Kysymyksiä pokeille

Järjestyksenvalvontakyltit on saanut Restamarkista tai muusta ravintola-alan rekvisiittaa myyvästä firmasta. Tai työnantajalta.

Mutta älä nyt saatana mene puolta tuhatta laittamaan liiveihin ennen kuin sulla on töitä. Ravintolassa liivejä ei käytännön syistä pidä juurikaan muut kuin ovella oleva. Eikä niitä käsirautojakaan tarvitse heti ostaa, ravintolassa varsinkin ne löytyy monesti ihan työnantajan puolesta.

Niin, ja jos (kun) kauppaan menet, niin vertaile hintoja.

edit: ja satsaa laatuun, nimimerkillä yhdet raudat leikattiin poliisin toimesta voimapihdeillä poikki, eikä ollut tyytyväisiä ilmeitä poliiseilla...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
edit: ja satsaa laatuun, nimimerkillä yhdet raudat leikattiin poliisin toimesta voimapihdeillä poikki, eikä ollut tyytyväisiä ilmeitä poliiseilla...

Pakko kysyä, että mitkä raudat oli kyseessä? Mut aika hauska, ei varmaan paljon ole ketään naurattanu siinä tilanteessa.. Varsinkaan helyissä olevaa..:hyper:

Mulla on itsellä hiatcen raudat, ja monesti on ollu avaimet hukassa, mutta eipä tuo ole (minua) haitannut, koska toi on poliisien suosima versio. Monelle pokalle oon sanonutkin, että "ei mulla edes ole avaimia.." On ne vähän ollu :eek: mut toisaalta, ne on yleensä ollu muutenkin kemikaaleista ihan :wtf:.

Itseasiassa rautojen avaimet on standardoituja.
Ainakin samanlaiset avaimet oli kun vartija-aikana tuli vastaan omat/työkavereitten
Peerless,Hiatts tai Smith&Wesson-raudat. Taitaa mulla olla muutenkin sellanen safarilandin hanskat-kädessä avain jossain. Eli jos joku tarvii isompaa rautojen avainta niin voisin vaikka sen etsiä.

Ei ne itse asiassa ole. Mikä on mun mielestä ihan vitun hölmöä.. Ainakin kolmet eri avaimet tiedän.. Siinähän sit oot rautojes kanssa, kun se nykerö häviää jonnekkin. Hölmöjä nuo rautojen valmistajat.

Ainakaan omien hiattsien avaimet ei käynyt koulun ASP rautoihin. Itsellä on kyllä ne avaimet kaksin kappalein aina mukana. Toinen ison kettingin päässä taskussa ja vara-avain kotiavaimien kanssa samassa nipussa. Tosin samapa se, eipä noita oo koskaan tarvittu eikä varmaan ikinä tarvitakaan.

Ei ne itse asiassa ole. Mikä on mun mielestä ihan vitun hölmöä.. Ainakin kolmet eri avaimet tiedän.. Siinähän sit oot rautojes kanssa, kun se nykerö häviää jonnekkin. Hölmöjä nuo rautojen valmistajat.

Sen takia kannattaakin ostaa nimenomaan standardi-lukituksella ja -avaimella toimivat raudat, niihin kun saa eri mallisia vara-avaimia ties kuin monelta eri valmistajalta.

Jotain omituisia höpöhöpö-rautoja ei todellakaan kannata ostaa vain sen takia että ne ovat edulliset. Ei ne raudat niin paljoa maksa että kannattaisi muutaman euron takia tehdä typerä ostos.

Ostin juuri 3000 eurolla rautoja, varustevöitä, patukoita, kaasuja, harjoituskaasuja sekä tkp:itä. :rock:

Paremmin ei voisi rahojaan käyttää.

edit. ja kannattaa ne muuten kilpailuttaa. Kalleimmasta paikasta olisi tullut maksamaan yli 4000e.

Eli pätkäytit saranalliset samaan käteen lukkopesät vastakkain? :lol2:

Ei perkele, jollain on ajatustenlukutaitoa. Itse en edes merkkiä muistanut, mutta kyllä vaan, Alcyon hyvinkin. Oli muuten tuo jonkun mainostama Albertinkadun liike kun myi ne mulle. Muuten olen saanut kyllä ko. firmasta hyvää palvelua & laatua.

Eli pätkäytit saranalliset samaan käteen lukkopesät vastakkain? :lol2:

Eh, juuei :D
Sen teki sitten Hiattseilla mun kaveri kun väkisin halusin niitä räplätä. Onneksi ehdin rääkäisemään "seis" ennen kuin painoi kunnolla toisen puolen kiinni, saatiin avain väliin saippualla ja väkivallalla... käsi oli kuulemma aika pitkään pipinä :lol2:

Y-tunnuksella ei saa/voi enää tehdä JV-hommia? Tai jotain sinne päin. Onko huhuilla pohjaa? Vero.fi ei ainakaan nopealla vilkaisulla kertonut mitään.

mutu

eikös eteispalveluun tullu se 22% alv maksettavaksi tänä vuonna. eipä tuollakaan mitään väliä ole jos ei erikseen lippuja myydä(jolloin asiakasmääriä ei voi kontrolloida yhtään mitenkään kukaan) ja vaikka myyytäsiinkin niin äkkiäkös tuon esim 2e eteismaksun pyöräyttää 2,5e. ei ainakaan tulot tipu.

mutu

eikös eteispalveluun tullu se 22% alv maksettavaksi tänä vuonna. eipä tuollakaan mitään väliä ole jos ei erikseen lippuja myydä(jolloin asiakasmääriä ei voi kontrolloida yhtään mitenkään kukaan) ja vaikka myyytäsiinkin niin äkkiäkös tuon esim 2e eteismaksun pyöräyttää 2,5e. ei ainakaan tulot tipu.
Kyllä eteispalvelut on aina (niin pitkään kuin muistan) ollut 22% alv-velvollinen.

Kyllä eteispalvelut on aina (niin pitkään kuin muistan) ollut 22% alv-velvollinen.
mikä muutos siihen tuli sitten tälle vuodelle. joku verotus käytäntöhän siinä on muuttunut?

Etukäteenhinnoitellut palvelurahat (esim. seinässä kyltti "Eteispalvelu 2 €") ovat alvillisia, vapaaehtoiset palvelurahat (tipit) eivät ole.

mikä muutos siihen tuli sitten tälle vuodelle. joku verotus käytäntöhän siinä on muuttunut?

Aikaisemmin etukäteen hinnoitellut palvelurahat ovat olleet työntekijän ansiotuloa. Vuodesta 2008 alkaen ne ovat yrityksen verotettavaa tuloa, vaikka työntekijä niiden perusteella palkan saisikin.

Verohallituksen ohje palvelurahojen verotuksesta

Verohallitus on antanut päätöksen palvelurahapalkkauksen loppumisesta. Päätös on annettu 26.11.2007 ja astunut voimaan 1.1.2008. Käytännössä tämä tarkoittaa, että suoraan vahtimestarille maksettavat naulakkomaksut tulevat arvolisäverotettaviksi (22 %). Aikaisemmin arvonlisäveroa ei PALVELURAHAPALKKAUKSESSA täytynyt maksaa.
Palvelurahapalkkaus siis loppunut 31.12.2007 ja naulakkomaksut tilitetään työnantajalle, joka maksaa palkan normaalisti ilman aiempaa ennakonkantojärjestelmää.

Tämä koskee siis yksityishenkilöitä, jotka eivät ole mm. tooiminimellä ovella, jolloin eteismaksut olisivat toiminimen tai jonkun muun yritysmuodon tuloa. Eli ravintola ulkoistaa turv.palvelunsa. Osakeyhtiö on IMO ehkä paras keino hoitaa uuden lain myötä tulleet verotusongelmat. Ja TIPEISTÄ täytyy maksaa myös 22% alvit, mikäli tipit ylittää yli 1000€ vuodessa. Laki koskee koko ammattikuntaa.

Kuulin myös, että tarkoilijoilla on vuoden alusta sama tippikäytäntö, jolloin tipit bongataan kassakoneeseen ylijäämänä ja niistä maksetaan alvit, viisaampi kertokoon lisää asiasta?

Tai sitten homma ei muutu yhtään mihinkään vaan pokeilla käsi käy taskulle rahojen kanssa niin kuin turkkilaisella sukupuolielimen suolaajalla konsanaan. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom