taicaviitta sanoi:ovimies voi halutessaan pyytää asiakasta näyttämään laukkunsa sisällön - mutta ei kopeloida sitä lupaa saamatta, ja mielivaltaisesti. jos asiakas taas ei halua laukkuaan avata, ja näyttää sisältöä, ei tarvitse ovimiehen laskea asiakasta ravintolaankaan. ja löytyi pykälistä kielto hallussapidolle tai ei alkoholijuomien suhteen, niin se on ihan varma, että omien alkoholijuomien kanssa sinne ravintolaan ei anneta mennä. asiakas voi sitten halutessaan etsiä sellaisen ravintolan, johon saa luvan mennä omien juomiensa kanssa - tai tulla sitten jälkeenpäin poistumiskehotuksen saatuaan mikäli ei jätä juomiaan narikkaan, vaikka saman illan aikana, poliisin tai lakimiehen kanssa vaatimaan oikeuksiaan pitää hallussa omia juomiaan anniskelualueella. katsellaan sitä tilannetta uudelleen sitten sen jälkeen.
Nimenomaan...se mitä laki sanoo niin toimii käytännössä toisella tavalla ja ehdottomasti järkevämmin ;) Itse ainakin olen kylmän viileästi pyytänyt asiakkailta juomat narikkaan tai säilöön. Sanoo laki mitä tahansa..maalaisjärkeä saa aina käyttää. "Lakia oppineet" taitaa olla hankalin asiakaskunta keski-ikäisten rouvien jälkeen...ainakin mitä minulle on tullut vastaan
Ja miten ylipätään pystyy valvomaan nauttiiko asiakas juomiaan, joka on saanut lain mukaan tuoda omat juomat ravintolaan. Ei sitä kukaan pysty valvomaan. Siksi ne todella kannattaa jättää narikkaan... Mikään ei ole niin säälittävää kuin asiakkaat jotka tulevat juomaan omia juomia ravintolaan..