Kysymys jto:lle 5*5:sta

jto

AMMATTILAINEN
Liittynyt
19.4.2002
Viestejä
16 355
Millasilta blokeilta eli kuinka monta cm polven alta ne suurimmat ongelmat? Pukkivedot on oikein hyvä apu normivedolle ja et oo ollenkaan eka, jolle ne on hankalampia ku maasta asti kiskotut romut. Jos se on sulle heikoin kohta, totta ihmeessä siitä on hankala lähtee nostamaan. Käytän noita aika paljon apuina, jos se hankalin kohta on siellä 0-10cm polven alla.
 
Liittynyt
27.10.2013
Viestejä
330
Millasilta blokeilta eli kuinka monta cm polven alta ne suurimmat ongelmat? Pukkivedot on oikein hyvä apu normivedolle ja et oo ollenkaan eka, jolle ne on hankalampia ku maasta asti kiskotut romut. Jos se on sulle heikoin kohta, totta ihmeessä siitä on hankala lähtee nostamaan. Käytän noita aika paljon apuina, jos se hankalin kohta on siellä 0-10cm polven alla.
Hmm, vetänyt aina aavistuksen polven alta kun on pukeilta vetänyt. Tarkempia speksejä en osaa antaa senteistä +/- 5cm 😁.

Mikä olisi fiksuin tapa alkaa lähestyä loppuvedon parannusta pukeilta vedolla?
-Toistoalue/sarjamäärä?
-Progressio? (Painoissa, sarjoissa, toistoissa, mekaaninen...) ?
-Työpaino? (85-90 %, lattiamaksimista?)

Olen volyymijaksolla, jossa kuormaa jaloille tulee paljon. Täten pukkiveto täytyisi toteuttaa jotenkin niin että se ei veisi tehoja kyykkytreeneistä merkittävästi.

En ole nyt useaan kuukauteen tehnyt pukkivetoja, jolloin ärsyke on uusi. Pelkään että lisäämällä uuden liikkeen ja vääränlaisella lähestymisellä tuhoan hyvin etenevän kehityksen kyykyssä.

Nykyisessä ohjelmassa kaksi vetotreeniä lattiasta. (toisessa treenissä kakkosia ja toisessa treenissä vitosia. Ensimmäisessä suuret viikkokohtaiset korotukset 10kg/viikko, jolloin kierron ensimmäinen treeni on helppo. Toisessa 2,5 kg progressio/viikko kohtuu raskas alusta loppuun).
 

jto

AMMATTILAINEN
Liittynyt
19.4.2002
Viestejä
16 355
Juu mittaus aina polvilumpion alareunasta sit. Toistoalue suht normaalia vedoille eli peruskaudella 3-5. Sarjamäärä 1-5 työsarjaa ja ylirautakin voi olla mukana. Eli semmonen 2-3 toistoo vajaa ykkönen vipana lämppänä ennen pidempiä sarjoja. Progressio miehen mukaan eli tarkoitus kehittyä, muttei väkisin. Näitä teen työkseni ja se laadukkaampi suunnittelu on hieman heikkoa tässä. Eihän mulla sun treenien kokonaiskuvastakaan oo mitään hajua. Painot semmosia, että jää varaa 2-3 toistoa. Ei kannata lattiamaksimista laskea. Sen kyykynkin takia maltilla näissä ja anna kropan tottua. Pitäsin kaikki vetotreenit nyt samalla lailla maltillisina eli ei mitään tiukkaa. Korotukset päivän mukaan, ei sokeesti. Semmonen ei voi perustua ihmisen normaalin elämän muunteluihin.
 
Liittynyt
27.10.2013
Viestejä
330
Juu mittaus aina polvilumpion alareunasta sit. Toistoalue suht normaalia vedoille eli peruskaudella 3-5. Sarjamäärä 1-5 työsarjaa ja ylirautakin voi olla mukana. Eli semmonen 2-3 toistoo vajaa ykkönen vipana lämppänä ennen pidempiä sarjoja. Progressio miehen mukaan eli tarkoitus kehittyä, muttei väkisin. Näitä teen työkseni ja se laadukkaampi suunnittelu on hieman heikkoa tässä. Eihän mulla sun treenien kokonaiskuvastakaan oo mitään hajua. Painot semmosia, että jää varaa 2-3 toistoa. Ei kannata lattiamaksimista laskea. Sen kyykynkin takia maltilla näissä ja anna kropan tottua. Pitäsin kaikki vetotreenit nyt samalla lailla maltillisina eli ei mitään tiukkaa. Korotukset päivän mukaan, ei sokeesti. Semmonen ei voi perustua ihmisen normaalin elämän muunteluihin.
Tämä oli jo enemmän kuin uskalsin toivoa, kiitos paljon ohjeista ja vinkeistä!
 

jto

AMMATTILAINEN
Liittynyt
19.4.2002
Viestejä
16 355
Vaihtele pukkien korkeutta sit eli selkee analyysi päällä heikon kohdan suhteen. Voit tehdä treenin alkuun nousut normivedollakin semmoseen 90% ykköseen herättelyksi. Nekin kertoo tilanteesta hieman. Ite käytän jengille 0cm, 5cm ja10cm lumpion alta apuina. Teetän sekä normivetoina stoppi pukilla ja paikat rennoiksi että ns. leijustoppeina sentin päässä boksista leijuttaen 1-2s ja sit ylös.
 

JP Fux

Pieru
VIP
Liittynyt
13.10.2004
Viestejä
18 928
Tuo leijuttelu pukkien päällä on kyllä oksettava apuliike 😂 hyvä ja tehokas ja kunhan sitä oppii olemaan inhoomatta, hyötyjä tulee!
 
  • Like
Reactions: jto
Ylös