Kysymyksiä pokeille

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Henkilöllisyystodistuksen tulee olla poliisin myöntämä.

JV- ja vartijakortit myöntää poliisi.
Ja minusta tuossa on nyt kyse saivartelusta, koska ravintolassa asiointi ei kuitenkaan ole mikään laissa säädetty viranomaisasia, vaan tärkeätä on vain selvittää asiakkaan todellinen ikä. Ja useimmilla kuvallisilla viranomaisten myöntämillä korteilla iän varmistaminen onnistuu riittävän luotettavasti baarin tarpeisiin.

Jos joku vaikkapa yrittää baariin vartijakortilla sisään (joka ei muuten ulkoisesti ajokortista eroa kuin pienissä yksityiskohdissa), mutta se on selvästi aito läpyskä ja kuvan henkilö on sama kuin asiakkaan lärvi, niin menee minusta vähän pelleilyn puolelle vedota siihen ettei kyseessä ole virallinen henkilöllisyystodistus.

Kaapeli: -Juu, harvemmin tuollaisissa tilanteissa on edes saivarteltavaa. Kysehän on lähinnä siitä, että esim. kuvallinen kelakortti on helppo lainata kaverille, kun sitä ei itse oikeastaan missään tarvi. JV/vartija kortissa harvalla on 13 vuotiaana otettu kuva, kuten esim. kuvallisessa kelakortissa voi hyvinkin olla.

edit. Eli tervettä järkeä se kahva-apinakin siellä ovella yleensä käyttää, vaikkei se ulospäin aina siltä näytäkkään.

kuka muu myöntää passeja kun poliisi? Tietämätön minä.
Kuten sanoin melko marginaalisia tapauksia lienee tuollaiset passit ovella.

Finlex:
"Ulkomailla olevalle Suomen kansalaiselle myöntää passin Suomen suurlähetystö tai lähetetyn virkamiehen johtama konsulaatti taikka sellainen muu Suomen edustusto, jossa palvelevan nimetyn Suomen kansalaisen ulkoasiainministeriö on oikeuttanut antamaan passeja.

Diplomaattipassin ja virkapassin myöntää ulkoasiainministeriö."

Mutta varmaan käyvät tuollaisetkin passit.

Saa passinkin alaikäisenä. So?

Ja edelleenkään sä et sillä passilla (alkuperäinen) pääse ravinolaan alaikäisenä juomaan. Mikä siitä asiasta tekee niin kummallisen hankalan? Se että on sääntöjä ja rajoituksia on heti vittuilua. On se saatana vittuilua että mulla ei saa olla kuin 1 vaimo Suomessa ja se että en saa kulkea ase kädessä kadulla jos haluan.

-edit. Saat sä ajokortin ja henkilökortinkin alaikäisenä.

Ja edelleenkään sä et sillä passilla (alkuperäinen) pääse ravinolaan alaikäisenä juomaan. Mikä siitä asiasta tekee niin kummallisen hankalan? Se että on sääntöjä ja rajoituksia on heti vittuilua. On se saatana vittuilua että mulla ei saa olla kuin 1 vaimo Suomessa ja se että en saa kulkea ase kädessä kadulla jos haluan.

-edit. Saat sä ajokortin ja henkilökortinkin alaikäisenä.
Kuvallisella kelakortilla saa passin poliisiasemalta. Toinen asia on, miksei se ole poliisin myöntämä. Mihin tarvitaan kelakorttia, koska se poliisin lappu voisi sisältää samat tiedot.

Normikäytössä minulla ei ole muuta henkkaria mukana.

Kuvallisella kelakortilla saa passin poliisiasemalta. Toinen asia on, miksei se ole poliisin myöntämä. Mihin tarvitaan kelakorttia, koska se poliisin lappu voisi sisältää samat tiedot.

Et sä mitään kuvallista korttia tartte passin hakemiseen. Vai miten luulet 18wee kela/ajokortittoman kaverin lähtevän reissuun?

Ne kyselee niitä näitä ja plätkäsee hakemuksen sisään.

Poliisin myöntämään henkilökorttiin saa kelakortin tiedot, että mikäs ongelma tässä onkaan? Hae siis sellainen :rock:

Myös kyseinen henkilökortti käy EU:ssa passista että mikäs toinen ongelma olikaan? Itse asun Ruåttissa ja käytän vain kyseistä korttia eikä ole ollut täälläkään mitään ongelmia.

-zoxe

Toi nyt on täysin vittuilua.

Jos se kelpaa apteekissa ja pankissa, niin miksei sitten ravintolan ovella? Alkossa on kyllä sama idioottimainen linja.
Mulla on kuvallinen KELA-kortti isosiskon tiedoilla ja omalla kuvallani. Aikoinaan piti hankkia kun polte paariin oli kovimmillaan. En ihmettele lainkaan jos ei ihan joka ovella käy.

Ei ole tullut aikoihin avattua, mutta onnistuuko puhelinliittymän avaaminen kuvallisella kelakortilla?

Onko tuon väärentäminen sitten pienempi rikos, koska ei ole poliisin myöntämä?

Ei ole kysymys, mutta oma kokemus n. vuoden takaa. Olisi kiva jos joku pokeista kommentoisi mitä mieltä tästä.

Olimme viettämässä iltaa yökerhossa kaveriporukalla. Jostain syystä jollain ulkopuolisella tuli jotain kärhämää jostain kahden seurueemme jäsenen kanssa. Tämän kärhämän aiheuttajan motiivista ei tullut selkiötä ikinä. Joka tapauksessa myös hän oli kaveriporukkansa kanssa viettämässä iltaa ja hänen kaverit sitten "tilanteen" alkaessa tulivat rauhoittelemaan sälliä.

Mitään ihmeellistä ei tapahtunut, mutta yhtäkkiä tämä ulkopulinen jätkä tuli seisomaan ystäväni eteen ja vetäsi hedarilla kaveriani suoraan naamaan. Isoja vahinkoja ei tullut, mutta isompi rähinä meinasi alkaa kyllä. Poketi tuli sitten väliin ja "heittivät" molemmat pihalle. Tämä meni ihan asiallisesti. Ovella sitten jonotettiin narikasta (olin itse kuskina = selvinpäin) takkeja ja paikalle tuli poliisikin pistäytymään, mutta totesi lopulta että molemmat osapuolet lähtee omaan aikaansa baarista suoraan kotiin ja varmisti ettei kukaan jää odottelemaan toisiaan siihen pihalle. Näin myös toimittiin.

Se mikä minua ihmetytti oli toisen poken käytös, joka oli siis ovella antamassa takkeja meille narikasta. Hänen ensimmäinen kysymys kommentti minulle oli, että hän haluaa tietää kuka aloitti, että tietäisi ketä vetää turpaan. Ilmoitin että olen selvinpäin enkä tiedä mistä homma oikeastaan alkoi, mutta yhtäkkiä oli tuo ulkopuolinen kaveri vetässyt otsalla ystävääni naamaan. Ilmoitin myös, että jos tässä ruvetaan jotain turpaan vetämään tai siitä sen enempää puhumaan samaan sävyyn soitan poliisit paikalle (poliisit tulikin heti tämän jälkeen ja tämän kiehujaportsarin virkaveli veti tän poken pois).

Eli onko ihan normaalia, että tilanteesta täysin "ulkopuolinen" (se toinen poke hoiti ns. ulosheiton ja oli ihan asiallinen ja toimi ihan niinkuin pitikin) oikein provosoi ja toivoo pääsevänsä "mukaan actioniin"? Kaveri oli kyllä just sen näköinen että en ihmettele vaikka olisi minuakin turpaan vetässyt ihan vaan huvikseen. Kumman henkilökohtaiselta vain tuntui.
Eihän se tietenkään kiva oo kun baarissa rähistään, mutta kun tässäkin se tilanne sen ekan poken kanssa oli setvitty ja aika selvä homma mitä oli tapahtunut kenenkä toimesta, niin sitten joku Poke tulee siihen tosiaan ulkopuolisena riehumaan ihan kuin haluaisi aloittaa oman rähinänsä.

Nojoo, vanha juttu, mutta niin paska maku jäi koko hommasta, että eipä ole tullut käytyä kyseisessä paikassa yli vuoteen.

Ties vaikka oli äijällä paha päivä, tai muuten vaan vitutti kun joku urpo tuli hyppii silmille.

Eihän toi kyllä asiallista käytöstä oo mut joka korista löytyy mätiä omenia

Juu tuo on taas niitä tilanteita että oikeen hieman ihmettelen kysymyksen muotoilua. Miten niin "onko normaalia"? No ei helvetissä ole normaalia ja tuollainen jätkä nyt on täysi idiootti jos soittaa tuollai suutansa oudolle tyypille töissä ollessaan. Olen varmaan joskus itsekin tokassut hyvälle kaverille vittuuntuneena jostain väännöstä, että "joskus kyllä tekis mieli lyödä takaisin". En silti koskaan sanoisi moista oudolle asiakkaalle joka ei minua tunne. Ystävät on erikseen kun he tuntevat jolloin ei tule väärinkäsityksiä.

Toimiko tässä tilanteessa kukaan väärin (paitsi minä itse tietenkin).
Menin viime kesänä kotipaikkakuntani "yökerhoon". Portsari otti 7,50€ pääsylipusta sis. narikan ja toivotti tervetulleeksi. Kävelin narikasta noin 3 metriä baariin päin kun baarimikko kävelee vastaan ja tulee sanomaan että olen ottanut liikaa minulle ei tarjoilla ja minun pitää poistua. :eek: Portsari antoi takin takaisin, tulin kysyneeksi että saanko rahat takaisin. En saanut ja piti lähteä kotiin. :(
Toimiko portsari väärin ottaessani minulta rahat ja päästäessäni minut sisään vai toimiko baarimikko väärin käännyttäessäni minut takaisin vaikka portsari päästi minut sisään. Vai olinko minä vain hölmö mennessäni tähän paikkaan jossa minulta vietiin rahat, mutta en saanut vastinetta niille.:david: Oli ehdottomasti lyhin baarivisiitti josta olen joutunut maksamaan. Ehdin ehkä juuri ja juuri olla paikalla kolme minuuttia.

Oli toiki mahdollista, että ovella skarppasit ja sisäänpäästyäsi keskittyminen herpaantui ja baarimikko huomasi tilasi= ei kusetusta

Toinen vaihtoehto on, että apinaa koijattiin

Toinen vaihtoehto on, että apinaa koijattiin

apinaa.jpg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom