Kysymys kalorimääristä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Maaru
  • Aloitettu Aloitettu
Apua!!

Nyt kaivattaisiin pikaista apua..
Kysymys on maksimikalorista...
Miten saan tietää sen kalorimäärän minkä voin ns.maksimissa vetää?
Tällä hetkellä menen,myönnän rehellisesti,miinuksella,koko ajan. Siis kaloreissa..katsottuna kulutukseen.
Dieetti pitäisi aloittaa joulun jälkeen mutta ei dieetti tule ikinä onnistumaan jos menen nyt jo miinuksilla..Joten pikapikaa tarvitsen apua että mistä saan maksimit,nostan ne sinne ja siitä on helppo lähteä alas ja kiristämään..

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa :(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noilla pohjatiedoilla sanoisin että 2000-20000 kcal/vrk. Jos olet jo miinuskaloreilla, niin en ymmärrä miksi vielä pitäisi "dieetti" aloittaa.

Selvennys

Tai siis mikä tahansa---
Salilla käyn 4 krt viikossa ja aikamoista rääkkiä vedän. 4 viikon päästä pitäisi aloittaa ns.voimajakso ja sen jälkeen katsoa mitkä on fiilikset..että lähdenkö "kilpailijan" uralle,eli siksi dietti.

Jonkinlainen nyrkkisääntö peruskulutuksen laskemiseen on 13-15 x oma paino paunoissa. Hätäiseen laskeskelin, että sinun peruskulutuksesi on 2000 - 2300 kilokaloria päivässä. Ynnää tuohon päälle treenissä ja muussa liikunnassa päivän aikana poltetut energiamäärät. Yleisesti tunnin kuntosalitreenin arvioidaan kuluttavan noin 300 - 400 kcal.

Originally posted by Nee
13-15 x oma paino paunoissa.

Eli oisko pauttiarallaa 28-32 x oma paino kiloissa? Silloinkaan ei mitään hirveitä määriä saa tulokseksi. Mä arvelisin, että paljon liikuntaa harrastava saa laittaa vähän yläkanttiin, vars. jos on elämäntapa semmonen, että aina portaita, ei hissillä, aina jalan/pyörällä, ei autolla jne.

Kiitokset Iivili! Olen niin fakkiintunut laskemaan paunoissa, etten ole koskaan edes tullut ajatelleeksi laskentakaavan yksinkertaistamista. Hirvitorvi, minä! *ja tähän sellainen hymiö, joka hakkaa päätään isolla nuijalla*

http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet/index.pl?language_id=1

Tuolta voit laskea energinkulutustasi. Eli eli, esim puoli tuntia kävelyihin töihin ja salille, sitten noin kuutisen tuntia kohtalaisen kuormittavaa liikkumista eli työtä, tunnin salisessio, 8 tunnin yöunet, 85 kiloisella miehellä, peruskuluts jo 4821 kcal....

Että siitä voi vetää johtopäätöksiä...

hihi..

Originally posted by tappara
http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet/index.pl?language_id=1

Tuolta voit laskea energinkulutustasi. Eli eli, esim puoli tuntia kävelyihin töihin ja salille, sitten noin kuutisen tuntia kohtalaisen kuormittavaa liikkumista eli työtä, tunnin salisessio, 8 tunnin yöunet, 85 kiloisella miehellä, peruskuluts jo 4821 kcal....

Että siitä voi vetää johtopäätöksiä...

:) haluisin nähä heebon joka on tuon laskurin tehny.
aika tosi hauska läppä vähintään jossei muuta...

Hmm, kyllä minä ainakin uskon tuota. Mutta voi olla kyllä että noita työn raskauksia vähän yliarvioidaan. Pelkän perusaineenvaihdunnan tuo laskee kyllä ihan oikein, siis että on vaan lepo mukana.

Hmm, kyllä minä ainakin uskon tuota. Mutta voi olla kyllä että noita työn raskauksia vähän yliarvioidaan. Pelkän perusaineenvaihdunnan tuo laskee kyllä ihan oikein, siis että on vaan lepo mukana.

22v 193cm 96kg ja laitoin ykkösvaihtoehdon mukaan energiankulutuksen. tuli 3360kcal. tuossa on noin 800kcal liikaa.
puhumattakaan jos arvioin kulutukseni sellaiseksi kuin se oikeasti about on - eli kolmos vaihtoehto, niin kulutus olisi 4320kcal eli 1800kcal ylitse arvioitu.

Jos todella kulutus olisi esim sanotaan 3500kcal / vrk, niin laihtuisin viikossa 0.4kg rasvaa & lihasta. koska olisin yhden vuorokauden aikana noin 500kcal miinuskaloreilla.

Syön keskimäärin 2500-3200kcal päivässä ja silti on paino hitaasti mutta tasaisesti noussut 3kk aikana 5kiloa. Ja omaan vielä mielestäni suhteellisen nopean aineenvaihdunnan.

Tuolta voit laskea energinkulutustasi. Eli eli, esim puoli tuntia kävelyihin töihin ja salille, tunnin salisessio, 8 tunnin yöunet, 85 kiloisella miehellä, peruskuluts jo 4821 kcal

:eek: Mä olen 84kg jamppa (178cm), 28-v, muuten just em. stattien mukainen (yöunet & reeni), paitsi työ on todella kevyttä istumatyötä. Laitoin siis aktiiviisuudeksi kakkosen ja laskuri antoi kaloritarpeekseni 3360kcal/päivä. Oon laskenu syöväni yleensä n.2700-2800kcal/päivä (siinäkin tekemistä, kun roskaruokaa ei juuri yhtään, eikä muutenkaan oo valtava ruokahalu) ja aivan hyvin oon kehittyny, ainakin omalla mittakaavalla.

Aika tähtitieteellisiä tuon laskurin antamat kalorimäärät mun mielestä. Hmm, syönköhän mä liikaakin? Strike näkyy suunnilleen saman verran syövän, vaikka painaa 96kg ja silti kehittyy :confused: ...mystistä.

Joo mäkin sain 2670 kcal tuolla laskurilla.

Syön kuitenkin korkeintaan 1600 kcal ja silti on paino noussut.

Saan painoa putoamaan vasta, jos syön 1000 kcal päivässä, mutta sellaisella nälkäkuurilla ei kauaa jaksa olla.

Pelkän perusaineenvaihdunnan tuo laskee kyllä ihan oikein, siis että on vaan lepo mukana.

Epäilen kyllä tuotakin. Mun (200/108) perusaineenvaihdunta olisi tuon mukaan 3031 kcal, 8 tunnin yöunilla. Tuskin pitäisi paikkaansa edes silloin jos mulla olisi rasvaprossa sama kuin kulutusmaidossa eli vitosen luokkaa. :cool:

Mullakin tuo paino tuppaa nousemaan vaikka syön noin 2000kcl vuorokaudessa ja laskureilla kaloritarpeeksi sain jotain 2500kcl. Alkaa oll vitsit vähissä kun vaaka lyhyen ajan sisällä näyttää parin kilon painonnousua, mutta paljoa vähempää en kyllä pysty syömään kun sitten ei jaksa treenata kunnolla ja minule on kuitenkin tärkeää se että treenit luistaa ja kehitystä tapahtuu, heh, no eihän sitä muuten olisikaan järkeä heilua salilla :evil:

No noilla taulukoilla ei tunnetusti tee hevonvittua. Kulutuksen saa laskettua tarkasti vain laskemalla syödyt kalorit joka päivä ja seuraamalla painon kehitystä pitkällä aikavälillä.

Hmm, tosiaan ehkä oon luottanut liian sokeasti tuon sivun laskuriin, meinaan kun toisaalta luin, sanottiin siellä mm. että 80 kiloisen miehen perusaineenvaihdunta on noin 1800 kcal. Ja esim. Fitness-lehden sivuilla laskuri antoi 86 kiloiselle 1995 kcal / vrk perusaineenvaihdunnaksi. Tuohon pienet liikkumiset päälle, ja viikon salitukset jaettuna viikon päiville tasaisesti on tuo "perus"kulutus ehkä jotain 2300-2400 kcal.

Ite lasken oma paino paunoina kertaa kakskymmentä ja siihen lisään vielä kuussataa, eli:

(93*2.2)*20+600=4692 kcal

Mielestäni toimii eikä lihota juuri ollenkaan (tämä taas riippuu tietenkin siitä missä suhteessa kalorit ottaa).

Originally posted by strike

Syön keskimäärin 2500-3200kcal päivässä ja silti on paino hitaasti mutta tasaisesti noussut 3kk aikana 5kiloa. Ja omaan vielä mielestäni suhteellisen nopean aineenvaihdunnan.

Miten helvetissä tuo on mahdollista? Mulla sama paino ja nyt dieetti päällä 2500 kcal ja älytön nälkä koko ajan. Lisäksi paino putoaa(putoaisi varmasti 3000 kcal). Mielestäni en todellakaan omaa nopeaa aineenvaihduntaa. Oletko kiekalla? Lasketko tosiaan kaikki kalorit, mitä päivän aikana syöt?

Originally posted by Krusifiksi
Miten helvetissä tuo on mahdollista? Mulla sama paino ja nyt dieetti päällä 2500 kcal ja älytön nälkä koko ajan. Lisäksi paino putoaa(putoaisi varmasti 3000 kcal). Mielestäni en todellakaan omaa nopeaa aineenvaihduntaa. Oletko kiekalla? Lasketko tosiaan kaikki kalorit, mitä päivän aikana syöt?

Noh ensinnäkään en ole kyllä mikään isosälli. Huomioitko pituuden suhteessa painoon?

Sen verran laskeskellut vuosien aikana kaloreita että perstuntumalla pääsee nykyään aika lähelle oikeaa määrää.

Tämä nyt voi kuulostaa aika tosi huonolta saavutukselta, mutta pari kertaa koittanut syödä just niin paljon päivän mittaan kuin vain voi ja lopputulos oli about 3750kcal. Yhtään ei olis menny lisää :) ..Eli kyllä - syön vuorokaudessa keskimäärin sen 2500-3200kcal - enkä ole dieetillä, ja paino nousee, läskit ei. (vyötärö jopa pienentynyt samalla painon noustessa)

Ja eihän se ihme että sulla älytön nälkä päällä, jos oot aiemmin tosiaan syöny mitä ootkaan - mutta runsaasti enempi kuin nyt dieetillä, niin vatsas varmaan sulattaakin nopeammin ruuan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom