Kysymyksiä pokeille

Pidä mielessä kun menet mäkkärin ovelle, saatetaan broidin kanssa säikyttää sinutkin.

Toivottavasti saatte heti seuraavalla kerralla kaasut silmille ja päädytte hieman kovemmalle alustalle miettimään tekosianne. Idioottimaista toimintaa häiritä työssä olevia henkilöitä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toivottavasti saatte heti seuraavalla kerralla kaasut silmille ja päädytte hieman kovemmalle alustalle miettimään tekosianne. Idioottimaista toimintaa häiritä työssä olevia henkilöitä.
Yhyy, tuossa tilanteessa poke sais sit maksella mulle vähän korvauksia.:hyvä:

Yhyy, tuossa tilanteessa poke sais sit maksella mulle vähän korvauksia.:hyvä:

Siis sinulle maksettaisiin korvauksia siitä, että hyökkäät jonkun kimppuun ja hän puolustautuu?

"(13.6.2003/515)
«Hätävarjelu»

Aloitetun tai välittömästi uhkaavan oikeudettoman hyökkäyksen torjumiseksi tarpeellinen puolustusteko on hätävarjeluna sallittu, jollei teko ilmeisesti ylitä sitä, mitä on pidettävä kokonaisuutena arvioiden puolustettavana, kun otetaan huomioon hyökkäyksen laatu ja voimakkuus, puolustautujan ja hyökkääjän henkilö sekä muut olosuhteet."

Eli periaatteessa itsepuolustus on oikeutettu jo siinä vaiheessa, kun teet selvästi hyökkäävän eleen vaikkapa vain omasta mielestäsi leikilläsi. Ei kohteen tarvitse odottaa tumput suorina, että nyrkki läsähtää naamaan ennenkö saa puolustautua. Päälle syöksyminen huutaen on niin selvä hyökkäys, että sen torjuminen on aivan oikeutettua.

Siis sinulle maksettaisiin korvauksia siitä, että hyökkäät jonkun kimppuun ja hän puolustautuu?

"(13.6.2003/515)
«Hätävarjelu»

Aloitetun tai välittömästi uhkaavan oikeudettoman hyökkäyksen torjumiseksi tarpeellinen puolustusteko on hätävarjeluna sallittu, jollei teko ilmeisesti ylitä sitä, mitä on pidettävä kokonaisuutena arvioiden puolustettavana, kun otetaan huomioon hyökkäyksen laatu ja voimakkuus, puolustautujan ja hyökkääjän henkilö sekä muut olosuhteet."

Eli periaatteessa itsepuolustus on oikeutettu jo siinä vaiheessa, kun teet selvästi hyökkäävän eleen vaikkapa vain omasta mielestäsi leikilläsi. Ei kohteen tarvitse odottaa tumput suorina, että nyrkki läsähtää naamaan ennenkö saa puolustautua.

Tässä esittämässäni tapauksessa ei ole hyökätty kenenkään kimppuun. Kyllä sen kuule huomaa, että toinen ei ole hyökännyt melko nopeaa. Vai kuinka monta kertaa itse olet pahoinpidellyt jonkun joka on säikkäyttänyt sinut? Kaasuissa on yleensä vielä varmistimetkin, joten senkin poistamiseen menee aikaa.

Edit: itseasiassa kyseessä voisi korkeintaan olla putatiivihätävarjelutilanne jolloin vastaa tuottamuksellisesta rikoksesta. Sitä paitsi ketään ei ole vielä tullut vastaan joka vaistomaisesti antaisi turpaan. Vaistomaisen huitaisun hyväksyisin kyllä mutta jos tätä pidemmälle oman hyökkäyksen vie niin menisi juttu varmasti eteenpäin. Ja aika ninja saa olla, että vaistomaisesti vetää kaasut esille ja vielä tämän jälkeen pistää kenttään. Mitä nyt ihmisiä on tullut elämän aikana säikyteltyä niin harvassa ovat tapaukset jotka vaistomaisesti pystyvät muuhun suoritukseen kuin kiljaisemaan/karjaisemaan ja hyppäämään taaksepäin nostaen kädet kasvonsa suojaksi.

Kyllä sen kuule huomaa, että toinen ei ole hyökännyt melko nopeaa. Vai kuinka monta kertaa itse olet pahoinpidellyt jonkun joka on säikkäyttänyt sinut? Kaasuissa on vielä yleensä vielä varmistimetkin, joten senkin poistamiseen menee aikaa.

En ole pahoinpidellyt ketään missään tilanteessa.

Yleensä kaasuissa on sellainen läppä, jonka alle peukalo on työnnettävä liipasinta painaakseen, mutta en minä kutsuisi sitä varmistimeksi eikä se hidasta kaasun käyttöä tottuneella.

Mitä nyt ihmisiä on tullut elämän aikana säikyteltyä niin harvassa ovat tapaukset jotka vaistomaisesti pystyvät muuhun suoritukseen kuin kiljaisemaan/karjaisemaan ja hyppäämään taaksepäin nostaen kädet kasvonsa suojaksi.

Aika monelta pokelta, itseni mukaanlukien, voi kyllä saada aika paljon todennäköisemmin jotain vastapalloon kuin hyppäämisen ja käsien nostelun. Tuostahan voi toki vetää poken oikeuteen. 99% varmuudella näin käydessä poliisi soittelee sulle joskus puolen vuoden jälkeen ja ilmoittaa ettei syytettä nosteta ja homma on selvä. Mutta jatka toki vaan tosi hauskaa töissäkäyvien ihmisten häiriköintiäsi.

Aika monelta pokelta, itseni mukaanlukien, voi kyllä saada aika paljon todennäköisemmin jotain vastapalloon kuin hyppäämisen ja käsien nostelun. Tuostahan voi toki vetää poken oikeuteen. 99% varmuudella näin käydessä poliisi soittelee sulle joskus puolen vuoden jälkeen ja ilmoittaa ettei syytettä nosteta ja homma on selvä.
Eihän se homma tuolla ole vielä selvä, aina voi käyttää omaa syyteoikeuttaan. Ja pitää huomata taas, että tuskin kenelläkään pokella(kaan) on niin pitkät piuhat, että ei pystyisi lopettamaan "puolustautumistaan" ajoissa. Reaktionomainen huitaisu tms. on taas aivan eri asia kuin kostaminen säikyttämisestä. Mutta tämä keskustelu taas vahvistaa käsitystä siitä, että osa pokeista vain odottavat (teko)syytä päästä tappelemaan.

En ole pahoinpidellyt ketään missään tilanteessa.

Yleensä kaasuissa on sellainen läppä, jonka alle peukalo on työnnettävä liipasinta painaakseen, mutta en minä kutsuisi sitä varmistimeksi eikä se hidasta kaasun käyttöä tottuneella.
Ai, kaasuja ilmeisesti on monenlaisia. Itse olen vain tutustunut viranomaiskäytössä oleviin joissa on kaasun kyljessä sellainen varmistin joka työnnetään sivulle ennen kuin kaasun "liipasin" painuu pohjaan.

Tässä esittämässäni tapauksessa ei ole hyökätty kenenkään kimppuun. Kyllä sen kuule huomaa, että toinen ei ole hyökännyt melko nopeaa. Vai kuinka monta kertaa itse olet pahoinpidellyt jonkun joka on säikkäyttänyt sinut? Kaasuissa on yleensä vielä varmistimetkin, joten senkin poistamiseen menee aikaa.

Poket ei pahoinpitele vaan käyttävät voimakeinoja. On niitä äijiä lennelly vähemmästäkin pitkin seiniä, hyökkäsitte pokea kohti ja matkalla rääyitte kuin puusta pudonneet variksen poikaset. Entä jos olisi käynyt näin tai jotain
Poke:
"Huomasin äkkkiä kun kaksi humalaista miestä hyökkäsi kohti huutaen ja tilanteen yllättävyys huomioon ottaen yritin lyödä kämmenellä rintaan mutta osuikin toista henkilöä naamaan jolloin hän putosi paskat housussa maahan ja toinen pakeni paikalta. laitoin rautoihin ja soitin poliisit"

humalainen:"Emmä niiku kännissä olin ja ajattelin vaan säikäyttää vähä pokea. Ei tollasesta voi säikähtää noin paljon, kaikki mun kaverit aina nostaa kädet ilmaan ja kirkuu. Kyl nyt sattuu nenuun, saaks korvauksii hakee muualtaki ku sossusta. nii ei myö sitä hakata yritetty..yhyy"

Todistaja:"Huomasin kun kaksi todella humalaista miestä huusi pokelle ja meni hänen kimppuunsa. Sitten poke sai toisen maahan ja toinen pakeni. Sitten tuli poliisit."

Poket ei pahoinpitele vaan käyttävät voimakeinoja.
Heh, pokethan eivät koskaan ole pahoinpidelleet ketään:D. Missä maailmassa sä elät?

Poke:
"Huomasin äkkkiä kun kaksi humalaista miestä hyökkäsi kohti huutaen ja tilanteen yllättävyys huomioon ottaen yritin lyödä kämmenellä rintaan mutta osuikin toista henkilöä naamaan jolloin hän putosi paskat housussa maahan ja toinen pakeni paikalta. laitoin rautoihin ja soitin poliisit"

humalainen:"Emmä niiku kännissä olin ja ajattelin vaan säikäyttää vähä pokea. Ei tollasesta voi säikähtää noin paljon, kaikki mun kaverit aina nostaa kädet ilmaan ja kirkuu. Kyl nyt sattuu nenuun, saaks korvauksii hakee muualtaki ku sossusta. nii ei myö sitä hakata yritetty..yhyy"

Todistaja:"Huomasin kun kaksi todella humalaista miestä huusi pokelle ja meni hänen kimppuunsa. Sitten poke sai toisen maahan ja toinen pakeni. Sitten tuli poliisit."

Mehän brodin kanssa aloitimme huutamisen jo sataa metriä ennen kuin näimme poken, näinhän se säikyttäminen tosiaankin toimii:thumbs:. Anna mä arvaan, sä et ole koskaan saanut säikäytettyä ketään?:D Kyllä siinä vaiheessa kun säikytimme olimme valmiiksi jo ihan vieressä. Oletteko te tosiaan niin hölmöjä, ettette ymmärrä mitä säikyttäminen tarkoittaa, yritätte väkisin vääntää siitä sen näköistä tilannetta jossa voisi mahdollisesti käyttää "voimakeinoja". Pyytäkää vaikka tyttöystäväänne säikyttämään itsenne ja kuvaamaan tilanteen, jos tuossa tilanteessa tyttöystävänne saa pataan niin hyväksyn sen, että itsekin saan, mutta epäilen, että harvempi täällä kovinkaan pahasti tyttöystäväänsä hakkaisi.

cut the crap, pointti on että toivottavasti saat kaasut silmille seuraavalla kerralla
Nimenomaan, turha jauhaa paskaa siitä miten käytettäisiin "voimakeinoja" taikka "hätävarjeluoikeuttaan". Miksi, ette myönnä, että sietäisin mielestänne saada selkääni, vaikka se mahdollisesti laitonta olisikin?

Eihän se homma tuolla ole vielä selvä, aina voi käyttää omaa syyteoikeuttaan. Ja pitää huomata taas, että tuskin kenelläkään pokella(kaan) on niin pitkät piuhat, että ei pystyisi lopettamaan "puolustautumistaan" ajoissa. Reaktionomainen huitaisu tms. on taas aivan eri asia kuin kostaminen säikyttämisestä. Mutta tämä keskustelu taas vahvistaa käsitystä siitä, että osa pokeista vain odottavat (teko)syytä päästä tappelemaan.

Tämä keskustelu vain vahvistaa käsitystäni siitä, että olet ärsyttävä räkänokka, joka vain kerjää päähänsä tuollaisella typerällä perseilyllä.

Minulla ei muuta..

Tämä keskustelu vain vahvistaa käsitystäni siitä, että olet ärsyttävä räkänokka, joka vain kerjää päähänsä tuollaisella typerällä perseilyllä.

Minulla ei muuta..
Turha mennä henkilökohtaisuuksiin. Vai väitätkö tosiaan, etteikö tuollaisia ramboja ole ovella? Huomaa käyttämäni ilmaisu "osa pokeista". Mutta jos tosiaan olet sitä mieltä niin pitäisköhän sun ja Ragnarökin mennä kahdestaan puhumaan jonkun (vaikka erään tuttuni, joka juuri on tällainen rambo) kanssa, joka voisi kertoa teille jotain tästä maailmasta?

Oletteko te tosiaan niin hölmöjä, ettette ymmärrä mitä säikyttäminen tarkoittaa, yritätte väkisin vääntää siitä sen näköistä tilannetta jossa voisi mahdollisesti käyttää "voimakeinoja". Pyytäkää vaikka tyttöystäväänne säikyttämään itsenne ja kuvaamaan tilanteen, jos tuossa tilanteessa tyttöystävänne saa pataan niin hyväksyn sen, että itsekin saan, mutta epäilen, että harvempi täällä kovinkaan pahasti tyttöystäväänsä hakkaisi.

Olet säkin. Ovella on tarpeeksi vittumaista paimentaa känniääliöitä ilmankin sitä että tahallaan häiriköidään. Totta vitussa siinä on mahdollista ja fiksuakin käyttää voimakeinoja jos joku tauno näyttää hyökkäävän päälle, ihan turhaa on myöhemmin selittää että piti vaan säikytellä kun on mustelma otsassa.

Mikakinlie sanoi:
Oletteko te tosiaan niin hölmöjä, ettette ymmärrä mitä säikyttäminen tarkoittaa, yritätte väkisin vääntää siitä sen näköistä tilannetta jossa voisi mahdollisesti käyttää "voimakeinoja". Pyytäkää vaikka tyttöystäväänne säikyttämään itsenne ja kuvaamaan tilanteen, jos tuossa tilanteessa tyttöystävänne saa pataan niin hyväksyn sen, että itsekin saan, mutta epäilen, että harvempi täällä kovinkaan pahasti tyttöystäväänsä hakkaisi.

Olet säkin. Ovella on tarpeeksi vittumaista paimentaa känniääliöitä ilmankin sitä että tahallaan häiriköidään. Totta vitussa siinä on mahdollista ja fiksuakin käyttää voimakeinoja jos joku tauno näyttää hyökkäävän päälle, ihan turhaa on myöhemmin selittää että piti vaan säikytellä kun on mustelma otsassa.

Ja taas meni pointti ohi niin, että heilahti:thumbs:.

Se on mun mielestä vähän eri juttu että tyttöystävä säikäyttää kun se että jotkut tuntemattomat apinat ovat keskellä yötä hyökkäävinään kimppuun raivokkaasti karjuen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom