v teinityttö kyykkää 200, miksei lähes jokainen aikuinen mies voisi vetää 200+ jos satsaisi siihen edes hiukan efforttia ?

Viimeksi muokattu:
Jos 15v teinityttö kyykkää 200, miksei lähes jokainen aikuinen mies voisi vetää 200+ jos satsaisi siihen edes hiukan efforttia ?
no Orangin viestistä tuo oma viestini oli johdettu, tarkoitin että vaikea nähdä Boltia vetämässä 200kg maasta muutaman (<10) vetokerran jälkeen. Jarskalla 10. vetotreeni eläissään ja 5x255kg maasta. Got the point? Ihan varmasti Bolt vetäisi 200 ja reilusti ylikin, jos satsaisi siihen edes hiukan efforttia. Mun mielestä 10 vetotreeniä on kyllä ei lainkaan efforttia.

no Orangin viestistä tuo oma viestini oli johdettu, tarkoitin että vaikea nähdä Boltia vetämässä 200kg maasta muutaman (<10) vetokerran jälkeen. Jarskalla 10. vetotreeni eläissään ja 5x255kg maasta. Got the point? Ihan varmasti Bolt vetäisi 200 ja reilusti ylikin, jos satsaisi siihen edes hiukan efforttia. Mun mielestä 10 vetotreeniä on kyllä ei lainkaan efforttia.

Mun asenteella ihmisen suorituskyvyn katosta, Bolt vetää kympin 200:lla 10. vetotreenin jälkeen. Kun on pohjaa mistä rakentaa ja yleinen kehonhallinta kunnossa, niin ei vaadi montaa treeniä yhdistää ne.

Jarskalla on 13 vuoden pikajuoksutausta jota ennen muuta urheilutaustaa? Siinä on ihan hyvin efforttia ja todennäköisesti rautaa liikuteltu muilla nostoilla matkan varrella.

Kyllä toi satasen aika kertoo, että niitä nopeita soluja löytyy lihaksista ihan kiitettävästi. Ja tosiaan kuten joku jo totesi että vaikka veto on uusi liike niin maksimivoimaa on todennäköisesti treenattu alakropalle jo aika paljon. Tuon maven uutuuden liikkeenä näkee tuosta videosta. Se näyttää jossain määrin huterolta ja teknisesti epävakaalta. Yleensä 5 x 255 vetäviltä paistaa tekemisestä vakioitunut suoritustekniikka.

Maastavedon "helppous" riippuu hyvin paljon välityksistä. 280 veto tuossa vaiheessa "treeniuraa" kertoo siitä, etteivät välityksetkään voi olla kovin pielessä. Minä kuulun myös niihin, joka ei tule vetämään 280 maasta. 242,5 on oma enkka ja 4x227,5 on paras sarja. Treenivuosia ihan vitusti, mutta valitettavasti myös lordoosi ja kaksi välilevynpullistumaa. Välityksistä kertoo se, että tanko on munilla asti yläasennossa. Eiku hetkinen, kertooko toi vain munista. :D Aikoinaan voimanostoleirillä sain todistaa, kun 17-vuotias silloisessa alle 75 kilon sarjassa kilpaillut kaveri veti jo tuossa vaiheessa 240 kiloa. Minä jäin silloin vedossa sille muistaakseni 60-70 kiloa, mutta hän jäi mulle kyykyssä ja penkissä yhteensä 50. En mä tuota pistäisi pelkästään huonojen ohjelmien syyksi vaan sovelluttiin välityksiltämme eri nostoihin. Sitten mulla on myös kaveri, joka kokeili ihan onnistuneesti pieniä voimamieskisoja ja pystyi kilpailemaan 300 kilon vetäjiä vastaan, vaikkei itse ole varmaan koskaan vetänyt 200 kiloa maasta. Kun ottaa tangosta kiinni niin näyttää siltä, ettei mikään ole oikein kohdallaan ja välitykset vetoon ovat tosi onnettomat. Eikös IPF:n superin raakakyykkyenkan ME-mies jäänyt vedossa juuri 305 kiloon?

Eli pitäisi nähdä, miltä Bolt näyttää, kun se ottaa mave-tangosta kiinni. Jos selkä on kissanselällä ja polvi silti 20 cm tangon edessä ja yläasennossa tanko munilla niin 200 olisi jo kova raha niillä välityksillä, sillä pituudella ja painolla.

Joskus pelasin pleikkaria suomalaisten alkoholisti mätisäkkien kanssa. He väittivät, että jokainen aikuinen mies nostaa ilman treeniä 200kg maasta :D taisi pojilla olla hyvät välitykset.

Suositut

Back
Ylös Bottom