Kysymyksiä ruoasta

Heipsis!

Pääsen treenit aloittamaan huomenna kipeänä olon jälkeen, ja ajattelin että alan vetämään ihan tosissaan kaikin puolin. Treenihommat on kunnossa, mutta entäs ruoka? Siitä nyt kyselenkin.

Aamulla syön aamupalan. Sittenpä päivällä n.11 aikaan koulussa on ruokailu. Koulusta pääsen neljältä. Kannattaisko vaikka rypsiöljyä sekottaa johonkin mehuun ja hörppiä pitkin päivää?
Sittenpä siitä iltaruokailupuolesta: Tykkään jauhelihasta ja lihapihveistä todella paljon. Onko siis terveyden kannalta haitallista jos syön viikossa vaikka n. 3 x 500g jauhelihapaketin ja vaikka pihvejä? :D Koulussa kuitenkin syön noita muita tilpehöörejä aina kun ei kehtaa ite niihin rahaa tuhlata.

Miten tuota syömistä kannattaisi nyt jaotella. Otetaan vaikka pohjaksi että koulua on joka päivä 8-16, vaikka niinkään ei ole, mutta tuo toimikoon yleispätevänä: Kuinka tuommoisena päivänä tulisi toimittaa ruokailut? Aamupala kello 7, ruokailu kello 11, jotakin välipalaa?, koulun jälkeen treeni (vai ruoka ensin?)

Haluttaisi kasaisin itelleni vähän paperille että mitenkä tekisin. Liekkö tuosta teksistä saa edes selvää kun näin yöllisesti kirjottelen.. :lol2:

Mielipiteitä ja tietoa :worship: Jos on epäselvää niin voin kyllä tietysti tarkentaa jotain tarvittaessa :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse söin todella pitkään joka päivä 400g jauhelihaa eli anna mennä vaan. Muista syödä sitten kuitujakin niin tulee jotain uloskin kun pöntölle pyllähdät. Yritä syödä 3-4 tunnin välein ja pari tuntia ennen treenejä. Jos syöt koulussa lämpimän safkan kerran niin voit syödä toisen vaikka treenin jälkeen.
Loput pienempiä välipaloja. Rahkaa, proteiinijuomia, hedelmiä, kananmunia yms.

Itsellä ei energia riittäisi treeniin, jos söisin lounaan klo 11, olisin koulussa neljään ja kävisin sitten treenaamassa ja söisin vasta sitten seuraavan isomman aterian. Tavallisesti tulee syötyä lounas klo 11, sitten välipala 2-3 tunnin kuluttua ja päivällinen koulun jälkeen (klo 15-17). Sitten treeni, jonka jälkeen (tunnin päästä) vielä tukeva ateria. Kokeilet vähän miten itsellesi sopii.

Jauhelihahan (erityisesti paisti-/ vähärasvainenjauheliha) on aivan mainiota bodyruokaa. Kannattaa vähän katsella noiden pihvien ravintosisältöjä, varsinkin jos ostat valmiina. Monesti tapaavat olla jämäkän rasvaisia.

Kuten Salomahakin sanoi, ruokailut 3-4 tunnin välein eli sellaiset 5-7 ruokailua päivässä.

Minkälainen aamupalasi on? Monella kun tuo tuppaa jäämään todella pieneksi. Ja tosiaan lihaa vaan nassuun paljon ja vähän yli. Kunhan se ei sitten mene siihen että syödään pelkästään sitä.

Olisi tärkeää ettei treenaanaisi maha tyhjänä. Vaikka niin että syöt pieniä määriä sen 1-2h ennen treeniä.

Minkälainen aamupalasi on? Monella kun tuo tuppaa jäämään todella pieneksi.

Aamulla syön 2 rahkapurkkia, lautasellinen muroja, leipä ja lisäksi kinkkua suoraan rasiasta. Tuolla olen pärjännyt.

Maidon juontiahan ei kanssi rajotella? Sitä kun tuppaa menemään parikin litraa päivässä aika helpolla..

Ja niin juu, totesin että teen ruoan heti koulun jälkeen ja lähden salille. Aika tyhjä olo on kuitenkin ilman sitä ruokaa.

Aamupala näyttäisi ihan hyvältä. Itse vedän vielä aamupalan yhteydessä rutiinilla vitamiinit ja omega3 tabut.. että näitä voit harkita johonkin ajankohtaan jos tuntuu että on puutosta.

Itsellänikin menee helposti maitoa purkki jos toinenkin päivässä jos sille päälle satun. Haittapuolena on ainakin itsellä acne-näpyt jotka olen tutkimusteni perusteella rinnastanut maitoon. :D Proteiinin lähteenähän maito on hyvä. Olen itse koittanut rajoittaa tuota maidon liikakulutusta siten että juon entistä enemmän vettä ja kananmunan valkuaisia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom