kysymyksiä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja line
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse harrastan rugbya ja tulee sitä puntillakin pari kertaa viikossa käytyä! Minulla olisi muutama kysymys treenaamiseen ja urheiluun liittyen joihin toivoisin vastauksia,
ja olisin TODELLA kiitollinen jos joku minua viisaampi viitsii minulle vastauksia antaa :) !

Eli nuuskasta... Huonontaako nuuska MILLÄÄN TAVALLA fyysistä suorituskykyä? vaikuttaako se millään tavalla esim hapenottokykyyn tai lihasten kasvuun? Tuskin siitä hyötyä on mihinkään mutta kun aina välillä tulee käytettyä niin kiinnostaisi tietää että miten se voi vaikuttaa urheilun harrastamiseen? Huipputasolla kyllä esim lätkässä ja painissa tosi monet nuuskaa joten en usko että se hirveästi kuntoa tiputtaa, mutta jos jollain on varmaa tietoa niin voitteko kertoa faktojanne?

Sitten kreatiinista haluaisin kysyä sen verran, että siis kasvattaako kreatiini millään tavalla lihaksia? Kreatiinista ei ole kokemuksia mutta olen vakavasti harkinnut sen käyttämisen aloittamista kun olen kuullut että esim nopeuttaa palauttamista eikä ole paikat kovan reenin jälkeen seuraavana päivänä niin kipeät ja lisäksi olen kuullut ja lukenut useilta eri tahoilta että lisää liikkeen räjähtävyyttä kovastikkin?

Sitten kolmas kysymys polviin ja jalkoihin liittyen, eli mistä punttiliikkeistä teillä on kokemuksia että ne heikentävät polvia tai vastaavasti taas vahvistavat polvia, kun minulle rugbyssa polvet saattaa aina välillä vähän kolhiintua niin olisi tärkeää että polvet pysyisi vahvoina! Olen kuullut reidenojentaja-liikkeen vahvistavan polvea ja ainakin jalkaprässin olevan huono sekä polville että selälle, pitääkö paikkansa?

Ja sitten vielä lopuksi haluaisin kysyä että onko teillä kellään minkääntyyppisiä rasvanpoltto-punttisali-ohjelmia? Siis mulla on
läskiä jo suht runsaasti ympäri kroppaa ja aina olisi mukava näyttää kesällä hyvältä ilman paitaa :)... Eli jos jollakin on jonkinlaisia rasvaa polttavia punttisali-treenausohjelmia joilla saisi semmonen viitisen kiloa ihraa poistettua niin olisin tosi kiitollinen jos voisi tänne sellaisen julkaista! Itselläni riittää aikaa käydä salilla suunnilleen joka toinen päivä, että jos teillä on jotain ohjelmia joita pitäisi toistaa melkein päivittäin niin sellaisten tekemiseen ei meikäläisen aika riitä...
Olen kuullut jostain että "hyvä kyykkysarja polttaa enemmän kaloreita kuin miljoona vatsalihasliikettä", taisi lukea näin tony halmeen kirjassa, pitääkö paikkansa?

Itse olen harrastanut urheilua vasta muutaman vuoden joten en ole vielä oikein ihan perusasioistakaan perillä joka varmaan kysymyksistäni näkyykin :) ! Tiedän että jokaisen kroppa on erilainen ja kaikille eri jutut vaikuttaa pikkusen eri tavalla mutta olisi mielenkiintoista toivoa teidän omia kokemuksianne noista aiheista! Kiitokset jo etukäteen vastauksista!

Originally posted by line
Itse harrastan rugbya ja tulee sitä puntillakin pari kertaa viikossa käytyä!

Eli nuuskasta... Huonontaako nuuska MILLÄÄN TAVALLA fyysistä suorituskykyä?
Sitten kolmas kysymys polviin ja jalkoihin liittyen, eli mistä punttiliikkeistä teillä on kokemuksia että ne heikentävät polvia tai vastaavasti taas vahvistavat polvia, k Olen kuullut reidenojentaja-liikkeen vahvistavan polvea ja ainakin jalkaprässin olevan huono sekä polville että selälle, pitääkö paikkansa?

Ja sitten vielä lopuksi haluaisin kysyä että onko teillä kellään minkääntyyppisiä rasvanpoltto-punttisali-ohjelmia? "hyvä kyykkysarja polttaa enemmän kaloreita kuin miljoona vatsalihasliikettä", taisi lukea näin tony halmeen kirjassa, pitääkö paikkansa?
ENSINNÄKIN KAIKKIIN LAITTAMIISI KYSYMYKSIIN LÖYTYY TÄÄLTÄ VASTAUS JOS OLISIT VAIVAUTUNUT EDED VÄHÄN SEARCHIA KÄYTTÄMÄÄN.

1. Ei tuo nuuska nyt paheista se huonoin ole. Syy miksi urheilijat nuuskaa käyttävät = nikotiini riippuvus joka tyydytetään nuuskalla, rööki= mm. huonontaa hapenottokykä huomattavasti.
2. Rugbya jos haluat pelailla ja jalkoja reenata kyykky/hack/askel siinä liikkeitä jaloille noin alkuun.
2.Kreatiinista = Hyvä lisä ruokavaliossa , helpottaa nesteen keräytymistä lihakseen jota perinteisesti voimailussa tavoitellaan. :rolleyes:
3,Tony Halme on oikeassa ja jos oikeen onnistut kyykky sarjassa niin saatat vielä oksentaa 1-2 vanukasta lattialle ja voila! 1000 kaloria kulutettu :kippis1:

Ok, olen pahoillani että laitoin turhaa viestiä huomaamatta tota searchia... Mutta en kyllä löytänyt yhtään nimenomaan rasvanpolttoon tarkoitettua punttisali-ohjelmaa näin nopeasti etsittyä! löytyi kyllä ohjeita ruokavaliosta ja aerobisesta liikunnasta,kuntopyöristä sun muista mutta ei oikein punttisalilla tehtävää rasvanpoltto ohjelmaa näkynyt... Jos kerran hyvä kyykky sarja polttaa paljon kaloreita niin minkäpituisia sarjojen tulisi olla ja paljonko toistoja?

Ja ihan varmasti löytyy vastaukset sun kysymyksiin, etsi ja lue, niin opit monta muutakin asiaa.

Ok, olen pahoillani että laitoin turhaa viestiä huomaamatta tota searchia... Mutta en kyllä löytänyt yhtään nimenomaan rasvanpolttoon tarkoitettua punttisali-ohjelmaa näin nopeasti etsittyä! löytyi kyllä ohjeita ruokavaliosta ja aerobisesta liikunnasta,kuntopyöristä sun muista mutta ei oikein punttisalilla tehtävää rasvanpoltto ohjelmaa näkynyt... Jos kerran hyvä kyykky sarja polttaa paljon kaloreita niin minkäpituisia sarjojen tulisi olla ja paljonko toistoja?

Lue toi "Proteiini ennen treeniä" topikki hyvin alusta loppuun, siellä tuosta rasvanpoltosta on aika paljon.

En tiedä liittyykö tämä tähän mitenkään, mutta lääkäri minulta "kielsi" kyykkäämisen ja suositteli reiden ojennusta, kehuen hyväksi polvien vahvistajaksi. Tiedä nyt mitä tuostakin ajattelisi, mutta hackkia prkl vaan nytkin väännetään! Se ei ota polviin, mutta tavallinen kyykky ottaa. Terveet polvet hän totesi minulla olevan, mutta valituksistani johtuen kertoi jonkin asteisen rasitusvamman aika ajoin vaivaavaan. :curs:

Nikotiini=(

Nuuskankin sisältämä nikotiini on myrkkyä verenkierrolle = hapenottokyvylle - nikotiini supistaa verisuonia. Tämä on hyvä tietää/muistaa jos luulee että nuuska rulettaa urheilussa. Enpä unohtaisi myöskään nuuskan aiheuttamia limakalvomuutoksia :( = syöpäriski.

Originally posted by Away
En tiedä liittyykö tämä tähän mitenkään, mutta lääkäri minulta "kielsi" kyykkäämisen ja suositteli reiden ojennusta, kehuen hyväksi polvien vahvistajaksi. Tiedä nyt mitä tuostakin ajattelisi, mutta hackkia prkl vaan nytkin väännetään! Se ei ota polviin, mutta tavallinen kyykky ottaa. Terveet polvet hän totesi minulla olevan, mutta valituksistani johtuen kertoi jonkin asteisen rasitusvamman aika ajoin vaivaavaan. :curs:

Jos lääkäri kielsi kyykkäämästä ja oma tuntuma on että se sattuu, niin en suosittele kovin isoilla raudoilla kyykkäämään. moni on polvensa niin rikkonut..
Varmaan ei olisi pahitteeksi käyttää esim polvenlämmittimiä kaverina, ja tehdä rauhallisia pikkasen pitempiä (syvä)kyykkysarjoja jotka ei ihan niin paljoa rasita polvia kuin lyhyemmät, sikaisoilla raudoilla tehtävät oksennus-sarjat.

Originally posted by metalman
Jos lääkäri kielsi kyykkäämästä ja oma tuntuma on että se sattuu, niin en suosittele kovin isoilla raudoilla kyykkäämään. moni on polvensa niin rikkonut..

Taisin ilmaista asian hieman huonosti -> en siis tee kyykkyä. :)
Siis juuri vapaalla tangolla tehtävää, koska se nimenomaan sattuu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli nuuskasta... Huonontaako nuuska MILLÄÄN TAVALLA fyysistä suorituskykyä?...
...Sitten kreatiinista haluaisin kysyä sen verran, että siis kasvattaako kreatiini millään tavalla lihaksia?...
...Sitten kolmas kysymys polviin ja jalkoihin liittyen, eli mistä punttiliikkeistä teillä on kokemuksia että ne heikentävät polvia tai vastaavasti taas vahvistavat polvia...
...Ja sitten vielä lopuksi haluaisin kysyä että onko teillä kellään minkääntyyppisiä rasvanpoltto-punttisali-ohjelmia?
Nuuskasta en tiedä kun en ole käyttänyt.
Kreatiini kerää nestettä lihassoluihin ja "parantaa" siten lihaksen toimintaa, eli ei kasvata lihasta.
Muistaakseni (tai niin olen ymmärtänyt) hack ja etukyykky ei olisi kovin polviystävällisiä.
Rasvanpoltto aamulla lenkillä ja normaalisti sitten kuntosalitreeni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom