Kysymyksiä pokeille

Jos et muuta keksi niin ota yhteyttä suoraan kyseisen baarin omistajaan ja selitä tilanne. Itselle joskus kävi monta vuotta sitten, että lennettiin pihalle yökerhosta täysin syyttä ja sitten pirautin omistajalle seuraavana päivänä ja asia saatiin sitä kautta järjestykseen. Omistajat ei yleensä itse tiedä, millaisia kusipäitä ovella sattuu seisomaan ja tuollaisia tapauksia sattuu melko usein.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo, emmä tässä ranteita auo :D mutta kun mä käyn tuolla usein .. niin jos siinä sitte tulee jotain kärhämää jatkossa, niin pakko mun on nyt sitten jotain asialle tehdä.

Voin sen sulle sanoa suoraan vaikka sä sen valituksen teet niin 99% varmuudella se ei johda minkään näköisiin toimenpiteisiin.

Ilta meni kutakuinkin näin:

Chillailen baarissa kaverin kanssa (KY-baarissa olin) Baunssailtiin siellä täällä, käytiin Gold-huoneessa(viphuone) välillä tilaamassa juomaa. Itse kun en alkoholia juo pahemmin niin vedin sitten maitoa.. selvinpäin siis liikenteessä.

Oltiin sitte siinä klo 01 menossa taas sinne viphuoneeseen.. sanon kaverille että käväsen tossa veskissä, niin tuun sitte siinä perässä. Meen vessaan.. haisee ihan V***N pahalle.. noh.. hoidan hommani, ja pesen naamani(tanssinu jonku aikaa niin tulee hiki). Noh, olen siinä sitte menossa ulos vessasta, kunnes poke tulee vessaan. Poke katsoo minua ja sanoo:

poke: "Olet polttanut pilveä, mennääs ulos"
minä: "öö .. mitähän vittua?"
poke: "niin.. oot polttanut pilveä.. mennään ulos"
minä: "onko tää joku läppä?"
poke: "ei ole"
minä: "mistäs sä päättelet että mä oon polttanut pilveä"
poke "olet polttanut pilveä.. mennään ulos"

haha.. ei anna edes mitään todisteita. siinä sitten poke taluttaa mua ulos... En voinu uskoa tilannetta.. aivan helvetin naurettavaa. No, ei siinä mitään.. olin ihan rentona, eipä tuossa nyt joku suuttuminenkaan pahemmin auta.

Kysyin sitte siinä ovella olevalta pokelta kutakuinkin näin:

minä: "pakko kysyä nyt, mutta kukas tästä oli mukamas sanonut että oon polttanut pilveä?"
poke2 "minä"
minä: "just... :jahas:"

Dialogia oli hieman enemmän mutta ei enää mitään mainitsemisen arvoista.

siinä sitte hetken yritin kaverille soittaa, että mitä oli tapahtunut. Kaveri tuli.. haki kamat narikasta ja sitte mentiin syömään ja siitä sitte himaan. Ja nyt tässä (ei vihaisena.. mutta hyvin, hyvin pettyneenä) kirjoittelen tätä raapustusta.

Ja nyt se oleellinen kysymys: Ajattelin tehdä tästä tapahtumasta valituksen, sillä vapaailtani pilattiin tällä tavalla. Saatika sitten tavallaan julkinen nöyryytys kun joudutaan taluttamaan ulos baarista. Käyn tuolla baarissa usein niin tämä poke2 tietää minut, sillä mulla on toi Gold-kortti, joten ei tarvitse mitään pahveja ikinä näyttää jne.. Välillä vähän jutunpoikaakin vaihdettu niin ihmettelen tämmöstä käytöstä mua kohtaan.

Eli mitä mun kannattaa ja mitä mulla on oikeus vaatia tossa valituskirjoituksessa? Ja hauskaahan tossa oli vielä se, että mitään konkreettisiä todisteita "mun pilvenpoltosta" ei esitetty.. sanottiin vaan että poltit ja sillä selvä, ulos hei ja näkemiin.

Kyllähän toi nyt hieman oudolta kuulostaa, pakko kysyä onko sulla jotain henk. koht. kaunoja (oot esim. aikaisemmin perseillyt ko. ravintolassa ja sen takia ns. erityistarkkailussa) poke 1:n tai 2:n kanssa. Tietysti kyseessä voi olla myös "nimetön ilmianto", jonka perusteella oot lentäny pihalle tai sitten puhdas väärinkäsitys. Hyvä sinänsä, että osasit itse käyttäytyä fiksusti, etkä jäänyt (?) aukomaan päätäsi tapauksen jälkeen. Näitä nyt vaan sattuu ja poketkin on ihmisiä. Voithan sä tehdä valituksen vaikka sähköpostilla ravintolapäällikölle.

Kaveri pari vuotta sitten lensi ihan samasta syystä pihalle. Teki valituksen ravintolan omistajalle ja lopuksi selvisi, että joku silminnäkijä oli väittänyt kaverin pilveä polttelemassa, Eli poke toimi parhaassa luulossaan.

Eipä siinä sen enempää sitten tapahtunut, kaveri sai ilmaisen lounaan ja omistajan pahoittelut ja pokekin varmaan oppi, että ei ehkä kannata kaikkia huhu puheita uskoa.

Eipä siinä sen enempää sitten tapahtunut, kaveri sai ilmaisen lounaan ja omistajan pahoittelut ja pokekin varmaan oppi, että ei ehkä kannata kaikkia huhu puheita uskoa.
Kyllä sen poken pitää kaikki vihjeet aika todellisina ottaa, jos baarissa joku polttaa pilveä ja poke saa siitä vihjeen mutta ei asian eteen mitään tee niin kyllä siinä on ravintoloitsijan luvat pahimmassa tapauksessa vaarassa.

Voin siis mennä sanoon pokelle että joku kaveri poltti vessas pilvee, jos sen kaverin naama ei mua miellytä!

Kyllä sen poken pitää kaikki vihjeet aika todellisina ottaa, jos baarissa joku polttaa pilveä ja poke saa siitä vihjeen mutta ei asian eteen mitään tee niin kyllä siinä on ravintoloitsijan luvat pahimmassa tapauksessa vaarassa.

Aijaa, minkähän takia eräässä suomalaisen ravintolamogulin eräässä melkein etelä-suomalaisessa baarissa parivuotta sitten näki joka kerta jossaan vaiheessa iltaa että jointti kiertää ringissä, ja vähän väliä siellä haisi jamaikalle, eikä pokeja kiinnostanut tuon taivaallista. Kerran ne samat jannut poltti ihan poken edessä, eikä se tehnyt yhtään mitään.. Toisaalta kaveri kyllä näki kun sieltä pilvenpolttajaa ulos vietiin.

Siellä kyllä ennen oli enemminkin porukkaa, jotka oli vetäny jotaa muutaki ku viinaa.

Ei kai tämä nyt mitenkään epätavallinen tapaus ole... Vessa haisee pilvelle ja sopivan näköinen kaveri on vessassa (pokelle joku vielä vihjannut asiasta) - paska säkä toi yhteensattuma.

Sikäli kun itse kävin enemmän baareissa 5-10 vuotta sitten niin säännöllisesti sai kuulla "syyttömien" joutuneen poken mielivallan / väärinkäsityksten kohteeksi (tosin joskus kaverit saattoivat omasta mielestään käyttäytyä hyvin, mutta totuus oli toinen). Myös itselle on sattunut tappelun sivustaseuraajana ulosheitto, mutta en sitä silloin pitänyt sen kummempana tapahtumana.

Kaverille kävi hyvin kun meni baarista yöllä kotiin ja näki että oli ollut joku tappelu kadunkulmassa. Poliisit oli siinä sitten setvimässä sitä ja kaverin oli pakko mennä mukaan selvittämään tapahtumia. Noh, lopputulos oli se että mun kaveri oli ainoa joka vietiin putkaan... :lol2:

En tiedä mitä sulle on opetettu, mutta mulle neuvottiin tollasen vihjeen jälkeen seurailemaan tilannetta ja katsomaan oisko vihjeessä jotain perää, ei heittämään jengiä suoraan pihalle kun joku tulee kitisemään jostain.

En tiedä mitä sulle on opetettu, mutta mulle neuvottiin tollasen vihjeen jälkeen seurailemaan tilannetta ja katsomaan oisko vihjeessä jotain perää, ei heittämään jengiä suoraan pihalle kun joku tulee kitisemään jostain.
Olisi selvästikkin pitänyt olla hiljaa :rolleyes: Tottakai, ei ketään voi heti lähteä paiskomaan pihalle, mutta juurikin noin niinkuin sanoit että tarkkailee sen jälkeen tilannetta. Ilmasin itteäni kyl helvetin huonosti :D

Heh, meinasin kommentoida tuon videon perusteella, että miten tuosta on saatu kuvamateriaalia koska aikaisemminkin nämä Onnelan poket ovat ottaneet (varastaneet/ryöstäneet) kännyköitä rikkoneet niitä mutta ilmeisesti sama meininki on taas ollut menossa, tällä kertaa vain on joku saanut pidettyä kameransa ja kuvamateriaali on sen mukaista. Nooh, jos tällä kertaa menisi nuo poket vaihtoon, on ne siellä jo tarpeeksi rellestäneet. Taas saatii hyvä esimerkki siitä kuinka poket toimivat "aina" oikein mutta luulempa, että pakkikselta löydyy edelleenkin ymmärrystä. Minähän en yhtäkään yötä ovella tehneenä voi kommentoida tapahtumia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom