Kysymyksiä pokeille

Integrandi sanoi:
DBTL:ään pääsisi pyörimään pariksi kolmeksi päiväksi ja palkkio siitä on 8e/tunti (sisältäen kaikki mahdolliset lisät). Tuntuu aika pieneltä...verojen jälkeen ei paljoa jää tassuun.

Onkohan tuo palkka festarialueen ympäri menevään aitaa vartioivilla järkkäreillä vai kaljateltassa olevilla?

Näillä ns. nyrkkipartioilla on hieman eri taksat, kuin martoilla jotka vahtivat aitaa.
Kannattaa siis selvittää se mitä työtehtäviin tuolla rahalla kuuluu.

Tuttava teki jollain keskisuurella festarilla, olisko ollut Provinssi, poliisikoulussa opiskellessaan keikkaduunia ja sai siitä muistaakseni 200€/päivä. Työnantaja hoiti majoituksen ja ruokailun. Päivät tosin olivat aika pitkiä sitten.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samo sanoi:
Riippuu varmaan paikasta, niillä ovilla joilla itse olin jaettiin tipit purukan kesken.

Joo, tuossa vaan epäilyttää kovasti se porukan rehellisyys, että tekeekö mieli jotain isompia irtoseteleitä aina heittää mukaan pottiin.

Miten ne konkreettisesti jaetaan? Kaikki heittää taskunsa tyhjäksi pöydälle ja lasketaan summa ja sitten jaetaan tasan? Mielestäni tipit ovat henkilökohtaisia, koska siinä kiitetään tiettyä henkilöä hänen hyvästä palvelusta. Mielestäni olisi reilumpaa, että tipeistä 1/3 jaetaan ja 2/3 on henk.koht. säännön mukaan.

kas-vain sanoi:
Miten ne konkreettisesti jaetaan? Kaikki heittää taskunsa tyhjäksi pöydälle ja lasketaan summa ja sitten jaetaan tasan? Mielestäni tipit ovat henkilökohtaisia, koska siinä kiitetään tiettyä henkilöä hänen hyvästä palvelusta. Mielestäni olisi reilumpaa, että tipeistä 1/3 jaetaan ja 2/3 on henk.koht. säännön mukaan.

Tolleen ainakin täällä tehdään jos tekee töitä porukassa. Illan päätteeksi rahat pöydälle ja lasketaan ja jaetaan. Siksi tasan koska esim ne ketkä kiertää salissa ja hoitelee tappeluita ei saa juurikaan tippiä, se tippi tulee sille kuka seisoo narikassa/ovella. Muuten kävis niin että ne jotka siellä kokoillan painii ei saa paskaakaan, ja narikassa seisovat kuittaa kaikki kermat kakun päältä.

Tippien suhteen tosin on paras jos on ainoa poke jossain paikassa, 100% itselleen, paini tai seisoi narikassa ;)

Yleensä ne henkilöt siinä ovella ovat ansainneet paikkansa. Esim Kallen poket. Villi veikkaus olisi, että he taitavat tienata eniten pokeista helsingissä?

kas-vain sanoi:
Yleensä ne henkilöt siinä ovella ovat ansainneet paikkansa. Esim Kallen poket. Villi veikkaus olisi, että he taitavat tienata eniten pokeista helsingissä?

Nii... en tiedä kuinka paikkakohtaista/kaupunkikohtaista tämä on, mutta yleisesti esim narikassa seisominen on se huonoimmin pärjäävien paikka [pienimmät, heikoimmat, tulokkaat] ja ovelle ja saliin menee sitten päinvastaiset tyypit. Ovellaseisoja toki saa tippiä, mutta esim se salimies ei todnäk saa vaikka tekee kovasti töitä ja yleensä ovimiehen kanssa sen fyysisestikin raskaimman työn. Narikassa taidetaan jättää eniten tippiä koska on luontevinta antaa rahaa 'takin vastineeksi' poistuttaessa.

Tosin nää on vain mun havaintoja vuosien varrelta, jossain voi olla toisin.

Kyllähän sitä ovella ollessa on isojakin rajoha "yksinään" saanut mutta silti, kun ilta on finaalissa niin kaikki tipit tiskiin ja tasan menee. Sen verran pitää porukassa olla luottamusta, että kellään ei "jää" seteleitä taskuun tai ettei niitä seteleitä "heitellä" kassasta tippeihin. Se porukka missä minä sain olla hommissa melkein 2v oli todella loistavaa ja luottoa oli joka jamppaan tässä suhteessa. Se ketä on ovella pystyy myös "neuvottelemalla" saamaan sitä tippiä joskus todella hyvin.

lepex sanoi:
Näillä ns. nyrkkipartioilla on hieman eri taksat, kuin martoilla jotka vahtivat aitaa.
Kannattaa siis selvittää se mitä työtehtäviin tuolla rahalla kuuluu.

Itse ollut juurikin ns. nyrkkipartioissa mukana isommilla festareilla ja palkka ollut n.16e/h. Välillä vähemmän, välilla enemmän...mut kyl siinä on sit saanut vääntääkin palkkansa eteen...:D

Helmitär sanoi:
...Porsaanreikä..mikään laki ei kiellä alkoholin hallussapitoa anniskelualueella täysi-ikäiseltä. Vai kieltääkö? Korjaatkaa ihmeessä jos löydätte lain kohdan.Varsinkin jos kanniskelet korkkaamatonta pulloa laukussasi. Näin minulle on eräässä tilanteessa lakia oppineet opettaneet...Yleinen käytäntö, kohteliaisuus ja avoimuus saa meidät monet jättämään juomat narikkaan..ja niin se on parempikin niin ei tule mitään epämiellyttäviä tilanteita illan edetessä. ;)
Entäs onko pokella oikeus tutkia laukku asiakkaan sisääntullessa epäillessä että siellä saattaa olla juomapullo? No jos et näytä niin et pääse kaiketi sisällekään..?

Laki ei kiellä, mutta ravitsemisliike voi asettaa sisäänpääsyn ehtoihin sen, että omia alkoholipitoisia juomia tai muitakaan juomia ei saa ravintolan tiloihin tuoda. Näinollen järjestyksenvalvoja voi evätä sisäänpääsyn henkilöltä jolla olettaa alkoholijuomia olevan hallussa. Asiakas voi toki oma-aloitteisesti tai omalla suostumuksellaan näyttää kassinsa sisällön ja päästä sitten sisään.

Ja mitä näihin JV-korteilla sisään yrittäviin pelleihin tulee, niin voisin sanoa että aika säälittävää homaa. Itse olen aikoinani kääntänyt muutaman ovella ympäri ja käskenyt mennä hakemaan oikeat henkkarit. "Kyllä sinun kurssit käyneenä pitäisi tietää, että tuo ei virallinen henkilötodistus ole.. mars mars.."

Integrandi sanoi:
Täälläkin on varmaan porukka ollut festareilla ym tapahtumissa valvomassa meininkiä. Mikä tuollaisissa on yleensä palkka? DBTL:ään pääsisi pyörimään pariksi kolmeksi päiväksi ja palkkio siitä on 8e/tunti (sisältäen kaikki mahdolliset lisät). Tuntuu aika pieneltä...verojen jälkeen ei paljoa jää tassuun.
Jokainen määrittelee itselleen sen tason, millä on valmis noihin hommiin lähtemään. Itse pidin rajana sen, että tuntitaksasta piti jäädä minimissään 20 euroa näppiin. Muuten oli turha tulla minua kyselemään. Tämä siis ovilla, festarit ei ole koskaan napanneet töiden puolesta.

kas-vain sanoi:

Paikoissa joissa olen työskennellyt on ollut kahta käytäntöä. Omalla ovella ovimiehenä oli poikkeuksetta illan nokkamies. Eipä tarvinnut asiasta koskaan neuvotella. Eräässä isossa aikuisten yökerhossa ovella oli aina viikonloppuisin ruuhka-ajan sama kaveri joka viikonloppu. Arki-iltaisin saattoi vaihdella.

Samo sanoi:
kun ilta on finaalissa niin kaikki tipit tiskiin ja tasan menee. Sen verran pitää porukassa olla luottamusta, että kellään ei "jää" seteleitä taskuun

Ei siitä nyt henki mene, mutta ei varmaan ole kaukana jos rahaa "unohtuu" taskuun kun on tippien jaon aika.

Kaveriporukkahan siinä ovella usein on, ja kuka nyt kaveria kusettaisi? Uudet kaverit oli erityistarkkailun alla kunnes olivat muuttuneet osaksi porukkaa.

Ja jos taloa kusettaa, eli kassan rahat eksyy tippikulhoon: onko siinä mitään järkeä, koska jos siitä jää kiinni, koko porukalta menee maine ja hommat. Aika lyhytnäköistä.

fish sanoi:
Paikoissa joissa olen työskennellyt on ollut kahta käytäntöä. Omalla ovella ovimiehenä oli poikkeuksetta illan nokkamies. Eipä tarvinnut asiasta koskaan neuvotella. Eräässä isossa aikuisten yökerhossa ovella oli aina viikonloppuisin ruuhka-ajan sama kaveri joka viikonloppu. Arki-iltaisin saattoi vaihdella.

Ei siitä nyt henki mene, mutta ei varmaan ole kaukana jos rahaa "unohtuu" taskuun kun on tippien jaon aika.

Kaveriporukkahan siinä ovella usein on, ja kuka nyt kaveria kusettaisi? Uudet kaverit oli erityistarkkailun alla kunnes olivat muuttuneet osaksi porukkaa.

Ja jos taloa kusettaa, eli kassan rahat eksyy tippikulhoon: onko siinä mitään järkeä, koska jos siitä jää kiinni, koko porukalta menee maine ja hommat. Aika lyhytnäköistä.

Näin se oli myös niillä ovilla joilla itse olin, ovella oleva kaveri toimi illan "vanhimpana". Jotenkin tuntuu että fish on ollut siinä porukassa? ;)

Ääh.. Minä jäin taas jälkeen keskusteluista, joten palaan tuohon pari sivua sitten menneeseen asiaan. :)
Siis niitä omia viinoja ei ole kielletty tuomasta baariin. Niitä ei silti saa nauttia anniskelualueella.
Mutta vessat eivät kuulu anniskelualueeseen.
Siispä vessaan ei myös saisi videä baarin juomia. Mutta siellä saisi nauttia omia juomia.

mr Afroman sanoi:
jos täyttää esim heinäkuun 6 päivä 18 katsooko poket niin tarkaan, että ei päästä? :D :D esim jos nyt yrittäis mennä.
No ei millään pahalla, mutta kysytkö ihan tosissaan?:david:
Siinä voi olla parhaillaan monen tyypin hommat vaarassa, jos yksi ottaa tietoisesti alaikäisen sisälle. Meillä oli sellainen soppari, että irtisanomisaika tuollaisissa tapauksissa oli niin pitkä, kuin ehti omat kamansa käydä takahuoneesta hakemassa. Yksi piti laittaa kävelemään tuollaisen tempun takia, mutta sen jälkeen oli hieman tiukempi seula hommiin.

Mites päästättekö samana päivänä täyttäneen sisälle? Varmaan tietysti riippuu kunnosta, olen kuullut että jos on täyttänyt niin ei ole päässyt samana päivänä sisään, päästättekö puolenyön jälkeen kuitenkin jos ette ennen?

Onko kuvallinen kela kortti hyväksyttävä henkkari baarin mentäessä?
Kaverini jäi kerran ovien ulkopuolelle koska kortti ei ole "hyväksyttävä".Aina ennen ovat kyllä laskeneet

Siis, tietenkin otin itse sisälle jos päivämäärä oli sama, kuin sen hetken kalenterin mukaan on. Miten sen katsot, että mihin kellonaikaan joku on syntynyt? Ja jos siellä joku tarkastaja sellaisena iltana kävisi, niin tuskin hekään ryhtyy katsomaan niitä tunteja/minuutteja siellä. Itse olin turvallisuuspäällikkönä kohtuu isossa yökerhossa, noin 550 as.paikkaa. Ja näin meillä toimittiin. Eikä koskaan tullut mitään sanomista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom