Kysymyksiä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fisu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
39
Olen vasta-alkaja näissä hommissa olis muutama kysymys. Oon 17v. (miehen alku) 78kg/185cm mitoiltaan.

1. Olkapäät on ihan edessä yläsenkäki ei oo yhtään suora. Ryhti siis ihan vituillaan. Millä laitteilla on tehokkainta parantaa ryhtiä? Kotona on penkki ja kun sillä treenaa niiin kädethän menee automaattisesti eteenpäin siis sellanen gorilla tulee.

2. Jos käyn kaksi kertaa salilla viikossa, n. 2-3h kerta ja teen 6-10 toistoja siis aika maximi painoilla. Niin kuinka kauan kestää että lihakset tosissaan alkaa oleen paljon isommat.

3. Sitten mulla ei oo yhtään persettä siis sellanen lätty vaan. Miten perseestä sais isomman? Onko loitontajalla isoilla painoilla tehokasta, ainakin perselihaksissa tuntuu.

4. Proteiinit, eli auttaako noi kuinka paljon? En käytä mitään jauheita, kannattaisiko ruveta käyttään?

Salilla käytini pointi on lihasten kasvattaminen, otetaan mielellään vinkkejä vastaan.

Kiitoss etukäteen kysymyksiini vastailleni.

2-3h/kerta on ihan liikaa. Koita pitää siinä tunnissa. Kukaan ei voi vastata tohon, että kauanko kestää lihasten kasvaminen isoksi, sillä siihen vaikuttaa niin moni asia, mm. geenit ja syöminen. Kyllä vuoden päästä kuitenkin luulisi jo eron näkyvän selkeesti. Persettä treenaat kyykyllä ja prässillä. Laita hakusanaksi proteiini tai lisäravinteet tjsp niin löydät tietoa noista jauhoista.

Täällä on läjäpäin vastauksia kysymyksiisi, senkun FAQ:ta lueskelet ja searchia käyttelet.

Jos teet koko kropan kerralla, niin 2 tuntia voi mielestäni olla ihan asiallinen aika, joten ei siinä mitään. Perse kasvaa kyykyssä ja mitä noihin proteiineihin tulee, niin opiskelepa ensin ruokailun perusasiat ja sitten vasta nuo hienosäädöt.

Mulla menee koko kropan reeniin lämmittelyineen ja venyttelyineen max 1h. Miten ihmeessä voi jaksaa yli 2h kerralla? Kyllä siinä menee aika jo johonkin ihan muuhun kuin reenaamiseen.

Ilmeisesti oot juuri alottanut salilla käynnin, joten mä ainakin ymmärrän sen, jos jaksat vääntää parikin tuntia. Kysymys on vaan siitä, ettet pysty vielä saamaan ittestäs sellaista tehoa irti, että volyymin (=määrän) voisi pitää hyvin alhaisena.

Mä alotin treenaamisen vuoden 2002 marraskuun alussa, josta seurasi holtitonta räpiköintiä 3 kk, kunnes olkapäät menivät paskaksi ja tulehtuivat. Tuosta ajasta ei ollut mitään hyötyä - mitään kehitystä ei tullut. Treenit olivat yleensä 2 h tyyliin ja joka toinen päivä. Lihastuntemus ei ollut vielä hallinnassa, joten en osannut kohdistaa rasitusta oikealla tavalla treenattavalle lihakselle.

Maaliskuun alussa tapahtui käännös parempaan. Eristävät hiluvitkutus liikkeet pois ja enää vain raskaita perusliikkeitä. Suoritustekniikat kuntoon ja säännöllistä treeniä. Tätä kesti muutaman kuukauden, kunnes huomasin, etten kerinnyt enää palautumaan -> paikat alko hajoileen. No, tässä vaiheessa jaettu ohjelma käyttöön, joka alkoi toimimaan, kun ittestä sai jo puristettua mehut pois muutamalla kovalla sarjalla. Nyt tuntuu ainakin siltä, että pystyn jo treenaamaan riittävän kovaa. Enkä tarvitse paljoa sarjoja. Enää ei tulisi mieleenkään treenata yli tuntia kerrallaan!

Viestini idea on siis se, että mielestäni aivan vasta-alkajan on parempi aloittaa treenaamalla aivan alussa vähän suuremmalla volyymilla (=tehdä enemmän sarjoja), mutta käyttämällä vain raskaita perusliikkeitä. Mutta parin kuukauden päästä, kun liikkeet alkaa kulkemaan ja palautumisen kanssa alkaa olemaan ongelmia, on hyvä iskeä vaikka jaettu ohjelma kehiin ja pienentää volyymia, kun pystyy saamaan jo ittestään enemmän irti.

en viitsi aloittaa uutta aihetta joten laitan tähän, mitkähän mahtaa olla eristäviä liikkeitä ja mitä ne tekee ?

voin käydä salilla ke-su joten mikä olisi noihin päiviin sopiva ohjelma?

olisko tällainen

ke: kädet
to:jalat
pe:selkä
la:rinta+vatsa
su: jotain?!

ehdottakaa parempaa ohjelmaa ke-su päiville.

Originally posted by RoadRunner
en viitsi aloittaa uutta aihetta joten laitan tähän, mitkähän mahtaa olla eristäviä liikkeitä ja mitä ne tekee ?
Eristävä liike kohdistuu yleensä vain yhteen lihakseen (tai lihasryhmään), esim reiden lähentäjä siinä-koneessa-missä-keski-ikäiset-naiset-istuvat-ja-lukevat-lehteä.

Raskaat yleisliikeet taas rasittavat useampaa lihasryhmää, esim jalkakyykky. Reeniohjelma kannaattaa rakentaa yleisliikkeiden pohjalle, sekä täydentää lihasten kuormaa eristävillä liikkeillä.

Originally posted by fisu
1. Olkapäät on ihan edessä yläsenkäki ei oo yhtään suora. Ryhti siis ihan vituillaan.

3. Sitten mulla ei oo yhtään persettä siis sellanen lätty vaan. Miten perseestä sais isomman? Onko loitontajalla isoilla painoilla tehokasta, ainakin perselihaksissa tuntuu.
Mun näkemys:

1. Olisi hyvä tehdä keppijumppaa, niin että kädet menee taakse... Varo kuitenkin, että ei satu. Keskity selkäliikkeisiin, ylä ja ala taljaa. Myös se että seisot peilin edessä ja pullistelet hieman ja pidät sen ryhdikkään asennon hetken (isometrisesti, paikallaan).

3. Perse aktivoituu kun käyttää hieman enemmän voimaa kuin ihan tavallisesti, ja myös vähän syvemmältä... hyviä ovat yhden jalan prässi, ja askel kyykky (?) eli sellainen kyykky että toinen jalka on edessä toinen takana, ja jalka siirretään takse kun aloittaa. Tietenkin ihan massaliikkeenä on tavallinen kyykky kuningas.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom